نقاشی پارکینگ | رنگ تهران

انواع روش های نقاشی پارکینگ ساختمان های اداری و مسکونی

ساختمان‌های مدرن و چند طبقه‌ای که در شهرها ساخته می‌شوند در بیش‌تر موارد دارای پارکینگ هستند. با توجه به این که پارکینگ‌‌ها عموماً دسترسی به نور ندارند، فضای بسته و دلگیر خواهند داشت. یکی از راه‌های برطرف کردن این مشکل، نقاشی پارکینگ است.

استفاده از رنگ‌های روشن و طرح‌های زیبا در محیط پارکینگ می‌تواند دید شما از پارکینگ‌ها معمولی که فضایی ترسناک و بی روح دارند، عوض کند. از طرفی این قسمت از ساختمان بیش‌تر از سایر قسمت‌ها در معرض آسیب خواهد بود.

در پارکینگ‌ها به طور دائم تردد خودروها وجود دارد که می‌تواند آلودگی و اصطحلاک زیادی را با خود همراه داشته باشند. همین موضوع باعث شده تا نیاز باشد هر از چند گاهی رنگ آمیزی پارکینگ انجام شود. در مجتمع‌های تجاری یا مسکونی لازم است تمامی ساکنین بر سر رنگ و طرحی که انتخاب شده، اتفاق نظر داشته باشند.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا نحوه رنگ آمیزی قسمت‌های مختلف پارکینگ را مورد بررسی قرار دهیم.

روش نقاشی پارکینگ در قسمت های مختلف

نقاشی پارکینگ ساختمان به طور کلی اصولی دارد که باید در حین انجام، رعایت شوند. با این وجود دقت داشته باشید که بخش بزرگی از نحوه انتخاب و خرید رنگ ساختمانی برای رنگ آمیزی پارکینگ به سلیقه ساکنین مجتمع بازمی‌گردد.

چگونه پارکینگ را نقاشی کنیم | رنگ تهران

نکته قابل توجه دیگر برای شروع و انتخاب مواد اولیه مورد نیاز، این است که جنس کف، دیوارها و سقف پارکینگ را مشخص کنید. دلیل این کار در واقع کمک به انتخاب نوع رنگی است که برای انجام این کار نیاز خواهید داشت. رنگ‌ها با توجه به خواص شیمیایی و فیزیکی که دارند، برای سطوح خاصی مناسب خواهند بود. پیش از خرید باید در مورد این مشخصات اطلاعاتی داشته باشید.

در ادامه نکات مهم در مورد رنگ کردن هر قسمت و بهترین رنگی که می‌توانید برای آن استفاده کنید را عنوان خواهیم کرد.

نقاشی سقف پارکینگ

سقف پارکینگ‌ها در مجتمع‌های تجاری یا مسکونی عموماً کوتاه‌تر از دیگر قسمت‌ها خواهد بود. این موضوع فضای پارکینگ را کوچک جلوه می‌دهد و باعث دلگیر شدن آن می‌شود. اشتباه رایجی که برای رنگ کردن این قسمت انجام می‌شود، استفاده از رنگ‌های تیره است.

با این وجود که رنگ‌های تیر دیرتر کثیف می‌شوند، اما محیط پارکینگ را از ‌آن چه هست، کوچک‌تر نشان می‌دهند. توصیه می‌شود برای رنگ کردن سقف پارکینگ از رنگ‌های روشن استفاده کنید که زیبایی دوچندانی برای پارکینگ شما به همراه خواهند داشت.

با توجه به موادی که برای ساخت سقف استفاده شده‌اند، می‌توانید رنگ مناسب را شناسایی کنید. اگر سقف از سیمان ساخته شده باشد، بهترین گزینه برای شما رنگ روغن یا کنتیکس خواهد بود. این دو نوع چسبندگی خوبی روی سطوح سیمانی دارند.

در باقی موارد می‌توانید از رنگ‌های پلاستیکی، مولتی کالر یا رنگ‌های مخصوص نما استفاده کنید.

نقاشی دیوار پارکینگ

نقاشی پارکینگ کار دشواری نخواهد بود و اگر از مواد اولیه مناسبی استفاده کنید تا مدت‌ها دیگر نیاز به انجام آن نخواهید داشت. دیوار‌های پارکینگ بعد از قسمت کف آن، در رتبه دوم آلودگی قرار دارند.

برای نقاشی دیوارهای سیمانی می‌توانید از رنگ کنیتکس، آکریلیک، مخصوص نما یا روغنی استفاده کنید. اگر از گچ برای سطح دیوارها استفاده شده بهترین گزینه پیش روی شما، کنیتکس خواهد بود که بالاترین کیفیت و دوام را به همراه دارد. این نوع رنگ در مقابل کثیف شدن یا خرابی بیش‌تر از سایر رنگ‌ها مقاومت خواهد کرد.

بهتر است از رنگ‌هایی که ماهیت براق دارند در محیط‌های هم‌چون پارکینگ استفاده نکنید. عدم وجود نور کافی باعث می‌شود این رنگ‌ها جلوه کافی را نداشته باشند. با توجه به این موضوع بهترین انتخاب رنگ‌های روشن و البته مات هستند.

رنگ مناسب پارکینگ | رنگ تهران

رنگ کردن در پارکینگ

درب پارکینگ اولین چیزی است که هر فرد در هنگام ورود خواهند دید. با توجه به ماهیت فلزی آن‌ها، بهتر است پیش از رنگ اصلی، ابتدا از یک پوشش ضد زنگ و آستر استفاده کنید. با اعمال رنگ اصلی درب پارکینگ، آن را در برابر رطوبت، نور آفتاب و عوامل مخرب خارجی محافظت خواهید کرد.

رنگ کردن کف پارکینگ

نقاشی پارکینگ در هر قسمت اصول متفاوتی دارد که بایست مورد توجه قرار گیرند. اجرای رنگ کف پارکینگ بسیار ضروت دارد اما عموماً کف آسفالت می‌شود. آسفالت رفت و آمد را آسان‌تر می‌کند و دوام بسیار بالاتری در برابر دیگر مواد اولیه دارد.

رنگ‌هایی مانند لاتکس یا آکریلیک برای این قسمت به هیچ عنوان مناسب نیستند. این رنگ‌ها چسبندگی بسیار کمی روی آسفالت دارند و پس از مدتی کیفیت خود را از دست خواهند داد.

کف پارکینگ در معرض سایش لاستیک خودروها، آلودگی‌هایی و هم‌چنین رطوبت بسیار زیادی با خود می‌آورند. رزین اپوکسی مناسب‌ترین رنگی است که می‌توانید در این بخش استفاده کنید. رزین اپوکسی در برابر رطوبت کاملاً مقاوم است و به راحتی پاک نمی‌شود. از طرفی چسبندگی بسیار خوبی روی آسفالت خواهد داشت.

نقاشی پارکینگ ( قسمت های فلزی )

پارکینگ‌های تجاری و مسکونی عموماً در پایین‌تر قسمت ساختمان قرار دارند. تاسیسات اصلی مجتمع از پارکینگ آن منشعب می‌شوند. به این ترتیب اجزای فلزی بسیاری در این بخش از مجتمع دیده می‌شود.

برای پیشگیری از پوسیدگی و زنگ زدن این لوله‌ها بهتر است همانند درب ساختمان از یک لایه ضد زنگ استفاده کنید. در مرحله بعد توصیه می‌شود رنگی به کار بگیرید که با رنگ کف، دیوارهای و البته سقف پارکینگ هماهنگی داشته باشد.

نکات مهم نقاشی پارکینگ

پارکینگ‌هایی که وسعت زیادی دارند و گنجایش بالا خواهند داشت، الزاماً نیاز به خط کشی راهنما دارند. پیش از شروع نقاشی پارکینگ بایستی خط کشی دقیق برای قرار‌گیری هر خودرو انجام شود. نکته مهم در این پروسه، توجه به ابعاد خودروهای مختلف است و این که خط کشی‌ها برای بیش‌تر آن‌ها مناسب باشد.

خط کشی پارکینگ | رنگ تهران

پروسه رنگ آمیزی قسمت‌های مختلف پارکینگ نیاز به دقت کافی و البته صرف زمان خواهد داشت. برای پیشگیری از سردرگمی و دست‌یابی به نتیجه بهتر لازم است پیش از شروع، تمامی وسایل اضافی را از سطح پارکینگ جمع کنید. همه آن‌ها را در یک قسمت قرار دهید و از یک پوشش برای حفاظت آن‌ها در برابر رنگی شدن، استفاده کنید.

سخن آخر در مورد نقاشی پارکینگ

نقاشی پارکینگ می‌تواند در زیبایی مجتمع بسیار اثر گذار باشد و باید دقت کافی برای انتخاب مواد اولیه آن داشته باشید. انتخاب رنگ و طرح باید با توجه به تمام وسایل و خودروهایی که قرار است در آن قرار گیرند، انجام شود.

در نهایت توصیه می‌کنیم که از رنگ‌های با کیفیت استفاده کنید. ممکن است این رنگ‌ها قیمت بالاتری داشته باشند، اما شما را تا مدت‌ها از نقاشی پارکینگ بی نیاز خواهند کرد. برای خرید با کیفیت ترین رنگ‌ها به فروشگاه رنگ تهران مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *