بهترین رنگ ساختمانی | رنگ تهران

بهترین برند رنگ ساختمانی کدام است؟

در نقاشی هر ساختمانی انتخاب بهترین برند رنگ ساختمانی اهمیت زیادی دارد. رنگ‌های باکیفیت در کنار زیبایی که به ساختمان می‌بخشند، دوام بالایی دارند و با استفاده از آن‌ها در آینده احتیاجی به صرف هزینه بیشتر نخواهید داشت.

اما باید بدانید که انتخاب رنگ مناسب به اندازه سپردن کار به نقاش حرفه‌ای اهمیت دارد. امروزه شرکت‌های ایرانی و خارجی زیادی در زمینه تولید رنگ ساختمانی فعالیت دارند، به‌همین علت ممکن است انتخاب بهترین گزینه برای نقاشی ساختمان کار آسانی نباشد.

 در ادامه مطلب می‌خواهیم به معرفی بهترین مارک رنگ ساختمانی بپردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

انواع رنگ ساختمانی

انواع رنگ ساختمانی | رنگ تهران

قبل از آشنایی با تعدادی از تولیدکنندگان رنگ ساختمانی بهتر است با انواع رنگ آشنا شوید. رنگ‌های ساختمانی به سه نوع روغنی، پلاستیک و اکریلیک تقسیم می‌شوند که در ادامه هر یک را به‌طور مختصر معرفی می‌کنیم.

رنگ روغنی

این نوع رنگ‌ها مقاومت زیادی در برابر رطوبت و گرد و غبار دارند. در ساختار رنگ روغنی مقداری مواد سمی و شیمیایی وجود دارد، بنابراین در زمان رنگ‌آمیزی بهتر است در محیط تهویه مناسبی برقرار باشد.

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی کیفیت خوب و قیمت اقتصادی دارند. این رنگ‌ها می‌توانند انواع باکتری‌ها و حشرات را به‌ دلیل مواد سمی که دارند، نابود کنند.

برای استفاده از این رنگ‌ها، حلال بنزین را باید به‌کار ببرید. رنگ‌های روغنی در سه نوع مات، نیمه مات و براق تولید می‌شوند. رنگ‌های روغنی مات و نیمه مات معمولا برای رنگ‌آمیزی دیوارها و سقف به کار می‌روند. نوع براق رنگ‌های روغنی نیز مناسب در و پنجره‌های فلزی است.

رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک ساختمانی چیست ؟ یکی دیگر از رنگ‌های مناسب نقاشی ساختمان رنگ پلاستیکی است. این نوع رنگ‌ها کیفیت معمولی دارند و به دو دسته تمام پلاستیک و نیمه پلاستیک تقسیم می‌شوند. رنگ‌های تمام پلاستیک کیفیت بهتری دارند اما غیر قابل شستشو هستند، به‌همین دلیل کمتر مورد توجه خریداران قرار می‌گیرند.

این نوع رنگ‌ها مقاومت کمی در برابر رطوبت و سایش دارند و معمولا برای نقاشی سقف‌ها و مکان‌های کم رفت و آمد به کار می‌روند. رنگ‌های پلاستیکی بسیار سریع خشک می‌شوند.

رنگ آکریلیک

رنگ آکریلیک ساختمانی | رنگ تهران

رنگ اکریلیک ساختمانی رنگ پرطرفداری است و قابلیت شستشو دارد و به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند. رنگ‌ آکریلیک برای رنگ‌آمیزی تمام قسمت‌های ساختمان مناسب است. در تولید این نوع رنگ‌ها از هیچ نوع مواد سمی یا شیمیایی استفاده نشده است.

این نوع رنگ‌ها با کاربردهای مختلفی مناسب داخل و خارج ساختمان تولید می‌شوند. حلال رنگ اکریلیک آب است. رنگ اکریلیک بوی تندی ندارد و می‌توان دیوار را با آن به ‌آسانی رنگ‌آمیزی کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر شما میتوانید به مطلب دیگر ما با عنوان راهنمای انتخاب رنگ ساختمانی مراجعه کنید.

بهترین برند رنگ ساختمانی

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید رنگ فعالیت می‌کنند اما متاسفانه محصولات همه آن‌ها کیفیت مطلوبی ندارد. بنابراین لازم است تا خریداران با ویژگی‌های بهترین تولیدکننده و محصول باکیفیت آشنا باشند. شما می‌توانید برای خرید رنگ ساختمان از نقاشان حرفه‌ای ساختمان نیز کمک بگیرید. توجه به نکات زیر نیز مفید است:

  • برای انتخاب بهترین مارک رنگ ساختمانی بد نیست به قدمت کارخانه محصول توجه کنید. قدیمی‌ترین و باسابقه ‎ترین کارخانه تولید رنگ ساختمانی در ایران در سال ۱۳۱۸ تاسیس شده است.
  • تولیدکنندگان حرفه‌ای محصولات خود را با تنوع زیادی به بازار عرضه می‌کنند. نوع محصول و تنوع رنگی آن باید سلیقه طیف وسیعی از مشتریان را بتواند پوشش دهد. معمولا مشتریان رنگ‌های روشن را برای رنگ‌آمیزی بخش زیادی از خانه انتخاب می‌کنند. اگر رنگ کیفیت مناسبی داشته باشد، می‌تواند نور خورشید را به‌خوبی انعکاس دهد.
  • یکی از سوالات رایج کاربران این است که بهترین رنگ ساختمان از لحاظ قیمت کدام است؟ بدون شک قیمت محصول برای همه خریداران اهمیت زیادی دارد. بهترین برند رنگ ساختمانی سعی می‌کند تا محصول خود را با کیفیت عالی و قیمت مناسب در اختیار خریداران قرار دهد.

بهترین برند رنگ روغنی

در این قسمت به معرفی تعدادی از برترین تولیدکنندگان رنگ روغنی می‌پردازیم. توجه داشته باشید که بعضی برندها در بین مردم کمتر شناخته شده‌اند اما کیفیت بسیار خوبی دارند. بنابراین اگر نقاش باتجربه مارک جدیدی را به شما معرفی کرد، به او اعتماد کنید.

کارخانه تولید رنگ سحر

رنگ سحر | رنگ تهران

اولین برندی که آن را در دسته بهترین برند رنگ ساختمانی قرار می‌دهیم صنایع رنگ سحر است. این شرکت ایرانی سابقه نسبتا زیادی در تولید رنگ ساختمانی دارد. تاسیس این کارخانه به سال ۱۳۶۵ بازمی‌گردد. این شرکت محصولات خود را با توجه به کیفیت مطلوبی که دارند با قیمت مقرون ‌به‌صرفه‌ای به بازار عرضه می‌کند.

کارخانه تولید رنگ هادی

یکی از مطرح‌ترین برندهای موجود در بازار متعلق به شرکت تولید رنگ هادی است. این شرکت در زمینه تولید رنگ روغنی بیش از نیم قرن تجربه دارد. محصولات این برند در بازار فروش زیادی دارند. این کارخانه بیشتر در زمینه تولید رنگ روغنی براق فعالیت دارد.

کارخانه تولید رنگ هاویلوکس

تاسیس این کارخانه به سال ۱۳۳۹ بازمی‌گردد. باید بدانید که بخش زیادی از نیاز بازار رنگ در کشورمان توسط این کارخانه تامین می‌شود. این کارخانه در سال‌های اخیر همکاری خود را با شرکت کاپارول آلمان آغاز کرد. نتیجه این همکاری تولید رنگ‌های پایه آب است که در بازار طرفداران زیادی دارد.

کارخانه تولید رنگ ریبال شیمی

این شرکت نسبت به موارد دیگری که به‌عنوان بهترین برند رنگ ساختمان معرفی کردیم سابقه کمتری دارد. محصولات این تولیدکننده با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. رنگ روغنی مات محبوب‌ترین محصول این برند محسوب می‌شود.

بهترین برند رنگ آکریلیک

بهترین برند رنگ اکریلیک | رنگ تهران

این رنگ‌ها محبوب‌ترین نوع رنگ برای نقاشی ساختمان هستند. موارد زیر در دسته بهترین مارک رنگ ساختمان اکریلیک قرار می‌گیرند.

برند کاپارول

این کارخانه رنگ‌های آکریلیک بسیار باکیفیتی را با همکاری شرکت هاویلوکس تولید می‌کند. محصولات این نوع رنگ شرکت کاپارول بیشترین سهم فروش را در بازار دارند و همیشه مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرند.

کارخانه تولید رنگ پیکو

کیفیت رنگ‌های پیکو عالی است. محصولات این برند در بسته‌بندی‌های نسبتا بزرگتری تولید می‌شوند و قیمت مناسبی دارند. به‌همین علت نقاش‌های حرفه‌ای معمولا خرید رنگ‌های این برند را به مشتریان خود توصیه می‌کنند.

کارخانه تولید رنگ الوان

سابقه فعالیت این کارخانه به حدود ۴۰ سال می‌رسد. رنگ‌های ساختمانی اکریلیک این شرکت با رعایت استانداردهای بهداشتی و زیست محیطی تولید می‌شوند. رنگ‌های آکریلیک تولیدی این برند بر پایه آب هستند، به علت این ویژگی برای سلامت مصرف‌کنندگان خطری ندارند و استفاده از آن‌ها آسان است.

رنگ‌های این شرکت بدون فرمالیت، خشک‌کن‌های سرب‌دار و با گاز مایع بی‌بو به مرحله تولید می‌رسند.

بهترین برند رنگ پلاستیک

بهترین برند رنگ پلاستیک | رنگ تهران

این نوع رنگ‌های طرفداران خاص خودشان را در بازار دارند و معمولا برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در قسمت‌های خاصی از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه تعدادی از بهترین کارخانه‌های تولید رنگ پلاستیک را نام بردیم.

شرکت تولید رنگ پارس بهاران

این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۶۵ آغاز کرده است. شرکت پارس بهاران به تولید انواع رنگ‌های امولوسیونی پلاستیک و نیمه پلاستیک شهرت دارد. این کارخانه برای تولید محصولات خود از نظرات و تجربیات متخصصان کارآمد و حرفه‌‌ای بهره می‌برد، به‌همین دلیل رنگ‌های تولیدی آن کیفیت بسیار بالایی دارند.

کارخانه تولید رنگ آریا پارس

آریا پارس در ردیف بهترین برند رنگ ساختمانی قرار می‌گیرد. رنگ‌های تمام پلاستیک و نیمه پلاستیک این شرکت با قیمت مناسب و کیفیت خوب تولید می‌شوند. این شرکت موفق به اخذ گواهینامه معتبر بین‌المللی شده است و در خارج از ایران نیز طرفداران زیادی دارد.

سخن نهایی

در کشور ما کارخانه‌های بسیار باتجربه‌ای در زمینه تولید انواع رنگ ساختمانی فعالیت دارند. در این مطلب به معرفی تنها تعدادی از شرکت‌ها که در دسته بهترین برند رنگ ساختمانی قرار می‎گیرند پرداختیم. بهتر است خرید رنگ را با توجه به کاربرد مورد نظرتان انجام دهید و قبل از آن بهتر است با افراد باتجربه در این زمینه مثل نقاش‌های ساختمان مشورت کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

2 پاسخ

  1. رنگ سحردیگه مثل قبل کیفت نداره فقط اسمش داره خودنمایی میکنه مگرنه توصیه من نقاش وهمکارانم بجای رنگ سحرازرنگ فرازپیشه استفاده کنیدالان خیلی کیفت وپوشش اش ازسحربهتره ومورداستفاده اکثرنقاش ها رنگ فرازپیشه وپارس بهاره

    1. سلام ممنون از نظری که دادین و هم چنین مقاله رو خوندین. در حال حاضر همه برندهای رنگ‌ها در بازار از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *