مزایای استفاده از رنگ استخری نانو | شرکت پخش رنگ تهران

مزایای استفاده از رنگ استخری نانو

امروزه وجود استخرها در فضاسازی حیاط منازل و دکوراسیون بیرونی، نقش موثری دارند. یکی از مواردی که به هنگام ساخت استخر باید در نظر داشته باشید؛ ضد عایق بودن آن است. البته در کنار این ویژگی باید به جنبه زیبایی آن هم توجه داشته باشید. استفاده از رنگ استخری نانو می تواند یک گزینه عالی و مقرون به صرفه برای رنگ کردن استخر باشد.

در ادامه به معرفی این محصول پرداخته و ویژگی ها و مزایای آن را ذکر خواهیم کرد.

رنگ استخری نانو چیست؟

رنگ استخری نانو نسل جدیدی از رنگ های استخر است که اصطلاحا در پایه نانو هستند. یکی از دلایل محبوبیت این نوع رنگ استفاده آسان از آن هاست.

این رنگ ها کیفیت بالاتری نسبت به رنگ های معمولی دارند. یکی از ویژگی های مهم رنگ های استخری نانو؛ قابلیت انعطاف پذیری آن هاست. به این صورت که همانند لاستیک، کش می آید.

بنابراین زمانی که استخر را با استفاده از رنگ های نانو رنگ آمیزی کنید؛ شاهد پوست پوست شدن و ترک برداشتن سطح استخر، نخواهید بود. همین یک مزیت به تنهایی کافی است که به جای استفاده از رنگ های معمولی به سراغ این نوع رنگ بر پایه نانو بروید.

این محصول آنقدر باکیفیت است که اکثر طراحان استخر، استفاده از آن را به عنوان اولین گزینه به مشتری، پیشنهاد می دهند. به طور کلی ویژگی های رنگ استخری نانو عبارتند از:

  • چسبندگی بالا
  • قابلیت انعطاف پذیری بسیار زیاد
  • قابلیت ترمیم به صورت چند باره و به سرعت
  • مقاومت خوب و تحمل دمای بسیار پایین و بسیار بالا
  • قابلیت اجرا در ضخامت های بالا
  • مقرون به صرفه بودن
  • داشتن غلظت بالا
  • مقاوم در برابر رطوبت و آب
  • مقاومت در برابر فشارهای مکانیکی و هیدرولیکی

مزایای رنگ استخری نانو | شرکت پخش رنگ تهران

انواع رنگ استخری نانو

به طور کلی رنگ استخری در انواع مختلفی مثل رنگ استخری اپوکسی، رنگ استخری پلیمری، رنگ استخری آکریلیکی و… وجود دارد.

به طور خاص رنگ استخری نانو به دو صورت وجود دارد:

رنگ استخری نانو بر پایه آب

رنگ های استخری که بر پایه آب هستند؛ در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند و می توانند شرایط جوی متفاوت را به خوبی، تحمل کنند چرا که حلال اصلی این رنگ ها، آب است.

نکته ای که وجود دارد این است که رنگ نانو بعد از خشک شدن باعث آلودگی آب استخر نمی شود و از این نظر برای پرورش آبزیانی مثل ماهی، مناسب است. حتی از رنگ استخری بر پایه آب برای منابع ذخیره آب آشامیدنی هم استفاده می شود چرا که خاصیت این نوع رنگ غیرسمی بودن آن است.

این نوع رنگ اگرچه در رنگ های متفاوتی در بازار وجود دارد اما به دلیل زیبایی و همرنگ بودن آن با آب؛ معمولا افراد رنگ آبی را برای استخرها، انتخاب می کنند.

رنگ استخری نانو بر پایه حلال (رزین)

اگر به دنبال یک رنگ کم عارضه و دوستدار محیط زیست هستید؛ پیشنهاد می کنیم رنگ استخری نانو بر پای آب را انتخاب کنید اما در صورتی که کیفیت این رنگ برایتان اولویت بالاتری داشته باشد؛ می توانید به سراغ رنگ های استخری نانو بر پایه رزین بروید. بنابراین از نظر دوام و کیفیت می توانیم این نوع رنگ بر پایه رزین را بهترین رنگ موجود، معرفی کنیم.

البته توجه داشته باشید که معمولا از رنگ های نانو بر پایه رزین برای استخرهای کم عمق استفاده می شود. ای رنگ ها کاملا ضد جلبک بوده و در برابر فشار بالای آب، مقاومت خوبی دارند. رنگ استخری بر پایه رزین برای سطوح سیمانی و فلزی به خوبی قابل اجراست.

ویژگی ها و خواص رنگ استخری نانو

همانطور که ذکر شد؛ یکی از مهمترین ویژگی این نوع رنگ کیفیت و چسبندگی آن ها، می باشد. چسبندگی این رنگ ها باعث می شود رنگ استخری به راحتی به داخل ترک های بتنی و سیمانی نفوذ کرده و حالت یکنواختی را ایجاد کند.

حالت لاستیکی این رنگ ها نوعی عایق برای استخر، ایجاد می کند. بنابراین با خرید رنگ استخری پایه نانو می توانید یک تیر و چند نشان بزنید. هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ قدرت چسبندگی، کیفیت و دوام.

یکی دیگر از ویژگی های این نوع رنگ، وجود طیف رنگی گسترده آن است. به همین دلیل بسیار محبوب شده و طرفداران زیادی دارد. این ماده در بازار با عناوینی مثل رنگ ضد جلبک و آنتی باکتریال هم شناخته می شود.

در گذشته که چنین پیشرفتی در صنعت شیمی حاصل نشده بود؛ افراد دیواره و کف استخر را با استفاده از روش های سنتی مثل ایزوگام، عایق بندی می کردند اما امروزه با استفاده از رنگ استخری پایه نانو پلیمر کار عایق بندی استخرها بسیار راحت تر از قبل، شده است.

ویژگی دیگری که این محصول دارد؛ جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع، می باشد. همانطور که می دانید در استخرهای سنتی پس از مدت زمانی بوی نامطبوعی ایجاد می شود اما به لطف وجود رنگ استخری نانو این مشکل نیز برطرف شده است.

رنگ استخری نانو قابلیت نزدیک شدن با آب را دارد و خوشبختانه اشتعال زا نیست. همچنین این رنگ را می توان روی سطوح سیمانی، آجری و دیگر متریال ها به راحتی، اجرا کرد. رنگ آمیزی سریع و راحت، مقاومت در مقابل رطوبت و خزه و همچنین طول عمر بالا از دلایل محبوبیت این محصول کاربردی است.

کاربردهای رنگ استخری

این نوع رنگ کاربردهای زبادی دارد. بیشترین کاربرد این محصول برای استخرهای کشاورزی باغ ها، آب بندی استخرهای خانگی، آبنماهای شهری و استخرهای پرورش ماهی و میگو، می باشد.

امروزه اکثر خانه های ویلایی دارای استخر هستند. خوشبختانه با این ماده ارزان و قابل دسترس به راحتی می توان کار عایق بندی استخر را انجام داد.

مزایای استفاده از رنگ استخری نانو

استفاده از این نوع رنگ نسبت به نمونه رنگ های قدیمی مزایای زیادی دارد که اگر از آن ها آگاهی داشته باشید؛ قطعاً تمایل به استفاده از این محصول را خواهید داشت. برخی از مهمترین مزایای رنگ استخری نانو عبارتند از:

مقرون به صرفه بودن

این نوع رنگ طول عمر بالایی دارد. به طوری که شما با یک بار هزینه به عملکرد رضایت بخشی دست پیدا می کنید و مجبور به دوباره کاری در اثر آسیب به رنگ اولیه، نیستید. بنابراین واضح است که از نظر هزینه استفاده از رنگ استخری نانو منطقی تر، می باشد.

عایق بودن

از نظر استحکام نسبت به آب و عایق بودن؛ رنگ استخری پایه نانو بسیار موفق عمل کرده است. بنابراین بدون هیچ گونه نگرانی از بابت ترک برداشتن و یا سوراخ شدن می توانید از این ماده، استفاده کنید.

دوستدار محیط زیست

از آنجایی که رنگ استخری پایه نانو هیچ گونه حلال های سمی و مضر ندارد؛ برای انسان و محیط زیست کاملاً بی خطر بوده و به نوعی سازگار با محیط زیست، می باشد. به همین دلیل برای مناطق کشاورزی مثل باغات، گزینه مناسبی به شمار می رود.

بهداشتی بودن

این رنگ جزء موادی است که بدون هیچگونه بوی بدی می باشد. بنابراین اگر قصد دارید استخر محیط منزل و یا ویلای شخصی خود را با استفاده از رنگ استخری پایه نانو پوشش دهید؛ خیالتان از این بابت، راحت باشد.

عدم نیاز به ابزارهای خاص

رنگ استخری نانو روش اجرایی بسیار ساده ای دارد. به این صورت که برای استفاده از آن نیاز به ابزار پیچیده و خواصی، نمی باشد. حتی اگر یک غلتک پیستوله و یا قلم مو در ابزار کار خود داشته باشید؛ می توانید این کار را به سادگی، انجام دهید.

پوشش بالا

یکی دیگر از مزایای این رنگ پوشش دهی بسیار بالای آن است. خوشبختانه عملکرد اجرایی این ماده بالا بوده و باعث می شود نتیجه کار، رضایت بخش باشد.

مقاوم در برابر شوینده ها

از آنجایی که استخرها نیاز به شستشو و نظافت دارند؛ باید برای رنگ آمیزی آن ها از ماده ای استفاده کرد که دوام کافی را در برابر مواد شوینده اسیدی و قلیایی، داشته باشد. خوشبختانه رنگ استخری پایه نانو این امتیاز را دارد.

رنگ استخری | شرکت پخش رنگ تهران

غیرقابل اشتعال

این رنگ قابلیت اشتعال ندارد. حتی زمانی که استخر بدون آب باشد؛ امکان آتش سوزی با این ماده، وجود ندارد.

قابلیت پر کردن ترک ها

این قابلیت را دارد که بتواند ترک های سطحی سیمانی و بتنی را به خوبی، پر کند و شما نیاز نیست برای این کار از زیرساز دیگری استفاده کنید.

بازسازی آسان

مواد تشکیل دهنده این نوع رنگ این امکان را به شما می دهد که بتوانید استخرهای قدیمی تان را با صرف هزینه نسبتا پایینی به راحتی، بازسازی کنید. هزینه این کار در مقایسه با هزینه های تمام شده برای احداث یک استخر جدید، بسیار ناچیز می باشد.

تمامی مزایای رنگ استخری نانو، که در بالا به آن ها پرداخته شد؛ در کنار هم باعث جذابیت بیشتر این نوع رنگ شده است. به نحوی که روز به روز طرفداران این محصول، بیشتر می شود.

نحوه اجرای رنگ استخری نانو

استفاده از رنگ استخری نانو کار چندان سختی نیست. روش اجرای کار به این صورت است که پس از بررسی و ترمیم نقاط آسیب دیده استخر و همچنین زدودن رنگ های قبلی و پاکسازی کلی استخر، میزان مشخصی از رنگ استخری پایه نانو را با آب حل کرده و روی سطح داخلی استخر، می زنیم. اجازه می دهیم یک روز زمان بگذرد، سپس یک دست رنگ دیگر روی لایه نهایی، اجرا می شود. این کار باعث می شود از لحاظ پوشش کامل این رنگ اطمینان کافی داشته باشیم.

فرآیند استفاده از رنگ استخری پایه نانو نیاز به ابزار خاصی ندارد. تنها کافی است یک قلم موی نقاشی داشته باشید تا بتوانید این کار را به راحتی، انجام دهید.

 میزان مصرف این رنگ به شرایط زیر کار و شرایط جوی، بستگی دارد اما در حالت عادی هر یک کیلوگرم از این مواد می تواند در حدود ۳ متر مربع را پوشش دهد.

رنگ استخری که بر پایه آب ساخته شده است در شرایط مساعد آب و هوایی و شرایط معمول، حدوداً ۷ سال عمر مفید خواهد داشت.

نحوه اجرای رنگ استخری نانو | شرکت پخش رنگ تهران

نکات مهم برای اجرای رنگ استخری نانو

  • اگرچه این رنگ در هر دو صورت مایع و جامد تاثیر منفی بر گیاهان و جانوران ندارد اما توصیه می شود باقیمانده مواد را دور از گیاهان و حیوانات، قرار دهید.
  • پس از اینکه مراحل رنگ آمیزی استخر تمام شد؛ تمامی ابزار و وسایل مربوطه را شسته و از دسترس اطفال، دور کنید.
  • در صورتی که رنگ استخری پایه نانو روی سطوحی که فشار منفی روی آن ها تاثیر دارد اجرا شود؛ منجر به باد کردن و طبله شدن رنگ، می شود.
  • حتماً قبل از انجام این کار تمامی نقاط آسیب دیده استخر را باید ترمیم کنید.
  • این رنگ قبل از اجرا در آب قابل حل می باشد اما بعد از اجرا و زمانی که دوره خشک شدن را طی کرد؛ کاملاً مقاوم شده و به هیچ عنوان در آب حل نمی شود.
  • زمان خشک شدن رنگ استخری نانو با توجه به شرایط جوی و نوع آب و هوای مناطق مختلف، متفاوت است اما معمولاً یک روز طول می کشد تا رنگ به خوبی، خشک شود.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

2 پاسخ

  1. بادرود وخسته نباشید بنده استخری دارم به ابعاد۱۷مترطول ۷مترعرض و۴مترعمق که اول سیمانکاری کردیم بعدچسب بتن بانانو زد۹۰۰وپودرسنگ بالیسه زدن که عایق کاری شود دوسال که جهت آبیاری درختان استفاده میکنم امسال وقتی آب گیری کردم بعداز ۲۴ساعت تقریبا یک متری کم کرده البته امسال هوا طوفانی هست که تاثیرزیادی داره به هرجهت، تصمیم گرفتم رنگ استخرآبی بزنم البته رنگ استخربانانو عایق ترکیب کنم ازشما راهنمایی میخواهم

    1. سلام دوست گرامی در خصوص دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران فروشگاه از طریق شماره ۴۴۵۶۷۲۸۸ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *