بهترین روش ترمیم رنگ خودرو

معرفی ۷ روش ترمیم رنگ خودرو

در این مقاله میخواهیم بهترین روش ترمیم رنگ خودرو را برای برطرف کردن انواع آسیب‌ها در شرایط مختلف به شما معرفی کنیم.

پیدا کردن بهترین روش ترمیم رنگ خودرو یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی افراد مختلف است؛ زیرا همه دوست دارند که رنگ ماشین خود را بدون ایراد درآورده و تا حد امکان از کاهش ارزش آن در اثر رنگ‌شدگی جلوگیری کنند. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله از رنگ تهران می‌خواهیم انواع روش‌های ترمیم رنگ خودرو را بررسی کرده و ببینیم که برای هر آسیبی، چه روشی مناسب است.

بهترین روش ترمیم رنگ خودرو

 

معرفی آسیب‌های خودرو

رنگ بدنه خودرو لایه‌ای است که ضمن ایجاد زیبایی ظاهری ماشین، به عنوان یک قسمت محافظتی هم ایفای نقش می‌کند؛ به همین دلیل باید به خوبی از آن مراقبت کنید. باید بدانید که رنگ ماشین به طور کلی دارای سه لایه پرایمر، پایه و کلیر است که تقریبا ۱ میکرون ضخامت دارند. از سوی دیگر آسیب‌هایی که بر روی بدنه خودرو به وجود می‌آیند، به دو دسته جزئی و شدید تقسیم‌بندی می‌شوند. منظور از آسیب‌های جزئی مواردی مانند خط و خش است که تنها لایه کلیر را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما اگر این آسیب‌ها عمیق‌تر شوند، می‌تواند تا لایه‌های زیرین هم نفوذ کرده و به طور کلی رنگ را از بین ببرند. در هر صورت، شما باید به دنبال برترین روش ترمیم رنگ خودرو باشید تا بتوانید اثرات این آسیب‌ها را تا حد زیادی خنثی کنید.

بهترین روش ترمیم رنگ خودرو

بهترین روش ترمیم انواع رنگ خودرو ، بسته به نوع آسیبی که به آن وارد شده است، تعیین می‌شود. اما باید بدانید که با استفاده از این روش، رنگ بدنه خودرو نباید تغییر کند و زیبایی و کیفیت خود را از دست بدهد. در ادامه، به معرفی بهترین روش‌هایی که برای از بین بردن انواع آسیب‌ها وجود دارند، می‌پردازیم.

  • ترمیم آسیب جزئی

آسیب‌های جزئی که معمولا به عنوان خط و خش شناخته می‌شوند، ممکن است در اثر عوامل مختلفی مانند برخورد اجسام تیز با بدنه، سایش بدنه خودرو به دیوار یا دیگر ماشین‌ها و یا باران‌های اسیدی به وجود بیاید. در چنین حالتی توصیه می‌شود که برای برطرف کردن این آسیب، خیلی سریع وارد عمل شوید؛ زیرا کهنه شدن آن می‌تواند در نهایت کیفیت رنگ خودرو را تحت تاثیر قرار دهد. از جمله روش‌هایی که برای برطرف کردن و ترمیم آسیب‌های جزئی پیشنهاد می‌شوند، می‌توان به پولیش و واکس خودرو اشاره کرد. در این روش بدنه خودروی شما با استفاده از یک مایع همرنگ با آن، پولیش شده و همه خط و خش‌های جزئی برطرف می‌شوند. این کار می‌تواند ضمن زیباتر کردن بدنه، یک لایه محافظتی بر روی آن برای مقاومت در برابر تابش نور خورشید یا شرایط محیطی هم به وجود آورد. اما باید بدانید که اگر پولیش توسط یک فرد با مهارت ناکافی انجام شود، خود می‌تواند به رنگ خودرو آسیب بزند.

 

  • ترمیم آسیب‌هایی که کهنه شده است

آسیب‌هایی که کهنه شده باشند، معمولا خیلی دیر از بین می‌روند و باعث می‌شوند که فلز شروع به زنگ زدن کند. در نتیجه رنگ در لبه‌های این قسمت هم بلند شده و پیدا کردن بهترین روش ترمیم خودرو برای آن، قدری دشوار است. برای برطرف کردن این مدل از آسیب‌ها توصیه می‌شود که ابتدا تراشه‌های رنگ را با آب و صابون تمیز کنید و با استفاده از یک پارچه نخی خشک روی آن بکشید. با این کار، لبه‌ها نرم شده و آسیب کمتر گسترش پیدا می‌کند. پس از آن از یک اسپری پوشش آغازین استفاده کنید و منطقه خراش را به طور کامل بپوشانید؛ حال باید با استفاده از پوشش‌های رنگی مخصوص، این قسمت را به طور کامل پوشانده و لایه‌های آن را ترمیم کنید. دقت داشته باشید که در این حالت حتما باید بین مراحل مختلف صبر کنید تا رنگ‌ها به طور کامل خشک شوند.

بهترین روش ترمیم رنگ خودرو

  • تمیز کردن سطح رویی

گاهی اوقات ممکن است رنگ خودرو دچار آسیب جدی نشده باشد و تنها در اثر جمع شدن گرد و غبار یا آلودگی، زیبایی خود را از دست داده باشد. به همین دلیل در این حالت، بهترین روش ترمیم رنگ خودرو همان تمیز کردن سطح رویی است. البته باید بدانید که این تمیز کردن هم اصولی دارد و در صورتی که مطابق با این اصل‌ها انجام نشود، ممکن است باعث ایجاد خط و خش بر روی بدنه خودرو شود. در نتیجه توصیه می‌شود که حتما شستشوی خودرو را با استفاده از یک پارچه نرم و تجهیزات مخصوص انجام دهید یا برای این کار به کارواش مراجعه کنید.

  • شروع زیرسازی

در مواقعی که آسیب به رنگ ماشین تقریبا جدی باشد، زیرسازی اهمیت زیادی پیدا می‌کند و باید در زمان اجرای ترمیم رنگ خودرو مورد توجه قرار بگیرد. به طور کلی، زیرسازی با استفاده از پرایمر انجام می‌شود و می‌تواند مانع از زنگ‌زدگی فلز بدنه شود. همچنین این کار از انتشار آسیب به قسمت‌های دیگر هم جلوگیری خواهد کرد. البته باید بدانید که سمباده کشیدن و هم سطح کردن سطح آسیب‌دیده با دیگر قسمت‌های بدنه، در زیرسازی از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل اگر در این قسمت فرورفتگی یا برآمدگی ایجاد شده، باید برای برطرف کردن آن به یک متخصص مراجعه کنید. همچنین حتما پرایمری را تهیه نمایید که با بدنه سازگاری داشته باشد و پس از اتمام رنگ‌آمیزی، باد کرده یا غیریکنواخت نشود.

  • انتخاب رنگ

در بهترین روش ترمیم رنگ خودرو، انتخاب رنگ همواره مورد تاکید است؛ زیرا اگر رنگ قسمت آسیب‌دیده با دیگر بخش‌ها یکسان نباشد، خودروی شما زیبایی و ارزش خود را از دست خواهد داد. پس حتما در زمان پولیش کردن یا استفاده از دیگر روش‌ها برای ترمیم رنگ، تشخیص کد رنگ خودرو‌ انجام شود و ان را از روی پلاک شناسایی آن پیدا کرده و در انتخاب کلیه محصولات مورد توجه قرار دهید. در صورتی که نتوانستید کد رنگ را پیدا کنید، با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند. برای اطمینان از تطابق رنگ می‌توانید آن را روی یک تکه کاغذ تست کرده و تطبیق دهید؛ با این کار می‌توانید تخمین نسبتا دقیقی از میزان رنگ مورد نیاز هم به دست آورید.

  • رنگ‌آمیزی سطح خودرو

مرحله آخر برای ترمیم رنگ خودرو، مربوط به رنگ‌آمیزی سطح خودرو است که معمولا از حساسیت زیادی برخوردار است؛ زیرا در این مرحله باید مطمئن شوید که همه زیرساخت‌ها به طور کامل خشک شده‌اند و رنگ مناسبی را هم برای انجام کار انتخاب کرده‌اید. علاوه بر این، رنگ‌آمیزی سطح خودرو باید به‌گونه‌ای انجام شود که سطح رنگ با دیگر قسمت‌ها کاملا همخوانی داشته باشد و ضخامت آن متفاوت نباشد. پس برای این کار به یک متخصص مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنید که کیفیت رنگی که تهیه کرده‌اید، کاملا مناسب است.

پس از انجام رنگ‌آمیزی سطح خودرو توصیه می‌شود که با استفاده از روش‌هایی مانند سرامیک کردن خودرو، پولیش یا واکس به زیباتر شدن این قسمت کمک کنید. البته این روش‌ها خود به عنوان یک عامل محافظتی هم ایفای نقش می‌کنند و مانع از اثرگذاری عوامل طبیعی مانند نور خورشید یا باران‌های اسیدی بر روی رنگ خودرو خواهند شد. ضمن اینکه انجام پولیش نباید بلافاصله پس از رنگ شدن خودرو انجام شود و این کار را باید تا چند روز بعد به تعویق بیندازید.

بهترین روش ترمیم رنگ خودرو

 

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین روش ترمیم رنگ خودرو را برای برطرف کردن و ترمیم آسیب‌های جزئی و جدی به شما معرفی کرده و نکات مهم در این زمینه را بیان کنیم. دقت داشته باشید که در همه مراحل، مانند خرید رنگ اتومبیلی و موادی که انتخاب می‌کنید باید از کیفیت کافی برای این کار برخوردار باشند؛ در غیر این صورت، رنگ بدنه ماشین از حالت یکنواختی خارج شده و از ارزش آن کاسته می‌شود. از نظر شما بهترین روش برای ترمیم رنگ بدنه خودرو چیست؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *