راهنمای خرید رزین | شرکت رنگ تهران

راهنمای خرید رزین

رزین به ماده چسبناکی گفته می‌شود که با طی شدن مراحل خاصی به یک پلیمر سخت تبدیل می‌گردد. در حال حاضر رزین به‌صورت طبیعی در جهان وجود دارد. با این حال بیشتر این محصولات به‌صورت مصنوعی ساخته شده و در اختیار مشتریان قرار می‌‌گیرند. انتخاب یک رزین مهم و باکیفیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. در صورتی که محصول مورد نظر کیفیت نداشته باشد، مشکلاتی مانند ترک خوردن در آن ایجاد می‌شود. از همین رو در این مطلب قصد داریم تا راهنمای خرید رزین را در اختیار شما قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

انواع رزین | شرکت رنگ تهران

معرفی انواع رزین

امروزه تولید و عرضه انواع رزین به‌شکل گسترده‌ای انجام می‌شود. از همین رو شما می‌توانید با یک برنامه‌ریزی دقیق و حرفه‌ای بهترین محصول را برای خود خریداری کنید. در حال حاضر از فرمول‌های زیادی برای ساخت رزین استفاده می‌شود که هر یک از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. از همین رو در ادامه به معرفی انواع رزین خواهیم پرداخت.

۱.رزین اکریلیک

رزین‌های اکریلیک یکی از پرطرفدارترین نمونه‌های این محصول هستند که خرید و فروش آن‌ها به‌طور گسترده صورت می‌گیرد. این محصول در از مواد پلاستیکی گرمانرم تشکیل یافته است. عناصری همچون اسید متاکریلیک و اسید اکریلیک در این نوع از رزین دیده می‌شوند. خوشبختانه این نوع از رزین مقاومت کششی خوبی دارد که همین امر اهمیت آن را چند برابر می‌کند. از همین رو مقاومت این محصول در برابر ضربه بسیار بالا خواهد بود. در حال حاضر  مصرف رزین اکریلیک در رنگ لاتکس به‌طور گسترده انجام می‌شود. در راهنمای خرید رزین به‌طور گسترده به فواید رزین اکریلیک پرداخته شده است.

۲.رزین آلکید

اگر نگاه دقیقی به راهنمای خرید رزین داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که رزین آلکید هم یکی از مهم‌ترین محصولات در این بخش است. این محصول از پلی استر ترموپلاستیک ساخته می‌شود. مقاومت شیمیایی بالا بارزترین ویژگی رزین آلکید خواهد بود. از همین رو حتما بهترین نوع این محصول را برای خود خریداری کنید. همچنین خصوصیات حرارتی و الکتریکی این رزین آن را از سایر موارد موجود در بازار متفاوت کرده است. امروزه برای تولید انواع رنگ آلکیدی از این رزین استفاده می‌شود. همچنین این نوع از رزین برای ساخت اجزای الکترونیکی، بتونه‌ها و عایق الکتریکی کاربرد دارد.

رزین آلکید | شرکت رنگ تهران

۳.رزین وینیل استر

درراهنمای خرید رزین به گزینه‌های مختفیبر می‌خوریم که در نوع خود بسیار حائز اهمیت هستند. رزین وینیل استر یکی از محصولات پرکاربرد در این زمینه به حساب می‌آید. این محصول بر اثر فرایندی ترکیبی بین رزین اپوکسی و اسید اکریلیک به دست می‌آید. مهم‌ترین ویژگی رزین وینیل استر مقاومت آن در برابر خوردگی است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که  این رزین در صنایع دریایی و کشتی‌سازی به شکل گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقاومت بالای رزین وینیل استر در برابر آب باعث افزایش کارایی آن شده است. همچنین وینیل استر برای پوشش سازه‌های فولادی به‌کار رفته و برای ساخت هواپیما هم از آن استفاده می‌شود.

۴.رزین‌ پلی‌استر

رزین پلی استر محصولی است که واکنش اسید‌های آلی با الکل‌ها تشکیل می‌شود. این محصول انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد که همین امر آن را به یک گزینه متفاوت تبدیل کرده است. میزان مقاومت رزین پلی استر در برابر عواملی همچون گرما و مواد شیمیایی بسیار بالا خواهد بود. امروزه رزین پلی استر را می‌توان در ساختار بسیاری از محصولات مشاهده کرد. این ماده در ساختار وسایلی همچون میله‌های ماهیگیری، اسکی، هوپیما، کشتی و بطری‌ها کاربرد دارد. از همین رو دست شما برای یک خرید عالی کاملا باز خواهد بود. رزین‌های پلی استر برای تولید انواع رنگ‌ها هم کاربرد دارند که به‌همین علت جزو محصولات پرمصرف بازار به حساب می‌آیند.

۵.رزین اپوکسی

در راهنمای خرید رزین نام گزینه دیگری همچون رزین اپوکسی دیده می‌شود. این محصول با نام پلی اپوکسید هم شناخته می‌شود. این محصول در حقیقت یک پیش پلیمر و پلیمر واکنشی است که گروه‌های اپوکسید در داخل آن قرار دارند. مقاومت بالای شیمیایی و حرارتی این محصول سبب شده است تا به یک محصول پرکاربرد تبدیل شود. همچنین قدرت چسبندگی رزین اپوکسی نسبت به سایر انواع رزین بیشتر است. امروزه برای ترمیم ترک‌های بتن از رزین اپوکسی استفاده می‌شود. همچنین یکی دیگه از کاربرد رزین اپوکسی در ساختار بسیاری چسب‌های موجود در بازار دیده می‌شود. همچنین موارد دیگری همچون کف‌پوش‌ها از این محصول ساخته می‌شوند.

رزین پودری

از دیگر محصولات پرکاربردی که امروزه به‌طور گسترده خرید و فروش می‌شوند می‌توان به رزین‌های پودری اشاره کرد. این محصولات با نام RDP هم در بازار شناخته می‌شوند. این رزین‌ها در اکثر ملات‌های نوین دیده می‌شود. در واقع این رزین‌ها به‌صورت پودر به ملات اضافه شده و کارایی آن را بهبود می‌بخشند. به‌طور مثال استفاده این رزین می‌تواند میزان چسبندگی ملات را افزایش دهد. همچنین در این صورت است که احتمال بروز ترک در ملات کاهش پیدا می‌کند. در حال حاضر بسیاری از پوشش‌های تزئینی با کمک رزین پودری صورت می‌پذیرد.

رزین اپوکسی | شرکت رنگ تهران

رزین پلی اتیلن

رزین پلی اتیلن در راهنمای خرید رزین به عنوان پرمصرف‌ترین نوع این محصول شناخته می‌‌شود. در حال حاضر شاهد آن هستیم که سالیانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن رزین پلی اتیلن در سراسر جهان تولید می‌شود. مواردی همچون انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت شیمیایی زیاد باعث شده‌اند تا از رزین پلی اتیلن برای کاربردهای زیادی استفاده شود. امروزه برای ساخت اسباب بازی‌ها، قالب‌ها، ظروف، عایق کابل و لوله‌ها از رزین پلی اتیلن استفاده می‌شود.

رزین سیلیکونی

درراهنمای خرید رزین بدنیست که به سراغ گزینه‌هایی همچون رزین سیلیکونی هم برویم. معمولا این محصول با سیلیکات سدیم و کلروسیلان‌ها ساخته می‌شود. با این حال در نمونه‌های جدیدتر شاهد استفاده از تتراتوکسی سیلان یا پلی سیلیکات اتیل هستیم. میزان پایداری حرارتی رزین سیلیکونی نسبت به بقیه موارد بالا است. همچنین این محصول ضدآب بوده و انعطاف بسیار بالایی دارد. ساختار شبکه سه بعدی در این رزین سبب ایجاد فیلم‌های سخت می‌شود. از همین رو از رزین سیلیکونی برای ساخت انواع لاستیک و ساسر محصولات ضدآب استفاده می‌شود.

در خرید رزین به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این بخش از راهنمای خری رزین به اهمیت انتخاب درست رزین پی می‌بریم. برای اینکه شما بتوانید یک خرید عالی را در این زمینه تجربه کنید، حتما باید موارد مهمی را سرلوحه کار خود قرار دهید. از همین رو برخی از مهم‌ترین نکات در خرید رزین را بررسی می‌کنیم.

آیا قصد دارید با رزین فضایی را پر کنید یا سطحی را پوشش دهید؟

یکی از موارد مهم و پراهمیت در خرید رزین مربوط به  نوع کارکرد آن است. برخی از افراد برای پر کردن فضاهای خالی از رزین استفاده می‌کنند. همچنین برخی دیگر از نمونه‌ها هم برای پوشش‌دهی سطوح کاربرد دارند. در صورتی که می‌خواهید برای پر کردن فضا از رزین استفاده کنید، باید با سراغ رزین‌های ریخته‌گری بروید. همچنین برای صاف کردن سطوح هم می‌توان از رزین گنبدی بهره برد. در راهنمای خرید رزین تاکید زیادی بر روی نوع کاربرد این محصول شده است که به هیچ وجه نباید از آن غافل شوید.

توجه به میزان رزین و هاردنر

برای اینکه رزین پس از مدت زمان مشخصی خشک و محکم شود، از محصولی به نام هاردنر استفاده می‌‌شود. در واقع رزین با نسبت مشخصی همراه با هاردنر ترکیب می‌شود. وقتی که برای خرید این محصول اقدام می‌کنید، حتما میزان هاردنر و رزین را بررسی نمایید. در واقع راهنمای خرید رزین به شما کمک می‌کند تا از بهترین محصول در این راستا برخوردار شوید.

توجه به زمان کار

راهنمای خرید رزین بیان می‌کند که زمان کار یک فاکتور بسیار مهم برای خرید این محصول است. از همین رو شما می‌توانید در هنگام تهیه رزین به زمان کار خود توجه داشته باشید. چنانچه وقت شما برای انجام کار محدود است، باید به سراغ گزینه‌هایی بروید که امکان کار سریع‌تر را برای شما فراهم می‌کنند. خوشبختانه به دلیل تنوع بالای محصولات تولیدی شما می‌توانید از بهترین نوع رزین‌ها برای افزایش سرعت کار خود بهره ببرید.

توجه به زمان پخت

یکی از مهم‌ترین معیارها که در راهنمای خرید رزین هم بر آن تاکید شده توجه به زمان پخت است. مراحل مربوط به پخت و سفت شدن رزین  زمان مشخصی می‌گیرد. از همین رو شما باید رزین‌های مختلف را بر اساس مدت زمان لازم برای پخت بسنجید. تجربه ثابت کرده است که در سالیان اخیر محصولاتی با زمان پخت پایین به بازار عرضه شده‌اند. به‌طور قطع این موارد از نظر کیفی بسیار پراهمیت هستند.

توجه به شرکت سازنده

امروزه شرکت‌های زیادی مشغول تولید و عرضه رزین هستند که هر کدام از آن‌ها کیفیت و قیمت خاصی دارند. از همین رو شما این فرصت را دارید که بر اساس نیاز خود برای خرید رزین اقدام کنید. بدون شک برندهای شناخته‌شده محصولات بهتری عرضه می‌کنند که این موضوع در راهنمای خرید رزین هم بیان شده است.

سخن پایانی

امروزه رزین‌ها یک محصول پرکاربرد در ساخت موارد مختلف همچون رنگ‌ها هستند. از همین رو نیاز گسترده‌ای به انواع رزین وجود دارد. برای اینکه بتوانید بهترین نوع رزین را برای خود بخرید، بهتر است که از طریق فروشگاه رنگ تهران اقدام کنید. خوشبختانه انواع مختلف رزین با کیفیت مناسب و قیمت مقرون‌به‌صرفه در اختیار شما قرار می‌گیرد. از همین رو شما می‌توانید برای رفع نیاز خود در این فروشگاه ثبت سفارش کنید. در صورتی که سوالی داشتید، می‌توانید با کارشناسان رنگ تهران تماس بگیرید. در این مطلب راهنمای خرید رزین در اختیار شما قرار گرفت تا نیاز خود را به نحو احسن برآورده کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *