کاربرد پرایمر | پخش رنگ تهران

کاربرد پرایمر دیوار در نقاشی ساختمان چیست؟

پرایمر دیوار نوعی مایع سفید رنگ است که قبل از استفاده از رنگ اصلی روی دیوار کشیده می شود. پس یک لایه بین سطح دیوار و رنگ است که باعث چسبندگی بهتر رنگ به دیوار می شود. پرایمر دیوار با ترکیباتی که دارد کاملاً بدون خطر است و برای محیط زیست و زیستگاه هیچ ضرر و زیانی ندارد. پرایمرها در کل شامل دو دسته اند یک دسته از پرایمر ها بر پایه آب هستند و دسته ی دیگر بر پایه روغن هستند. در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل درباره چیستی پرایمر دیوار، انواع و کاربرد آن صحبت کنیم. در انتها به شما آموزش میدهیم، تا چگونه پرایمر را روی سطح مورد نظر خود اعمال کنید. با ما همراه باشید.

پرایمر دیوار چیست

پرایمر یک مایع سفید رنگ است که نقاشان کاربلد قبل از رنگ کردن روی سطح دیوار می کشند. این ساختار باعث می‌شود که سطح صاف و یکدست شود و تمام ناهمواری ها از بین بروند. در نهایت شما می‌توانید برای داشتن رنگ آمیزی و نقاشی با کیفیت سطح مورد نظر آماده رنگ باشید.

به کاربردن پرایمر در رنگ آمیزی باعث می شود که زمان بیشتری را به رنگ کردن اختصاص دهید. اما در عوض باعث می شود که رنگ اصلی چسبندگی بیشتر و طول عمر بالاتری داشته باشد و در دراز مدت رنگ روی دیوار پوست پوست نشود یا ترک نخورد.

پرایمرها بر روی انواع سطح ها بکار می روند و در سطوحی مانند سطح گچی، سیمانی، آجر، بتن، چوب، سنگ و غیره کاربرد دارند. که البته متناسب با هر نوع سطح پرایمر دیوار مخصوص وجود دارد.

کاربرد پرایمر | پخش رنگ تهران

انواع پرایمر رنگ دیوار

همانطور که پیشتر هم بدان اشاره شد، پرایمرها به دو دسته بر پایه آب و بر پایه روغن تقسیم میگردند. هر کدام از این پرایمرها قابلیت و کاربرد جداگانه ای دارند و البته پرایمری که بر پایه روغن است دارای قدرت جذب و مقاومت بیشتر و چسبندگی بالاتری است. و همچنین باعث دوام بهتر رنگ روی دیوار و چسبندگی بهتر رنگ روی آن می شود. همچنین پرایمر باعث می شود که رنگ به زیبایی روی دیوار بنشیند و رنگ دیوار زیباتر به نظر می رسد.

با پرایمر کشیدن روی دیوار باعث می شوید که در دراز مدت دیوار هیچ کپک و ترک خوردگی نداشته باشد. زیرا پرایمر در واقع یک نوع رنگ عایق است. می توان پرایمر را بر روی هر نوع سطحی مانند گچی، سیمانی، چوبی، آلومینیوم و غیره نیز استفاده کرد. پرایمرها در تمام سطوح قابلیت چسبندگی دارند. حتی شما در جاهای که دسترسی و قابلیت تمیز کاری ندارید، می توانید از پرایمر استفاده کنید؛ تا سطح، کثیفی را به خود جذب نکند. یا مثلاً در شکاف ها می توان از پرایمر برای غیر قابل نفوذ شدن در مقابل رطوبت و آب استفاده کرد.

پرایمر دارای انواع و اقسام متنوع مانند آکریلیکی، لاتکس، پلی یورتان، چسب کاشی، بتن، سیمان، کفپوش است. و در رنگ ساختمان نیز و جود دارد فقط کافی است که متناسب با نیاز و خواسته بهترین پرایمر را انتخاب کنید. پرایمر مانند یک پوشش محافظتی بر روی سطوح می نشیند و به عبارتی سطح را عایق بندی می کند.

کاربرد پرایمر دیوار در نقاشی ساختمان

پرایمر در نقاشی ساختمان نقش مهم و بسزایی دارد؛ زیرا این مایع مانند یک چسب قوی و مقاوم عمل می کند و رنگ را محکم و مقاوم بدون هیچ مشکلی در دراز مدت بر روی سطح دیوار بدون ترک و پوست پوست شدن نگه می دارد. در رنگ های اکریلیک باید حتماً اول بر روی سطح دیوار رنگ پرایمر را بکشیم و بعد از این کار رنگ اکریلیک استفاده کنیم.

ساختمانی که سطح آن قبل از رنگ آمیزی و نقاشی از رنگ پرایمر استفاده شده است نمایی زیباتر و جلوه خاصی دارد.

رنگ با پیش زمینه پرایمر دارای دوام و مقاومت بالا در مقابل رطوبت و آب بوده و نفوذ ناپذیری بالایی دارد پس در نتیجه دارای طول عمر بالاتر و کیفیت عالی می باشد.

همچنین رنگ با پیش زمینه پرایمر این مزیت را دارد که میزان استفاده از رنگ اصلی کاهش پیدا کند و رنگ کمتری مورد برای نقاشی ساختمان نیاز باشد. استفاده از پرایمر در پیش زمینه نقاشی ساختمان کمک میکند تا دیوارها سطح صاف و یکدستی پیدا کنند. همینطور در ادامه سبب میشود که سنگ کاری ساختمان بسیار مرتب و تمیز انجام شود. در نهایت نمای سنگ کاری نایابی خواهید داشت.

پرایمر آکریلیکی و پرایمر پلی یورتانی از نوع پرایمر های مورد نیاز برای نقاشی ساختمان هستند. و همچنین از بهترین و با کیفیت ترین پرایمر دیوار در نقاشی ساختمان محسوب می شوند.

مراحل استفاده از پرایمر دیوار

مراحل استفاده از پرایمر | پخش رنگ تهراناستفاده از انواع رنگ دیوار دیوار با مایع پرایمر بسیار کار راحت و آسانی است ولی باید حتماً با کمی حوصله، وقت و دقت اضافه برای رنگ آمیزی ساختمان از پرایمر استفاده کنید. در ادامه به صورت مرحله به مرحله توضیح خوتهیم داد که چطور این عملیات را به پایان برسانید.

۱.انتخاب پرایمر

در ابتدا باید مایع پرایمر خود را متناسب با جنس دیوار و سطح خود انتخاب کنیم.

۲.اعمال پرایمر

سپس این عایق مقاوم را بر روی سطح دیوار با استفاده از فرچه مخصوص یا غلظت بکشید و تمام سطح را به وسیله پرایمر رنگ آمیزی کنید.

۳.شروع بتونه کاری

و بعد از خشک شدن پرایمر و بستن آن روی دیوار کار بتونه کاری را شروع کنید. اگر دوست دارید که اطلاعات بیشتری در این خصوص بدست آورید، ما در مقاله دیگرمان به صورت جامع در مورد انواع بتونه صحبت کرده ایم.

۴.سنباده کشی

در آخر به کمک سنباده ناهمواری ها را صاف کنید. البته سنباده باید در تمام مراحل بعد اتمام کار به طور کامل روی سطح کشیده شود تا تمام ناهمواری های ریز نیز از بین برود و نتیجه بهتری در اتمام کار بدست آورید. بعد از انجام این مراحل و پایان سندباده کشیدن دیوار، سطح شما آماده رنگ آمیزی زیبا و بی نظیری است.

در رنگ آمیزی که قبل از آن از پرایمر استفاده شده باشد رنگ با کیفیت عالی به دیوار می چسبد و حتی در دراز مدت نیز رنگ کیفیت خود را به هیچ وجه از دست نمی دهد زیرا سطح دیوار قبل از نقاشی اصلی از پیش به نوعی عایق بندی شده است. همان طور قبلاً هم به این موضوع اشاره شد این ماده برای تمام سطح های متنوع مانند سطح گچی، آجری، سیمانی، چوبی و غیره نیز استفاده می شود.

جمع بندی

پرایمر دیوار یک نوع مایع سفید رنگ است که این مایع مانند یک عایق عمل می کند و رنگ اصلی را با چسبندگی عالی به دیوار و سطح می چسپاند. پرایمر برای انواع و اقسام سطح های مختلف بکار می رود. در واقع پرایمر یک پیش رنگ است که سطح را صاف و هموار می کند و تمام چاله و چوله را پوشانده و پر می کند. پرایمر کمک میکند تا شما سطحی هموار و یکدست با رنگی زیبا و اثری هنری داشته باشید که دارای کیفیت بی نظیر خواهد بود، سطحی که در دراز مدت به هیچ عنوان ترک پا پوست پوست نخواهد شد و بعد چند سال کیفیت روز اول را خواهد داشت.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *