انواع مختلف بتونه دیوار | رنگ تهران

تفاوت بتونه سیمانی و بتونه اکریلیک چیست؟

 امروزه برای ترمیم دیوار یا سایر سطوح از روش بتونه‌کاری  استفاده می‌‌شود. از همین رو می‌توان گفت که بتونه بهترین راه برای ترمیم آسیب‌های سطحی خواهد بود. اگر شما به اکثر طرح‌های بازسازی نگاه کنید، متوجه می‌شوید که در اکثر آن‌ها از بتونه بهره برده می‌شود. امروزه انواع مختلفی از بتونه به بازار عرضه می‌شود که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. بتونه‌های اکریلیک و سیمانی از مهم‌ترین محصولات بازار هستند. از همین رو در این مطلب قصد داریم تا تفاوت بتونه سیمانی و اکریلیک را با یکدیگر بررسی کنیم.

بتونه سیمانی و بتونه اکریلیک | رنگ تهران

معرفی انواع مختلف بتونه دیوار

برای اینکه بتوانید بهترین بتونه را برای دیوار اجرایی کنید، گزینه‌های زیادی پیش روی خود خواهید داشت که در نوع خود حائز اهمیت است. معمولا بعد از گذشت مدتی بر روی دیوار ترک‌هایی ایجاد می‌شود. همچنین احتمال دارد که آسیب‌های مختلفی به دیوار وارد شده باشد که نیاز به ترمیم خواهد داشت. در چنین شرایطی باید حتما از انواع مختلف بتونه برای ترمیم استفاده کنید. تجربه این موضوع را ثابت کرده است که بتونه‌های سیمانی و اکریلیک در این زمینه بسیار حائز اهمیت هستند.

هر کدام از این موارد در زمان‌های مشخصی به کار می‌روند که امکان استفاده از آن‌ها برای شما وجود دارد. تفاوت بتونه سیمانی و اکریلیک باعث شده است تا هر کدام از آن‌ها در موقعیت خاص خود به کار روند. از همین رو شما می‌توانید برای درزگیری ترک‌های دیوار از هر کدام از این موارد بهره ببرید. ذکر این نکته ضروری است که تفاوت بتونه سیمانی و اکریلیک از نظر قیمتی هم بسیار زیاد خواهد بود. در نتیجه شما می‌توانید با ی برنامه‌ریزی دقیق بهترین محصول را برای خود تهیه کنید.

بررسی بتونه دیواری سیمانی

یکی از پرفروش‌ترین بتونه‌ ها برای ترمی دیوار مربوط به بتونه سیمانی خواهد بود. همانطور که از نام این محصول مشخص است، از سیمان ساخته می‌شود. در نتیجه به خوبی درزها را پوشش داده و از این نظر عملکرد بی‌نظیری خواهد داشت. اگر شما از نقاشان ساختمان سوال کنید، متوجه خواهید شد که این محصول چه اندازه پراهمیت است.

کاربرد بتونه دیواری سیمانی

 بتونه دیواری یک محصول عالی برای پر کردن درزها و سوراخ‌های روی دیوار است. تفاوت بتونه سیمانی و اکریلیک باعث شده است تا هر کدام از آن‌ها در شرایط خاص خود به کار بروند. خوشبختانه  بتونه سیمانی به خوبی با گچ واکنش داده و پیوند محکمی با آن برقرار می‌کند. از همین رو اکثر رنگ‌کاران قبل از اجرای رنگ ساختمانی اصلی به سراغ بتونه سیمانی می‌روند.

 

کاربرد بتونه دیواری سیمانی | رنگ تهران

 

یکی دیگر از کاربردهای این بتونه، تراز کردن دیوارهای آستر شده خواهد بود. مطمئنا این کار به راحت‌ترین شکل ممکن برای شما صورت خواهد گرفت. نکته جالب این است که بتونه سیمانی بر روی سطوح چوب و فلز نیز عملکرد مناسبی دارد.

مزایای بتونه دیواری سیمانی

دلایل زیادی برای استفاده از بتونه دیواری سیمانی وجود دارد. تفاوت بتونه سیمانی و اکریلیک از نظر مقاومت در برابر آب کاملا مشخص است. بتونه سیمانی در برابر آب بسیار مقاوم بوده و دچار آسیب نخواهد شد. از همین رو می‌توان برای بتونه‌کاری فضای داخلی ساختمان از این گزینه بهره برد. همچنین اگر از این بتونه استفاده کنید مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن برای رنگ به وجود نمی‌آید.

در واقع رنگ به خوبی بر روی بتونه قرار گرفته و چسبندگی فوق‌العاده‌ای با آن ایجاد می‌کند. همچنین اگر بتونه سیمانی به‌شکل اصولی مصرف شود، مشکلاتی مانند ترک خوردن بتونه را هم ایجاد نخواهد کرد. با توجه به مزایای بتونه سیمانی، بهتر است که برای تهیه و استفاده از آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید.

بررسی بتونه دیواری اکریلیک

به‌طور کلی تفاوت بتونه سیمانی و اکریلیک شامل موارد زیادی می‌شود که به‌همین جهت باید با بتونه اکریلیک هم آشنا شوید. برای تولید این محصول از مواد اکریلیک استفاده شود که کیفیت بهتری نسبت به بتونه سیمانی دارد. البته قیمت بتونه دیواری اکریلیک نسبت به مورد دیگر گران‌تر است. در نتیجه شما باید برای تهیه آن هزینه بیشتری در نظر بگیرید. در صورتی که نقاش مهارت خوبی داشته باشد، بتونه‌کاری اکریلیک را با سرعت و دقت بالایی پیش می‌برد.

کاربرد بتونه دیواری اکریلیک

 امروزه کاربرد بتونه دیواری اکریلیک شامل گزینه‌های مختلفی می‌شود. شما می‌توانید از این محصول ارزشمند برای بتونه‌کاری سطوح گچی استفاده کنید. همچنین این محصول بر روی سطوح بنایی هم قابل استفاده است که همین امر اهمیت آن را چند برابر می‌کند.

اگر دوست دارید که سطح بسیار صاف و یکدستی داشته باشید، بتونه دیواری اکریلیک بسیار عالی خواهد بود. در حالت کلی کیفیت بتونه‌کاری اکریلیک نسبت به بتونه سیمانی بیشتر است. از همین رو کسانی که به زیبایی ساختمان حساس هستند می‌توانند به سراغ این گزینه جذاب رفته و نیاز خود را برطرف کنند.

مزایای بتونه دیواری اکریلیک

تفاوت بتونه سیمانی و اکریلیک از نظر مزایا کاملا مشخص و واضح است. چنانچه شما از بتونه دیوار سیمانی  استفاده کنید، بین ۶ تا ۷ ساعت زمان نیاز دارد تا به‌طور کامل خشک شود. این در حالی است که با بتونه دیواری اکریلیک این زمان به ۳۰ دقیقه خواهد رسید. در نتیجه اگر خشک شدن سریع برای شما مهم است، حتما به سراغ این گزینه مهم بروید.

 

مزایای بتونه دیواری اکریلیک | رنگ تهران

 

مشکلاتی نظیر پوسته پوسته شدن هم با استفاده از این بتونه به وجود نخواهد آمد. تجربه این موضوع را ثابت کرده است که بتونه اکریلیک ماندگاری بیشتری نسبت به سایر موارد دارد. از همین رو شما باید تلاش کنید تا از این فرصت به سود خود بهره ببرید. چنانچه قصد دارید دیوارهای داخلی خانه را بتونه کنید، بهتر است که به سراغ بتونه اکریلیک بروید.

مقایسه بتونه سیمانی و اکریلیک

درک درست تفاوت بتونه سیمانی و اکریلیک به شما این فرصت را می‌دهد که بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. از همین رو شاهد آن هستیم که هر کدام از این موارد در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای انتخاب بین این دو مورد حتما باید به سطح مورد نظر دقت داشته باشید. به‌طور کلی نمونه‌های سیمانی بیشتر برای دیوارهای بنایی استفاده می‌شوند. اگر دوست دارید که دیوارهای داخلی خانه را بتونه کنید، بهتر است که به سراغ بتونه اکریلیک بروید. از آنجایی که تفاوت بتونه سیمانی و بتونه اکریکلیک زیاد است، در جدول زیر تفاوت آن‌ها را با یکدیگر به‌طور کامل بررسی کرده‌ایم.

مشخصات بتونه سیمانی بتونه اکریلیک
ویژگی‌ها و مزایا قدرت صافی زیاد

مقاوم در برابر رطوبت

بدون پوسته پوسته شدن

رفع ترک خوردگی

بدون نیاز به پرایمر

مناسب برای دیوارهای قدیمی

چسبندگی زیاد

بدون بوی زننده

صاف کنندگی عالی

مشخصات فنی زمان خشک شدن حداقل ۳ ساعت زمان خشک شدن ۳۰ دقیقه
موارد استفاده ایده آل برای فضای داخلی

پرکردن فرورفتگی ها

تسطیح دیوارهای آستر

چوب و فلز

مناسب برای نمای داخلی و بیرونی

به‌کارگیری برای سطح بتن و ملات

نحوه اجرا  مرحله ۱: بتونه اکریلیک

مرحله ۲: پرایمر

مرحله ۳: پوشش نهایی

مرحله ۱: پرایمر

مرحله ۲: بتونه سیمانی

مرحله ۳: پرایمر

مرحله ۴: پوشش نهایی

نحوه استفاده از بتونه دیوار

برای اینکه شما بتوانید بتونه‌کاری را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، باید تمامی مراحل را به‌شکل دقیق و بدون خطا پیش ببرید. چنانچه می‌خواهید بتونه را در فضای داخلی خانه و بر روی گچ انجام دهید، بهتر است که از گزینه‌ای همچون بتونه اکریلیک بهره ببرید از آنجایی که مراحل بتونه‌کاری باید به ترتیب صورت بگیرد،  این مراحل به‌شکل شماره‌گذاری شده برای شما بیان خواهیم کرد.

  1.     حذف برجستگی و اضافات دیوار با سمباده و کاردک
  2.     پاک کردن سطح دیوار از آلودگی‌ها با کمک پارچه
  3.     رنگ‌آمیزی اولیه کل دیوار
  4.     ایجاد لایه بتونه با کاردک از پایین به بالا و پر کردن درزها
  5.     سمباده‌کشی بتونه بعد از خشک شدن برای یکدست شدن با دیوار
  6.     ایجاد لایه دوم بتونه طبق دستورالعمل در صورت نیاز

 

نحوه استفاده از بتونه دیوار | رنگ تهران

 

همانطور که مشاهده می‌کنید، اجرای بتونه به‌صورت اصولی می‌تواند بسیار  موثر باشد. از همین رو مراحل گفته شده را با دقت دنبال کنید تا به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید. تفاوت بتونه سیمانی و اکریلیک در نحوه اجرا این است که در بتونه سیمانی از قبل پرایمر استفاده می‌شود. این در حالی است که در بتونه اکریلیک بعد از اجرای آن پرایمر مصرف خواهد شد.

سخن پایانی

امروزه برای ترمیم آسیب‌هایی نظیر ترک دیوار یا سوراخ از بتونه استفاده می‌شود. در حال حاضر انواع مختلفی بتونه وجود دارد که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. بتونه سیمانی و اکریلیک بیش از از سایر موارد کاربرد دارند. تفاوت بتونه سیمانی و اکریلیک از جهات مختلفی قابل بررسی است. خوشبختانه در این مطلب از فروشگاه رنگ تهران به خوبی تفاوت بتونه سیمانی و اکریکلی را با یکدیگر بررسی کردیم. در صورتی که قصد خرید رنگ یا انواع بتونه را دارید،‌ بهتر است که در اولین فرصت با کارشناسان رنگ تهران تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را در این زمینه دریافت کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *