معرفی روش‌های موثر در پاک کردن رنگ از روی پوست | شرکت رنگ تهران

معرفی روش‌های موثر در پاک کردن رنگ از روی پوست

برای پاک کردن رنگ از روی پوست چه کنیم؟ رنگ‌ها دارای مواد شیمایی سمی هستند و در صورتی که خیلی سریع از روی پوست پاک نشوند، ممکن است مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشند. به همین دلیل اگر به فکر رنگ آمیزی ساختمان و خانه خود هستید بهتر است با ترفندهای پاک کردن رنگ از روی پوست نیز آشنا باشید. مطمئن باشید که به این ترفندها نیاز پیدا خواهید کرد. در این مقاله سعی داریم تا این ترفندها را به صورت کامل با شما در میان بگذاریم. همچنین روش‌های انجام آن‌ها را نیز مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چرا رنگ باید سریعا از روی پوست پاک شود

پاک کردن رنگ از روی پوست باید خیلی سریع در دستور کار قرار بگیرد. چرا؟ دلایل زیادی هستند که اگر آن‌ها را بدانید در پاک کردن رنگ از روی پوست تعجیل خواهید کرد. رنگ‌ها دارای ترکیباتی هستند که باقی ماندن طولانی مدت آن‌ها روی پوست باعث بروز مشکلات بیشتری می‌شود. از جمله اصلی‌ترین دلایلی که لزوم پاک کردن رنگ نقاشی از روی پوست را با سرعت بالا بیش از پیش می‌نماید موارد زیر هستند.

چرا رنگ باید سریعا از روی پوست پاک شود | شرکت رنگ تهران

۱.به دلیل سمی بودن رنگ‌ها

رنگ‌ها معمولا از مواد شیمایی ساخته می‌شوند که در ترکیبات خود مواد سمی دارند. حتی اگر در فرایند نقاشی ساختمان ماسک مناسب به صورت نداشته باشید، تنفس ذرات رنگ ممکن است باعث بروز چالش‌های تنفسی برای شما شود. به همین دلیل باید خیلی سریع بعد از اتمام فرایند رنگ آمیزی ساختمان باید سراغ ترفندهای پاک کردن رنگ از روی پوست بروید.

۲.به دلیل حذف چربی از روی پوست و ایجاد خشکی

باقی ماندن رنگ روی پوست به مرور می‌تواند مشکلات بیشتری را نیز برای شما ایفا نماید. رنگ‌ها منافذ پوست را به صورت کامل پوشانده و البته باعث از بین رفتن چربی روی پوست نیز می‌شوند. این مهم حتی می‌تواند خشکی پوست را نیز رقم بزند. اگر برای طولانی مدت روی پوست باقی بمانند ممکن است، شاهد از بین رفتن سلول‌های پوستی خود نیز باشید. برای کسانی که به صورت دائمی با رنگ نقاشی ساختمان همراه هستند این موضوع می‌تواند یک چالش بزرگ باشد.

۳.ممکن است حساسیت داشته باشید

وجود حساسیت به رنگ یکی دیگر از دلایل پاک کردن رنگ از روی پوست است. در صورتی که خیلی سریع برای پاک کردن رنگ‌ها اقدام نکنید ممکن است این حساسیت بیشتر شده و مشکلات بیشتری را نیز در بدن خود شاهد باشید.

روش‌های پاک کردن رنگ از روی پوست

در‌بخش قبلی سعی کردیم تا اهمیت پاک کردن رنگ از روی پوست را برای شما تشریح کنیم. حالا به خوبی می‌دانید که رنگ‌ها چه خطرات و مضراتی می‌توانند داشته باشند. حالا سوال اینجاست که برای رهایی از رنگ‌های روی پوست چه کنیم و چگونه می‌توانیم این مواد شیمایی خطرناک را از روی پوست خود جدا نماییم؟ در ادامه بهترین ترفندها را برای این منظور با شما در میان می‌گذاریم.

روش‌های پاک کردن رنگ از روی پوست | شرکت رنگ تهران

۱.استفاده از روغن و الکل

اولین روشی که برای پاک کردن رنگ از روی پوست باید به آن اشاره کنیم، استفاده از ترکیب روغن و الکل است. برای پاک کردن هر رنگی می‌توانید از این روش استفاده کنید و هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد. برای استفاده از این روش دقت به نکات و مراحل زیر می‌تواند شرایط بهتری را برای شما ایجاد کند:

۱.قبل از شروع کار پوست خود را به آرامی با آب و صابون بشورید.

۲.برای این روش بهتر است از روغن بچه استفاده کنید.

۳.کمی روغن بچه روی پوست خود ریخته و به صورت دورانی بمالید تا رنگ از روی پوست جدا شود.

۴.از پنبه نیز می‌توانید کمک بگیرید. پنبه را آغشته به روغن کرده و بر روی پوست خود بکشید.

۵.اگر روغن بچه موفق به پاک کردن رنگ از روی پوست نشد می‌توانید از الکل و یا استون استفاده نمایید. الکل پاک کننده بسیار قدرتمندی است.

۶.در انتها دوباره باید دست خود را با آب و صابون بشورید.

روغن‌ها معمولا خیلی سریع و راحت با هم ترکیب می‌شوند. از این رو برای پاک کردن رنگ روغن از روی پوست استفاده از روغن بچه می‌تواند گزینه مناسبی باشد و خیلی سریع این رنگ‌های سخت را از روی پوست شما حذف می‌کند. اما اگر مجبور به استفاده از الکل یا استون شدید بهتر است آن را به اندازه استفاده کرده و خیلی در استفاده از الکل زیاده روی نکنید. زیرا مصرف بالای الکل بر روی پوست می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بیشتری شده و حتی رنگ پوست شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

۲.استفاده از روغن گیاهی یا آشپزی

امکان استفاده از روغن گیاهی یا روغن آشپزی برای پاک کردن لکه رنگ از روی پوست را نیز دارید. روغن گیاهی به دلیل ترکیب شدن سریع با رنگ‌ها می‌تواند به خوبی تمام لکه‌ها را از روی پوست شما حذف کند. برای این روش می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

۱.محل مورد نظر را با آب گرم و صابون بشورید. این مرحله باعث می‌شود تا رنگ روی پوست شما شل شود.

۲.مقداری روغن گیاهی یا آشپزی را روی سطح لایه رنگ بمالید. برای این کار می‌توانید از پنبه نیز استفاده کنید.

۳.از اسکراب نمک برای لایه‌برداری استفاده کنید. این امر مهم باعث می‌شود تا حتی لکه‌های بسیار کوچک نیز از روی پوست شما حذف شود.

۴.در آخر پوست را بشورید تا تمیز شود.

دقت کنید که از این روش می‌توانید برای پاک کردن لکه‌های سخت رنگ از روی پوست نیز استفاده کنید. به دلیل این‌که روغن گیاهی خیلی سریع با رنگ‌های روغنی ترکیب می‌شود این روش بسیار سریع عمل کرده و می‌تواند لکه‌های رنگ را از روی پوست شما جدا سازد.

۳- شستشو با آب و صابون

راحت‌ترین روش برای پاک کردن رنگ از روی پوست شستشو با آب و صابون و یا مایع دستشویی است. البته این روش در بسیاری از مواقع کارساز نیست و نمی‌توانید اثر بسیاری از رنگ‌ها را با این روش از بین ببرید. البته برای برخی از رنگ‌ها بر پایه لاتکس می‌توانید از این روش استفاده نموده و از شر رنگ‌های موجود روی پوست خود خلاص شوید. البته در مواقعی که لکه رنگ‌ها بسیار قدرتمند است نیز استفاده از این روش در شروع کار می‌تواند باعث شل شدن رنگ شده و استفاده از روش‌های دیگر را راحت‌تر نموده و در نهایت نتیجه کار بهتر شود.

۴- سس مایونز

بله درست شنیدید از سس مایونز نیز می‌توان برای پاک کردن رنگ از روی پوست استفاده کنید. سس مایونز ترکیبات روغنی در خود دارد، اما مقدار روغن آن به نسبت روغن بچه یا روغن آشپزی کمتر است. از این رو با استفاده از آن در انتها راحت‌تر می‌توانید دستان خود را از دست چربی‌های خود سس مایونز خلاص کنید. البته شایان ذکر است که سس مایونز برای پاک کردن رنگ‌ها قدرت کمتری نسبت به الکل و روغن دارد و ممکن است پاک کردن برخی از لکه‌های سخت با آن وجود نداشته باشد. توصیه می‌کنیم که قبل از روغن و الکل از سس مایونز استفاده کنید.

هم‌چنین در مقاله پاک کردن رنگ بر‌روی سرامیک روش پاک کردن آن راهم توضیح داده‌ایم.

پاک کردن آسان رنگ از روی پوست، دیوار و سرامیک | شرکت رنگ تهران

کلام آخر

۴ روش عالی برای پاک کردن رنگ از روی پوست را با شما در میان گذاشتیم. توصیه ما این است که ابتدا دستان خود را به آرامی با آب و صابون شستشو دهید و در صورت عمل نکردن سراغ سایر روش‌ها بروید. همچنین نکته مهم دیگر در این فرایند اقدام سریع شما است. زیرا هر چقدر لکه‌های رنگ روی پوست محکم‌تر و سفت‌تر شوند، پاک کردن آن‌ها نیز سخت‌تر خواهد شد. در نهایت همچنین توصیه می‌کنیم که برای این‌که دچار چنین مشکلی نشوید حتما در زمان رنگ آمیزی ساختمان تمهیدات لازم را در نظر گرفته و مانع از برخورد رنگ با پوست بدن خود شوید. برای خرید ابزار رنگ آمیزی از فروشگاه رنگ تهران به لینک درج شده مراجعه کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *