آموزش مراحل نقاشی ساختمان با رنگ روغنی | شرکت پخش رنگ تهران

۱۲ روش حرفه ای برای از بین بردن بوی رنگ

معمولا بعد از رنگ آمیزی، بوی بسیار بد و آزاردهنده ای در محیط مورد نظر پخش خواهد شد. در بسیاری از مواقع نیز این بو در طولانی مدت از بین نخواهد رفت و در چنین شرایطی ساکنان آن محیط یا کسانی که آن جا کار می کنند، ممکن است سردرد بگیرند و انجام هر کاری برایشان سخت شود. اگر چنین مشکلی برایتان رخ داد اصلا جای نگرانی نیست. برای از بین بردن بوی رنگ، روش های فروانی وجود دارد.در ادامه ۱۲ روش کاربردی برای رفع بوی رنگ ذکر خواهیم کرد و هر کدام از آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اگر شما هم تصمیم به رنگ آمیزی منزل خود یا هر محیط دیگری گرفتید اما نمی توانید برای مدت زمان طولانی بوی آن را تحمل کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

۱۲ روش کاربردی برای رفع بوی بد رنگ

روش های زیادی برای رفع بوی بد رنگ وجود دارد که در بخش های بعد هر کدام را توضیح خواهیم داد و بسته به شرایط خود از یک یا چندتای آن ها می توانید استفاده کنید.

۱.تهویه هوا

این روش می تواند اولین اقدامی باشد که در صورت پخش شدن بوی رنگ، در خانه به ذهنتان می رسد. باز کردن در و پنجره ها گزینه خوبی برای خارج کردن بوی رنگ و وارد کردن هوای تازه است.

اما در خیلی از مواقع این روش موثر نیست. باز کردن در و پنجره ها در فصل زمستان امکان پذیر نخواهد بود. در چنین مواقعی ۱۱ روش دیگر وجود دارد که می توانید از آن ها برای رفع بوی رنگ استفاده کنید.

تهویه هوا و بازکردن پنجره ها برای از بین بردن بوی رنگ

۲.جوش شیرین

دومین روش برای رفع بوی بد رنگ در خانه، استفاده از جوش شیرین است. باید اشاره کنیم جوش شیرین با توجه به ویژگی که دارد می تواند بوی محیط اطراف را به خود جذب کند و بوی رنگ نیز جزو آن ها محسوب می شود.

برای اعمال این روش کافی است جوش شیرین را در کاسه ای بریزید و در اقصی نقاط منزل قرار دهید. اگر این روش نتیجه بخش نبود، می توانید جوش شیرین را رو قالی خانه پخش کنید و روی لوازم منزل خود بریزید.

با این کار کمک بیشتری به جوش شیرین، برای جذب بوی رنگ خواهید کرد. پس از انجام این کار بگذارید ۲۴ ساعت سپری شود تا جوش شیرین تمام بوی بد را به خوبی به خود جذب کند. سپس آن ها را از روی قالی و لوازم منزل جارو بکشید.

۳.زغال

استفاده از زغال یکی دیگر از راهکارهای موثر برای رفع بوی رنگ پس از نقاشی است. زغال با توجه به خاصیت جذب بویی که دارد می تواند در از بین بردن بوی رنگ در خانه کمک بسیاری کند.

فقط کافی است مقداری از زغال غیر فعال را خرد کنید و در یک کاسه قرار دهید. زغال فقط به چند ساعت زمان نیاز دارد تا کاملا بوی رنگ را از بین ببرد.

زمان استفاده از این روش هرگز فراموش نکنید نباید از زغال ها برای کار هایی مثل پختن جوجه استفاده کنید. چرا که بعد از سوزاندن آن، بوی رنگی را که از زغال بیرون می آید می توانید حس کنید.

استفاده ار زغال برای از بین بردن بوی رنگ

۴.گیاه مریم گلی

این گیاه از خواص فراوانی برخوردار است که یکی از آن ها رفع بوی بد به شمار می رود. این گیاه را می توانید در نزدیکی دیوار رنگ شده قرار دهید تا بو را کاملا به خود جذب کند.

همچنین توصیه می شود گیاه مریم گلی را به دلیل داشتن خواص فراوان به طور منظم هر هفت روز یک بار در خانه خود استفاده کنید.

۵.وانیل و روغن نعنا

یکی دیگر از روش های رفع بوی رنگ در خانه، ترکیب کردن وانیل و روغن نعنا و استفاده از نتیجه نهایی است. برای انجام این روش، شما به پنبه ای توپکی شکل نیاز دارید.

پنبه را آغشته به محلول روغن نعنا و وانیل کنید و در قسمتی از خانه قرار دهید. برای جذب بهتر بو نیز می توانید چند قطره از محلول را درون کاسه بریزید و جایی نزدیک به دیوار رنگ شده قرار دهید.

۶.پیاز

در فهرست روش های از بین بردن بوی رنگ، به استفاده از پیاز می رسیم. برای اعمال این روش، حداقل به دو پیاز متوسط نیاز خواهید داشت. پیاز ها را از وسط نصف کنید، درون بشقابی بگذارید و در بخش های مختلف منزل قرار دهید.

پیاز قابلیت باورنکردنی در جذب بو دارد و تمام سموم خانه را نیز به خود می گیرد. پس از اعمال این روش، به هیچ عنوان پیاز را مصرف نکنید. زیرا تمامی سموم خانه را به خود جذب کرده است و مصرف آن می تواند سلامت شما را به خطر بیاندازد.

استفاده از پیاز برای رفع بوی بد رنگ

۷.آب و لیمو

در این روش دو ماده موثر در رفع بو با هم ترکیب می شوند و محلولی عالی برای از بین بردن بو خلق می کنند.

آب، به تنهایی برای رفع بوی بد موثر است. با اضافه کردن لیمو نیز می توانید قدرت این محلول را چندین برابر کنید. چرا که آب مرکبات، تاثیر به سزایی در جذب بو خواهند داشت.

بعد از درست کردن این محلول، آن را درون کاسه ای بریزید و کنار دیوار رنگ شده قرار دهید و یک شبانه روز به آن زمان دهید تا بوی رنگ را به خود جذب کند. هر چقدر کاسه به دیوار نزدیک تر باشد، نتیجه نهایی در از بین بردن بوی رنگ تاثیر بهتر خواهد بود.

۸.شمع

نهمین روش برای رفع بوی رنگ که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، استفاده از شمع است. پارافین در شمع می تواند پس از سوختن، تاثیر قابل توجهی را در از بین بردن بوی رنگ و سموم موجود در خانه از خود به جا بگذارد.

فقط کافی است چند شمع را روشن کنید و در نقاط مختلف خانه قرار دهید. البته باید دقت داشته باشید شمعی را که خریداری می کنید گیاهی باشد. به این علت که سوختن پارافین شمع در هوا، ممکن است باعث ایجاد مشکلات تنفسی شود که به ویژه برای افرادی که ریه ضعیف دارند خطرناک است.

شمع برای رفع بوی بد رنگ

۹.آب

شاید برایتان جالب باشد بدانید برای از بین بردن بوی بد از آب نیز استفاده می شود. آب می تواند سموم را به راحتی به خود جذب کند و بوی بد رنگ را از بین ببرد.

برای استفاده از این روش توصیه می کنیم چند سطل را پر از آب کنید و در چند قسمت مختلف از خانه قرار دهید. سطل ها هر چقدر بیشتر به دیوار های رنگ شده نزدیک باشند، سموم و بوی رنگ را با سرعت بیشتری جذب خواهند کرد.

۱۰.سرکه

سرکه ماده جادویی دیگری است که می تواند تاثیر مفید در از بین بردن بوی بد داشته باشد. گرچه خود سرکه بوی خوبی ندارد اما اصلا جای نگرانی نیست. بعد از چند ساعت بوی نامطبوعی که توسط سرکه ایجاد شده است از بین خواهد رفت.

برای استفاده از این روش توصیه می کنیم سرکه را با آب سرد ترکیب کنید و در چند ظرف بریزید. هر کدام از ظرف ها را گوشه ای از خانه قرار دهید و به آن اجازه دهید تا بوی رنگ را جذب کند.

استفاده ار سرکه برای از بین بردن بوی رنگ

۱۱.وانیل و فلفل

می توان گفت ترکیب وانیل و فلفل موثر ترین روش برای از بین بردن بوی رنگ است. در این روش باید یک پد را به این محلول آغشته کنید و درون چند ظرف قرار دهید. ظرف ها را در بخش های مختلف منزل بگذارید و به آن ها اجازه دهید تا خوب بوی رنگ را جذب کنند.

جالب است بدانید برخی از متخصصان این محلول را قبل از رنگ آمیزی درون رنگ استفاده می کنند تا بوی بد رنگ کمتر شود.

۱۲.دانه قهوه

اخرین روشی که قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم، استفاده از دانه قهوه است. دانه قهوه خاصیت پاکسازی سموم و از بین بردن بوی رنگ را دارد. به طوری که پزشکان برای ضد عفونی و پاکسازی کردن منافذ بویایی، استشمام قهوه را توصیه می کنند.

دانه قهوه را درون چند کاسه بریزید و در بخش های مختلف خانه قرار دهید. باید اجازه دهید چند ساعت سپری شود تا دانه این ماده دوست داشتنی بتواند برای از بین بردن بوی رنگ تاثیر خود را نشان دهد.

استفاده ار دانه قهوه برای رفع بوی بد رنگ

سخن نهایی

همان طور که بالاتر گفتیم، روش های زیادی برای رفع بوی رنگ وجود دارد که می توانید خودتان به راحتی آن ها را در هر محیطی انجام دهید. فراموش نکنید رنگ آمیزی و نقاشی خانه یا ساختمان عملی است که جذابیت خاصی می تواند به محیط اطراف ببخشد و انجام آن حس تازگی به ساکنان یا کارکنان آن جا می دهد. اما الزاما به این معنا نیست که باید مجبور به تحمل بوی بد رنگ باشید.

در این مقاله ۱۲ روش کاربردی را برای از بین بردن بوی رنگ ذکر کردیم و هر کدام را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین اشاره کردیم زمان استفاده از زغال، شمع و پیاز باید دقت کنید تا خطری متوجه سلامت افراد حاضر در مکان نشود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *