رنگ آمیزی با غلطک یا قلم مو | پخش رنگ تهران

رنگ آمیزی با غلطک بهتر است یا قلم مو؟

سوالی که برای همه ما هنگام رنگ آمیزی ممکن است پیش بیاید؛ برای نقاشی ساختمان رنگ آمیزی با غلطک یا قلم مو ؟ کدام یک بهتر است؟

مهم ترین ابزارهایی که برای رنگ آمیزی لازم است، ابزاری های نظیر قلم مو یا غلطک هستند. که برای رنگ زدن و نقاشی ساختمان بکار برده می شوند. اما برای ایجاد نمای ساختمانی عالی کدام یک بهتر است؟ کدام یک از این ابزار ها برای رنگ آمیزی چه بخش و جزئی از ساختمان بهتر است؟ کدام یک در رنگ کردن بی نظیرتر و عالی تر کارایی دارند؟

ما در این مقاله به بررسی و ویژگی هر کدام از این ابزارها می پردازیم تا بدانید کدام یک برای رنگ آمیزی ساختمان شما بهتر است.

رنگ آمیزی ساختمان با قلم مو

همه ما به دنبال زیبایی و طراحی منحصر به فرد دکوراسیون منزل خود هستیم. حتی برای تمیز کاری و نزدیک شدن سال نو و جشن ها خانه های خود را به شیوه احسن تمیز می کنیم؛ تا دکوراسیون جدید و دلخواه خود را به نمای منزل ببخشیم. و همچنین نمایی دلنشین را برای خود و خانواده تکمیل کنیم. یکی از مهم ترین بخش برای تغییر دکوراسیون و تمیز کردن منزل، رنگ آمیزی کردن نمای منزل است.

رنگ آمیزی نیاز به مهارت و سلیقه دارد و در کنار آن به تجهیزات و ابزاری های متناسب برای رنگ آمیزی نیاز داریم. برای دانستن اینکه رنگ آمیزی با غلطک یا قلم مو یکی را انتخاب کنیم ابتدا باید هر کدام را خوب بشناسیم.

ویژگی های نقاشی با قلمو

قلم مو یکی از وسیله های بسیار قدیمی برای رنگ کردن است که از گذشته تا به حال استادکاران از آن استفاده می کردند.

قلم مو با اندازه های متفاوت کوچک به بزرگ در بازار موجود است. هر کدام برای جزئی و قسمتی از کار رنگ کردن مورد استفاده قرار می گیرد. قلم موها نیز از جنس مو های مختلفی هستند و هر کدام کاربرد متفاوتی دارند.

اندازه قلم مو و جنس آن برای رنگ کردن بسیار حائز اهمیت است؛ مثلاً برای رنگ آمیزی ساختمان از قلم موی با اندازه کوچک استفاده نمی شود. برای رنگ کردن ساختمان با قلم مو باید مهارت زیادی برای نقاشی کردن داشته باشید.

زمانی که می خواهید از قلم مو برای رنگ کردن ساختمان استفاده کنید باید به نوع رنگ و قلم مو توجه کرد تا رنگ آمیزی مورد پسندتان قرار گیرد و نمای ساختمان را به نحو زیبا دلربا رنگ کنید. پس با استفاده از قلم مو می توان سطح ظریف و زاویه دار را به راحتی رنگ آمیزی کنید.

نقاشی ساختمان با قلم مو | پخش رنگ تهران

مزایا و معایب نقاشی با قلم مو

در رنگ آمیزی با غلطک یا قلم مو باید این را هم بدانید که رنگ کردن با قلم مو مزایا و معایبی نیز به دنبال دارد. باید در هنگام رنگ کردن به وسیله قلم مو توجه بسیاری را معطوف به کار کنید تا سطحی را که می خواهید با رنگ آمیزی پوشش دهید، بی نقص از آب در بیاید و کار خود را به نحوه احسن انجام دهید.

مزایای رنگ کردن با قلم مو

  • در حین رنگ کردن لذت و آرامشی خاص از نظر روحی به شما القا می شود و این خود لذت رنگ آمیزی را برای شما صد چندان می کند.
  • به وسیله قلمو می توان کناره های دیوار، دور پریز برق ها، کنار پنجره و در ها و … که امکان دسترسی آن ها توسط غلطک و اسپری وجود ندارد، را به وسیله قلم مو انجام داد. علت این موضوع هم این است قلمو دارای سایز های متفاوتی است که کمک زیادی جزئی کار کردن شما می‌کند.
  • اگر مهارت رنگ آمیزی با قلم مو را داشته باشید، می توانید با ظرافت و دقت تمام دیوار های ساختمانی خود را به بهترین وجه رنگ کنید.
    هر ابزاری در کنار مزایا و فایده های خود دارای معایبی نیز می باشد.

معایب رنگ آمیزی با قلمو

  • رنگ کردن با قلم مو این است که وقت گیر ترین روش برای رنگ کردن می باشد. و زمان بیشتری را برای رنگ کردن ساختمان ها تلف می کند. این یکی از مهم ترین ایراد های رنگ کردن با قلم مو می باشد.
  • یکی دیگر از معایب رنگ کردن با قلم مو این است که در هنگام استفاده از قلم مو بیشترین رنگ در کار مصرف می شود. در واقع با قلم مو رنگ بیشتری برای رنگ کردن نمای ساختمان احتیاج دارید. و تهیه ی رنگ هزینه بردار است.
  • بخاطر ظریف کاری در قلم مو باید مهارت کار با آن را بدانید؛ تا نقاشی سطح را به زیبایی و منحصر به فرد انجام دهید. اگر نحوه رنگ آمیزی با قلم مو را ندانید، در هنگام کار باعث می شود رنگ کردن شما راه راه باشد. و جای رد قلم روی دیوار نشان داده شود. که باعث می‌شود زیبایی نمای ساختمان شما را از بین ببرد.
  • گذشته از این ها رنگ آمیزی توسط قلم مو معایب دیگری چون تمیز کردن، شستن و مراقبت آن را دارد. اگر قلم مو به خوبی تمیز نشود، رنگ روی قلمو خشک شده و برای دفعات بعد قابل استفاده نخواهد بود.

مزایا و معایب نقاشی با قلم مو | پخش رنگ تهران

رنگ آمیزی ساختمان با غلطک

یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده در رنگ آمیزی ساختمان، غلطک است. پس باید برای انتخاب رنگ آمیزی با غلطک یا قلم مو، غلطک ها را هم مانند قلم مو به طور دقیق شناخت. خوب است بدانیم که غلطک ها هم مانند قلم مو در سایز و جنس های مختلف تولید شده و در بازار موجود است.

این وسیله برای آسودگی و راحتی رنگ کردن نمای ساختمان می باشد؛ زیرا غلطک دارای رنگ و اندازه های متفاوت است. مثلاً غلتک مخصوص رنگ روغنی دارای قطر کمتر، غلطک رنگ پلاستیکی دارای قطر بیشتر و غلطک رنگ اکریلیک که بین رنگ روغنی و پلاستیکی است دارای غلتک متوسط می باشد.

هر کدام از رنگ و جنس غلطک ها کارایی خاص خود را برای رنگ کردن نمای ساختمان دارند. و به شیوه های مخصوصی می توان با آن ها رنگ آمیزی کرد. مثلاً غلطک روغنی که با قطر کم به اندازه ۵ تا ۳۰ سانتی متر برای دیوار ها، نرده ها و گوشه ها کاربرد دارد و یا غلطک پلاستیکی با دلیل قطر بزرگ آن که با ابعاد ۵ تا ۱۰ سانتی متری را می توان برای رنگ آمیزی سطوح کوچک به راحتی به کار برد.

مزایا و معایب نقاشی با غلطک

در مورد مزایا و معایب نقاشی با غلطک باید بگوییم که مانند هر ابزار دیگری باید اطلاعاتی در خصوص آن ها داشته باشید.

مزایای نقاشی با غلتک

  • استفاده آسان و راحت در هنگام رنگ کردن ساختمان است مهم ترین مزیت این ابزار است.  این ویژگی کمک می‌کند سرعت رنگ کردن شما بالا برود.
  • رنگ آمیزی کردن با غلطک نیازی به آموزش و مهارت خاصی ندارد.
  • به وسیله غلطک نقاشی کردن روی سطوح آسان تر بوده و هر سطحی یک دست و همزمان رنگ می شود.

معایب رنگ آمیزی با غلطک

  • به وسیله غلطک نمی توانید گوشه دیوار ها، کناره های پنجره، اطراف پریز و کچ بری ها و … را به راحتی رنگ آمیزی کنید. برای این سطوح باید از قلم مو استفاده کنید.
  • برای رنگ کردن با غلطک توجه به اندازه و حجم مناسب رنگ جهت رنگ آمیزی هم مهم است چون اگر مقدار رنگ زیاد باشد روی دیوار شره می کند و ظاهر زشتی پیدا می کند.
  • یکی دیگر معایب نقاشی با غلطک این است که برای هر رنگ دلخواهتان باید غلطک مناسب آن رنگ را داشته باشید.

نقاشی ساختمان با غلطک | پخش رنگ تهران

در نهایت برای نقاشی ساختمان رنگ آمیزی با غلطک یا قلم مو؟ کدام بهتر است؟

برای رنگ آمیزی کردن ساختمان ها، ابزار و وسیله هایی برای نقاشی کردن وجود دارد. که خود شما باید انتخاب کنید کدام یک را برای رنگ آمیزی انتخاب می کنید. و یا رنگ آمیزی با غلطک یا قلم مو کدام مناسب تر و در واقع چه وسیله ای بیشتر به کارتان می آید. حتی رنگی که انتخاب می کنید نیز تأثیر زیادی در انتخاب وسیله برای رنگ کردن نمای ساختمان دارد.

برای آسان و راحت بودن رنگ آمیزی و کم هزینه بودن رنگ آمیزی، غلطک ها بهتر و با اهمیت تر است.

نقاشی کردن ساختمان با غلطک نسبت به قلم مو مهارت و تجربه کافی نمی خواهد. از این رو رنگ آمیزی ساختمان ها با غلطک نسبت به قلم مو بهتر است. اما نکته مهمی که نباید فراموش شود این است که در هر جایی غلطک بهتر نیست. و در بعضی مکان ها مانند گوشه دیوار، اطراف پریز و بریده های کچ باید از قلم مو استفاده شود. پس در نتیجه برای کار ها و قسمت های ظریف قلم مو بهتر عمل می کند.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد ابزار های رنگ آمیزی و ویژگی آن ها بحث کردیم؛ تا شما بتوانید با انتخاب درست قلم مو یا غلطک رنگ برای نقاشی نمای ساختمان رنگ آمیزی منحصر به فرد و خلاقانه ای داشته باشید. ابزاری را که از نظر کیفیت رنگ آمیزی و بیشترین مزایا را دارد انتخاب کنید؛ و جواب این سوال را که رنگ آمیزی با غلطک یا قلم مو کدام بهتر است را یافته باشید . اما اولویت نظر و مهارت شما نسبت به ابزار مورد نظرتان است که مهم است و این خود شما هستید که باید انتخاب کنید تا نمای ساختمان را به نحوی بی نظیر بدون هیچ ایرادی در آورید تا فضایی زیبا با رنگ آمیزی محشری را به ارمغان بیاورید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *