دشمن رنگ ماشین | شرکت رنگ تهران

معرفی ۱۱ دشمن رنگ ماشین

متاسفانه بسیاری از افراد امروزه از رنگ خودروی خود به درستی نگهداری نمی‌کنند و دشمن رنگ ماشین را نمی‌شناسند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با مهم‌ترین عوامل آسیب‌زا برای رنگ اتومبیل آشنا کنیم.

رنگ خودرو را می‌توان به‌ عنوان یکی از بخش‌های آسیب‌پذیر آن معرفی کرد که همواره در معرض آسیب‌های مختلف قرار دارد. موارد احتمالی متعددی وجود دارند که می‌توانند باعث بروز آسیب در رنگ خودرو شوند که باید درباره آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید. از این رو قصد داریم تا در این محتوا به معرفی چند نمونه دشمن رنگ ماشین بپردازیم تا شما بتوانید اقدامات لازم را برای جلوگیری از وارد شدن این آسیب‌ها انجام دهید.

ویژگی‌های اصلی رنگ ماشین | شرکت رنگ تهران

ویژگی‌های اصلی رنگ ماشین

رنگ ماشین اولین پارامتری است که هنگام مشاهده و بررسی خودروهای مختلف به چشم می‌آید و همین موضوع باعث شده تا از اهمیت زیادی برخوردار باشد. امروزه اغلب خودروها با تنوع رنگی بسیار بالایی تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند تا افراد بتوانند به ‌راحتی خودروی دلخواه خود را با رنگ مورد علاقه‌شان خریداری کنند.

برخی از تولیدکنندگان برای خودروهای خود از رنگ‌های مات و متالیک استفاده می‌کنند که می‌تواند تأثیر بسیار جذابی در نتیجه امر داشته باشد. رنگ خودرو یکی از بخش‌های آسیب‌پذیر ماشین محسوب می‌شود که عوامل مختلفی می‌توانند بر روی زیبایی و سلامت آن تأثیر بگذارند. در ادامه قصد داریم تا با مواردی که دشمن رنگ خودرو محسوب می‌شوند به طور کامل آشنا شده و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

اهمیت محافظت از رنگ خودرو در برابر آسیب‌ها

به ‌صورت کلی رنگ ماشین را می‌توان مهم‌ترین عنصر در زیبایی آن در نظر گرفت. همین موضوع باعث شده تا محافظت از آن اهمیت زیادی داشته باشد و افراد در این زمینه اقدامات مختلفی انجام دهند. در صورتی که ماشین‌ها رنگ تمیز و سالمی داشته باشند، جلوه بهتری نیز پیدا می‌کنند. این امر باعث می‌شود تا فروشندگان در زمان فروش خودروهایی که رنگ بدنه سالمی دارند، کمتر با مشکل روبه‌رو شده و بتوانند به‌سادگی این خودروها را به فروش برسانند.

سالم بودن رنگ خودرو می‌تواند در قیمت تمام‌شده آن نیز تأثیر زیادی بگذارد. امروزه خریداران قبل از نهایی کردن خرید خود، تست رنگ برای خودرو انجام می‌دهند تا از این طریق بتوانند از وضعیت سلامتی بدنه و بخش‌های مختلف خودرو تا حد زیادی مطمئن شوند. پس با در نظر گرفتن تمام موارد ذکرشده، توصیه می‌کنیم که توجه زیادی به سلامت و محافظت از رنگ خودرو داشته باشید و از این موضوع به‌سادگی عبور نکنید.

معرفی عوامل آسیب‌زا برای رنگ خودرو

حال که با اهمیت محافظت و حفظ سلامت رنگ خودرو آشنا شدیم، باید اطلاعات خود را درباره عوامل آسیب‌زا و دشمنان رنگ ماشین نیز ارتقا دهیم. با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه، می‌توانیم به بهترین نحو ممکن از بروز آسیب‌های مختلف جلوگیری کنیم. چند نمونه از مهم‌ترین دشمنان رنگ خودرو به شرح زیر هستند:

۱-    اثر مواد شیمیایی

یکی از مهم‌ترین دشمنان رنگ خودرو که می‌توانند تأثیرات مخربی بر روی آن بگذارد، مواد شیمیایی، دوده و مواد قلیایی هستند. این ذرات می‌توانند مانند خش عمل کرده و رنگ بدنه خودرو را تا حد زیادی از بین ببرند. توصیه می‌کنیم که هنگام نظافت خودرو، ابتدا این ذرات را از روی بدنه پاک‌کرده و سپس اقدام به شست‌وشو با آب کنید.

محافظت از رنگ خودرو | شرکت رنگ تهران

۲-    اشعه ماورای بنفش

نور خورشید نیز دشمن رنگ ماشین محسوب می‌شود و می‌تواند تأثیرات مخرب زیادی در این زمینه به دنبال داشته باشد. اشعه ماوراءبنفش خورشید به دلیل داشتن رنگ زرد، می‌تواند لایه شفاف و درخشان رنگ خودرو را به رنگ زرد تبدیل کند و ظاهر زیبای آن را از بین ببرد. به همین دلیل توصیه می‌شود که بر روی خودروی خود، روکش مناسب کشیده و یا آن را زیر سایبان قرار دهید.

۳-    فضله پرندگان

در فضولات پرندگان نیز مواد اسیدی وجود دارد که می‌تواند باعث تخریب رنگ خودرو شود. میزان آسیب در این زمینه بسته به نوع پرنده و تغذیه آن متفاوت است؛ اما به‌ صورت کلی راهکار مناسب برای این حالت، شست‌وشوی سریع خودرو و تمیز کردن آن با پارچه نرم است. در این راستا توصیه می‌کنیم که خودرو را زیر درختان پارک نکنید.

۴-    بارش باران های اسیدی

در بسیاری از موارد دیده‌ایم که بعد از باران، لکه‌های باران بر روی بدنه خودرو باقی مانده و ظاهر بدی ایجاد کرده‌اند، این موضوع در واقع همان تأثیر باران‌های اسیدی است. باران اسیدی درواقع تمام دوده‌ها و آلاینده‌های محیط را به خود جذب کرده و بعد از نشستن بر روی خودرو، باعث آسیب رسیدن به رنگ بدنه آن می‌شود.

۵-    ایجاد خط و خش

یکی دیگر از مواردی که دشمن رنگ خودرو محسوب می‌شود، ایجاد خط و خش بر روی بدنه است. خط و خش یکی از آسیب‌های انسانی به حساب می‌آید که برای جلوگیری از بروز آن، توصیه می‌کنیم خودروی خود را در محیط‌های امن پارک کنید.

در صورت‌ مشاهده هرگونه خط و خش بر روی بدنه خودرو، ابتدا با انگشتان خود بر روی آن بکشید، چنانچه احساس فرورفتگی در زیر انگشتان خود داشتید، بدین معنی است که رنگ بدنه آسیب ‌دیده است. در صورتی که هیچ‌گونه فرورفتگی در این قسمت‌ها احساس نکردید، یعنی تنها لایه رویی صدمه دیده که با واکس و پولیش برطرف می‌شود.

۶-    گرد و خاک

شاید فکر کنید که گرد و خاک، آلودگی مهمی نبوده و تنها با یک دستمال کشیدن جزئی به‌ صورت کامل برطرف می‌شود؛ اما باید بگوییم که این موضوع کاملا اشتباه است و نمی‌توان به آن استناد کرد. گرد و خاک در صورتی که برای مدت‌زمان طولانی بر روی بدنه خودرو باقی بماند، باعث از بین رفتن ظاهر براق خودرو شده و به همین دلیل دشمن رنگ ماشین محسوب می‌شود.

۷-    شیره درختان

یکی دیگر از عوامل مخرب انواع رنگ خودرو ، شیره و صمغ درختان است که می‌تواند باعث بروز خرابی در رنگ شود. در همین راستا توصیه می‌کنیم بلافاصله بعد از مشاهده شیره درختان بر روی خودرو، آن‌ها را پاک کنید. این شیره‌ها بعد از خشک شدن نیاز به مواد الکلی و شوینده‌های مخصوص دارند تا به ‌صورت کامل از روی بدنه پاک شوند.

 آسیب‌ به رنگ خودرو | شرکت رنگ تهران

۸-    روغن ترمز و لکه‌های بنزین

لکه بنزین نیز دشمن رنگ ماشین محسوب می‌شود و می‌تواند تأثیر بدی بر روی جلوه ظاهری آن داشته باشد. پس بهتر است هنگام سوخت‌گیری خودرو، باک را کاملا پر نکنید؛ زیرا ممکن است بنزین از باک خارج شده و بر روی بدنه بریزد. در صورتی‌ که با این حالت روبه‌رو شدید، باید با یک پارچه نرم، منطقه آلوده‌شده را سریعا تمیز کنید.

یکی از بدترین فاجعه‌هایی که ممکن است برای رنگ خودرو پیش آید، لکه روغن ترمز است. پس در صورت ریختن این روغن بر روی بدنه خودرو، خیلی سریع آن را با آب بشویید. روغن ترمزهای داری پلی‌اتیلن گلیکول می‌توانند به راحتی رنگ خودرو را بلند کرده و شما را نیازمند نقاشی ماشین کنند که سختی‌های مخصوص به خود را دارد.

۹-     اثر حشرات

حشرات نیز حاوی مواد اسیدی هستند که می‌توانند باعث تخریب رنگ خودرو شوند. هنگام رانندگی در جاده‌های خارج از شهر و در زمان غروب، می‌توانید شاهد اثر حشرات بر روی رنگ خودرو باشید. در چنین موقعیت‌هایی توصیه می‌کنیم که سریعا بدنه خودرو را بشوید تا از وارد شدن آسیب‌های جدی به رنگ ماشین، جلوگیری شود.

۱۰-  قهوه یا شربت‌های رنگ دار

بسیاری از نوشیدنی‌ها، دارای کربنات و اسیدهایی هستند که می‌توانند به ‌عنوان دشمن رنگ ماشین عمل کرده و بر روی آن تأثیرات مخربی بگذارند. برای اینکه از بروز تأثیرات مخرب این مواد بر روی رنگ بدنه جلوگیری نمایید، توصیه می‌کنیم سریعا منطقه آلوده‌شده را تمیز کنید؛ چراکه با گذشت زمان مواد سخت شده و تمیز کردن آن‌ها نیز مشکل خواهد شد.

۱۱-  استفاده از شوینده‌های کم کیفیت

شست‌وشوی خودرو در محافظت از رنگ آن اهمیت بسیار بالایی داشته و باید به ‌صورت دقیق انجام شود. استفاده از مواد شوینده کم کیفیت و نامناسب در این زمینه می‌تواند تأثیرات بسیار مخربی را به دنبال داشته باشد. بسیاری از افراد بدون توجه به این موضوع، با هر شوینده دم‌دستی اقدام به شست‌وشو و نظافت خودروی خود کرده و با این کار خود، آسیب‌های جدی به آن وارد می‌کنند.

 

جلوگیری از آسیب‌های احتمالی برای رنگ خودرو

همان‌طور که اشاره کردیم، محافظت از رنگ خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید به این موضوع، به صورت ویژه توجه کنید. از همین رو لازم است تا با راهکار‌های محافظت از رنگ خودرو به طور کامل آشنایی داشته باشید.

یکی از اقداماتی که در این زمینه می‌توانید انجام دهید، پارک کردن خودرو در جای امن برای جلوگیری از ایجاد خط و خش و ریختن شیره درختان بر روی بدنه آن است. تهیه شوینده‌های باکیفیت برای شست‌وشو و همچنین تهیه روکش مناسب نیز از دیگر اقدامات در این زمینه محسوب می‌شوند که می‌توانند آسیب‌های واردشده را به حداقل برسانند. چنانچه با رعایت این موارد، باز هم رنگ خودروی شما آسیب ببیند، باید برای تغییر رنگ خودرو اقدامات لازم را انجام دهید.

به ‌صورت کلی می‌توانیم بگوییم که آسیب‌های واردشده به رنگ خودرو تا حد زیادی اجتناب‌ناپذیر هستند و احتمال دارد که شما مجبور به نقاشی خودرو شوید تا جلوه ظاهری آن را حفظ کنید. در این راستا ابتدا باید قیمت رنگ اتومبیلی را استعلام گرفته و سپس اقدام به نقاشی آن کنید. در صورت جزئی بودن آسیب‌های وارده، می‌توانید از رنگ فوری اتومبیل نیز در این زمینه استفاده نمایید.

دشمن رنگ ماشین | شرکت رنگ تهران

جمع‌بندی

جلوه بصری خودرو تا حد زیادی مربوط به رنگ بدنه آن می‌شود؛ به همین دلیل تولیدکنندگان اقدام به ساخت خودرو در رنگ‌های متنوع کرده‌اند. رنگ بدنه به دلیل در تماس بودن با محیط بیرونی، همواره در معرض وارد شدن آسیب‌های مختلفی قرار دارد. در بخش‌های قبلی به معرفی چند دشمن رنگ ماشین پرداختیم که می‌توانند باعث تخریب رنگ بدنه در بخش‌های مختلف شوند. محافظت از رنگ خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و شما باید اقدامات ویژه‌ای را در این زمینه انجام دهید تا بتوانید آسیب‌های واردشده را به حداقل برسانید.

برای دریافت اطلاعات کامل درباره رنگ فوری خودرو به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *