بهترین برند رنگ روغنی | شرکت رنگ تهران

معرفی بهترین برند رنگ روغنی

انتخاب بهترین برند رنگ روغنی برای افراد فعال در حوزه صنعت ساختمان یا نقاشان و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی از اهمیت بسیاری برخوردار است و این رنگ بهعنوان محبوب‌ترین و پرکاربردترین رنگ‌ها در میان هنرمندان شناخته می‌شود.

نقاشی یکی از هنرهای قدیمی و رایج از زمان گذشته تا به امروز است که در آن از رنگ‌ها برای خلق یک اثر زیبا روی تابلو یا برای ترمیم سطوح و دیوارها در صنعت ساختمان‌سازی، استفاده می‌کنند. از این رو تنوع گسترده‌ای از رنگ‌ها در بازار موجود است که هر یک برای کار به خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از قدیمی‌ترین رنگ‌های شناخته‌شده، رنگ‌روغنی است که برندهای مختلفی به تولید آن مشغول هستند. اگر برای فعالیت‌های خود به دنبال خرید بهترین برند رنگ روغنی هستید، اما اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، توصیه می‌کنیم که این مقاله از رنگ تهران را از دست ندهید.

بهترین برند رنگ روغنی | شرکت رنگ تهران

رنگ روغنی چیست؟

رنگ روغنی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین رنگ‌ها به‌ حساب می‌آید که برای تولید آن از روغن‌های گیاهی حاصل از بذر کتان یا سویا استفاده می‌کنند. رنگ‌های روغنی اغلب با رنگ‌های آلکیدی یا پایه حلال شناخته می‌شوند. در واقع رنگ‌های آلکیدی نمونه به‌روز شده رنگ‌های روغنی هستند که تولید آن‌ها توسط یک رزین آلکیدی حل‌شده درون رقیق‌کننده صورت می‌گیرد و دیگر از رنگ‌دانه معلق در روغن درون آن‌ها استفاده نمی‌کنند.

در حالت کلی ساخت اغلب رنگ‌های روغنی موجود در بازار توسط پیگمنت یا همان رنگ‌دانه‌های معلق در محلول رزین آلکیدی و همین‌طور یک حلال بر پایه نفت انجام می‌گیرد. رقیق‌کننده‌هایی که در ساخت این رنگ‌ها استفاده می‌کنند، یک حلال شیمیایی هستند که باعث بهبود یافتن بافت رنگ می‌شوند و کاربرد آن‌ها را آسان‌تر می‌کنند. لازم به ذکر است که آلکیدها از بهترین رزین‌های امروزی هستند که قیمتی پایین، مطابقت با فرمول‌ها و دوام و ماندگاری بالا را ارائه می‌دهند. قبل از معرفی بهترین برند رنگ روغنی لازم است تا در بخش بعدی در مورد مشخصات یک رنگ روغنی باکیفیت و عالی صحبت کنیم.

یک رنگ روغنی عالی چه ویژگی‌‌هایی دارد؟

دانستن ویژگی‌های یک رنگ روغنی عالی و استاندارد های رنگ صنعتی به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های مربوط به حرفه خود را به درست‌ترین شکل ممکن انجام دهید. همچنین با فهمیدن خواص آن متوجه خواهید شد که چرا این وسیله نقاشی مورد علاقه استادان قدیمی در دوران باستان بوده است. یکی از خواص عالی این نوع رنگ، آهسته خشک شدن آن است که به هنرمند اجازه می‌دهد که رنگ را تا زمانی که به آن مرحله از کامل بودن آثار هنری خود برسد، دست‌کاری کند. شفافیتی که رنگ روغن ارائه می‌دهد از دیگر خواص شگفت‌انگیز آن است که به هنرمندان اجازه می‌دهد تا اثری خارق‌العاده را ایجاد کنند. این ویژگی‌ها را همراه با موارد دیگر در ادامه به‌ طور کامل توضیح می‌دهیم؛ لازم است که شما هم در هنگام انتخاب بهترین برند رنگ روغنی به این نکات دقت داشته باشید.

  • آهسته خشک شدن رنگ‌های روغنی

رنگ‌های روغنی در مقایسه با دیگر مواد رنگ‌آمیزی، آهسته‌تر خشک می‌شوند. این ویژگی خاص به یک هنرمند اجازه می‌دهد که تا حد امکان روی آن‌ها کار کند تا زمانی که مطمئن شود یک اثر هنری خاص یا شاهکار خود را تکمیل کرده است. این موضوع، به هنرمند احساس کامل بودن داده و به او اجازه می‌دهد تا وقت خود را به‌ درستی صرف کار روی رنگ روغن کند. همچنین، این یک مزیت بزرگ برای مبتدیانی است که هنوز نمی‌دانند چگونه با رنگ کار کنند تا دیگر نگران خشک شدن پالت خود نباشند.

  • زنده بودن رنگ روغنی

رنگ‌های روغنی به دلیل تازگی و زنده بودن روی سطوح رنگی که اعمال می‌شوند، معروف هستند. به دلیل اینکه رنگ‌های روغنی از رنگ‌دانه‌های خالص تشکیل شده‌اند، حتی در صورت خشک شدن یا پخته شدن، زنده هستند. این خاصیت آن‌ها، برخلاف رنگ‌های اکریلیک است که بهمرور زمان تیره‌تر می‌شوند؛ به‌ خصوص اگر کاملاً خشک شوند. رنگ‌های روغنی زنده بودن خود را تا سال‌ها حفظ می‌کنند.

  • انعطاف‌پذیری

یکی از بهترین ویژگی‌های رنگ روغنی خوب، انعطاف‌پذیری آن با سطوح رنگ‌آمیزی است. از آنجایی که رنگ‌های روغنی در طول زمان بهطور کامل توسط اکسیداسیون خشک می‌شوند، پانل‌های چوبی بهترین سطح رنگ‌آمیزی برای آن‌ها هستند. البته بوم‌های نقاشی و کاغذهای طراحی مخصوص برای کار و خلق آثار هنری به روشی آسان و راحت جواب خواهند داد. همچنین راه‌های زیادی برای استفاده از رنگ روغن در سطوح مختلف نقاشی با روش درست آماده‌سازی وجود دارد. این روزها دیگر نوع سطح رنگ‌آمیزی در استفاده از رنگ روغن اهمیتی ندارد.

  • اثرات قابلتوجه بر روی سطح نقاشی

یکی از بهترین خصوصیات رنگ روغن، تأثیر آن بر روی سطح نقاشی است؛ زیرا رنگ در اصطلاح به زمان پخت خود می‌رسد و زیبایی روغن‌ها به همان شکلی که هستند باقی می‌ماند. رنگ روغنی از شناخته‌شده‌ترین وسایل نقاشی در تمام دوران‌ها است که به محیطی که در آن به‌کاربرده می‌شود، زیبایی خاصی می‌بخشد.  دقت داشته باشید که همواره در هنگام انتخاب رنگ روغنی مواردی مانند بافت، ضخامت، قابلیت پخش رنگ و داشتن یکنواختی پخش را مورد آزمایش قرار دهید.

بهترین برند رنگ روغنی | شرکت رنگ تهران

کاربرد رنگ روغنی

رنگ‌های روغنی را به دلیل خصوصیات خوبی که دارند می‌توان برای موارد مختلف به کار برد؛ به‌خصوص اگر بهترین برند رنگ روغن را انتخاب کرده باشید. از مهم‌ترین کاربردهای رنگ روغنی می‌توان به استفاده از آن در زندگی روزمره و تابلوهای نقاشی اشاره کرد. همچنین از جمله کاربرد انواع رنگ روغنی در دکوراسیون منزل می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • دیوارها و سقف

از رایج‌ترین کاربردهای رنگ روغنی، استفاده از آن برای تغییر رنگ دیوارهای خانه یا ساختمان‌هایی با کاربری مختلف است. در صورتی که نیاز به ترمیم سطوح مختلف دیوار و سقف باشد نیز می‌توان از رنگ روغنی استفاده کرد. با استفاده از رنگ‌های روغنی می‌توان فضایی تازه و جدید ایجاد نمود. البته توجه کنید که جنس رنگ‌هایی که برای دیوارهای داخلی و خارجی استفاده می‌شود، متفاوت است.

  • نرده‌های فلزی

ماندگاری بالای رنگ‌های روغنی در برابر آب باعث می‌شود که بیشتر افراد تمایل داشته باشند تا برای نرده‌های فلزی از رنگ‌های روغنی استفاده کنند. با رنگ روغن، دیگر احتمال آسیب دیدن نرده‌ها در اثر باران و طوفان وجود ندارد. تنها مشکل این است که مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشد تا این رنگ‌ها خشک شوند.

  • مبلمان

رنگ‌های روغنی برای وسایل منزل بهویژه مبلمان بسیار پرکاربرد هستند. این رنگ‌ها دوام بالایی در برابر آسیب دیدن دارند و در مقابل هزینه بیشتری را باید برای آن‌ها در نظر بگیرید. این رنگ‌ها چسبندگی بالایی را برای سطوح مختلف مبلمان دارند و احتمال خراشیده شدن آن‌ها بسیار کم‌تر است.

  • درب و پنجره

رنگ روغن برای درب و پنجره‌های چوبی استفاده می‌شود تا با ایجاد سدی نازک بین رنگ و چوب مانع از ساییدگی و آسیب دیدن آن‌ها در طول زمان شود.

  • تابلوهای نقاشی

سطوحی که می‌توان روی آن‌ها از رنگ روغن استفاده کرد، بسیار متنوع هستند. این سطوح برای خلق یک اثر هنری می‌توانند چوب، بوم نقاشی یا کاغذ باشند و می‌توان روی آن‌ها را با لایه آغازگر اکریلیک پوشاند. این کار شرایط بهتری را برای رنگ روغن ایجاد می‌کند. نقاشی‌های با رنگ روغن طرفداران زیادی دارند و بیشتر نقاشان حرفه‌ای از آن‌ها استفاده می‌کنند.

معرفی ۵ مورد از بهترین برند رنگ روغنی

  • برند کحالی

برند کحالی یکی از بهترین برندهای رنگ روغنی در ایران است که با سابقه‌ای ۵۰ ساله در زمینه تولید انواع مختلف رنگ‌ها از جمله رنگ‌های آلکیدی، پلی اورتان، اکریلیک، آسترهای بدنه خودرو، سطوح پلاستیک و موارد بسیار دیگر، فعالیت می‌کند. رنگ‌های کحال از مقاومت بالایی در برابر اشعه فرابنفش و کدر شدگی برخوردار هستند و همین‌طور براقیت و انعطاف‌پذیری مطلوبی دارند.

  • برند تام

برند رنگ تام یکی از برندهای با سابقه طولانی در کشور ما است که در زمینه تولید رنگ‌های خودرو شناخته می‌شود. محصولات تام از تنوع گسترده‌ای برخوردار هستند و بیشتر روی رنگ‌های خودرو و اتومبیل تمرکز دارند. مشاوران متخصص این برند، مشتریان خود را در تمام مراحل انتخاب رنگ راهنمایی می‌کنند تا خریدی رضایتمند داشته باشند.

  • برند سحر

رنگ‌سازی سحر فعالیت خود را در حوزه ساخت رنگ‌های صنعتی و ساختمانی از سال ۱۳۶۵ آغاز کرد. این برند در تولید محصولات خود حتماً به نیازهای بازار و همین‌طور رضایتمندی مشتریان توجه دارد. کارخانه سحر در تولیدات خود از تمام استانداردهای لازم تبعیت می‌کند تا محصولی باکیفیت را در اختیار مشتریان قرار دهد. موفقیت این برند تا حدی بوده است که در زمینه صادرات نیز فعالیت‌هایی دارد.

  • برند نیپون

شرکت رنگ‌سازی نیپون برای اولین بار در سال ۱۸۸۱ در ژاپن آغاز به کار کرد. این برند بهعنوان دومین تولیدکننده برتر رنگ در جهان شناخته می‌شود. در حال حاضر، شرکت رنگ‌سازی نیپون و ایرانیان با آغاز کار خود از سال ۲۰۱۵ تاکنون، محصولاتی باکیفیت را با پیشرفته‌ترین شبکه توزیع به سراسر کشور ارسال می‌کنند. تمام محصولات نیپون بر پایه به‌روزترین تکنولوژی‌ها ساختهشده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

  • برند الوان

برند الوان از بهترین برند رنگ روغنی در ایران شناخته می‌شود که در حوزه تولید رنگ‌های باکیفیت بر اساس نوآوری‌های خلاقانه به شهرت رسیده است. این شرکت، با سابقه‌ای بیشتر از چهار دهه در صنعت رنگ، گستره توانایی‌های خود را به بیرون از مرزهای کشور نیز برده و تبعیت از استانداردهای بین‌المللی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

بهترین برند رنگ روغنی | شرکت رنگ تهران

سخن پایانی

اینکه رنگ‌های روغنی تا چه اندازه در صنایع مختلف کشور مانند صنعت خودرو، ساختمان‌سازی، تولید درب و پنجره و زندگی روزمره ما کاربرد دارند، بر کسی پوشیده نیست. از اینرو شما نیاز دارید تا برای نمایش بخشی از کیفیت بالای کار خود، با خرید رنگ ساختمانی ، همچنین به دنبال بهترین برند رنگ روغنی باشید. ما در این مقاله سعی کردیم تا تعدادی از بهترین برندهای فعال در  این زمینه را به شما معرفی کنیم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *