راهنمای جامع انتخاب رنگ خودرو | شرکت پخش رنگ تهران

راهنمای جامع انتخاب رنگ خودرو

با راهنمای انتخاب رنگ خودرو با شما همراه هستیم. انتخاب رنگ نه فقط برای خودرو بلکه برای هر وسیله ای با چالش های خاص خود همراه است. در انتخاب رنگ خودرو مهم ترین عامل سلیقه شخصی افراد است. اما آگاهی از شرایط فنی و نکات تکنیکالی مربوط به انتخاب رنگ خودرو نیز اهمیت خاص خود را دارد.

کاربرانی که به دنبال انتخاب بهینه ترین رنگ برای خودرو خود هستند، لازم است تا ابتدا نکات فنی مربوط به این انتخاب را در نظر گرفته و سپس متناسب با سلیقه شخصی خود برای انتخاب رنگ مورد نظر اقدام نمایند. از این رو در این مقاله بر آن شدیم تا تمام نکات لازم برای انتخاب بهترین رنگ برای خودرو را با شما در میان بگذاریم.

چرا باید راهنمای انتخاب رنگ خودرو را مطالعه کنید

شاید با خود بگویید که آیا اصلا نیازی به مطالعه راهنمای انتخاب رنگ خودرو دارید یا خیر؟ زیرا بسیاری از افراد این انتخاب را بیشتر امری سلیقه ای می پندارند و از این گذشته از نظر کیفیت تفاوتی میان انواع رنگ های به کار گرفته شده در خودروهای امروزی نمی بینند.

البته که از نظر ساختاری شاید رنگ های مختلف از نظر کیفیت به هم شبیه باشند اما در این مقاله متوجه خواهید شد که از نظر کیفیت و شرایط، این انتخاب می تواند روی خودرو شما تاثیر داشته باشد.

انتخاب رنگ مناسب برای خودرو می تواند باعث افزایش طول عمر و شرایط استفاده راحت تر از آن شود. اگر با این مسائل آشنا نیستید، بنابراین لازم است تا راهنمای انتخاب رنگ خودرو را مطالعه کنید. این مهم باعث می شود تا در کنار اعمال سلیقه بتوانید کیفیت بهتری را از نظر رنگ برای خودرو خود برگزینید. هم چنین این نکات باعث می شود تا انتخاب رنگ خودرو را به چند رنگ محدود نکنید.

اهمیت انتخاب رنگ خودرو

در شب ها کدام رنگ خودرو بهتر و با وضوح بیشتری دیده می شود؟ کدام رنگ خودرو کمتر کثیف شده و کثیفی را کمتر نشان می دهد؟ آیا شرایط ترمیم هر یک از انواع رنگ خودرو با هم متفاوت است و کدام رنگ ها راحت تر ترمیم می شوند؟ اگر با این سوالات و موارد مشابه آنها روبرو شوید، با اهمیت انتخاب رنگ خودرو و مطالعه راهنمای انتخاب رنگ خودرو بیشتر آشنا خواهید شد.

پر واضح است که پاسخ این سوالات برای رنگ های مختلف، متفاوت است. از این رو انتخاب رنگ برای خودرو به این سادگی ها نبوده و نیاز به یک بررسی کامل دارد. حتی رنگ هایی هستند که میزان فروش بیشتری هم داشته و از این نظر نیز شما باید در هنگام خرید خودرو دقت خاصی داشته باشید.

اهمیت انتخاب رنگ خودرو

عوامل تاثیرگذار بر انتخاب رنگ بدنه خودرو

بررسی عوامل تاثیرگذار در انتخاب رنگ خودرو می تواند دید بهتری نسبت به رنگ های مختلف در اختیار شما قرار دهد. در بررسی این عوامل در ادامه سعی کرده ایم تا بهترین رنگ ها را نیز برای برطرف کردن هر یک از چالش ها برای شما بیان کنیم.

البته که برخی از این عوامل و راه های برطرف کردن چالش های مربوط به آنها ممکن است با سلیقه شما همخوانی نداشته باشد و یا حتی در تضاد با آن باشد. اما با این حال لازم است تا با مطالعه این عوامل و در یک جمع بندی کامل به انتخاب رنگ مناسب برای خودرو خود بپردازید.

۱. کدام رنگ خودرو زود کثیف می شود

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب رنگ خودرو که در راهنمای انتخاب رنگ خودرو باید به آن بپردازیم، کثیف شدن رنگ ها است. رنگ ها با شدت مختلفی گرد و غبار و کثیفی روی بدنه خودرو را نشان می دهند.

در وهله اول باید متذکر شویم که کثیفی های مختلفی ممکن است بر روی بدنه خودرو شما ایجاد شود که وضوح هر یک از آنها روی رنگ های مختلف متفاوت خواهد بود. اصلی ترین و مهم ترین عامل کثیفی خودرو ها گرد و غبار و هوای آلوده است. برای همین میزان کثیفی رنگ خودرو را باید بر اساس این آلاینده بررسی کنیم.

برخی ها بر این عقیده هستند که رنگ های تیره کثیفی ها را کمتر نشان می دهند و برخی نیز رنگ های روشن را رنگ های بهتری برای عدم نمایش گرد و غبار و کثیفی ها روی خودرو معرفی می کنند. اما تحقیقات نشان می دهد که هر دو این عقیده ها اشتباه است.

طبق تحقیقات صورت گرفته رنگ مشکی بدترین رنگ در نمایش کثیفی هایی مانند گردو  غبار است. گرد و غبار نشسته شده روی بدنه خودروهای مشکی به وضوح قابل مشاهده است. جالب است بدانید که رنگ سفید نیز در این تحقیقات نمره جالبی نگرفته و از جمله رنگ هایی است که کثیفی را به خوبی نشان می دهد.

این نتیجه نشان می دهد که روشن و یا تیره بودن رنگ خودرو خیلی نمی تواند عامل مهمی در میزان نمایش کثیفی روی بدنه آن باشد. در همین تحقیقات نشان داده شده که رنگ های متوسطی مانند نقره ای و نوک مدادی در این مورد بهترین عملکرد را داشته و کمتر از سایر رنگ های کثیفی روی بدنه خودرو را نشان می دهند.

رنگ هایی مانند بژ، نقره ای، سبز روشن و آبی روشن در این رده بندی بهترین عملکرد را دارند. از این رو نتیجه گیری ما در راهنمای انتخاب رنگ خودرو برای رنگی که کمتر کثیفی ها را نشان می دهد، رنگ نقره ای و نوک مدادی است.

۲. کدام رنگ خودرو راحت تر ترمیم می شود

بررسی این موضوع در راهنمای انتخاب رنگ خودرو نیاز به دقت به چند نکته مهم دارد. در گذشته به دلیل کمبود امکانات و یا کمبود رنگ های مادر بسیاری از رنگ ها در ایران ترمیم رنگ های مختلف خودرو با چالش های زیادی روبرو بود.

در بسیاری از مواقع ترمیم رنگ های کم طرفدار به سختی قابل انجام بود. اما در حال حاضر شرایط کاملا تغییر کرده است و انواع مختلفی از رنگ خودرو را می توانید به راحتی در مراکز خدماتی رنگ و صاف کاری خودرو ترمیم کنید.

از این رو خیلی نمی توان روی این گزینه از عوامل تاثیرگذار در انتخاب رنگ خودرو مانور داد. از این گذشته کیفیت رنگ آمیزی و ترمیم نیز تاثیر مستقیم و بسیار زیادی روی این موضوع خواهد داشت. در بسیاری از مواقع افراد حرفه ای چنان عالی عمل می کنند که عملا امکان تشخیص رنگ تازه رنگ شده بدون دستگاه های مخصوص و پیشرفته وجود ندارد. با این حال رنگ های تیره معمولا عملکرد بهتری در این گزینه دارند.

ترمیم رنگ خودرو

۳. کدام رنگ خودرو در شب وضوح بهتری دارد

یکی دیگر از عواملی که لازم است تا در راهنمای انتخاب رنگ خودرو به بررسی آن بپردازیم، میزان وضوح و شرایط دید خودروها در شب است. همان طور که می دانید هر چقدر دید نسبت به یک خودرو کمتر باشد، امکان برخورد و تصادف با آن نیز بیشتر خواهد بود.

به همین دلیل لازم است سراغ رنگ هایی بروید که دید بهتری برای سایر راننده ها ایجاد می نمایند. رنگ هایی مانن آبی روشن، زرد، سبز و سفید بهترین عملکرد را در این باره دارند. رنگ مشکی نیز بدترین عملکرد را در این گزینه به خود اختصاص می دهد.

۴. کدام رنگ خودرو زیباتر دیده می شود

زیبایی و جذابیت از جمله عوامل مهم در انتخاب رنگ خودرو است که بیشتر بله سلیقه افراد باز می گردد. هم چنین برند و شکل ظاهری بدنه خودرو را نیز می توان در این عامل موثر دانست. از این رو این مهم را باید بر اساس برند و مدل خودرو انتخاب شده خود بررسی کنید.

برای مثال پورشه سبز یکی از خودروهای جذاب در بازار است اما در حالی که رنگ سبز در سایر از خودروها اصلا نمایش خوبی ندارد. یا برخی از مدل های تویوتا با رنگ آبی بیشتر شناخته می شوند. اما در حالی که در بسیاری از برندهای دیگر رنگ آبی چندان طرفداران زیادی ندارد.

۵. کدام رنگ خودرو بیشتر در چشم می آید

بسیاری از کاربران در مطالعه راهنمای انتخاب رنگ خودرو به دنبال انتخاب رنگ هایی هستند که بیشتر در دید است و به نوعی به دنبال نمایش خودرو خود در میان انبوهی از خودروهای مختلف می باشند.

برای این منظور باید سراغ رنگ های خاصی بروید که استفاده از آنها عمومیت ندارد. رنگ قرمز و رنگ زرد بهترین عملکرد را در این باره دارند و بیشترین وضوح را برای خودروهای لوکس ایجاد می کنند. البته نوع رنگ قرمز و زرد نیز در این مورد اهمیت خاص خود را خواهد داشت.

انتخاب رنگ خودرو

تاثیر آب و هوای محل سکونت در انتخاب رنگ خودرو

هم چنین آب و هوا نیز یکی از عوامل موثر در انتخاب رنگ خودرو است که لازم است نکات مهم آن را در راهنمای انتخاب رنگ خودرو با شما مرور کنیم. به صورت کلی ساکنین مناطق آفتابی و بیابانی به رنگ های روشن تر و سفید علاقه بیشتری دارند.

زیرا این رنگ ها نور خورشید را انعکاس داده و داخل خودرو خیلی گرم و داغ نمی شود. در حالی که در مناطق خیلی سرد این موضوع برعکس است. زیرا رنگ های تیره مانند مشکی نور را خیلی انعکاس نداده و جذب می کنند. همین امر باعث می شود تا انتخاب رنگ های تیره در مناطق سردسیر بیشتر باشد.

اهمیت انتخاب رنگ خودرو در فروش بهتر آن

فروش بهتر و راحت تر نیز از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب رنگ خودرو است که توصیه می کنیم حتما به آن دقت ویژه ای داشته باشید. عدم دقت به انتخاب رنگ در این موضوع باعث می شود تا در آینده با مشکلاتی روبرو شوید. میزان فروش خودرو با رنگ های مختلف با هم متفاوت است.

به صورت کلی رنگ هایی مانند سفید و مشکی بیشترین طرفدار را داشته و فروش راحت تری دارند. در این بین رنگ هایی که طرفداران کمتری دارند به سختی به فروش می رسند. از این رو توصیه می کنیم که حتما در زمان انتخاب رنگ خودرو به این نکته دقت ویژه ای داشته باشید.

اهمیت انتخاب رنگ خودرو در حفظ کیفیت و طول عمر آن

دقت به استانداردها و نکات مهم مربوط به نگهداری از خودرو ها باعث می شود تا طول عمر و کیفیت خودرو شما افزایش یابد. عدم دقت به این موضوع نیز در نهایت باعث می شود تا طول عمر خودرو شما با چالش روبرو شده و کم شود.

تحقیقات نشان می دهد که رنگ هایی مانند نقره ای و تیره شستشو و نگهداری بهینه را از یاد کاربر می برند و در عوض رنگ های روشن این موضوع را بیشتر در ذهن کاربران باقی می گذارند.

انتخاب رنگ خودرو

محبوب ترین رنگ خودرو در ایران و جهان

در سال ۲۰۲۱ علاقه کاربران جهانی به استفاده از رنگ مشکی در خودرو بیشتر شده و شاهد هستیم که این رنگ نسبت به سایر رنگ ها در جهان با رشد قابل ملاحظه ای در انتخاب رنگ خودرو همراه بوده است. اما با این حال همچنان سفید انتخاب درصد قابل توجهی از کاربران جهانی بوده و به عنوان پر طرفدارترین رنگ خودرو در جهان شناخته می شود.

بعد از مشکی و سفید نیز رنگ هایی مانند نقره ای، خاکستری یا نوک مدادی، آبی، سبز، زرد، قرمز و … قرار می گیرند. البته این رتبه بندی برای کشورها و قاره های مختلف، متفاوت است. در ایران نیز رنگ سفید به عنوان محبوب ترین رنگ شناخته می شود و بعد از آن نیز رنگ مشکی بیشتری طرفدار را دارا است.

راهنمای انتخاب رنگ خودرو بر اساس روانشناسی رنگ ها

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب رنگ خودرو که در راهنمای انتخاب رنگ خودرو باید به آن نیز بپردازیم، انتخاب رنگ بر اساس روانشناسی رنگ ها است. البته این موضوع بیشتر با روحیات فعلی افراد در ارتباط بوده و ممکن است در آینده با تغییراتی روبرو شود.

برای مثال زوج های جوان بیشتر رنگ های شادتری مانند قرمز و سبز را انتخاب می کنند . یا افراد سالمند و میان سال بیشتر به دنبال انتخاب رنگ هایی مانند خاکستری، نقره ای و نوک مدادی می روند.

کسانی که روحیات سردی دارند، رنگ های روشن تر و مات تر را ترجیح می دهند و. در عوض افراد با روحیات گرم به دنبال انتخاب رنگ های گرم تر هستند. افراد پرانرژی به رنگ هایی مانند قرمز علاقه دارند. درباره روانشناسی رنگ ها نکات زیر می تواند شما را یاری سازد:

  • رنگ مشکی بیشتری نماد قدرت بوده و برای خودروهای خیلی لوکس بهترین انتخاب است.
  • سفید رنگ تازگی است و خودروهای خیلی سریع جهان معمولا سفید هستند.
  • نقره ای رنگی برای افراد خونسرد و آرام است.
  • زرد مخصوص افراد باهوش و شاداب می باشد.
  • آبی رنگ امنیت و اعتماد به نفس بالا است.
  • قرمز رنگی برای بهتر دیده شدن و قدرت و انرژی بالا است.

راهنمای انتخاب رنگ خودرو بر اساس روانشناسی رنگ ها

نتیجه گیری از راهنمای انتخاب رنگ خودرو

شدر راهنمای انتخاب رنگ خودرو سعی کردیم تا جامع ترین نکات و موارد لازم برای انتخاب و خرید رنگ خودرو ار با شما در میان بگذاریم. با مطالعه و دقت به این موارد اکنون شما می دانید که هر رنگ خودرو چه ویژگی هایی داشته و چه مزیت هایی دارد. در نهایت باید اشاره کنیم که بهتر است در کنار همه این نکات، سلیقه خود را نیز به عنوان یکی از اولویت های اصلی در این انتخاب در نظر بگیرید. زیرا خود شما قرار است با خودرو مورد نظر رفت و آمد کنید و انتخاب رنگ متضاد با سلیقه خودتان ممکن است جذابیت های استفاده از خودرو را برای شما کاهش دهد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *