بهترین برند رنگ اتومبیلی | شرکت رنگ تهران

معرفی ۵ برند رنگ اتومبیلی

رنگ اتومبیلی به‌عنوان یکی از عوامل زیبایی بخش و محافظ بدنه خودرو به کار می‌رود. رنگ نهایی شامل چندلایه است که باید بادقت بالایی اجرا شوند، البته کیفیت رنگ هم در این پروسه تأثیرگذار است. شناخت بهترین برند رنگ اتومبیلی کمک می‌کند بتوانید مناسب‌ترین و البته باکیفیت‌ترین رنگ را انتخاب کنید.

لایه اول رنگ اتومبیلی، به نام رنگ پایه یا basecoat شناخته می‌شود که عمدتاً برای آن از رنگ‌هایی با قابلیت پوشش بالا و خاصیت مقاومت در برابر خوردگی و سایش استفاده می‌شود. سپس، یک‌لایه رنگ شفاف به نام روکش رنگ یا clearcoat اعمال می‌شود تا بدنه خودرو را در برابر خط‌وخش و تغییر رنگ ناشی از تابش نور خورشید محافظت کند.

رنگ‌های اتومبیلی در چندین نوع و فرمول مختلف به بازار عرضه می‌شوند، از جمله رنگ‌های پایه آب، رنگ‌های پایهٔ محلول در حلال‌های آلی، رنگ‌های پایهٔ پلی‌یورتانی، رنگ‌های پایهٔ اپوکسی و رنگ‌های پایهٔ سیلیکونی که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. شرکت‌های زیادی به تولید انواع این رنگ مشغول هستند و ازاین‌رو شناخت بهترین برند رنگ اتومبیلی اهمیت زیادی دارد.

بهترین برند رنگ اتومبیلی | شرکت رنگ تهران

مزایای رنگ اتومبیلی

رنگ اتومبیلی باکیفیت باید مزایایی داشته باشد که مشخص‌کننده میزان دوام و ماندگاری آن هستند. فراموش نکنید که با شناخت و راهنمای انتخاب رنگ خودرو می‌توانید از همه این مزایا بهره ببرید. پیش‌ازاین که به سراغ بررسی برندهای معروف و معتبر در زمینه تولید رنگ اتومبیل برویم، ابتدا بررسی می‌کنیم که مزایای رنگ اتومبیل شامل چه مواردی می‌شوند.

  • حفاظت از بدنه خودرو:

بدنه خودرو و در نتیجه رنگی که آن را پوشش داده است، دائماً در معرض عوامل مخرب خواهد بود. باتوجه‌به این موضوع این رنگ باید در چنین شرایطی هم بتواند ویژگی‌های مثبتش را حفظ کند. یکی از مزایای مهم رنگ اتومبیلی، حفاظت از بدنه خودرو در برابر خوردگی، سایش، خط‌وخش و تغییر رنگ ناشی از تابش نور خورشید است.

  • زیبایی بخشی:

همه ما دوست داریم اتومبیلی خاص و زیبا داشته باشیم و ممکن است گاهی برای پیداکردن آن زمان زیادی اختصاص دهیم. یکی از دلایل اصلی برای استفاده از رنگ اتومبیل را می‌توان قابلیت زیبایی بخشی آن دانست. ازاین‌رو به‌کاربردن بهترین برند رنگ اتومبیلی کمک می‌کند شما اتومبیل خود را باتوجه‌به سلیقه خود تغییر دهید.

  • تنوع در طیف رنگی:

همان‌طور که اشاره کردیم این رنگ در انواع مختلفی تولید می‌شود و هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. همه انواع رنگ اتومبیل دارای طیف رنگی متنوعی هستند که امکان انتخاب آزادانه‌تری به شما می‌دهد. با درنظرگرفتن این موضوع می‌توانید به‌راحتی رنگ موردنظرتان را انتخاب کنید یا از طریق ترکیب چندرنگ، آن را بسازید.

باتوجه‌به این مزایا، رنگ اتومبیلی برای صاحبان خودرو بسیار مهم است و به‌عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش ارزش و زیبایی خودرو تلقی می‌شود. فراموش نکنید که انتخاب یک‌رنگ خوب از جنبه‌های مختلفی می‌تواند به نفع شما باشد.

بهترین برند رنگ اتومبیلی | شرکت رنگ تهران

رنگ اتومبیلی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

تا اینجا با ماهیت رنگ اتومبیلی و مزایای آن آشنا شدید،در ادامه اما می‌خواهیم بررسی کنیم که یک‌ رنگ با کیفیت را چگونه باید تشخیص داد؟

برای پاسخ به این سؤال لازم است که با ویژگی‌های بارز چنین رنگ‌هایی آشنا شوید. توجه کنید که هرکدام از این ویژگی‌ها باید در زمان انتخاب رنگ بررسی شوند. این کار ممکن است در بعضی شرایط دشوار و زمان بر باشد. ازاین‌رو در ادامه این مطلب و پس از بررسی ویژگی‌های این رنگ‌ها، می‌خواهیم چند رنگ اتومبیلی را معرفی کنیم تا با بهترین مارک رنگ خودرو آشنا شوید.

مقاومت در برابرخوردگی

برای افزایش طول عمر بدنه خودرو، باید از رنگ‌هایی استفاده کرد که مقاوم در برابر خوردگی و سایش باشند. بهتر است این موضوع را جدی بگیرید؛ چرا که استفاده از رنگ‌های بی‌کیفیت می‌تواند در مدت کوتاهی دردسرهای بزرگ برای شما ایجاد کند.

ثبات رنگ

یکی از ویژگی‌هایی که نشان می‌دهد رنگ اتومبیل کیفیت دارد، ثبات آن است. فراموش نکنید که رنگ‌های اتومبیلی باکیفیت دوام بالایی دارند و اگر به‌درستی از آن‌ها مراقبت کنید، برای چندین سال قابلیت استفاده دارند.

امکان تعمیر و لکه‌گیری

تردد در خیابان‌های شلوغ و استفاده روزانه از اتومبیل می‌تواند منجر به‌تصادف و آسیب‌دیدن آن شود. گاهی این آسیب‌های در حد خراش یا لکه هستند. اگر از رنگ اتومبیلی باکیفیت استفاده کرده باشید، امکان تعمیر و لکه‌گیری آسان آن وجود دارد.

قابلیت پوشش‌دهی مناسب

یکی از ویژگی‌های بارز رنگ اتومبیلی باکیفیت، قابلیت پوشش‌دهی خوب است. اگر رنگ درستی را انتخاب کرده باشید، نیاز به حجم رنگ کم‌تری خواهید داشت؛ چرا که این رنگ قابلیت پوشش‌دهی خوبی دارد.

مقاوم در برابر حرارت

بدنه خودرو و رنگ آن همواره در معرض عوامل آسیب‌زننده هستند. یکی از عوامل حرارتی است که در فصول گرم سال به رنگ وارد می‌شود. همچنین برخی از قسمت‌های بدنه مانند کاپوت و اطراف آن در معرض حرارت تولید شده توسط موتور هستند. باتوجه‌به این توضیحات می‌توان یکی از ویژگی‌های رنگ اتومبیلی خوب را، مقاومت در برابر حرارت‌های بالا دانست.

مطابق با استانداردهای بین‌المللی

قطعاً یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ‌های باکیفیت این است باتوجه‌به استانداردهای جهانی تولید شده باشند. استانداردهای جهانی کمک می‌کنند میزان آسیب‌‍زا بودن رنگ برای محیط‌زیست کاهش یابد. همچنین رنگ‌هایی که بر طبق این اصول تولید شده باشند، استحکام، زیبایی و طول عمر بیش‌تری خواهند داشت.

بهترین برند رنگ اتومبیلی کدام است؟

در کنار مشخصاتی مانند قدرت موتور یا امکانات داخلی اتومبیل، رنگ آن هم اهمیت زیادی دارد. این موضوع تا حدی اهمیت دارد که ممکن است یک اتومبیل، امکانات و موتور خوبی داشته باشد، اما رنگی مطابق سلیقه شما نداشته باشد، در این شرایط به‌احتمال زیاد از خرید آن منصرف خواهید شد.

طبیعتاً هیچ‌کس دوست ندارد مدام در حال خرید رنگ برای تعویض رنگ ماشینش باشد، به همین منظور باید پیش از خرید، بهترین برند رنگ اتومبیلی را بشناسید. این کار شما را از هزینه خرید رنگ بی‌کیفیت و دستمزد تغییر رنگ، نجات می‌دهد. با ما در ادامه همراه باشید تا ۵ مورد از بهترین برندهای رنگ اتومبیلی را معرفی کنیم.

  • تهران نوژن

یکی از بهترین برندهای رنگ اتومبیلی در داخل کشور، تهران نوژن نام دارد. این شرکت در سال ۱۳۶۷ تأسیس شد و تا به امروز محصولات متنوعی مانند رنگ‌های آلکیدی، رنگ‌های نیتروسلولزی، رنگ نیم پلی‌استر و اپوکسی را تولید می‌کند. یکی از بهترین محصولات این برند، انواع رنگ اتومبیلی است. به همین منظور است که می‌توان آن در میان لیست بهترین برند رنگ اتومبیلی قرارداد.

رضایت خریداران و کاربران رنگ‌های این شرکت، یکی از ارزش‌های تعریف شده برای آن‌ها است. در واقع نظرات مشتریان درباره محصولات، در پروسه تصمیم‌گیری و اقدامات این شرکت تأثیر زیادی دارد.

  • ارکو

جالب است بدانید این شرکت یکی از اولین تولیدکنندگان رنگ اتومبیلی در شمال غرب کشور بوده است. محصولات تولید شده در این شرکت به دلیل دارابودن کیفیت بالا می‌توانند به‌راحتی در رتبه رقابت با محصولات خارجی قرار گیرند. محصولات متنوعی که توسط این برند تولید می‌شوند، به کشورهای خارجی هم صادر می‌شوند و این موضوع می‌تواند تا حدودی نشان دهند کیفیت رنگ‌های اتومبیلی تولید شده در این شرکت باشد.

همچنین خوب است بدانید که برند ارکو که یکی از برندهای رنگ اتومبیلی در داخل کشور است که محصولاتش را باتوجه‌به اصول و استانداردهای جهانی تولید می‌کند. با درنظرگرفتن این موضوع با خیال آسوده می‌توانید از رنگ‌های این برند برای خودرو خود استفاده کنید.

  • باژاک

این شرکت از سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را در شهر ساوه شروع کرد و سبد محصولات بسیار متنوعی ارائه می‌دهد که شامل انواع رنگ‌ها و پوشش‌های حفاظتی است. علاوه بر این که باژاک رنگ‌های مناسب برای صنایع دریایی را تولید می‌کند، رنگ‌های اتومبیلی بسیار با کیفتی هم روانه بازکرده که به‌جرئت می‌توان آن‌ها را در میان بهترین‌ها قرارداد.

خوب است بدانید که این برند تمام استانداردهای لازم برای تولید رنگ اتومبیلی از داخل و خارج کشور را دارا است. با درنظرگرفتن این موضوع می‌توان گفت که رنگ‌های مناسب خودرو تولید شده در این شرکت، باکیفیت بسیار بالایی روانه بازار می‌شوند.

  • پارسیان کیمیا فام (P.K)

حدود ۲۰ سال است که این برند باهدف بومی‌سازی تکنولوژی ساخت رنگ‌های اتومبیلی و محصولات نگهداری از آن تأسیس شده است. این شرکت برای تولید محصولاتش از تجهیزات به‌روز و بسیار دقیق استفاده می‌کند. در کنار این موضوع، استفاده از مواد اولیه مناسب باعث شده تا رنگ‌های مناسب اتومبیل این برند کیفیت بسیار خوبی داشته باشند. باتوجه‌به همه این توضیحات می‌توان نام این شرکت را در لیست بهترین برند رنگ اتومبیلی قرار داد.

  • تام

یکی بهترین برندهای رنگ ماشین که سابقه طولانی در این زمینه دارد، رنگ تام نام دارد. این شرکت به تولید انواع رنگ‌های اتومبیلی باکیفیت شهرت دارد و خریداران آن، در بیش‌تر مواقع رضایت کامل از خریدشان داشته‌اند. با استفاده از رنگ‌های خودرویی این برند، می‌توانید مطمئن باشید که بدنه خودرو در مقابل عوامل مخرب، مقاوم خواهد بود. همچنین کیفیت بالای این رنگ‌ها، تضمین می‌کنند که برای چندین سال بدون هیچ مشکلی بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین برند رنگ اتومبیلی | شرکت رنگ تهران

سخن پایانی

انتخاب رنگ خودرو همیشه یکی از سخت‌ترین تصمیمات صاحبان خودرو بوده است. اگر به‌خوبی در مورد ماهیت این رنگ‌ها، مزایای که دارند و البته ویژگی‌هایشان بدانید، می‌توانید به‌راحتی رنگ‌های باکیفیت را انتخاب کنید.

بررسی همه این موارد در زمان خرید یک‌رنگ، کمی زمان‌بر است و احتمالاً شما هم به دنبال راه‌حل جایگزین هستید. برای این منظور می‌توانید بهترین برند را شناسایی کنید و خریدتان را از میان محصولات آن برند انجام دهید. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، این رنگ‌ها توسط برندهای متنوعی تولید می‌شوند. در این مقاله برای دسترسی راحت‌تر به این برندها، ۵ مورد از معروف‌ترین‌ها را بررسی کردیم. با خرید از لیست بهترین برند رنگ اتومبیلی شما از کیفیت و کارایی رنگ مطمئن خواهید بود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *