رنگ آمیزی کف پارکینگ | پخش رنگ تهران

ضرورت رنگ آمیزی کف پارکینگ اداری و مسکونی

استفاده از رنگ برای کف پارکینگ ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. اما اگر ضرورت استفاده از رنگ کف پارکینگ را برای اداره و منزل خود بدانید؛ بدون شک همین الان برای این کار اقدام خواهید کرد.

کوچک ترین مزیت رنگ آمیزی کف پارکینگ اداری و مسکونی این است که دیگر از شر ظاهری خاکستری و کسل کننده کف خلاص خواهید شد. اما این کار مزیت ها و ضرورت های دیگری نیز دارد که در این مقاله به بررسی آن ها پرداخته ایم.

زیباتر شدن فضای پارکینگ

با استفاده از رنگ کف پارکینگ می توانید فضایی زیبا را در پارکینگ اداره یا ساختمان مسکونی خود به وجود آورید. وجود رنگ در یک فضا ، علاوه بر اینکه شور و نشاط در آن فضا به وجود می آورد؛ می تواند باعث جلب نظر مراجعه کنندگان نیز بشود.

داشتن یک پارکینگ مرتب ، به عنوان نخستین جایی که یک فرد در آن قدم می گذارد؛ باعث ایجاد حس خوب در افراد خواهد شد.

کف رنگ پارکینگ | پخش رنگ تهران

بسیاری از افرادی که از اتومبیل های لوکس نگهداری می کنند؛ برای برجسته تر شدن اتومبیل در فضای پارکینگ ، از رنگی متناسب با آن برای رنگ آمیزی کف استفاده خواهند کرد. این موضوع برای افرادی که نمایشگاه اتومبیل دارند و یا می خواهند بر روی مراجعین خود تاثیر بگذارند؛ از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

استفاده از رنگ کف پارکینگ ، گرد و غبار کمتری را تولید می کند

پارکینگ یکی از مکان ها در هر اداره و خانه است که باعث ایجاد گرد و غبار زیادی در فضا می شود. به همین دلیل بتن به کار رفته در آن به عنوان یک منشا برای بیشتر گرد و غباری شناخته می شود که بر روی اتومبیل ، میز کار و وسایل می نشیند. به علاوه جارو کردن نیز راه حل مناسبی برای از بین بردن گرد و غبار روی بتن نیست.

هر بار که شما بر روی بتن های برهنه رفت و آمد می کنید؛ بخش زیادی از گرد و غبار به کفش یا لباس شما می چسبد و ممکن است آن را با خود به فضای داخل خانه یا محل کار بروید. این موضوع می تواند در درازمدت ، سلامت ساکنین را نیز به خطر اندازد. با استفاده از رنگ کف پارکینگ می توانید میزان این گرد و غبار را به حداقل رسانده و از سلامت خود و ساکنین مجتمع مراقبت کنید.

به عنوان لایه محافظ استفاده می شود

اینکه رنگ کف پارکینگ تا چه حد می تواند از کف مراقبت کرده و آن را از آسیب ها مصون نگه دارد؛ به نوع رنگی وابسته است که برای رنگ آمیزی کف انتخاب می کنید. با این حال به طور کلی می توان گفت که بتنی که با رنگ پوشیده شده است؛ مقاومت بیشتری در برابر مواد شیمیایی ، لکه های روغن ، آب و کپک از خود نشان می دهد.

یکی از اصلی ترین معضلات در زمان تمیز کردن پارکینگ این است که جای لکه های روغن برای همیشه روی کف باقی می ماند. اما اگر کف پارکینگ را با یک لایه رنگ بپوشانید؛ می توانید لکه ها را با یک اسفنج و ماده شوینده مناسب به راحتی پاک کنید.

رنگ سفید پارکینگ | پخش رنگ تهران

البته همان طور که گفتیم این موضوع نشان دهنده اهمیتی است که انتخاب رنگ برای کف پارکینگ دارد. زیرا برخی از رنگ ها به راحتی دچار لکه شده و حتی جای لکه بر روی آن ها ، نسبت به بتن برهنه بسیار سخت تر پاک خواهد شد.

همچنین ممکن است تمیزکاری مداوم رنگ ، باعث پوسته شدن آن شود.

از سوی دیگر رد لاستیک ها و حرارت آن ها نیز می تواند به رنگ کف پارکینگ آسیب وارد کند. به همین دلیل بسیار مهم است که رنگ درستی را برای رنگ آمیزی کف پارکینگ اداری و مسکونی انتخاب کنید.

برای این کار باید با یک متخصص مشورت کنید. همچنین باید پیش از انتخاب رنگ ، یک آزمایش رطوبت برای سنجش میزان ایستایی رنگ بروی کف انجام دهید.

رنگ کف پارکینگ ، فضا را روشن می کند

یکی از مهم ترین مواردی که باعث شده بیشتر افراد برای استفاده از رنگ کف پارکینگ ترغیب شوند؛ روشن تر شدن فضای پارکینگ است. بتن برهنه معمولا تمایل زیادی به جذب نور داشته و فضا را تاریک می کند. این در حالی است که یک سطح رنگ شده ، راحت تر می تواند بازتاب را انجام دهد.

البته این بازتاب به حدی نیست که چشم رانندگان را در زمان عبور و مرور در پارکینگ ، اذیت کند. همچنین می توانید این روشنایی را با استفاده از یک نورپردازی ساده ، دو چندان کرده و امنیت را در فضای پارکینگ حاکم کنید.

پوشش کامل عیوب کف پارکینگ

پارکینگ یک محل پررفت و آمد است که روزانه افراد و خودرو های زیادی وارد آن شده و از آن خارج می شوند. به همین دلیل بتن کف پارکینگ خیلی زود دچار آسیب شده و ترک می خورد.

همچنین ممکن است قسمت هایی از آن کنده شده و ظاهر زشتی را برای پارکینگ به وجود آورد. این موضوع علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن زیبایی پارکینگ و ساختمان ، باعث ایجاد دردسر برای ساکنین و خودرو ها در زمان رفت و آمد خواهد شد.

با استفاده از رنگ کف پارکینگ می توان طول عمر بتن را افزایش داده و از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد. همچنین می توان ترک ها و شکاف های موجود را نیز پوشش داد.

نیاز به نگهداری کف پارکینگ را کاهش می دهد

کف بتونی پارکینگ؛ بسیار در برابر آب و هوا حساس است. به عبارت بهتر می توان گفت که گرم و سرد شدن هوا ، می تواند باعث ایجاد ترک یا ناهمواری بر روی این سطح شود. این موضوع باعث می شود که نظافت پارکینگ نیز دشوارتر شود.

استفاده از رنگ کف پارکینگ باعث می شود که کف این مکان به خوبی عایق کاری شده و از ایجاد ترک در اثر شرایط آب و هوایی ، جلوگیری شود. این موضوع در مواردی که ساخت ساختمان قدیمی است و مدت زیادی از عمر بتن استفاده شده در کف می گذرد؛ بسیار اهمیت دارد.

به این ترتیب هرگونه فرایند تعمیرکاری یا نظافت بسیار آسان تر شده و از آسیب هایی مانند شکستن بتن جلوگیری خواهد شد.

ایجاد سطوح ضد لغزش با استفاده از رنگ کف پارکینگ

رنگ آمیزی کف پارکینگ | پخش رنگ تهران

بتن قدیمی و فرسوده می تواند باعث زمین خوردن افراد یا لغزیدن آن ها شود. به همین دلیل است که استفاده از رنگ کف پارکینگ بسیار اهمیت دارد.

با استفاده از این رنگ می توان عیوب بتن را به طور کامل پوشش داده و یک سطح بدون عیب با دوام بالا به وجود آورد.

درنتیجه احتمال وارد شدن آسیب به افراد یا وسایل نقلیه به حداقل خواهد رسید.

چه رنگی برای رنگ آمیزی کف پارکینگ اداری و مسکونی مناسب است؟

همان طور که گفتیم انتخاب رنگ کف پارکینگ تا حد زیادی بستگی به مکانی دارد که پارکینگ در آن قرار گرفته است. اگر پارکینگ شما در یک مکان مرطوب است؛ باید از رنگ هایی استفاده کنید که در اثر رطوبت کیفیت خود را از دست نمی دهند.

همچنین اگر فکر می کنید که منشا بسیاری از حشرات موذی موجود رد ساختمان شما ، پارکینگ شما است؛ می توانید با استفاده از یک رنگ فراری دهنده حشرات ، شر آن ها را از سر خود کم کنید. به هرحال باید دقت کنید که برای پارکینگ رنگی را انتخاب نمایید که به سادگی تمیز شده و لکه را به خود جذب نکند.

همچنین این رنگ باید دوام بسیار خوبی داشته باشد و در اثر حرارت ناشی از حرکت اتومبیل ها یا رفت و آمد زیاد ، دچار تغییر شکل نشود. به خاطر داشته باشید که رنگ کف پارکینگ تا حد زیادی بر روی ظاهر آن تاثیرگذار است.

به همین دلیل باید علاوه بر تمامی موارد ذکرشده ، زیبایی ظاهری رنگ را نیز مدنظر قرار دهید.

سخن پایانی

اجرای رنگ کف پارکینگ هزینه زیادی را برای شما به دنبال نخواهد داشت. با این وجود می تواند مزایای بسیاری را برای شما به ارمغان آورد. به عنوان مثال با استفاده از یک رنگ مناسب ، تمیزکاری پارکینگ بسیار راحت تر شده و دیگر خبری از گرد و غبار ناشی از بتن نیست.

همچنین این رنگ می تواند فضای پارکینگ را با مصرف انرژی کمتر ، روشن کند. پس اگر هنوز برای رنگ کردن کف پارکینگ خود اقدامی نکرده اید؛ امروز زمان انجام این کار است.

برای اطلاعات بیشتر با پخش رنگ تهران تماس بگیرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط