تاثیر جوهر نمک روی رنگ ماشین | شرکت رنگ تهران

بررسی تاثیر جوهر نمک روی رنگ ماشین | آیا جوهر نمک رنگ ماشین را می‌برد؟

احتمالاً شما هم به‌عنوان کسی که یک خودروی شخصی دارد، نگران آسیب دیدن رنگ ماشین خود هستید. عوامل آسیب‌زای گوناگونی ممکن است که روی رنگ خودروی شما تأثیر بگذارند. شاید بتوان گفت که مهم‌ترین مایعاتی که به رنگ ماشین‌ها آسیب می‌زنند، اسیدها هستند و در این بین، جوهر نمک یا همان اسید کلریدریک (HCL) که برای نظافت سطوح استفاده می‌شود، بیشترین خطر را برای رنگ ماشین شما دارد. هر زمانی که اتومبیل خود را در پارکینگ، حیاط و یا مقابل خانه پارک کرده باشید، این احتمال وجود دارد که مقداری جوهر نمک روی آن بپاشد و به رنگ ماشینتان آسیب بزند. به همین خاطر، در این مقاله به‌سراغ تاثیر جوهر نمک روی رنگ ماشین رفته‌ایم تا ببینیم که چگونه جوهر نمک رنگ ماشین را می‌برد و در برخورد با چنین اتفاقی باید چه اقداماتی را انجام دهید.

مراقبت از رنگ ماشین |

چرا مراقبت از رنگ ماشین اهمیت دارد؟

ماشین شما یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که در زندگی انجام می‌دهید و قطعاً دوست دارید که این سرمایه‌گذاری برای مدتی طولانی خوب به‌نظر برسد. از سوی دیگر، آسیب‌دیدن رنگ خودرو باعث افت قیمت آن می‌شود. بنابراین، حتماً نباید ظاهر ماشین شما آسیب ببیند تا به فکر مراقبت از آن بیفتید بلکه با مراقبت‌های پیش‌گیرانه می‌توانید از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

در اینجا، به ۴ عاملی اشاره می‌کنیم که ضرورت محافظت از رنگ خودرو را به ما نشان می‌دهند:

۱. زیبایی‌شناسی خودرو: اساسی‌ترین کارکرد رنگ ماشین، بحث زیبایی‌شناسی است. در واقع، مانند هر وسیله‌ شخصی، اتومبیل شما هم نماینده‌ای از شخصیتتان است و ظاهر مناسب آن می‌تواند روی دیگران تأثیرگذار باشد.

۲. جلوگیری از خوردگی: علاوه بر مسئله زیبایی، رنگ خودرو به‌عنوان یک لایه‌ی محافظ برای بدنه‌ی ماشین محسوب شده و از نفوذ رطوبت به آن جلوگیری می‌کند. حتی یک خراش کوچک هم می‌تواند باعث رسیدن رطوبت به بدنه و در نتیجه ایجاد زنگ‌زدگی و یا خوردگی شود.

۳. محافظت در برابر مشکلات ساختاری: وجود خراش و آسیب در رنگ ماشین نه‌تنها باعث خوردگی بدنه می‌شود بلکه ممکن است که در درازمدت مشکلاتی را در ساختار اصلی بدنه‌ی خودرو ایجاد کند.

۴. حفظ ارزش ماشین: ممکن است که در هنگام استفاده از ماشین خود، گمان کنید که همیشه مالک آن خواهید بود و اهمیتی به حفظ ارزش آن ندهید. بااین‌حال، همیشه اتفاقاتی غیرمنتظره، ممکن است که شما را وادار به فروش مجدد ماشینتان کند و در این موقع است که اگر از ظاهر آن خوب محافظت کرده باشید، می‌توانید آن را با کم‌ترین افت قیمت بفروشید.

چه عواملی دشمن رنگ ماشین هستند؟

محصولات و مواد شیمیایی گوناگونی وجود دارند که می‌توانند به رنگ خودروی شما آسیب بزنند و همیشه باید مراقب باشید که این مواد آسیب‌زا با بدنه‌ی ماشین شما برخوردی نداشته باشند. بنابراین، اطلاع از اینکه کدام مواد دشمن رنگ ماشین شما هستند، بسیار مهم است. در اینجا به مهم‌ترین موادی اشاره می‌کنیم که باید از برخورد آن‌ها با رنگ خودرو جلوگیری کنید:

  • مایعات اسیدی
  • نور مستقیم آفتاب
  • فضولات پرندگان
  • شیره‌ی درختان
  • گرد و غبار
  • باران اسیدی
  • قهوه و نوشابه
  • بنزین
  • روغن ترمز و سایر مواد شیمیایی
  • جوهر نمک

تاثیر جوهر نمک روی رنگ ماشین چگونه است؟

جوهر نمک یا هیدروکلریک اسید (Hydrochloric Acid)، با فرمول شیمیایی HCL، یک محلول شیمیایی است که به‌طور گسترده‌ای برای نظافت و پاک‌کردن سطوح استفاده می‌شود. محصولاتی که در بازار با عنوان جوهرنمک به فروش می‌رسند، معمولاً غلظتی بین ۳۰ تا ۳۸ درصد دارند و هرچه غلظت جوهرنمک بالاتر برود، سرعت تبخیر آن بیشتر می‌شود.

از آنجایی که این محلول یک مایع اسیدی است و اسیدها می‌توانند به رنگ خودرو آسیب بزنند، تاثیر جوهر نمک روی رنگ ماشین، به یکی از دغدغه‌های صاحبان خودروها تبدیل شده است. در پاسخ به این سوال که آیا جوهر نمک رنگ ماشین را می‌برد، باید گفت که این مسئله ارتباط مستقیمی با غلظت جوهر نمک و مدت‌زمان باقی‌ماندن آن روی سطح خودرو دارد.

زمانی که جوهر نمک روی بدنه‌ی خودروی شما بپاشید، پس از تبخیرشدن آب محلول، غلظت لکه‌ای که باقی‌ می‌ماند بالا رفته و خاصیت اسیدی آن بیشتر می‌شود. در نتیجه، اگر این ماده‌ی اسیدی برای مدتی طولانی روی بدنه‌ی ماشین شما باقی بماند، به رنگ خودرو آسیب می‌زند. باید به این نکته توجه داشت که اگر این آسیب‌دیدگی در قسمت شاسی خودرو باشد، ممکن است که در نتیجه‌ی خوردگی بدنه، برای ساختار ماشین هم مشکلاتی را ایجاد کند.

دشمن رنگ ماشین

در صورت آسیب دیدن رنگ خودرو با جوهر نمک چه اقداماتی را انجام دهیم؟

در حالت کلی، بهترین روش برای محافظت از رنگ خودرو، پیشگیری است و در صورتی که مقداری جوهر نمک روی بدنه‌ی ماشین شما بپاشد، باید بلافاصله آن را پاک کرده و آن قسمت را با آب بشویید. اما اگر جوهر نمک برای مدتی طولانی روی بدنه‌ی ماشین باقی بماند و به رنگ خودرو آسیب بزند، باید به موارد زیر توجه کنید:

  • ایجاد لکه: بدنه‌ی ماشین شما با چندلایه رنگ پوشیده شده است و در صورتی که فقط لایه‌ی بیرونی آن لکه شود، می‌توانید به‌راحتی آن لایه را برداشته و ظاهر ماشین را به حالت اولیه برگردانید. برای این کار باید از یک متخصص رنگ خودرو کمک بگیرید.
  • آسیب جدی: در صورتی که جوهر نمک آسیب زیادی را به رنگ خودرو وارد کرده و رنگ ماشین از بین رفته باشد، باید حتماً آن قسمت را بازسازی کنید. در صورتی که به این مسئله اهمیت ندهید، ممکن است که باعث خوردگی بدنه‌ی خودرو شده و آسیب‌های جدی‌تری را به ماشین شما وارد کند. برای بازسازی رنگ خودرو هم باید به متخصص رنگ خودرو مراجعه کنید.

آسیب دیدن رنگ خودرو | شرکت رنگ تهران

سخن پایانی

محافظت از رنگ خودرو نه‌تنها باعث می‌شود که ظاهر ماشین شما خوب به‌نظر برسد بلکه باعث حفظ سرمایه‌ی شما شده و از ضررهای مالی احتمالی جلوگیری می‌کند. بنابراین، بهتر است که از برخورد مواد آسیب‌زا با بدنه و رنگ خودرو جلوگیری کنید. با این حال، ممکن است که به‌صورت تصادفی، موادی مانند جوهر نمک، روی بدنه‌ی خودروی شما بپاشند. در این صورت، باید بلافاصله آن مواد را از روی بدنه‌ی خودرو پاک کنید و در صورت آسیب‌دیدن، اقداماتی را برای برطرف‌کردن این آسیب‌ها انجام دهید.

از آنجایی که این روزها استفاده از مواد شوینده در محیط پارکینگ و اطراف محل پارک خودروها بسیار زیاد شده است، در این مقاله به تاثیر جوهر نمک روی رنگ ماشین پرداختیم تا از عوارض احتمالی آن آگاه باشید و بتوانید از آسیب‌دیدن رنگ ماشینتان جلوگیری کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *