براق کردن رزین | شرکت رنگ تهران

چگونه رزین را براق کنیم؟

براق کردن رزین یا پولیش رزین چگونه انجام می شود و چه مزیت هایی را به همراه دارد؟ رزین در حال حاضر تبدیل به ماده ای بسیار پرکاربرد شده که به هر طرف از خانه که نگاه کنید، می توانید یکی از محصولات مربوط به آن را مشاهده نمایید.

برای تولید رنگ های ساختمانی، برای تولید طرح های زیادی روی میز، انگشترها، گردنبندها و سایر اکسسوری ها و هزاران کاربرد دیگر که رزین ها در آن دخالت دارند. این ماده براق و زیبا همراه با خود زیبایی را نیز به وسایل دور و بر ما آورده است. اما مرور زمان ممکن است کمی آن ها را مات نموده و جلوه اولیه را از روی آن ها از بین ببرد.

براق کردن رزین | شرکت رنگ تهران

اگر از جاسوئیچی ها ساخته شده با رزین استفاده کرده باشید، به خوبی می توانید مات شدن این مواد را بعد از یک استفاده طولانی مدت درک کنید. اولین چیزی که در چشم بیننده در این مواقع شکل می گیرد، نداشتن همان زیبایی اولیه است. رزین ها نباید مات باشند و بایستی با درخشش خود هر چشمی را جذب کند.

به همین دلیل در چنین مواقعی لازم است تا با براق کردن رزین یا پولیش رزین دوباره آن را به شرایط اولیه باز گردانید. اما چگونه؟ در این مقاله با تشریح کامل مراحل براق کردن رزین با شما همراه هستیم. با دقت به مراحل گفته شده، بدون هیچ هزینه سنگینی می توانید رزین را براق کرده و دوباره زیبایی قبلی آن را در اختیار داشته باشید.

براق کردن رزین چیست؟

لازم است تا قبل از اینکه به بررسی مراحل پولیش رزین برسیم، این موضع را برای شما روشن نماییم که قرار نیست در طی این مراحل از مواد شیمیایی استفاده کرده و یا یک بار دیگر ماده رزینی روی وسایل دور و بر خود به کار بگیریم.

برای براق کردن این وسایل به ابزارهای بسیار ساده ای نیاز خواهید داشت که اولاً هزینه خرید آن ها خیلی کم است و ثانیه هر کسی با هر میزان توانایی به راحتی می تواند این مراحل را در منزل انجام دهد.

انواع روش های براق کردن رزین

اما از چه روش هایی می توان برای براق کردن و پولیش زدن رزین ها استفاده نمود؟ در حال حاضر با توجه به نیازی که برای این منظور احساس می شود، شاهد هستیم که بسیاری از شرکت ها به دنبال تولید مواد شیمیایی مورد استفاده برای براق کردن و صیقل دادن رزین ها هستند.

این شرکت ها با ترکیبات و فرمولاسیون خاصی این مواد را ساخته و در دسترس عموم قرار می دهند. اینکه این مواد چقدر می تواند برای براق شدن وسایل دور و بر ما تأثیر داشته باشد، به کیفیت و شرایط ساخت، مواد و ترکیباتی که در داخل آن ها استفاده شده است بستگی دارد.

پس اولین راه برای این منظور به استفاده از مواد شیمیایی موجود در بازار بر می گردد که احتمالاً نیاز به خرید و پرداخت قیمت آن برای این منظور خواهد داشت.

دومین روش برای براق کردن رزین استفاده از چند مرحله ساده است. مانند براق کردن هر محصول دیگری با استفاده از سنباده و یک ماده براق کننده می توانید به راحتی اقدام به پولیش رزین نموده و دوباره آن را مانند روز اول زیبا و صاف در اختیار داشته باشید.

در ادامه مراحل لازم برای این عملیات را برای شما تشریح خواهیم کرد.

انواع روش های براق کردن رزین | شرکت رنگ تهران

مراحل براق کردن رزین

مراحلی که در ادامه برای پولیش رزین ذکر می کنیم، همراه با نکاتی هستند که حتماً باید به آن ها نیز دقت کنید. عدم توجه به نکات گفته شده نتیجه کار را برای شما مطلوب نخواهد کرد و ممکن است باعث بروز مشکلاتی در حین کار شود.

از این گذشته در همین ابتدای مراحل نیز باید شما را دعوت به ایمنی و رعایت نکات بهداشتی کنیم. با توجه به اینکه در اجرای این مراحل خطر زخمی شدن دست و مواردی از این دست وجود دارد، حتماً از دستکش استفاده کرده و مراقب خود نیز باشید.

مرحله اول: تمیز کردن روی رزین

در اولین مرحله برای براق کردن رزین لازم است تا سطح رویه آن را کاملاً تمیز کنید. برای این منظور می توانید از مواد شوینده معمولی استفاده کنید. کمی آب گرم و صابون و یا کمی مایع ظرفشویی می تواند چاره کار شما در این مرحله باشد. البته اگر احساس کردید که سطح روی رزین شما خیلی کثیف است می توانید از مواد شوینده قوی تری استفاده کنید.

در انتها نیز کمی صبر کنید تا سطح رویه محصولات کاملاً خشک شود. برای خشک کردن این محصولات می توانید از پارچه خشک و نرم نیز استفاده نمایید.

مرحله دوم سنباده زنی روی رزین

دومین مرحله از پولیش رزین سنباده زنی آن است. سنباده زنی یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن حباب رزین و اصلی ترین گام برای براق کردن رزین است.

برای براق کردن رزین های دور و بر خود باید این مرحله را با دقت بسیار بالا و تمرکز انجام دهید. در نظاشته باشید که اگر از سنباده های به خوبی استفاده نکنید، مراحل کار به خوبی پیش نرفته و مجبور خواهید بود که از اول دوباره آن را انجام دهید.

برای سنباده زدن روی سطح رزین به نکات زیر دقت نمایید:

  • برای شروع کار از سنباده های زبرتر استفاده کنید. زبرترین سنباده را انتخاب کرده و به صورت رفت و برگشتی روی رزین بکشید.
  • با از بین رفتن روی سطح رزین و برچیده شدن تمام قسمت های زبر آن حالا نوبت به استفاده سنباده های نرم تر می رسد.
  • اگر هنوز به اندازه کافی سطح رزین شما صاف و صیقلی نشده بود، یک بار دیگر مراحل سنباده زنی را با همان ترتیب قبل انجام دهید.
  • سطح رزین در انتهای مرحله سنباده زنی نباید هیچ برآمدگی، فرورفتگی و هیچ خلل دیگری داشته باشد.
  • اولین مرحله سنباده زنی را با سنباده ۱۸۰ آغاز کنید و سپس به سمت سنباده های نرم تر بروید.
  • دقت کنی که اگر فقط از سنباده های زبر استفاده کنید، در نهایت نمی توانید از شر شیارهای خیلی ریز روی سطح رزین خلاص شوید.

مرحله سوم براق کردن رزین

در مرحله سوم و آخر باید سطح صیقلی شده و صاف رزین را براق کنید. برای این کار نیاز به یک ماده براق کننده خواهید داشت. از محصولات مختلفی  که معمولاً در هر خانه ای پیدا می شوند، برای این منظور استفاده کنید. روغن های گیاهی مورد استفاده برای براق کردن چوب، شیر پولیش، کیلر، واکس جلا خودرو و مواردی از این دست را می توان در این مرحله به کار برد.

مراحل براق کردن رزین | شرکت رنگ تهران

پولیش رزین چه مزیت هایی دارد؟

به کار بردن مراحل بالا برای پولیش رزین و براق کردن آن باعث می شود تا شما دوباره یک رزین دست اول و زیبا در اختیار داشته باشید. واقعیت این است که مات شدن سطح روی رزین باعث می شود تا شما نتوانید مانند قبل از زیبایی آن استفاده کنید.

این مراحل به راحتی زیبایی آن را به شما باز می گرداند. همچنین استفاده از این روش باعث می شود تا طول عمر محصولات رزینی پیرامون شما نیز افزایش یابد.

جمع بندی

استفاده از همین چند مرحله ساده باعث می شود تا روی انواع رزین سطحی صیقلی و براق داشته باشید. انجام همین مراحل در کارگاه می تواند هزینه بسیار زیادی روی دست شما باقی بگذارد. در حالی که با همین وسایل ساده و با کمترین هزینه می توانید تمام وسایل رزینی دور و بر خود را براق نمایید. انجام مراحل براق کردن رزین هر چند سال و بعد از مات شدن سطح آن لازم خواهید داشت.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *