نحوه استفاده از رنگ پاک کن خودرو | شرکت پخش رنگ تهران

نحوه استفاده از رنگ پاک کن خودرو

در بسیاری از مواقع لازم است تا رنگ خودرو کاملا از روی آن حذف شده تا رنگ جدیدی بر روی بدنه قرار گیرد. بروز صدمات سنگین ناشی از تصادف و یا قدیمی شدن خودرو از جمله عواملی است که باعث چنین فرآیندی می شود. هم چنین برخی از افراد نیز به طبع سلیقه برای عوض کردن رنگ خودرو اقدام می نمایند. در چنین مواقعی ابتدا باید رنگ قبلی بدنه خودرو حذف شود. در این مقاله سعی داریم تا به صورت گام به گام نحوه استفاده از رنگ پاک کن خودرو را برای شما تشریح کنیم.

با دقت به این مراحل می توانید این روند را خیلی سریع و با دقت بالا انجام دهید. هم جنین در انتها برخی نکات مهم را نیز برای شما ترشح کرده ایم که دقت به آنها روی کیفیت نتیجه نهایی تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

تجهیزات مورد نیاز برای آموزش نحوه استفاده از رنگ پاک کن خودرو

برای اینکه با نحوه استفاده از رنگ پاک کن خودرو به صورت کامل آشنا شوید، بهتر است همزمان با مطالعه این مقاله شرایط لازم را نیز مهیا نمایید. برای استفاده از رنگ پاک کن بر روی بدنه خودرو نیاز به تجهیزات خیلی پیشرفته ای نخواهید داشت. در اختیار داشتن وسایل زیر برای این کار کافی خواهند بود:

  • مواد شوینده برای تمیز کردن بدنه خودرو
  • رنگ پاک کن به مقدار لازم بسته به سطح بدنه خودرو
  • قلمو برای آغشته کردن کل بدنه خودرو به رنگ پاک کن
  • کاردک و پارچه برای جدا کردن و تمیز کردن رنگ های جدا شده

تجهیزات مورد نیاز استفاده از رنگ زدای خودرو

گام به گام با شیوه استفاده از رنگ زدای خودرو

حال که قصد داریم با شیوه استفاده از رنگ زدای خودرو آشنا شده و در صورت نیاز عملیات مربوط به آن را به اجرا در آورید، بهتر دانستیم تا مراحل اجرای این عملیات را به ترتیب و به صورت گام به کام برای شما تشریح کنیم.

دقت به اجرای درست هر یک از مراحل اجرای این عملیات اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا هر اشتباهی در این عملیات می تواند آسیب های وارد شده به بدنه خودرو شما را بیشتر نموده و باعث بروز مشکلات عدیده تر گردد. از این رو به دقت هر یک از این عملیات را اجرا کرده و در هر یک از مراحل دقت کافی را به خرج دهید.

گام اول تمیز کردن بدنه خودرو

نحوه استفاده از رنگ پاک کن خودرو تنها به استفاده از خود این رنگ پاک کن باز نمی گردد. بلکه لازم است تا شما تجهیزات مناسب و شرایط مناسب را نیز برای آن به کار بگیرید.

اولین قدم در این راه تمیز کردن بدنه خودرو است. بایستی بدنه خودرو را با شوینده های مخصوص به صورت کامل تمیز کنید تا هیچ گونه آلایندگی یا ایرادی روی آن باقی نمایند. در این راستا برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از مطلب ” روش های پاک کردن رنگ از روی ماشین ” استفاده کنید.

گام دوم قرار دادن خودرو در محیط مناسب

دومین قدم در نحوه استفاده از رنگ پاک کن خودرو قرار دادن آن در محیط مناسب است. بهتر محیط برای اجرای این عملیات محیط سربسته است. البته بایستی دقت کنید که نور و تهویه مناسب در محیط مورد نظر وجود داشته باشد. اجرای این عملیات زیر تابش مستقیم نور خورشید ممکن است مشکلاتی را برای اجرای دقیق مراحل به وجود آورد.

استفاده از لامپ های LED در محیط می تواند روشنایی لازم را برای اجرای این عملیات ایجاد نماید. عدم داشتن نور کافی ممکن است در انتها نواقصی را برای رنگ بدنه خودرو شما ایجاد نماید.

گام سوم پوشش خودرو

در قدم سوم از شیوه استفاده از رنگ زدای خودرو نوبت به پوشاندن قسمت هایی از خودرو می رسد که نیازی به استفاده از رنگ پاک کن بر روی آنها وجود ندارد.

با توجه به اینکه در زمان استفاده از این محصول ممکن است اثرات آن بر روی قسمت های مختلف نیز چکه کند، بهتر است ابتدا با استفاده از روزنامه و یا پارچه قسمت هایی مانند شیشه ها را بپوشانید.

استفاده از رنگ زدای خودرو

گام چهارم استفاده از رنگ پاک کن

در قدم چهارم نوبت به استفاده از محلول رنگ پاک کن می رسد. برای این مرحله نیاز به یک چرتکه رنگ نرم خواهید داشت. با استفاده از چرتکه، رنگ پاک کن را روی تمام قسمت های خودرو مالش دهید. دقت کنید که این مرحله را باید با صبر و حوصله کافی انجام دهید.

تمام قسمت های بدنه خودرو که نیاز به پاک کردن رنگ آن دارید، باید با این محصول آغشته شوند. هر قسمت را نیز باید چند بار با چرتکه مالش دهید تا رنگ پاک کن به صورت کامل روی تمام قسمت ها اثر کند.

گام پنجم حذف رنگ ها

بعد از اتمام استفاده از رنگ پاک کن بر روی بدنه خودرو باید برای هر قسمت حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید. کف کردن رنگ روی بدنه یکی از نشانه هایی است که اثرگذاری رنگ پاک کن را روی بدنه خودرو نشان می دهد.

بعد از ۲۰ دقیقه می توانید با یک کاردک و یا پارچه تمام رنگ های روی بدنه خودرو را حذف کرده و جمع کنید. این مرحله را نیز به دقت انجام دهید تا بدنه خودرو شما با خراش و یا اسیب های دیگر روبرو نشود.

 حذف رنگ ها از روی خودرو

کلام آخر و نکاتی مهم احتیاطی در نحوه استفاده از رنگ پاک کن خودرو

  • یکی از خطراتی که ممکن است در زمان استفاده از رنگ زدای بر روی بدنه خودرو شما ایجاد شود، خراشیدگی آن در زمان اجرای عملیات است.
  • استفاده از ابزارهای برقی ساینده رنگ بدنه خودرو نیز اگر به دقت انجام نشود، می تواند خراش هایی روی بدنه آن ایجاد نماید.
  • استفاده از مواد شیمیایی غیر مناسب نیز می تواند این خطرات را بر روی بدنه خودرو شما ایجاد نماید.
  • بهتر است همزمان با یادگیری شیوه استفاده از رنگ زدای خودرو این روش را بر روی یک خودرو اسقاطی به درد نخور امتحان کرده و سپس آن را بر روی خودرو خود اجرا کنید.
  • در اختیار داشتن تجهیزات مناسب برای این روش اهمیت بسیار زیادی دارد. هم چنین بهتر است محصولات ران قیمت مانند ساعت را نیز در هنگام اجرای این عملیات از خود دور کنید.

دقت کنید که عملیات استفاده از رنگ پاک کن در خودروها نیاز به تجربه داشته و همچنین صبر زیادی را نیز م طلبد. اگر به مراحل این عملیات دقت کافی نداشته باشید، ممکن است خطرات زیادی را به بدنه خودرو خود اعمال کنید. از این رو نکات بسیار مهم را برای شما بیان کردیم تا همزمان با آموزش نحوه استفاده از رنگ پاک کن برای پاک کردن انواع رنگ اتومبیل این نکات را مد نظر قرار دهید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *