چگونه از رنگ بدنه خودرو محافظت کنیم؟ | پخش رنگ تهران

۶ روش برای محافظت از رنگ خودرو

ممکن است شما جزو آن دسته از افرادی باشید که اصلاً محافظت از رنگ خودرو برایتان مهم نباشد. شاید هم مدتهاست که اتومبیل شما را خاک فرا گرفته است و به یاد ندارید که ماشین شما از ابتدا چه رنگی بوده است. ممکن است شما دوست داشته باشید که آخر هفته ها اتومبیل خود را از جاده خارج کنید و اصلا برایتان مهم نباشد که انبوهی از گل ولای روی سطح ماشین شما نشسته است. در صورتی که شما جزو یکی از این دسته افراد هستید، باید بگوییم که این مقاله اصلا مناسب شما نیست! این مقاله برای کسانی آماده شده است که به ظاهر اتومبیل خود اهمیت می دهند و برای محافظت از رنگ خودرو و حفظ جلا و درخشش اولیه آن تلاش می کنند.

اهمیت محافظت از رنگ خودرو

محافظت از رنگ فابریک اتومبیل، نقش مهمی در حفظ ارزش آن دارد. اگر شما به عنوان مالک خودرو، روزی تصمیم به فروش اتومبیل خود بگیرید، مطمئن باشید که رنگ ماشین نخستین چیزی که به چشم خریدار می آید. بنابراین، حفظ ظاهر اولیه ماشین و مراقبت از رنگ آن، ارزش خودروی شما را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

دقیقا به همان میزان که خط و خش ها و فرورفتگی ها می توانند در پایین آوردن قیمت خودروی شما موثر باشند. به طور مثال یکی از مزایایی که محافظت از رنگ بدنه خودرو میتواند داشته باشد این است که در زمان خرید فروش اتومبیل، از آزمون تشخیص رنگ شدگی خودرو سربلند بیرون خواهد آمد.

راه‌های محافظت از رنگ خودرو چیست؟

البته. الان هر یک از موارد را بیشتر توضیح می‌دهم:

۱. شستشو منظم:

برای شستشو از مواد شوینده خودرویی با pH ملایم استفاده کنید تا رنگ خودرو آسیب نبیند. از اسفنج نرم یا گل سرخی برای شستشو استفاده کنید و از اصطکاک شدید خودداری کنید. همچنین برای خشک کردن از منشفه نرم و بدون خط کوچک استفاده کنید.

۲. استفاده از واکس:

یکی از راه های موثر برای محافظت از رنگ خودرو، استفاده از واکس ماشین است. این روش جلای زیبایی به اتومبیل شما می بخشد که چندین ماه ماندگاری دارد. بنابراین، مهم است که خودروی خود را به طور منظم واکس بزنید.

واکس به محافظت از رنگ خودرو در برابر نور شدید آفتاب کمک می کند و برای مدت بیشتری آن را روشن و شاداب نگه می دارد. در هر حال، همانطور که به شما بدون ضدآفتاب زیر نور مستقیم خورشید نمی روید، پس نباید ماشین خود را هر روز و بدون محافظ رنگ خودرو، در برابر در معرض آفتاب رها کنید.

بعضی اوقات افراد از سرامیک بدنه خودرو نیز، به عنوان یک لایه محافظتی استفاده میکنند.

۳. پوشش‌های حفاظتی:

کاورهای خودرو معمولاً از مواد ضدآب و مقاوم در برابر اشعه UV ساخته می‌شوند و می‌توانند از رنگ خودرو در برابر تغییرات جوی و محیطی محافظت کنند. مطمئن شوید که کاور از داخل پوشیده شده و نسبت به خودرو نرم و صاف باشد تا از خط و خش جلوگیری شود.

۴. پارک در محیط سایه:

نور مستقیم آفتاب ممکن است باعث تغییر رنگ و خشک شدن لاستیک‌ها می‌شود. پارک خودرو در جاهای سایه‌دار می‌تواند این مشکلات را کاهش دهد.

۵. جلوگیری از خراشیدگی:

استفاده از لوازم شستشو نرم و مناسب به عنوان ابزار جلوگیری از خراشیدگی بسیار حائز اهمیت است. همچنین از دستگاه‌های شستشوی اتوماتیک با دستگاه‌های نرم و دارای سیستم تصفیه آب استفاده کنید.

۶. تعمیر سریع خش‌ها:

هر چه زودتر خط و خش‌ها را تعمیر کنید تا از ورود رطوبت و عوامل خارجی به زیر لاک رنگ جلوگیری شود. استفاده از لاک‌رنگ اصلی خودرو برای تعمیرات بهتر است.

اهمیت محافظت از رنگ خودرو | پخش رنگ تهران

عوامل آسیب زا به رنگ بدنه خودرو

اگر می خواهید اتومبیل شما برای مدت طولانی تری سالم و نو به نظر برسد، باید چند عادت مضر که به رنگ ماشین آسیب می رساند را کنار بگذارید:

  • فضولات پرندگان

فضولات پرندگان یک خطر زیست محیطی برای رنگ بدنه ماشین محسوب می شود که در صورت پاک نشدن، می تواند خوردگی ایجاد کند و اگر به طرز نامناسبی تمیز شوند، روی سطح اتومبیل خراش ایجاد می کنند.

  • گرد و غبار

هنگامی که گرد و غبار سطح ماشین شما را فرا می گیرد، سریع آن را با یک حوله نرم پاک کنید. گرد و غبار بسیار ساینده است و باعث ایجاد خراش های ریز و درشت روی سطح اتومبیل می شود. در این مواقع بهتر است با استفاده از یک پارچه نرم و آب و صابون، ماشین خود را فوراً بشویید یا از اسپری و گردگیر مخصوص طراحی شده برای پاک کردن گرد و غبار استفاده کنید.

  • برف و یخ

برف و یخ به خودی خود به رنگ ماشین آسیبی نمی رسانند؛ اما اگر به صورت تهاجمی آن ها را از سطح ماشین پاک کنید، می تواند بدنه ماشین را خراش بیاندازند.

برف و یخ از عوامل آسیب زا به رنگ بدنه خودرو | پخش رنگ تهران

  • نشت سوخت روی بدنه اتومبیل

این عادت یک مشکل مهم محسوب می شود و ممکن است روی رنگ بدنه ماشین تاثیر بگذارد. سوخت ریخته شده روی بدنه، ماشین را لکه دار می کند و به پوشش شفاف آن آسیب می رساند. البته رنگ های مدرن کارخانه ای کمتر تحت تأثیر این مورد قرار می گیرند. با این حال، توصیه می شود که در صورت نشت سوخت روی بدنه اتومبیل، آن را سریعاً شسته شده و با یک حوله نرم پاک کنید.

  • استفاده از ابزار نامناسب برای شستشو

روش های نامناسب شستشو می توانند منجر به آسیب دیدگی رنگ اتومبیل شوند. به عنوان مثال، برس های پلاستیکی برای تمیز کردن چرخ های ماشین در نظر گرفته شده اند نه برای سطوح رنگی. این برس ها می توانند خراش های کوچکی از خود برجای بگذارند که فقط با پولیش زدن و واکس از بین می رود.

علاوه بر این، قطرات آبی که پس از شستشو روی سطح ماشین باقی می مانند، می تواند به مرور زمان لکه ایجاد کنند. همچنین استفاده از حوله های زبر، پارچه های آلوده یا آب کثیف نیز، اثرات نامطلوبی روی رنگ بدنه خواهند گذاشت و منجر به ایجاد خراش می شوند. تکنسین های حرفه ای از ابزار پیشرفته ای برای شستشوی بدنه استفاده می کنند.

استفاده از ابزار نامناسب برای شستشو | پخش رنگ تهران

کلام آخر

به طور کلی، اگر می خواهید محافظت از رنگ خودرو انجام دهید که رنگ سطح اتومبیل شما برای سال های طولانی ماندگاری داشته باشد و درخشش اولیه خود را حفظ کند، سعی کنید عادات مضری که به رنگ ماشین آسیب می رساند را کنار بگذارید و از روش های محافظت از رنگ بدنه برای آن استفاده کنید. خوب است بدانید که روش های محافظتی برای انواع رنگ خودرو متفاوت است. به همین خاطر بهتر است که قبل از اقدام از متخصصان مربوطه نیز راهنمایی بگیرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *