سنباده زدن بتونه خودرو | شرکت رنگ تهران

نحوه صحیح سنباده زدن بتونه خودرو

برای اینکه شما بتوانید یک رنگ عالی را بر روی بدنه خودرو اجرایی کنید،باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که در نوع خود حائز اهمیت هستند. سنباده زدن بتونه خودرو یک کار بسیار مهم است که باید با حساسیت بسیار بالایی انجام شود. هر چقدر که این کار اصولی‌تر انجام شود، سطح مورد نظر صافی بیشتری خواهد داشت. از همین رو بهتر است که روش حرفه‌ای انجام این کار را یاد بگیرید تا به‌صورت حرفه‌ای از آن بهره ببرید. در این مطلب از رنگ تهران قصد داریم تا به این موضوع مهم بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

سنباده زدن بتونه خودرو | شرکت رنگ تهران

سنباده زدن خودرو چیست؟

سنباده زدن بتونه خودرو فرایندی است که برای ایجاد یک سطح صاف در بدنه خودرو به وجود می‌آید. در واقع شما با این روش می‌توانید که فرایند سنباده زدن را به‌صورت حرفه‌ای پیش ببرید. ممکن است که بر روی بدنه ماشین خط و خش‌های مختلفی ایجاد شده باشد. معمولا مواردی مانند تصادفات و گذر زمان باعث ایجاد خط‌وخش می‌‌شوند. از همین رو در چنین شرایطی برای رنگ کردن خودرو باید از بتونه استفاده کرد. بتونه تمامی فضاهای خالی ایجاد شده را پر کرده و به عنوان یک زیرساز عالی برای رنگ اصلی عمل می‌کند.

وقتی که بتونه‌کاری خودرو  به اتمام می‌رسد، مسلما بتونه کار شده روی بدنه خودرو همچنان ناهمواری‌هایی دارد. در صورتی که این موارد برطرف نشود، درخشش رنگ نهایی کاهش پیدا کرده و حالت کدر پیدا می‌کند. در چنین شرایطی است که فرایند سنباده زدن بتونه خودرو به کمک شما خواهد آمد. خوشبختانه بسیاری از افراد از این شیوه استفاده کرده و برترین نتایج را به دست آورده‌اند.

همچنین برای راهنمای انتخاب رنگ خودرو به این صفحه مراجعه کنید

سنباده زدن خودرو چه اهمیتی دارد؟

سنباده زدن بتونه خودرو یک مرحله بسیار مهم در رنگ‌کاری بدنه اتومبیل است که باید با دقت زیادی انجام شود. همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، انجام بتونه‌کاری همیشه به‌صورت صاف نخواهد بود. از آنجایی که خط‌های ایجاد شده روی بدنه اعماق مختلفی دارند، همین امر سبب می‌شود تا بتونه آن هم در برخی از قسمت‌ها دارای ناهمواری باشد.

به‌همین علت به شما توصیه می‌کنیم که از روش سنباده زدن بتونه خودرو بهره ببرید. در این حالت میزان بازتاب نور در رنگ نهایی هم افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه نهایی کار بسیار زیبا و دلنشین خواهد بود. از همین رو تمامی نقاشان خودرو به‌خوبی این فرایند را طی می‌کنند. البته نباید فراموش کرد اجرای درست و صحیح این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است که باید توسط فرد متخصص در این زمینه انجام شود.

سنباده زدن بتونه خودرو | شرکت رنگ تهران

چرا درست سنباده زدن خودرو اهمیت زیادی دارد؟

سنباده زدن بتونه خودرو به شکل درست می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. به‌طور مثال با انجام این کار قدرت چسبندگی رنگ و بتونه زیرین آن بسیار بیشتر می‌شود. در این حالت عمر مفید رنگ هم افزایش پیدا کرده و هزینه‌های دیگر را به شما تحمیل نمی‌کند. با این حال اگر سنباده‌کشی بدون در نظر گرفتن روش صحیح انجام شود، احتمال دارد که به بدنه خودرو آسیب بزند. از آنجایی که سنباده زبر است، اگر به‌شکل اشتباه استفاده شود به بدنه ماشین ضربه وارد می‌کند.

انتخاب یک سنباده مناسب با ضریب سختی مشخص در این بین بسیار اهمیت دارد. اگر این کار به‌شکل یکسان در قسمت‌های مختلف انجام نشود، در کیفیت رنگ نهایی خودرو اثر می‌گذارد. در برخی از موارد به‌دلیل اینکه روند سنباده‌زنی به درستی انجام نشده است، همچنان ناهمواری در برخی از قسمت‌ها دیده می‌شود. در نتیجه رنگ نهایی خودرو در برخی از بخش‌های بدنه حالت کدری به‌خود می‌گیرد. از همین رو حتما سعی کنید که بر اساس ضوابط مشخص و درست برای انجام این کار اقدام کنید.

نحوه صحیح سنباده زدن بتونه خودرو:

اکنون که ضرورت سنباده زدن بتونه خودرو را به خوبی درک کرده‌اید، باید شیوه انجام آن را به خوبی بیاموزید. خوشبختانه این مهارت با توجه و دقت به دست خواهد آمد. شما باید قبل از هر چیز وسایل اولیه برای این کار را آماده کنید. خرید بتونه از یک برند خوب و معتبر بسیار مهم است زیرا بر روی کیفیت سنباده‌کشی شما هم تاثیر دارد. علاوه بر این حتما باید از یک سنباده باکیفیت بهره ببرید تا بر روی بدنه خودرو عملکرد مناسبی داشته باشد. با توجه به ضرورت‌های موجود، در ادامه روش‌ اصولی سنباده زدن بتونه خودرو را به‌صورت مرحله‌ای بیان می‌کنیم.

۱.از ماسک، دستکش و عینک استفاده کنید.

در قدم اول به شما توصیه می‌کنیم که حتما از تجهیزات ایمنی نظیر دستکش، عینک و ماسک استفاده کنید. هر کدام از این موارد به‌شما کمک می‌کنند تا سلامت خود را حفظ کنید. ذکر این نکته ضروری است که سنباده زدن مقدار زیادی از گردوغبار را در فضا آزاد می‌کند. این ذرات ریز می‌تواند به شش‌ها، پوست و چشم آسیب بالایی وارد کنند.

از همین رو در چنین شرایطی بهتر است که تجهیزات ایمنی را به کار ببندید. همچنین بهتر است که برای شروع از یک لباس کار جداگانه استفاده کنید.  از آنجایی که گرد‌وغبار بر روی لباس هم می‌نشیند، به هیچ وجه از لباس عادی خود برای کار استفاده نکنید.

سنباده زدن بتونه خودرو | شرکت رنگ تهران

۲.سنباده برقی خود را با حرکات کوچک، صاف و دایره ای حرکت دهید.

بعد از اینکه سنباده خود را انتخاب کردید، آن را بر روی دستگاه سنباده برقی ببندید و آن را روشن کنید. سنباده روی مقطع مورد نظر قرار داده و تا جایی که امکان دارد فشار دهید. سنباده زدن بتونه خودرو باید به‌شکل دایره‌ای و نقطه به نقطه انجام شود. برای سنباده زدن هر بخش دایره‌ای زمان مشخصی در نظر بگیرید.

برای سایر بخش‌ها هم همینقدر زمان بگذارید تا نتیجه نهایی به بهترین حالت خود برسد. این فرایند را برای تمامی قسمت‌های بتونه شده انجام دهید تا نتیجه کار برای شما عالی باشد. بعد از اینکه کار خود را تمام کردید، کل آن را چک کنید تا در صورت وجود مشکل آن را برطرف کنید.

۳.برای سنباده زدن یکنواخت یک بخش را در یک زمان کار کنید.

یکی از اشتباهاتی که در سنباده زدن بتونه خودرو پیش می‌آید این است که هر بخش از خودرو در یک زمان کار نمی‌شود. در این حالت ممکن است که نتیج نهایی کار یکدست و زیبا نشود. از همین رو در ابتدا خودرها به بخش‌های مختلف همچون صندوق عقب، سقف، در، کاپوت، سپر و گلگیر تقسیم کنید. کار هر کدام از این قسمت‌ها که انجام شد، به سراغ مورد بعدی بروید. تقریبا هر یک این موارد ۲ ساعت زمان خواهند برد. شاید این زمان طولانی به نظر برسد ولی با دیدن نتیجه نهایی کار خستگی را فراموش می‌کنید.

۴.قبل از آستر کاری و رنگ آمیزی ماشین خود را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

بعد از پایان یافتن سنباده‌ کاری خودرو و قبل از استر زدن خودرو ، همچنان گرد و غبار زیادی بر روی بدنه خودرو وجود دارد. از همین رو این موارد ممکن است که در آستر و رنگ خودرو قرار بگیرند. به‌همین علت کیفیت کار نهایی شما را به شدت کاهش می‌دهند. در نتیجه بهتر است که در پایا سنباده زدن بتونه خودرو از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن بدنه استفاده کنید.

در این حالت تمامی آلودگی‌ها جذب پارچه شده و بدنه خودرو تمیز می‌شود. اگر حس می‌کنید که گردوغبارها با دستمال مرطوب به‌طور کامل پاک نمی‌شوند، حتما از انواع حلال رنگ بهره ببرید. به‌طور مثال تینر در این مورد بسیار کمک‌کننده است. بعد از اینکه تینر از روی سطح مورد نظر تبخیر شد، برای اجرای پرایمر دست به کار شوید.

سنباده زدن بتونه خودرو | شرکت رنگ تهران

سخن پایانی

سنباده زدن بتونه خودرو یک مرحله بسیار مهم است که باید آن را جدی بگیرید. این کار باعث افزایش چسبندگی رنگ به بدنه و درخشان شدن آن می‌شود. البته نباید فراموش کرد که باید این کار به‌شکل اصولی انجام شود تا این مزایا را برای شما ایجاد کند. در این مطلب روش انجام این کار به‌صورت مرحله به مرحله عنوان شد. در صورتی که به‌دنبال خرید بتونه خودرو و رنگ خودرو هستید، بهتر است که با کارشناسان رنگ تهران در ارتباط باشید. این مجموعه تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا بهترین محصولات را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار دهد. از اینکه تا انتهای این مطلب مهم در کنار شما بودید، از شما سپاسگزاریم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *