نقاشی خودرو | رنگ تهران

هرآنچه درباره نقاشی خودرو باید بدانید!

تصادف کردن اتفاقی است که احتمالا برای هر راننده‌ای اتفاق بیفتند. البته ما امیدواریم که چنین اتفاقی برای شما نیفتد و صدمه‌ای از این بابت نبینید. اما اگر با اتومبیل خود دچار سانحه شوید و خودروتان آسیب ببیند، باید به فکر صافکاری و نقاشی خودرو باشید.

با توجه به این امر، بهتر است اطلاعاتی در خصوص رنگ خودرو، شیوه رنگ آمیزی رنگ خودرو و مراحل آن داشته باشید تا در صورت لزوم، با آگاهی از مراحل مختلف کار، اقدام به تعمیر اتومبیل خود نمایید.

رنگ آمیزی خودرو | پخش رنگ تهران

چرا نقاشی خودرو تا این حد اهمیت دارد؟

تفاوت خودروهایی را که رنگ مناسب و سالم دارند با آن‌هایی که از نظر رنگ دچار مشکل هستند را مد نظر قرار دهید. این خودروها عموماً دچار پوسیدگی و زنگ‌زدگی در قسمت‌های بدون رنگ شده‌اند. رنگ‌ها در هر نوعی که باشند، علاوه بر زیبایی ظاهری برای سطوح، قابلیت محافظت و دوام بالا را به ارمغان می‌آورند.

در پروسه‌ای که انجام می‌گیرد تا یک خودرو به دست شما برسد، رنگ آمیزی آن را می‌توان یکی از پرهزینه‌ترین مراحل دانست. حساسیت این کار به علاوه مواد اولیه نسبتا گران قیمت مورد استفاده، باعث می‌شوند کمی هزینه‌های این کار بالا برود.

با توجه به این موضوع عموماً مالکان خودروهای شخصی ترجیح می‌دهند، که برای رنگ زدن ماشین به افراد مجرب مراجعه کنند. این کار باعث می‌شود تا از کیفیت نهایی تا حد زیادی مطمئن شوید و هم‌چنین امکان هدر رفت مالی نیز بسیار کاهش می‌یابد. البته که اگر به درستی موارد موجود در آموزش نقاشی ماشین را انجام دهید در شاهد نتیجه خوبی خواهید بود.

مراحل اجرای نقاشی خودرو از صفر تا صد

نقاشی خودرو فرآیندی بسیار دقیق بوده و اگر کوچک‌ترین خطا و مشکلی در این فرآیند پیش ‌بیایید، نتیجه نهایی نقاشی خودرو مطلوب نخواهد بود. برای اینکه بتوانید نقاشی خودرو را به بهترین نحو با کیفیت بالا انجام دهید، لازم مراحل مختلف آنرا بطور دقیق و با دقت انجام دهید.

مراحل نقاشی خودرو عبارتند از:

  1. صافکاری و رفع عیوب بدنه
  2. تشخیص کد رنگ ماشین و خرید آن
  3. جدا کردن قطعات پلاستیکی از بدنه خودرو
  4. سنباده زدن بدنه و تمیز کردن آن
  5. انجام دقیق بتونه کاری بدنه ماشین
  6. اجرای رنگ اصلی خودرو
  7. عملیات پرداخت و پولیش بدنه

نقاشی خودرو در کارگاه | رنگ تهران

در ادامه این قسمت، مراحل رنگ آمیزی خودرو را بررسی خواهیم کرد.

۱. صافکاری و رفع عیوب بدنه

اگر کیفیت نهایی رنگ خودرو برای شما اهمیت دارد، پس حتماً از افرادی هستید که پیش از پروسه رنگ‌آمیزی، اقدام به رفع عیوب بدنه خواهید کرد. منظور از این عیوب، پوسیدگی‌، خراش‌، سابیدگی، فرو رفتگی‌، برآمدگی‌ و یا حتی پارگی‌هایی در سطح بدنه خودرو است. این مشکلات عموماً در اثر عدم رسیدگی مناسب و یا دیر مراجعه کردن برای نقاشی خودرو، اتفاق خواهند افتاد.

در مرحله صافکاری لازم است از افراد با تجربه و قابل اعتماد کمک بگیرید که با کم‌ترین نیاز به رنگ کردن خودرو، بتوانند آن را صافکاری کنند. صافکاری عیوب بدنه را به کمک دستگاه‌های مخصوص، لیسه‌گیری و البته هنر اساتید این کار، از بین می‌برد. این کار ماشین را برای شروع مراحل رنگ‌آمیزی آماده خواهد کرد.

رنگ تهران بهترین رنگ های خودرو را در سریع‌ترین زمان و با بهترین قیمت به شما عرضه می‌کند.

برای استعلام قیمت رنگ خودرو کافی‌ست با ما تماس بگیرید.

۲. تشخیص کد رنگ ماشین و خرید آن

شاید بتوان پیدا کردن کد رنگ خودرو را حساس‌ترین مرحله رنگ آمیزی خودرو دانست. در این مرحله رنگ اصلی بدنه تشخیص داده می‌شود تا از روی آن ترکیب مناسب برای شروع رنگ‌آمیزی تهیه شود. اگر در این قسمت رنگ با کد نادرست تشخیص داده شود، نتیجه نهایی بسیار نامطلوب بوده و ماشین دو رنگ می‌شود.

برای تشخیص کد رنگ خودرو می توانید به این مقاله در سایت رنگ تهران مراجعه کنید.

خرید رنگ خودرو با کد رنگ

۳. جدا کردن قطعات پلاستیکی از بدنه خودرو

جدا کردن قطعات پلاستیکی و هر قسمتی که نیازی به رنگ شدن ندارند، باعث می‌شود نتیجه نهایی بسیار مطلوب‌تر باشد. برداشتن این قطعات کمک می‌کند حاشیه‌های بدنه خودرو با دقت بیش‌تری رنگ شوند و احتمال پوسیدگی از این نقاط از بین برود.

در این قسمت علاوه بر جدا کردن قسمت‌های پلاستیکی، شیشه‌های خودرو نیز به طور کامل پوشانده می‌شوند تا از رنگ شدن آن جلوگیری شود.

۴. سنباده زدن بدنه و تمیز کردن آن

یکی از مهمترین مراحل نقاشی خودرو سنباده زدن بدنه است. برای اینکه بتوانید این فرآیند را بهترین کیفیت انجام دهید، باید بدنه خودرو را سنباده مناسب تمیز کنید. بهره گیری از شکل صحیح سنباده زدن بدنه خودرو باعث می‌شود که در مراحل بعدی، چسبندگی خوبی با بدنه خودرو داشته باشد.

نکته مهم در سنباده زدن خودرو آن است که رنگ قبلی به خوبی از سطح بدنه پاک شده و سطح فلز کاملا تمیز شود.

۵. انجام دقیق بتونه کاری بدنه ماشین

یکی از مهمترین مراحل نقاشی خودرو سنباده زدن بدنه است. برای اینکه بتوانید این فرآیند را بهترین کیفیت انجام دهید، باید بدنه خودرو را سنباده مناسب تمیز کنید. بهره گیری از شکل صحیح سنباده زدن بدنه خودرو باعث می‌شود که در مراحل بعدی، چسبندگی خوبی با بدنه خودرو داشته باشد.

۶. اجرای رنگ اصلی خودرو

پس از انجام مراحل صافکاری و آماده‌سازی خودرو، نوبت به اجرای رنگ اصلی بدنه می‌رسد. این مرحله در محیطی با نور زیاد، سرپوشیده و به دور از آلودگی بایستی انجام شود. دقت بالا و صرف زمان کافی برای انجام این کار بسیار اهمیت دارد و در نتیجه کار بسیار اثر‌گذار خواهد بود.

پس از اجرای این مرحله، خودرو در مکانی به دور از غبار و دیگر آلودگی‌ها قرار می‌گیرد تا به مرور زمان رنگ خشک شود.

رنگ آمیزی بدنه خودرو در خانه | پخش رنگ تهران

۷. عملیات پرداخت و پولیش بدنه

انواع پولیش خودرو وجود دارد؛ پس از آن‌که رنگ به طور کامل خشک شد، خودرو را به محلی دیگر منتقل می‌کنند تا مرحله نهایی انجام گیرد، پرداخت و پولیش رنگ بدنه است که باعث براق شدن و از بین رفتن خط و خش‌های احتمالی می‌شود.

شرایط و ابزار مورد نیاز برای نقاشی خودرو

یکدستی و درخشندگی رنگ خودرو نیاز به اجرای دقیق آن دارد. برای این منظور لازم است محیط مناسب برای انجام مراحل نقاشی خودرو انجام شود. همچنین باید از ابزار مناسب استفاده کرد.

انجام مراحل کار در محیطی بدون آلودگی و با تهویه مناسب

رنگ خودرو در زمان اجرا قابلیت جذب آلودگی‌های محیطی را دارد و همین موضوع باعث شده تا برای رنگ آمیزی خودرو، نیاز به محیطی با شرایط خاص باشد. اگر نقاشی خودرو در محیطی که گرد و غبار و آلودگی دارند، انجام شود، رنگ اجرا شده کیفیت مناسبی نخواهد داشت. این یکی از مهمترین مراحل رنگ آمیزی خودرو است.

همچنین باید تهویه مناسبی در این فضا وجود داشته باشد؛ در غیر این صورت کار کردن در این فضا برای نقاش خودرو ممکن نخواهد بود.

آموزش نقاشی خودرو

ابزارهای مورد نیاز برای نقاشی خودرو

ابزار و تجهیزاتی که در نقاشی خودرو به کار می‌برید، می‌توانند در دقت کار و کیفیت رنگ نهایی به شدت اثرگذار باشند. برای رنگ‌آمیزی خودرو می‌توانید از اسپری رنگ، قلم مو یا دستگاه‌های مخصوص کمک بگیرید.

البته افراد حرفه‌ای در این زمینه، معمولا از دستگاه‌های بادی صنعتی برای پاچش رنگ استفاده می‌کنند. این دستگاه‌‌ها رنگ را با کمک فشار باد و به صورت یکدست در تمام سطح بدنه پخش می‌کنند.

استفاده از قلم مو یا اسپری رنگ اما دقت بسیار کم‌تری دارد و طبیعتاً نتیجه نهایی چندان با کیفیت نخواهد بود. از طرفی میزان مصرف رنگ در زمان استفاده از اسپری و قلم مو به مراتب بیش‌تر از دستگاه‌های بادی خواهد بود.

دستگاه‌های بادی که برای نقاشی خودرو به کار می‌روند یک لایه نازک را روی سطح بدنه اجرا می‌کنند که یکدست‌تر و بسیار دقیق‌تر از دو روش دیگر خواهد بود.

ابزارهای نقاشی خودرو در خانه | پخش رنگ تهران

چند نکته مهم در نقاشی خودرو

پس از رنگ زدن ماشین در خانه و زمانی که کاملاً رنگ بدنه خشک شده باشد، لازم است مراحل پرداخت و پولیش را انجام دهید. می‌توانید پس از اتمام این فرآیند از پوشش‌های محافظ مانند پوشش سرامیک بدنه خودرو استفاده کنید تا دوام و طول عمر رنگ خودرو را افزایش دهید.

در این پروسه موضوع مهم این است که بایستی زمان کافی را برای انجام آن صرف کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود. دقت کنید که برای ماشین‌های گران قیمت پروسه رنگ‌آمیزی در خانه را تا حد ممکن انجام ندهید. این ماشین‌ها دقت و تجربه زیادی برای رنگ کردن نیاز دارند.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که بهترین زمان برای انجام نقاشی خودرو شما، هنگامی است که آسیب‌های وارده عمیق و کهنه نشده‌ باشند. آسیب‌هایی عمیق می‌توانند سبب خوردگی بیش از اندازه و جبران ناپذیر شوند، پس به موقع برای انجام آن، دست به کار شوید.

رنگ خودرو را از کجا بخریم؟

اگر شغل شما نقاشی خودرو است یا قصد نقاشی خودرو خود را دارید می‌توانید بهترین رنگ های خودرو را از فروشگاه اینترنتی رنگ تهران خریداری کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *