5 روش پاک کردن رنگ از روی ماشین | شرکت پخش رنگ تهران

۵ روش کاربردی برای پاک کردن رنگ از روی ماشین

عبارتی که افراد زیادی در اینترنت جستجو می کنند و به دنبال پاسخی برای آن هستند، پاک کردن رنگ از روی ماشین است. هزینه این کار توسط افراد متخصص ممکن است هزینه های بالایی را در پی داشته باشد.

هر چند که در شرایطی خاص که اوضاع از کنترل خارج شده باشد، قطعاً برای پاک کردن رنگ از روی خودرو نیاز به کمک افراد با تجربه خواهید داشت، اما گاهی نیز این امکان برای شما فرآهم است که با استفاده از روش های نه چندان دشوار، برای پاک کردن لکه رنگ از روی ماشین خود اقدام کنید و با کم ترین هزینه این فرآیند را به انجام برسانید.

با ما در مقاله ۵ روش پاک کردن رنگ از روی ماشین همراه باشید تا علاوه بر شناخت انواع لکه رنگ های موجود، روش های کارآمد برای این کار را نیز بشناسید.

مهم‌ترین عوامل ایجاد لکه روی خودرو ؟

پاسخ به این سوال می تواند کمی چالش برانگیز باشد، چرا که عوامل زیادی می توانند باعث ایجاد لکه شوند و برای پاک کردن لکه رنگ از روی ماشین هم، روش های مختلفی وجود دارد. جالب است بدانید که جلوگیری از این آسیب ها به طور مستقیم به محافظت از رنگ خودرو نیز کمک میکند. در ادامه به برخی از مهم ترین این موارد اشاره خواهیم کرد.

آسیب پوست پرتقالی

رنگ کردن خودرو اصولی دارد که باید به درستی رعایت شوند تا نتیجه نهایی مطلوب باشد. اگر رنگ به درستی رقیق نشده باشد یا  آستر خودرو پیش از رنگ اصلی نزده شده باشد، شاهد صحنه ای خواهید بود که رنگ خودرو مانند پوست پرتقال برجستگی و فرورفتگی هایی دارد.

آسیب پوست پرتقالی روی بدنه ماشین| شرکت پخش رنگ تهران

ایجاد حفره هوا

این مورد در زمانی دیده می شود که به جای قلم مو و ابزار های سنتی از اسپری کردن رنگ به کمک کمپرسور، استفاده کنید.

فشار نامناسب دستگاه در این روش می تواند باعث ایجاد حباب هایی از هوا در میان بافت رنگ خودرو شود که شناسایی آن نیز کار چندان آسانی نیست.

آسیب چشم ماهی

چشم ماهی اصطلاحی است که برای یکی دیگر از لکه های رنگ خودرو به کار می رود. پیش از پیاده سازی لایه پرایمر، لازم است سطح و بدنه خودرو به طور کامل عاری از هر گونه آلودگی یا گرد و غبار باشد.

در صورت وجود این موارد پس از زدن پرایمر با خطوطی مواجه خواهید شد که همانند چشم ماهی اشکالی دایره ای را تشکیل داد ه اند.

آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی یکی از آسیب هایی است که در اثر قرار گرفتن خودرو در معرض آفتاب برای مدت های طولانی اتفاق خواهد افتاد. پیش گیری از این لکه های تنها نیاز دارد که ماشین را در محیط مناسبی و به دور از تابش نور برای طولانی مدت، نگه داری کنید.

آسیب آفتاب سوختگی روی بدنه ماشین | شرکت پخش رنگ تهران

پاشش رنگ

قرار گرفتن خودرو در محیط های کارگاهی یا در نزدیکی محلی که رنگ آمیزی در آن انجام می شود، بعضی مواقع می تواند باعث ایجاد لکه های رنگ شود. برای پیش گیری از آن لازم است که به محلی که ماشین را پارک می کنید، دقت کنید.

پاشش رنگ می تواند در اثر اسپری کردن رنگ در نزدیک خودرو یا به علت ریزش رنگ بر روی ماشین در محیط های کارگاهی و ساختمانی باشد.

ساییدگی

رنگ خوردو از سه لایه تشکیل شده که شامل یکی از انواع آستر رنگ خودرو ، رنگ اصلی و لایه محافظ شفاف می شود. سابیدگی در صورتی رخ می دهد که بدنه ماشین با اجسامی برخورد داشته باشد که رنگ شده هستند و لایه محافظ را نداشته باشند. در این صورت رنگ جسم مورد نظر با ایجاد خراش و ساییدگی به بدنه خودرو منتقل می شود.

ساییدگی در صورتی که عمیق باشد، می تواند به لایه اصلی رنگ نفوذ کند و در این شرایط پاک کردن رنگ از روی ماشین کمی دشوارتر خواهد بود.

ساییدگی روی بدنه ماشین | شرکت پخش رنگ تهران

ترک خوردگی

مهم ترین عاملی که می تواند باعث ایجاد این لکه شود عجله کردن در فرآیند رنگ آمیزی خودرو است. پیش گیری از این مورد تنها نیاز دارد که زمان کافی به لایه پرایمر دهید تا خود به خود خشک شود.

بعضی افراد برای صرف زمان کم تر اقدام به گرفتن سشوار یا منابع گرمایی روی لایه پرایمری که به تازگی زده شده، می کنند که در نهایت ترک های ریزی را پس از اتمام کار ایجاد خواهد کرد.

اکسید شدن رنگ

ایجاد یک خراش، ساییدگی یا هر گونه آسیب دیگری بر روی بدنه خودرو می تواند باعث شود که عناصر خارجی به رنگ خودرو نفوذ کنند. مهم ترین آن ها را می توان رطوبت، عناصر نمکی و اکسیژن دانست که می توانند آسیب های جدی را برای رنگ ماشین ایجاد کنند.

تشخیص به موقع و اقدام برای پاک کردن رنگ از روی ماشین بهترین راه برای پیش گیری از این اتفاق خواهد بود. اکسید شدن رنگ در شرایطی که به آن بی توجهی شود، این قابلیت را دارد که گسترش یافته و بخش های بزرگ تری از رنگ را تحت تأثیر خود قرار دهد.هر چه این آسیب های جدی تر باشند پاک کردن لکه رنگ از روی ماشین نیز هزینه بالاتری خواهد داشت.

اکسید شدن رنگ روی بدنه خودرو | شرکت پخش رنگ تهران

روش های پاک کردن رنگ از روی خودرو

برای پا کردن لکه رنگ از روی ماشین لازم است سه سوال را مطرح و برای آن ها پاسخی داشته باشید تا مراحل و روش های پاک کردن رنگ از خودرو را بتوانید انجام دهید.

  • اولین سوال این است که منبع لکه در کدام قسمت قرار دارد؟

شناخت و تشخیص منبع رنگ می تواند به شما کمک کند که نحوه ایجاد لکه را متوجه شوید و برای پاک کردن رنگ از روی ماشین بهتریت روش را به کار ببرید.

  • پرسش دوم، طول عمر لکه چقدر است؟ یا به عبارتی چه مدتی است که لکه ایجاد شده؟

با توجه به اینکه چه مدتی است که لکه ایجاد شده، شما می توانید از مواد و روش هایی متناسب استفاده کنید. طبیعتاً هر چه طول عمر لکه بیش تر باشد، لازم است از روش های موثرتری برای پاک کردن لکه رنگ خودرو استفاده کنید.

  • سومین سوال در این مورد است که شما چه میزان تجربه برای پاک کردن رنگ از روی خودرو دارید؟

برای از پاک کردن رنگ از روی ماشین الزاماً نیاز به تجربه چندین ساله در این حوزه نیست، اما باید تا حدی با اصول پاک کردن رنگ از روی خودرو آشنایی داشته باشید. در غیر این صورت پاک کردن لکه رنگ از روی ماشین ممکن است بسیار زمان بر، پرهزینه و یا حتی بی نتیجه باشد.

یکی از بهترین روش ها برای کسب اطلاعات کافی در این باره، جستجو و مطالعه مقالاتی مانند ۵ روش پاک کردن رنگ از روی ماشین است که اطلاعات کاملی را مورد انواع لکه ها و روش های پاک کردن رنگ از روی خودرو به شما خواهند داد.

در ادامه تمام روش های موجود و موثر برای از پاک کردن لکه رنگ از روی ماشین را عنوان خواهیم کرد، پس همراه ما باشید.

تاثیر خاک رس در پاک کردن رنگ از روی ماشین

خاک رس به عنوان یکی مواد ساینده بسیار موثر عمل می کند که بدون این که به رنگ یا بدنه ماشین آسیبی وارد کند، برای پاک کردن لکه رنگ از روی ماشین مورد استفاده است.

برای تهیه این خاک می توانید به فروشگاه های مربوطه سر بزنید و تنها به مقدار یک مشت برای پاک کردن رنگ از روی خودرو، نیاز خواهید داشت.

در مرحله بعد خاک را بررسی کنید که سنگ ریزه یا اجسام سفتی درون آن نباشد، چرا که می توانند به رنگ خودرو آسیب وارد کنند. خاک رس را با ترکیبی از آب گرم و روان کننده مخلوط کنید و مقداری از روان کننده را به بدنه خودرو نیز بزنید تا پروسه پاک کردن لکه رنگ از روی ماشین، در زمان کم تری انجام شود.

با استفاده از یک دستمال نرم، مخلوط تهیه شده را بر روی لکه های رنگ بمالید تا پاک شوند. بعد از اتمام این مرحله برای برداشتن اضافی خاک رس از روی رنگ، از دستمالی مرطوب و نرم استفاده کنید و با دستمالی بدون رطوبت محل آن را کاملاً خشک کنید.

پروسه پاک کردن لکه رنگ از روی ماشین با استفاده از خاک رس چندان دشوار نیست و تنها لازم است به سگ ریزه ها و اجسام سفتی که ممکن است در آن وجود داشته باشند، دقت کنید.

تاثیر خاک رس در پاک کردن رنگ از روی ماشین | شرکت پخش رنگ تهران

گازوئیل، پاک کننده قوی

برای پاک کردن لکه رنگ روی خودرو که در اثر اسپری شدن رنگ بر روی آن ایجاد شده اند، می توانید از گازوئیل استفاه کنید. برای کار با گازوئیل لازم است دقت داشته باشید که در هنگام مالیدن آن بر روی لکه رنگ، نباید از فشار زیادی استفاده کنید، چرا که ممکن است بخشی از رنگ را هم جدا کند.

یک دستمال نرم را گازوئیل آغشته کنید و برای پاک کردن لکه رنگ از روی ماشین به کار ببرید. پس از اتمام پروسه محل آن را با استفاده از دستمال مرطوب، کاملاً تمییز و خشک کنید تا اثری از گازوئیل باقی نماند.

گازوئیل یک حلال بسیار قوی است که می تواند در حین پاک کردن رنگ از روی ماشین، به رنگ اصلی نیز آسیب وارد کند.

گازوئیل، پاک کننده قوی برای پاک کردن لکه رنگ روی خودرو | شرکت پخش رنگ تهران

محلول های پاک کننده برای از بین بردن رنگ

ترکیبات شیمیایی که در کارخانه های تولید می شوند، یکی دیگر از راه های پاک کردن رنگ از روی ماشین هستند.

این محلول نیز قادر به پاک سازی به صورت عمیق است و در زمان مالش آن روی لکه، بهتر است که عجله نکنید و فشار زیادی روی آن قسمت وارد نکنید.

این محلول را با استفاده از دستمال نرم برای پاک کردن رنگ از روی خودرو استفاده کنید. پس از اتمام فرآیند محل آن را واکس مخصوص رنگ خودرو بزنید تا درخشندگی آن بازگردد.

محلول های پاک کننده برای از بین بردن رنگ روی ماشین | شرکت پخش رنگ تهران

به کار بردن ترکیب آب و مواد شوینده

این روش بیش ترین تأثیر را هنگامی خواهد داشت که لکه به تازگی ایجاد شده باشد. پاک کردن لکه رنگ از روی ماشین با این روش بسیار آسان است و تنها کافی است که آب گرم را با صابون یا مواد شوینده دیگر به نسبت ۵۰ به ۵۰ ترکیب کنید و در کوتاه ترین زمان برای پاک کردن لکه رنگ از روی ماشین، از آن استفاده کنید.

به کار بردن ترکیب آب و مواد شوینده برای پاک کردن لکه رنگ روی ماشین | شرکت پخش رنگ تهران

 اصلاح رنگ ماشین

پیشنهاد اصلاح رنگ به عنوان آخرین گزینه برای پاک کردن لکه رنگ از روی ماشین در نظر گرفته می شود. اگر تمام مراحلی که عنوان شدند، کارآمد نبود و هم چنان لکه ها پابرجا بودند، می توانید قسمت مورد نظر را دوباره رنگ آمیزی کنید.

این روش چندان توصیه نمی شود، چرا که در هر صورت نتیجه نهایی آن چنان مورد قبول نخواهد بود و رنگ زده شده از نظر طیف کاملاً با رنگ اصلی خودرو مطابقت نخواهد داشت.

کلام آخر

مراقبت از رنگ خودرو کار دشواری نیست و باید دقت کافی به محل پارک یا آسیب های کوچکی که ایجاد می شوند، داشته باشید. این گونه از ایجاد و گسترش لکه های رنگ جلوگیری خواهید کرد. روش هایی که برای پاک کردن لکه رنگ از روی ماشین بیان شده است، موثر ترین و پرکاربرد ترین آن ها هستند و در شرایط مختلف می توانید از هر یک برای این منظور بهره ببرید.

هر کدام از انواع رنگ اتومبیل تأثیر زیادی در زیبایی آن دارد و هم چنین به عنوان محافظ برای قسمت های در معرض عوامل محیطی است. در این مقاله روش هایی مانند استفاده از محلول های پاک کننده یا به کار بردن خاک رس را برای پاک کردن رنگ از روی ماشین عنوان کردیم، اما بهترین کار این است که در ابتدا از این اتفاق پیش گیری کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *