راهنمای خرید رنگ صنعتی| رنگ تهران

راهنمای خرید رنگ صنعتی و معرفی بهترین برندهای رنگ صنعتی

امروزه استفاده از انواع رنگ به‌صورت گسترده انجام می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت بالای این محصول خواهد بود. در این بین رنگ‌های صنعتی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و یکی از مهم‌ترین محصولات موجود در بازار را تشکیل می‌دهند. این محصولات دارای استانداردهای صنعتی هستند که آن‌ها را در مقابله با خوردگی تقویت می‌کند. از همین رو افراد زیادی برای تهیه باکیفیت‌ترین نوع رنگ صنعتی اقدام می‌کنند. این مطلب به عنوان راهنمای خرید رنگ صنعتی به شما کمک می‌کند تا بهترین مورد را برای خود خریداری کنید.

رنگ صنعتی چه ویژگی هایی دارد | رنگ تهران

رنگ صنعتی چیست؟

برای اینکه به یک تعریف درست از رنگ صنعتی برسید، باید با ساختار آن آشنایی کامل داشته باشید. رنگ صنعتی به نوع خاصی از پوشش گفته می‌‌شود که در برابر اثرات مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. از همین رو می‌توان از آن در محیط‌های صنعتی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. امروزه تولید رنگ‌های صنعتی با تکیه بر علم شیمی صورت می‌گیرد. در نتیجه از فرمولاسیون مشخصی برای تولید هر رنگ استفاده خواهد شد.

همچنین این محصولات به شکل مایع تولید می‌شوند که برای رقیق کردن آن‌ها باید از تینر یا سایر حلال‌ها استفاده کرد. مهم‌ترین وظیفه رنگ صنعتی، افزایش میزان حفاظت  از سطوح مختلف است. از همین رو می‌توان برای رنگ‌آمیزی انواع تجهیزات صنعتی از آن بهره برد. در صورتی که بتوانید راهنمای خرید رنگ صنعتی را بررسی کنید، مطمئنا بهترین نوع این محصول را تهیه خواهید کرد.

رنگ صنعتی چه ویژگی هایی دارد؟

شناخت درست ویژگی‌های رنگ صنعتی به شما کمک می‌کند تا بهترین خرید ممکن را در این زمینه تجربه کنید. به‌طور کلی ویژگی‌های زیادی در این محصول وجود دارد که در راهنمای خرید رنگ صنعتی هم به آن اشاره می‌شود. میزان استحکام رنگ صنعتی بسیار بالاست و در اثر عوامل محیطی دچار صدمه نمی‌شود. از همین رو شما می‌توانید بعد از رنگ کردن تا سال‌ها از انجام کار دوباره بی‌نیاز شوید. همچنین قدرت چسبندگی این رنگ‌ها نسبت به سایر موارد موجود در بازار بیشتر است.

از همین رو شما با استفاده از این محصول می‌توانید به خوبی سطوح مختلف را رنگ‌آمیزی کنید. این چسبندگی قوی باعث شده است تا طول عمر مفید رنگ افزایش پیدا کند. همچنین رنگ صنعتی در عمل مقاومت بالایی نسبت به عوامل خورنده دارد. معمولا در محیط‌های صنعتی عوامل خورنده زیادی وجود دارد که در نوع خود آسیب‌زننده هستند. با این حال رنگ صنعتی به دلیل مقاومت بالا از این نظر دچار آسیب نخواهد شد. تجربه ثابت کرده است که رنگ صنعتی در برابر حلال‌ها هم مقاومت خوبی دارد.

معرفی انواع رنگ صنعتی

شناخت درست انواع رنگ صنعتی به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین نوع آن را برای خود خریداری کنید. اگر نگاهی به راهنمای خرید رنگ صنعتی بیندازید، متوجه خواهید شد که این محصول تا چه اندازه حائز اهمیت است. هر کدام از رنگ‌های صنعتی برای یک هدف خاص مورد  استفاده قرار می‌گیرند. از همین رو قصد داریم در ادامه به معرفی انواع رنگ صنعتی بپردازیم.

رنگ صنعتی اپوکسی | رنگ تهران

رنگ صنعتی اپوکسی

امروزه رنگ صنعتی اپوکسی یکی از پرمصرف‌‌ترین محصولات در بازار است. این محصول طی فرایندهای شیمیایی از یک نوع آستر به دست می‌آید. دو ویژگی چسبندگی بالا و مقاومت در برابر عوامل شیمیایی آن را به یک محصول محبوب برای کاربردهای صنعتی تبدیل کرده است. این محصول بیشتر در صنایعی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه‌ها استفاده می‌شود.یکی از مزایای رنگ اپوکسی میزان افزایش مقاومت فلزات را در برابر خوردگی ناشی از مواد شیمیایی تا است. در حال حاضر رنگ‌های اپوکسی به دو دسته پلی آمید و پلی آمین تقسیم‌بندی می‌‌شوند.

رنگ پلی اورتان

اگر به خوبی راهنمای خرید رنگ صنعتی را مطالعه کنید، به گزینه دیگری به نام رنگ پلی اورتان خواهید رسید. بارزترین ویژگی این رنگ، مقاومت بالای آن در برابر نور خورشید خواهد بود. به‌همین علت در محیط‌های صنعتی روباز می‌توان از رنگ‌های صنعتی پلی اورتان بهره برد.  نحوه تولید این محصول بر اساس رنگ‌های دو جزئی انجام می‌شود. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که پایه رزین اکریلیک در این محصول ارزشمند به کار رفته است. خوشبختانه رنگ‌های پلی اورتان پوشش فوق‌العاده‌ای داشته و زیبایی منحصربه‌فردی را در سطح مورد نظر ایجاد می‌کنند. از همین رو در اکثر موارد به عنوان لایه نهایی رنگ از آن استفاده می‌شود.

رنگ ترافیکی

از آنجایی که در حال بررسی انواع رنگ صنعتی هستیم، بهتر است که نگاهی هم به رنگ‌های ترافیکی داشته باشیم. اگر تا به حال دقت کرده باشید، بسیاری از علائم راهنمایی و رانندگی بر روی بتن یا آسفالت رنگ‌آمیزی شده است. به‌طور مثال رنگ محل عابر پیاده یک مثال از این موضوع است. ماندگاری رنگ‌های ترافیکی در برابر اصطکاک بسیار بالا است که به‌همین علت در اثر رفت‌وآمدهای زیاد هم دچار آسیب نخواهد شد. سرعت خشک شدن زیاد یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول است که باید به آن توجه داشته باشید. خوشبختانه راهنمای خرید رنگ صنعتی بیان می‌کند که رنگ ترافیکی در برابر عوامل جوی هم بسیار مقاوم خواهد بود.

رنگ نسوز

یکی دیگر از پرکاربردترین محصولات حال حاضر بازار رنگ نسوز یا رنگ مقاوم حرارتی است. این محصول به نوع خاصی از پوشش‌های صنعتی گفته می‌شود که از دو عنصر پیگمنت آلومینیوم و رزین سیلیکونی ساخته شده است. از همین رو رنگ نسوز می‌تواند تا دمای حدود ۷۵۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل کند. به‌همین علت با نام رنگ نسوز شناخته می‌شود.

این رنگ برای رنگ‌آمیزی تجهیزات صنعتی به کار می‌رود که در دمای بالایی کار می‌کنند. این در حالی است که رنگ‌های معمولی با رسیدن به دمای مشخصی خراب شده و تجزیه می‌شوند. در راهنمای خرید رنگ صنعتی به درستی اهمیت این محصول مورد بررسی قرار گرفته است. در حال حاضر از این محصول در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به‌شکل گسترده استفاده می‌شود.

بهترین برندهای رنگ صنعتی | رنگ تهران

معرفی بهترین برندهای رنگ صنعتی

امروزه تولید و عرضه رنگ‌های صنعتی از هر زمان دیگری بیشتر انجام می‌گیرد. از همین رو شاهد آن هستیم که شرکت‌های زیادی در حال تولید این محصول هستند. از همین رو شما می‌توانید با شناخت بهترین برندهای بازار، برترین محصول را برای خود تهیه کنید. در این بخش از قصد داریم تا شما را با انواع برندهای موفق در این زمینه آشنا کنیم.

برند مکث

برند مکث هر ساله بهترین محصولات را در زمینه رنگ‌های صنعتی تولید می‌کند. شرکت رنگ مکث در سال ۱۳۶۴ شروع به کار کرد که تا امروز هم همچنان به فعالیت  خود ادامه می‌دهد. میزان تولید روزانه این شرکت نزدیک به ۲۵ تن خواهد بود. همچنین استانداردهای مختلف نظیر ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۰۰۲ از طریق شرکت رنگ مکث به دست آمده است. راهنمای خرید رنگ صنعتی بیان می‌کند که محصولات مکث دارای تاییدیه شرکت‌های نفتی ایران هستند. از همین رو شما می‌توانید که از بابت کیفیت بالای این محصولات اطمینان حاصل کنید.

برند مام

برند مام یکی دیگر از مواردی است که نام آن در راهنمای خرید رنگ صنعتی به چشم می‌خورد. تاسیس شرکت مام در سال ۱۳۷۰ انجام شد. این شرکت رنگ‌ مورد نیاز صنایع مختلف از جمله پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، صنایع فولاد و کشتی‌سازی را برطرف می‌کند. همچنین این برند توانسته از صنایع دفاعی ایران هم لوح تقدیر و سپاس دریافت کند. در حاضر خط تولید رنگ‌های اسپری و پودری با حداکثر توان مشغول به کار است. از همین رو می‌توان برند مام را یکی از موفق‌ترین موارد در  ایران دانست.

برند گیتی آسا

بدون شک برند گیتی‌ آسا یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تولید رنگ صنعتی در ایران است. این شرکت بزرگ در سال ۱۳۶۴ شروع به کار کرد و همچنان به عنوان یکی از بهترین شرکت‌ها مشغول به‌ کار هستند. خوشبختانه این برند محصولات خود را تحت لیسانس KCC کره جنوبی تولید می‌کند. در حال حاضر این شرکت موفق شده تا گواهینامه‌های ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۹۰۰۲ را به دست آورد. با اینکه برند گیتی آسا انواع مختلف رنگ را تولید می‌کند، ولی با این وجود رنگ‌های صنعتی این برند بیشتر شناخته شده هستند. از همین رو شما هم می‌توانید برای تامین نیاز خود از این راه استفاده کنید.

برند رنگین زره

برای اینکه بتوانید بهترین خرید رنگ صنعتی را تجربه کنید، حتما باید برند رنگین زره را به خوبی بشناسید. این برند از سال ۱۳۶۳ شروع به کار کرده و همچنان تولید خود را ادامه می‌دهد. در حال حاضر رنگین زره نماینده رسمی  شرکت دانمارکی Hempel‌ است که یک برند جهانی شناخته‌شده می‌باشد. همین موضوع سبب شده است تا اعتبار شرکت رنگین زره بیش از پیش افزایش پیدا کند. از همین رومی‌توان گفت که شرکت رنگین زره محصولات خود با استانداردهای اروپایی ارائه می‌کند. از همین رو در راهنمای خرید رنگ صنعتی به استفاده از این برند توصیه زیادی می‌شود.

سخن پایانی

امروزه استفاده از انواع رنگ‌ های صنعتی به بیشترین حد خود رسیده است که همین امر اهمیت بالای آن را اثبات می‌کند. این محصولات به‌طور ویژه برای رنگ‌آمیزی تجهیزات صنعتی به کار می‌روند و مقاومت بسیار زیادی در برابر عوامل محیطی دارند. از همین رو می‌توان به عنوان یک محصول کاربردی بر روی آن حساب باز کرد. در صورتی که به دنبال خرید بهترین رنگ صنعتی هستید، فروشگاه رنگ تهران آمادگی دارد تا نیاز شما را از این جهت برطرف کند. اکنون که راهنمای خرید رنگ صنعتی را مطالعه کردید، بهتر است که با کارشناسان رنگ تهران تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی برای خرید برخوردار شوید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

3 پاسخ

  1. خوب تبلیغات این چند برند بود نه چیز دیگه.در ضمن رنگ فقط روناس با تقریبا نیم قرن سابقه در ساخت رنگهای دریایی و صنعتی و ساختمانی

    1. سلام ممنون که همراه ما هستید؛ در مورد کیفیت رنگ های روناس شکی نیست ولی سایر برندهای رنگ نیز کیفیت نسبتا خوبی دارند و تونستن رضایت مشتری رو جلب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *