دلایل پوسته شدن رنگ استخر | شرکت پخش رنگ تهران

دلایل پوسته شدن رنگ استخری + راهکار ها

پوسته شدن رنگ استخر بعد از مدتی متأسفانه یک امر آزاردهنده است که شاید هزینه های تعمیراتی بسیار بالایی را برای افراد به وجود آورد. شما چنانچه با راهکارهای رفع پوسته پوسته شدن رنگ استخر و عواملی که در این فرآیند دخیل هستند آشنا باشید، می توانید با روش های جلوگیری، خود را از انواع ترمیم و تعمیرات دور کنید.

کیفیت رنگ استخر نیز خود یک نکته بسیار مهم است، چنانچه رنگ مورد نظر کیفیت مناسبی نداشته باشد، قطعاً مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن یک امر طبیعی است.

حتی مهارتی که برای رنگ آمیزی استخر وجود دارد خود یک مسأله مهم است که نمی توان در این بین آن را نادیده گرفت. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با عوامل مهم و روش های جلوگیری از پوسته شدن رنگ استخر آشنا کنیم.

عوامل مهم در پوسته پوسته شدن رنگ استخر

عوامل مهم در پوسته پوسته شدن رنگ استخر | شرکت پخش رنگ تهران

پوسته شدن رنگ استخر صددرصد می تواند به عوامل خاصی وابسته باشد. این عوامل را شما اگر شناسایی نکنید شاید با هر نوع روش جلوگیری و یا استفاده از راهکارهای نوین بازهم در پایان با انواع ترک و پوسته پوسته شدن بعد از رنگ آمیزی استخر رو به رو شوید و به همین دلیل ما در اینجا به دو عامل بسیار کلیدی و مهم اشاره می کنیم که شامل:

فشار و تنش سازه هیدرولیکی

پوسته شدن رنگ استخر و ترک خوردگی استخر را به خاطر تأثیر فشار هیدرولیکی بر روی مقاومت بتن استخر می شناسند. ترک خوردگی و پوسته شدن یکی از شایع ترین خرابی های مربوط به استخر است؛ چرا که تنش های کششی باعث می شود تا این سازه نتواند توضیح فشار آب را به خوبی تحمل کند که متأسفانه این نوع تنش یکی از عوامل بسیار مهم پوسته شدن رنگ در استخر به شمار می آید.۲.عدم مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و آب

زمانی که استخر مقاومت و استحکام کافه در مقابل نفوذ رطوبت و آب نداشته باشند به طور طبیعی پوسته پوسته شدن رنگ استخر پدید می آید. به همین دلیل باید از روش هایی برای آب بندی استخر استفاده کنید. استخر با هر نوع استفاده  و کاربردی (صنعتی، کشاورزی و شخصی) به روشی برای آب بندی نیاز دارد.

یکی از این اصول بسیار مهم برای نگهداری استخر اهمیت آب بندی برای جلوگیری از نشتی آب است؛ چرا که نشتی و نفوذ آب می تواند خسارات و آسیب هایی همانند پوسته پوسته شدن را برای رنگ استخر به بار آورد.

روش های جلوگیری از پوسته شدن رنگ استخر

هر انسان باهوشی به خوبی می داند که برای استفاده از هر وسیله ای چنانچه به عمر مفید آن بیندیشد می تواند از خرید و تهیه آن در طولانی مدت رضایت داشته باشد.

در مورد استفاده از استخر نیز این موضوع صدق می کند، زمانی که شما از روش های جلوگیری از پوسته شدن رنگ استخر استفاده کنید، در طولانی مدت از هزینه های تعمیرات و انواع ترمیم در امان هستید؛ چون که عایق بندی درست و استفاده از رنگ های با کیفیت برای رنگ آمیزی استخر به دست افراد ماهر هزینه چندانی ندارد اما شما را در طولانی مدت می تواند از هزینه های جانبی و تعمیراتی دیگر دور نگه دارد.

روش های جلوگیری از پوسته شدن رنگ استخر | شرکت پخش رنگ تهران

عایق کاری استخر

عایق کاری استخر از جمله روش های بسیار عالی برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن رنگ استخر به حساب می آید. در عایق کاری با توجه به نوع استفاده و ساخت استخر می توانید از روش متفاوتی استفاده کنید؛ چرا که انواع استخر های شنا، بتنی، کشاورزی، بلوکی و… هر کدام استانداردهای خاصی را برای عایق کاری و استفاده از مواد آن می طلبند.

امروزه استفاده از فناوری جدید نانو می تواند به خاطر خاصیت بالای ضد آب خود، کاربرد ویژه ای برای عایق کاری استخر داشته باشد. البته برخی دیگر که به دنبال روش ارزان تری هستند از ایزوگام برای عایق بندی استفاده می کنند که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و با وجود فناوری های جدید استفاده از این روش عایق کاری آنچنان که باید و شاید گزینه مناسبی نیست.

حتی شما می توانید با استفاده از چسب آب بندی استخر که یک نوع پلیمر است در مقابل رطوبت و آب مقاومت استخر را حفظ کنید و با مخلوط کردن سیمان و رنگ استخری پایه آب متریال مورد نظر خود را به صورت ضدآب مشخص کنید.

البته این روش می تواند یک روش مقرون به صرفه نیز برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن رنگ استخر به شمار آید.

استفاده از افراد ماهر برای رنگ آمیزی استخر

دانش فنی افراد برای رنگ آمیزی استخر خود یکی دیگر از عوامل مهمی است که می تواند برای جلوگیری از پوسته شدن رنگ استخر مورد توجه قرار گیرد که در این بین، شما باید به این نکته توجه داشته باشید که از افراد ماهری برای رنگ آمیزی استخر استفاده کنید که تجربه، تبحر و تخصص بالایی در این زمینه داشته باشند و به هیچ عنوان نباید این گونه فکر کنید که رنگ آمیزی استخر یک فعالیت ساده محسوب می شود به این علت که کیفیت رنگ با کیفیت رنگ آمیزی در طولانی مدت نتیجه قابل قبول خود را نشان می دهد.

استفاده از رنگ استخر مناسب

شما برای جلوگیری از پوسته شدن رنگ استخر باید از رنگ های استخری مناسب برای رنگ آمیزی استفاده کنید. شما حتی برای عایق استخر می توانید از یک رنگ خاص استفاده کنید؛ چرا که علاوه بر نمای رنگ خاص استخر شما می توانید از نفوذ رطوبت به زمین درون استخر جلوگیری کنید.

امروزه رنگ های استخری آبی و سفید جزء پرفروش ترین ها به حساب می آیند که اگر قصد داشته باشید از رنگ های استخری نانو استفاده کنید به خاطر استحکام و مقاومت بالا در برابر ضربه و سایش شما به عنوان پوشش سطحی و حتی با یک عمق بالا می توانید بر روی کارایی آن مطمئن باشید؛ چرا که این نوع رنگ ها به راحتی بر روی سطوحی مانند بتن، کاشی، فلز و… قدرت چسبندگی خود را نشان می دهند.

رنگ های استخری پایه آب و یا رنگ های استخری پایه حلال هر کدام می تواند به شکل ویژه در بین انواع رنگ های استخری جای گیرد.

استفاده از رنگ استخر مناسب برای جلوگیری از پوسته شدن | شرکت پخش رنگ تهران

جمع بندی

برای جلوگیری از پوسته شدن رنگ استخر در این مقاله شما را به دلایل و روش های جلوگیری از آن آشنا کردیم؛ زیرا امروزه رنگ آمیزی استخر یک فعالیت مطمئن، مقرون به صرفه و کاملاً استاندارد برای نگهداری و البته زیباسازی استخر به حساب می آید.

در این زمینه باید اطلاعات قابل قبولی را در مورد انواع رنگ استخری داشته باشید تا بتوانید از این نوع مشکلات یعنی پوسته شدن، ترک خوردگی و مسائل این چنینی به سادگی استخر را دور کنید.

رنگ استخری پلیمری مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان می دهد و شما می توانید کیفیت قابل قبولی را در زمان رنگ آمیزی استخر مشاهده کنید؛ اما برای استخرهایی که ارتفاع زیادی دارند بهتر است از رنگ  استخر آکریلیکی استفاده نکنید؛ چرا که با شکستگی و پوسته شدن رنگ رو به رو می شوید اما از رنگ های استخری پوششی برای نمای ظاهری استخر می توانید استفاده کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت رنگ و مهارت در رنگ آمیزی از جمله مهم ترین دلایلی به حساب می آید که شما می توانید به واسطه آن از مشکلاتی همچون پوسته شدن، ترک و شکستگی رنگ بعد از رنگ آمیزی استخر به خوبی محافظت کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *