شستشوی کفپوش اپوکسی

برای شستشوی کفپوش اپوکسی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

کفپوش اپوکسی یکی از پر کاربردترین و بهترین کفپوش هایی است که با توجه به تحمل وزن بالایی که دارد می‌توانید از آن برای داخل پارکینگ‌ها، انبارهای بزرگ و مواردی از این دست استفاده کنید. در ادامه راجع به نکاتی مانند شستشوی کفپوش اپوکسی و نگهداری از آن اشاره خواهیم کرد. اگر می‌خواهید درباره این کفپوش بیشتر بدانید یا قصد دارید از آن استفاده کنید اما نکات مهم مربوط به آن را نمی‌دانید، تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

شستشوی کفپوش اپوکسی

همان‌طور که در بالا گفتیم کفپوش اپوکسی یکی از کفپوش‌های بسیار رایج است که به دلیل مقاومت بالای خود بسیار محبوب شده است.

این کفپوش علاوه بر پارکینگ ها در مکان های دیگری نیز مانند مراکز درمانی، باشگاه ها، آزمایشگاه ها و کارگاه های تولیدی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما همین کاربرد رایج آن در محیط‌های مختلف باعث می‌شود در معرض انواع آلاینده‌ها قرار گیرد و تردد افراد شدت نیاز به تمیز کردن کفپوش اپوکسی را افزایش دهد.

البته باید بگوییم شستشوی کفپوش اپوکسی بسیار راحت است چون این کفپوش علی رغم قیمت کمتری که نسبت به بقیه کفپوش ها دارد از استحکام بالایی برخوردار بوده و ضد آب است.

از قابلیت‌های دیگر این کفپوش نیز می‌توان به رنگ بندی متنوع و مقاومت بالایی که در برابر حرارت و اسیدها نشان می‌دهد اشاره کرد.

۳ دلیل مهم برای استفاده از کفپوش اپوکسی

قبل از توضیح نحوه پاک کردن اپوکسی بهتر است بدانیم چرا این نوع کفپوش در محیط های مختلف زیاد استفاده می‌شود.

  • مقاوم در برابر حلال ها : در کارگاه‌های تولیدی یا آزمایشگاه‌ها، اسیدهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که اگر بر سطح زمین بریزند باعث خسارت‌های زیادی خواهند شد. در چنین موقعیتی می‌توانید به کفپوش اپوکسی اعتماد کنید. هنگام ریختن انواع اسیدها بر روی کفپوش اپوکسی، این کفپوش مقامت بالایی از خود نشان می‌دهد و کمترین آسیب به آن وارد خواهد شد.
  • ترمیم سریع و آسان : همان‌طور که در بالا گفتیم کفپوش اپوکسی در مقابل اسیدها بسیار مقاوم است، با این حال باز هم امکان وارد شدن آسیب‌های ناچیزی وجود دارد اما اصلا جای نگرانی نیست. ترمیم این کفپوش سریع و آسان است، فقط تنها نکته‌ای که باید به آن دقت داشت این است که در صورت آسیب دیدن کفپوش سریعا اقدام به ترمیم آن کنید تا آن شکاف یا آسیب گسترش پیدا نکند.
  • نصب آسان : یکی دیگر از دلایلی که شما را برای استفاده از این کفپوش متقاعد خواهد کرد، نصب سریع و آسان این کفپوش است. این کار نیاز به هیچ تخصص خاصی ندارد و تقریبا هرکسی می‌تواند این کار را انجام دهد. نصب این کفپوش تا حدودی مانند رنگ آمیزی دیوارها با غلطک است و نکته مهمی که باید به آن توجه داشت اطمینان از تمیز بودن زیر کار است.

تمیز کردن کفپوش اپوکسی

 

شستشوی کفپوش اپوکسی چگونه است؟

تمیز کردن کفپوش اپوکسی کار ساده‌ای است که تقریبا هر کسی می‌تواند آن را انجام بدهد، مگر در مواقع خاص که به متخصص این کار نیاز پیدا کنید. در ادامه می‌خواهیم چند نکته را برای شستشوی کفپوش اپوکسی مطرح کنیم.

۱. کفپوش را از آلودگی‌ها پاک کنید

برای پیشگیری از وقوع خط و خش روی سطح کفپوش، مرتب آن را از سنگ‌های ریز و آلودگی‌هایی از این قبیل پاک کنید. برای پاک کردن اپوکسی فقط به یک جارو با پرزهایی که خیلی زبر نباشند نیاز دارید یا حتی می‌توانید از جارو برقی برای تمیز کردن کفپوش اپوکسی استفاده کنید.

۲. لکه‌ها را از روی کفپوش پاک کنید

بالاتر گفتیم که امکان ریختن اسیدها و مواد شیمیایی با توجه به مکان‌هایی که از کفپوش اپوکسی استفاده می‌شود بالا است. اگر لک این مواد بر روی کف پوش باقی بماند و در طولانی مدت پاک نشود، می‌تواند به کفپوش آسیب برساند.

برای پاک کردن کفپوش اپوکسی کافی است با استفاده از یک دستمال بدون رطوبت آن لکه را پاک کنید. سپس به وسیله یک تی به همراه آب و صابون، خوب زمین را بشویید تا اثری از لکه باقی نماند. پس از اتمام کار سطح کفپوش را به‌خوبی خشک کنید.

۳. کفپوش را براق کنید

شاید برایتان سوال پیش بیاید با توجه به این که خود کفپوش اپوکسی براق است، چرا باید مجددا آن را براق کرد. در جواب به این سوال باید بگوییم کفپوش اپوکسی بعد از مدتی، درخشندگی و جلوه خود را به علت تردد زیاد از دست خواهد داد.

برای این که مثل روز اول کفپوش براق و درخشانی داشته باشید، می‌توانید در این باره به افراد متخصص اعتماد کنید. آن‌ها می‌توانند با استفاده از مواد شوینده مخصوص، این کار را برایتان انجام دهند.

با وجود این اگر می‌خواهید خودتان این کار را انجام بدهید پیشنهاد ما به شما اسپری چند منظوره است. می‌توانید بعد از خشک کردن سطح کفپوش با یک دستمال خشک و تی آن را روی سطح آلوده بپاشید و برای این که سطح کاملا براقی به دست آورید چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را طی بکشید.

براق کردن کفپوش اپوکسی

۴. سعی کنید هر روز کفپوش را بشویید

شما با شستشوی روزانه کفپوش می‌توانید از آسیب‌های احتمالی که ممکن است به کفپوش وارد شود جلوگیری کنید.

پاک کردن کفپوش آپوکسی کار ساده‌ای است، به‌طوری که فقط با استفاده از یک تی و آب خالی می‌توانید آن را از آلودگی سطحی پاک کنید. اما اگر می‌خواهید کفپوشتان خیلی بهتر تمیز شود، می‌توانید از ترکیب آب و مایع شستشوی ظروف استفاده کنید تا کفپوش کاملا از آلودگی پاک شود.

اگر تمیزی کفپوش‌ها برای شما بسیار مهم است و یا محیط ایجاب می‌کند کفپوش‌ها تمیز باشند پیشنهاد می‌شود از کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال استفاده کنید زیرا با خاصیت آنتی باکتریالی خود می تواند در مراکزی مانند بیمارستان ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

۵. تمیز کردن کفپوش اپوکسی با دستگاه اسکرابر

یکی دیگر از روش‌های شستشوی کفپوش‌های اپوکسی، استفاده از اسکرابر است. اسکرابر یکی از دستگاه‌هایی است که بدون صدمه زدن به کفپوش و بدون داشتن برس‌های زبر، کفپوش را می‌شوید. همچنین هیچ آسیبی هم به آن وارد نمی‌کند. به همین دلیل می‌توانید کاملا به این دستگاه برای تمیز کردن کفپوش اپوکسی اعتماد کرد.

یکی دیگر از نکات مثبتی که درباره دستگاه اسکرابر وجود دارد پاک کردن هر نوع آلودگی از جمله روغن‌ها، گریس و چربی از روی کفپوش اپوکسی بوده و کار با آن بسیار ساده است.

همچنین این دستگاه در مواقع مختلفی مانند شستشوی روزانه و شستشوی ضروری برای پاک کردن اپوکسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به این که همگان امکان تهیه این دستگاه را ندارند، بهترین راه برای شستشوی کفپوش اپوکسی کمک گرفتن از نیروهای متخصص است که در بازه‌های زمانی مختلف به‌عنوان مثال سالیانه، می‌توانند به بهترین شکل این کار را انجام دهند.

استفاده از چنین نیروهایی این اطمینان را به شما می‌بخشد که سلامت کفپوش خود را تضمین کنید و به علت ناآگاهی کافی از نحوه پاک کردن اپوکسی به این کفپوش‌ها آسیب نزنید.

شستشوی کفپوش اپوکسی با دستگاه اسکرابر

سخن نهایی

همان‌طور که گفتیم کفپوش اپوکسی بهترین گزینه‌ای است که افراد می‌توانند برای استفاده از آن در پارکینگ‌ها و انبارهای بزرگ آن را در نظر بگیرند. اما این کفپوش انواع گسترده ای دارد که شما می‌توانید در مقاله انواع کفپوش اپوکسی در مورد آن بیشتر مطالعه کنید. نکته مهمی که برای استفاده از این کفپوش باید همواره در نظر داشته باشید، این است که ابتدا صبر کنید کفپوش کاملا خشک شود و سپس روی آن راه بروید. زیرا سطح صیقلی آن ممکن است در صورت خیس بودن برای پیاده‌روی خطرناک باشد. همچنین به علت تردد بالا در محیط‌هایی که معمولا این کفپوش استفاده می‌شوند، باید برای تمیز کردن و زدودن آلاینده‌ها از آن هر چند وقت یک مرتبه اقدام کنید. اما همان‌طور که اشاره کردیم بهتر است تمیز کردن کفپوش اپوکسی را به دست نیروهای متخصص بسپارید تا از آسیب ندیدن آن خیالتان جمع باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *