ابزار نقاشی ساختمان | شرکت رنگ تهران

ابزار نقاشی ساختمان کدام ها هستند؟

نقاشی ساختمان در عین اینکه ساده به نظر می رسد؛ اما کاری بسیار تخصصی است و ابزار خاص خود را دارد. به عبارت بهتر، مهم ترین مسئله در رسیدن به موفقیت در شغل نقاشی ساختمان، داشتن فهرست کاملی از ابزار نقاشی ساختمان است که بتواند در زمان نیاز همه احتیاجات شما را برآورده کند.

زمانی که ابزار رنگ آمیزی ساختمان خود را کامل کنید؛ مطمئن خواهید شد که هرگز در میانه کار، از کمبود یک ابزار رنج نخواهید برد و ناچار نیستید که کار خود را به خاطر نداشتن یک ابزار، لغو کرده یا به تاخبر بیندازید.

به همین دلیل در این مقاله فهرست کاملی از ابزارهای موردنیاز برای نقاشی ساختمان را به شما ارائه داده ایم.

ابزار نقاشی ساختمان برای تامین ایمنی در حین کار

ابزار نقاشی ساختمان برای تامین ایمنی | شرکت رنگ تهران

یکی از اولویت هایی که باید در هر کاری در نظر داشته باشید؛ تامین کردن ایمنی در حین کار است. شما باید ابزارهایی را به همراه داشته باشید تا در زمان رنگ کردن ساختمان، ایمنی شما را حفظ کرده و از به خطر افتادن سلامت شما جلوگیری کند.

از بهترین نمونه های ابزار نقاشی ساختمان برای تامین ایمنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عینک
  • ماسک گردوغبار
  • دستکش و کلاه
  • لباس مخصوص
  • روکش کفش

از میان تمامی ابزار رنگ آمیزی ساختمان برای تامین ایمنی، استفاده از ماسک و عینک از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا این دو ابزار می توانند سلامت مهم ترین قسمت های صورت شما را در حین رنگ کردن، حفظ کنند.

استفاده از ماسک های گردوغبار می تواند از تنفس مواد و گازهای شیمیایی ناشی از رنگ آمیزی ساختمان، جلوگیری کند. این نوع از ماسک ها معمولا دارای فیلتر هستند که تنفس شما را در درازمدت آسان می کند. همچنین استفاده از عینک می تواند از پاشیده شدن رنگ به داخل چشمان شما جلوگیری کند.

در کنار این ها استفاده از دستکش و کلاه، از تماس رنگ با پوست و موی شما جلوگیری می کند. همچنین پوشیدن لباس و کفش مخصوص هم می تواند شما و محل کار را در حین کار تمیز نگه داشته و از آغشته شدن لباس ها یا کفش های شما به رنگ، جلوگیری کند.

ابزار رنگ آمیزی ساختمان برای آماده سازی اتاق

ابزار رنگ آمیزی ساختمان برای آماده سازی اتاق | شرکت رنگ تهران

پس ازا ینکه مطمئن شدید که تجهیزات کافی برای تامین ایمنی خود و همکارانتان را در حین کار تامین کرده اید؛ باید محل را برای رنگ کردن آماده کنید.

برای آماده سازی اتاق نیاز به ابزارهای زیر دارید:

  • ورق های گردوغبار یا بوم یا هر نوع ورقی ازاین دست
  • نوارهای نقاشی
  • پارچه

پاشیده شدن رنگ ساختمانی بر روی وسایل منزل یا سنگ و سرامیک کف اتاق می تواند باعث از بین رفتن زیبایی ظاهری آن ها شود. به همین دلیل از مهم ترین گروه های ابزار نقاشی ساختمان ابزارهایی هستند که برای جلوگیری از پاشیدن شدن رنگ بر روی قسمت های ناخواسته مورد استفاده قرار می گیرند.

به همین دلیل از ورق های گردوغبار یا بوم، برای محافظت از وسایلی استفاده می شود که امکان جابجایی آن ها وجود ندارد. همچنین نوارهای نقاشی که معمولا دارای چسب هستند؛ بر روی قسمت هایی مانند قرنیزها یا چارچوب های در چسبانده می شوند. به این ترتیب رنگ بر روی این قسمت ها پاشیده نشده و پس از اتمام فرایند نقاشی ساختمان، می توان به راحتی نوارها را جدا کرد.

از دیگر نمونه های ابزار رنگ آمیزی ساختمان برای آماده سازی اتاق، می توان به پارچه اشاره کرد. این پارچه ها برای پاک کردن گرد و غبار یا بقایای رنگ چسبیده به سطوح زیرین مورد استفاده قرار می گیرند.

ابزار نقاشی ساختمان برای رنگ آمیزی

زمانی که اتاق را برای رنگ کردن آماده کردید؛ زمان آن رسیده که ابزار نقاشی ساختمان را برای رنگ کردن اتاق آماده کرده و فرایند را شروع کنید.

برای این کار باید بر طبق فهرست زیر ابزارهای خود را آماده کنید:

  • حلال رنگ مناسب با توجه به نوع رنگ مصرفی
  • رنگ مصرفی
  • درب بازکن قوطی
  • ابزارهای لازم برای مخلوط کردن رنگ ها
  • غلطک رنگ
  • قلم موی رنگ آمیزی
  • برس
  • کاغذ سنباده
  • سطل و اسفنج پلاستیکی
  • نردبان
  • بتونه

ابزار رنگ آمیزی ساختمان | شرکت رنگ تهران

هر نقاش ساختمانی می داند که برای انجام کار خود به چه ابزاری نیاز دارد؛ اما داشتن یک چک لیست مانند فهرست بالا باعث می شود که شما در حین کار چیزی را فراموش نکنید و ناچار به توقف کار برای پیدا کردن یک ابزار رنگ آمیزی ساختمان نباشید.

سمباده برای آماده کردن سطح زیرین و صیقل دادن به آن ضروری است. برس های زاویه دار و قلم موها می توانند به شما در رنگ کردن گوشه ها و قسمت های دور از دسترس کمک کنند. به این ترتیب می توانید حرکت دست خود را کنترل کرده و نتیجه یکدست تری را به دست آورید.

همچنین واضح است که بدون غلطک و قلم مو یا ابزارهای پاشش رنگ پیشرفته تر مانند پمپ ها، قادر به پیش بردن کار نیستید. در کنار این ها اگر می خواهید از رنگ های مختلفی در یک زمان استفاده کنید؛ بهتر است که چند غلطک داشته باشید تا سرعت انجام کارتان افزایش پیدا کند. در بسیاری از موارد ممکن است که به نردبان احتیاج پیدا نکنید. می توانید غلطک هایی با دسته بلند را جایگزین نردبان کنید تا خود را از خطرات سقوط محفوظ نگه دارید.

در بسیاری از موارد برای جلوگیری از ریختن رنگ بر روی کف اتاق، از غلطک های سینی دار استفاده می شود. داشتن یک اسفنج به همراه یک سطل نیز به شما کمک می کند تا رنگ ها را در صورت ریخته شدن روی سطوح ناخواسته، بلافاصله پاک کنید.

استفاده از این ابزار نقاشی ساختمان باعث می شود که تمیز کردن محل، در انتهای کار دشوار نشده و از لکه دار شدن سطوح جلوگیری می شود. همچنین این اسفنج ها می توانند در مرحله آماده سازی سطح زیرین برای رنگ کردن نیز به کار شما بیایند.

برای مخلوط کردن رنگ ها نیز می توانید از پیچ گوشتی تخت استفاده کنید. داشتن ابزار لازم برای باز کردن درب رنگ ها نیز باعث می شود که بتوانید با سرعت بیشتری کار خود را پیش ببرید و زمان زیادی را برای باز کردن این پرس ها صرف نکنید.

در کنار این ها آماده سازی رنگ ها برای قرارگیری بر روی سطوح، باید حلال های موردنیاز آن ها را آماده کنید. به علاوه استفاده از بتونه برای پر کردن شکاف های موجود بر روی دیوار یا سقف و یکنواخت کردن سطح آن ها نیاز است.

ابزار رنگ آمیزی ساختمان در پایان کار

زمانی که کار رنگ کردن ساختمان به پایان رسید؛ باید همه نوارها و ورق ها را جدا کرده و قسمت های مختلف را تمیز کنید. حتی با وجود استفاده از این ابزارها، ممکن است بخشی از رنگ ها در جاهای ناخواسته پاشیده شده باشند که باید آن ها را پاک کنید. برای این کار نیاز به فهرست ابزار نقاشی ساختمان زیر دارید:

  • برس سیمی
  • اسفنج

برس سیمی معمولا برای پاک کردن رنگ از روی سطوح سخت مانند سرامیک، سنگ یا فلز استفاده می شود. تمیز کردن رنگ های خشک شده با استفاده از این برس ها بسیار ساده است. اما در مواردی که زبر بودن برس های سیمی باعث آسیب زدن به سطح زیرین شوند؛ لازم است که از اسفنج های نرم به همراه حلال های مناسب استفاده کنید.

البته پیش از استفاده از این ابزار نقاشی ساختمان باید مطمئن شوید که حلال، آسیبی به سطح نمی رساند.

ابزار رنگ آمیزی ساختمان در پایان کار | شرکت رنگ تهران

سخن پایانی

کلید انجام سریع و باکیفیت نقاشی، استفاده از ابزار نقاشی ساختمان مناسب است. استفاده از ابزار مناسب نه تنها کیفیت کار شما را افزایش خواهد داد؛ بلکه راحتی کار شما را نیز به دنبال دارد. به همین دلیل در این مقاله فهرست کاملی از همه نمونه های ابزار رنگ آمیزی ساختمان را که در مراحل مختلف کار موردنیاز هستند؛ برای شما ارائه دادیم. با استفاده از موارد موجود در این چک لیست، دیگر هیچ ابزاری را فراموش نکرده و ناچار نخواهید بود برای پیدا کردن آن، کار خود را به تعویق اندازید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *