همه چیز درباره رنگ استخری ضد جلبک | شرکت پخش رنگ تهران

همه چیز درباره رنگ استخری ضد جلبک

رنگ استخری ضد جلبک نوعی رنگ ضد آب است که در برابر رطوبت و آب مقاوم است و حتی در مکان هایی که رطوبت زیادی دارند و آب در آن ها تبخیر می شود نیز، به خوبی دوام می آورند. این رنگ ها ضد جلبک نیز هستند و از آن ها برای رنگ کردن دیواره و کف استخر ها استفاده می شود. همچنین تمامی تجهیزات داخل آب را می توان با آن رنگ کرد تا نسبت به آب و رطوبت مقاوم تر شوند.

رنگ استخری ضد جلبک بهترین ایده برای ایجاد یک لایه محافظتی از استخر و نقاط حساس آن که دائماً با آب در تماس هستند، می باشد. در این مقاله به تمامی نکاتی که لازم است درباره رنگ های استخری و نحوه استفاده و نگهداری آن ها بدانید را بیان می کنیم، با ما همراه باشید.

ویژگی های رنگ استخر ضد جلبک

رنگ استخری ضد جلبک برای فضاهای مرطوب و پر از آب به کار می رود و باعث می شود جلبک هایی که باعث بد بویی آب و استخر می شوند، رشد نکنند و آب کدر نشود.

از طرفی این رنگ ها در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند و همین نکته باعث می شود تا از دردسر رنگ آمیزی مداوم و ترمیم دور بمانید. همچنین این رنگ تست مقاومتی در برابر آب جوش را پشت سر گذاشته است و با خیال راحت می توانید از آن برای استخرتان استفاده کنید.

رنگ استخری ضد جلبک در برابر پرتو های خورشید نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و کدر نمی شود. در برابر سایش مقاوم است و زود خشک می شود. قدرت پوشش این رنگ ها بسیار بالا است و برای رنگ آمیزی اذیت نخواهید شد.

حتی از این رنگ به عنوان لایه محافظ و به منظور آب بندی استخر نیز استفاده می شود. رنگ استخری ضد جلبک قابلیت الاستیکی دارد و می تواند رشد جلبک ها را تا حد ممکن به عقب بی اندازد. این رنگ ها را در محیط هایی که آبزیان در آن زندگی می کنند نیز به کار می برند و به راحتی قابل اجرا هستند.

ویژگی های رنگ استخر ضد جلبک | شرکت پخش رنگ تهران

انواع رنگ استخر ضد جلبک

برای اینکه سطح و دیواره های استخر را بپوشانند، به طور کلی از کاشی و یا رنگ های استخری استفاده می کنند. رنگ های استخری در سه دسته نانو، ضد جلبک و اکرلیک ارائه می شوند.

البته خوب است بدانید که رنگ های نانو و اکرلیک استخری نیز ضد جلبک می باشند و تقریباً کارایی یکسانی با رنگ استخری ضد جلبک دارند. تفاوتشان در این است که رنگ های ضد جلبک از پایه رزین ساخته می شود و مواد ضد جلبک هم در آن به کار می روند. به دلیل ترکیبی که دارد می تواند دوام بالاتری در برابر رشد جلبک ها داشته باشد و به همین دلیل به آن ضد جلبک می گویند.

۱.رنگ استخری ضد جلبک نانو

این نوع رنگ از رزین نانو پلیمری ساخته می شود و همین نکته باعث می شود بتوانید از آن برای عایق کاری و آب بندی استخر نیز استفاده کنید. این رنگ ها معمولاً برای عایق کاری استفاده می شوند و برای جلوگیری از رشد جلبک ها، رنگ های استخری ضد جلبک گزینه بهتری به شمار می روند.

این رنگ ها همچنین در برابر نور خورشید و دمای بالا، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند که تحمل دمای آن از منفی ۳۰ درجه تا ۱۲۰ درجه سانتی گراد تخمین زده می شود. هر یک کیلوگرم از این رنگ، حدوداً سه مترمربع را پوشش می دهد.

این رنگ ها بسیار اقتصادی و به صرفه هستند و به سادگی روی سطوح قابل اجرا می باشند. به دلیل نازم بودن لایه رنگ نانو، باید از قبل آینه کار شود و یا در ساخت استخر، از ماله آهنی با استیل برای صاف شدن استخر استفاده شده باشد. همچنین این رنگ در برابر فشار آب و رطوبت نیز مقاومت خوبی دارد و برای رنگ آمیزی با آن معمولاً از قلک های بزرگ استفاده می شود.

۲.رنگ استخری ضد جلبک اکریلیک

رنگ های استخری ضد جلبک اکرلیک با پایه آب ساخته می شوند و معمولاً برای استخر هایی که به پرورش ماهی و میگو به کار می روند، کاربرد دارند. این رنگ همچنین در برابر اشعه های ماورا بنفش خورشید نیز مقاوم است و قابلیت شست و شوی بالایی دارد.

به سیمان چسبندگی زیادی دارد و می توانید چند لایه را با رعایت زمان موردنظر برای خشک شدن، استفاده کنید. این رنگ می تواند در آب و هوا های مختلف استفاده شود و ضد جلبک و خزه می باشد.

۳.رنگ استخری ضد جلبک

رنگ استخری ضد جلبک بر پایه رزین ساخته می شود و می تواند رشد جلبک ها را تا بیشترین حد ممکن به تعویق بی اندازد. در ساخت آن از مواد ضد جلبک نیز استفاده شده است و همین نکته باعث می شود انتخاب بهتری نسبت به انواع دیگر رنگ ها، به ویژه در محیط هایی که احتمال رشد جلبک در آن ها زیاد است، به شمار برود.

همچنین استفاده از رنگ استخری ضد جلبک باعث می شود بافت یکدستی داشته باشید و با وجود چنین سطوح صافی، دیگر جلبک در آن رشد نمی کند.

زمانی که جلبک به رنگ های ضد جلبک استخری بچسبد، می توانید به راحتی با آب و فشار آب آن را بشویید و با هر یک کیلوگرم از این رنگ، می توانید ۵ مترمربع را بپوشانید. این رنگ ها دو رنگ آبی و سفید را ارائه می کنند و اگر تعداد بالایی از آن را بخواهید، معمولاً باید به کارخانه های اصلی سفارش دهید.

کاربرد رنگ استخر

از رنگ استخری ضد جلبک می توانید برای رنگ آمیزی استخر هایی که در معرض نور آفتاب و به ویژه رطوبت قرار دارند، استفاده کنید.

این رنگ ها ضد جلبک هستند و اگر استخر شما امکان رشد جلبک را داشته باشد، این رنگ با مواد ضد جلبکی که در ساختار مخصوص خود دارد، به راحتی می تواند رشد آن ها را بسیار عقب بی اندازد. همچنین از آن می توانید در استخر های سرپوشیده و یا رو باز، سونا و جکوزی، استخر های آبزیان و موارد مشابه استفاده کنید.

کاربرد رنگ استخر | شرکت پخش رنگ تهران

مزایای رنگ استخر ضد جلبک

رنگ استخری ضد جلبک در برابر آب و رطوبت مقاومت دارد و به نوعی عایق و ایزوله ای برای رطوبت دیواره ها و کف استخر به شمار می رود. همچنین دوان زیادی دارد و تا مدت ها می تواند سالم بماند.

از نکات مهم دیگر مقاومت آن در برابر آب، رطوبت، جلبک، قارج و کپم است. با استفاده از این رنگ دیگر لازم نیست از عایق های قیری بهره ببرید و این نکته در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند.

این نوع رنگ برابر فشار آب بالا و نور نیز مقاوم است و طول عمر بسیار بالایی دارد که آن را نسبت به رنگ های دیگر و مواردی ماند کاشی کاری، جلو می اندازد. همچنین به راحتی می توانید این رنگ را پیاده سازی کنید.

پوشش دهی آن بسیار بالاست و شرایط را تا حد ممکن برای رشد جلبک ها غیرممکن می کند. می توانید این رنگ را با استفاده از روش های مختلف مانند غلتک، قلم و یا پیستوله اجرا کنید. همچنین قیمت آن بسیار به صرفه است و به دلیل کامل بودن، می توانید از بسیاری از هزینه های اضافه مانند ترمیم، زیرسازی و غیره، چشم پوشی کنید.

نحوه اجرای رنگ ضد جلبک استخری

برای رنگ آمیزی استخر با رنگ استخری ضد جلبک، کافی است ابتدا استخر را به خوبی و کامل بشویید و بعد اجازه دهید خشک شود. در مرحله بعد رنگ را به شکل تک لایه با غلتک، قلم و یا هر ابزار دیگری روس سطوح و دیواره ها اجرا نمایید. بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید تا رنگ به صورت کامل خشک شود و بعد استخر را با آب پر کنید.

نحوه اجرای رنگ ضد جلبک استخری | شرکت پخش رنگ تهران

نکات اجرای رنگ استخری

همان طور که احتمالاً می دانید، زیرسازی استخر ها به شکل های مختلفی انجام می شود که به صورت عمده بدنه و کف آن را از سیمان می سازند و بعد آن را مسطح می کنند.

مرحله ساب استخر اگر کاملاً حرفه ای انجام شود، رنگ بهتر خودش را نشان می دهد. اگر برای اولین بار است که استخر را رنگ می کنید، باید در انتخاب رنگ و مارک آن دقت بیشتری داشته باشید.

این رنگ ها معمولاً پوشش خوبی دارند و از آنجایی که این رنگ آخرین سطحی است که از آن به چشم می خورد و تا مدت ها باید بماند، بهتر است در انتخاب آن دقت کنیم. همچنین اگر استخر از قبل مشکلی دارد، باید حتماً آن را در مرحله اول سند بلاست کنید.

علت پوسته شدن رنگ استخر

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای رنگ استخر رخ دهد، پوست پوست شدن رنگ آن است. یکی از عمده ترین دلایل این مشکل، وارد شدن آب فشار منفی از خارج استخر به داخل آن است. همچنین ممکن است آب از پشت دیوار استخر هم بریزد و باعث پوسته شدن رنگ شود. این امر به ویژه در استخر هایی که آب های زیرزمینی دارند، بیشتر است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *