نقاشی خودرو | رنگ تهران

آموزش صفر تا صد نقاشی خودرو در خانه

فراتر از این که اتومبیل شما چند اسب بخار قدرت دارد یا جزء اتومبیل‌های مدرن به حساب می‌آید یا خیر، رنگی است که برای آن انتخاب می‌کنید. رنگ خودرو در واقع می‌تواند هویت ماشین شما را شکل دهد و باعث تمایز آن با دیگر ماشین‌ها شود. همین موضوع است که باعث شده تا نقاشی خودرو بسیار اهمیت داشته و مورد توجه قرار گیرد.

رنگ خودرو علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا و یکدست برای خودرو شما، می‌تواند به راحتی بسیاری از عیوب سطح بدنه را پوشش دهد. افکار عمومی و افرادی که اطلاعات چندانی نسبت به این پروسه ندارند، رنگ‌آمیزی خودرو را کاری ساده می‌دانند. در واقعیت اما این فرآیند را می‌توان جز حساس و البته زمان‌بر‌ترین مراحل تولید خودرو دانست.

رنگ آمیزی خودرو | پخش رنگ تهران

شاید این سوال در ذهن شما به وجود بیایید که چرا نقاشی خودرو تا این حد اهمیت دارد؟

تفاوت خودروهایی را که رنگ مناسب و سالم دارند با آن‌هایی که از نظر رنگ دچار مشکل هستند را مد نظر قرار دهید. این خودروها عموماً دچار پوسیدگی و زنگ‌زدگی در قسمت‌های بدون رنگ شده‌اند. رنگ‌ها در هر نوعی که باشند، علاوه بر زیبایی ظاهری برای سطوح، قابلیت محافظت و دوام بالا را به ارمغان می‌آورند.

در ادامه از طریق بررسی رنگ ‌زدن حرفه‌ای ماشین به مرحله‌ای خواهیم رسید که با آموزش نقاشی خودرو، هر فرد بتواند در خانه اقدام به این کار کند.

همه چیز درباره نقاشی خودرو در کارگاه

نقاشی خودرو در کارگاه | رنگ تهران

در پروسه‌ای که انجام می‌گیرد تا یک خودرو به دست شما برسد، رنگ آمیزی آن را می‌توان یکی از پرهزینه‌ترین مراحل دانست. حساسیت این کار به علاوه مواد اولیه به نسبت گران قیمت مورد استفاده، باعث می‌شوند کمی هزینه‌ها در این مرحله بالا برود.

با توجه به این موضوع عموماً مالکان خودروهای شخصی ترجیح می‌دهند، که برای رنگ زدن ماشین به افراد مجرب مراحعه کنند. این کار باعث می‌شود تا از کیفیت نهایی تا حد زیادی مطمئن شوید و هم‌چنین امکان هدر رفت مالی نیز بسیار کاهش می‌یابد. البته که اگر به درستی موارد موجود در آموزش نقاشی خودرو را انجام دهید در شاهد نتیجه خوبی خواهید بود.

در ادامه این قسمت از مقاله، مراحل رنگ آمیزی خودرو را در کارگاه‌ها و توسط افراد مجرب بررسی خواهیم کرد، پس ما را همراهی کنید.

صافکاری و رفع عیوب بدنه

اگر کیفیت نهایی رنگ خودرو برای شما اهمیت دارد، پس حتماً از افرادی هستید که پیش از پروسه رنگ‌آمیزی، اقدام به رفع عیوب بدنه خواهید کرد. منظور از این عیوب، پوسیدگی‌، خراش‌، سابیدگی، فرو رفتگی‌، برآمدگی‌ و یا حتی پارگی‌هایی در سطح بدنه خودرو است. این مشکلات عموماً در اثر عدم رسیدگی مناسب و یا دیر مراجعه کردن برای نقاشی خودرو، اتفاق خواهند افتاد.

در مرحله صافکاری لازم است از افراد با تجربه و قابل اعتماد کمک بگیرید که با کم‌ترین نیاز به رنگ کردن خودرو، بتوانند آن را صافکاری کنند. صافکاری عیوب بدنه را به کمک دستگاه‌های مخصوص، لیسه‌گیری و البته هنر اساتید این کار، از بین می‌برد. این کار ماشین را برای شروع مراحل رنگ‌آمیزی آماده خواهد کرد.

رنگ تهران بهترین رنگ های خودرو را در سریع‌ترین زمان و با بهترین قیمت به شما عرضه می‌کند.

برای استعلام قیمت رنگ خودرو کافی‌ست با ما تماس بگیرید.

تشخیص رنگ ماشین

این مرحله باعث شده تا رنگ زدن ماشین پروسه‌ای بسیار حساس و دقیق به حساب بیاید. در این مرحله رنگ اصلی بدنه تشخیص داده می‌شود تا از روی آن ترکیب مناسب برای شروع رنگ‌آمیزی تهیه شود. اگر در این قسمت رنگ با کد نادرست تشخیص داده شود، نتیجه نهایی بسیار نامطلوب بوده و ماشین دو رنگ می‌شود.

برای تشخیص کد رنگ خودرو می توانید به این مقاله در سایت رنگ تهران مراجعه کنید.

جدا کردن قطعات پلاستیکی برای رنگ زدن ماشین

جدا کردن قطعات پلاستیکی و هر قسمتی که نیازی به رنگ شدن ندارند، باعث می‌شود نتیجه نهایی بسیار مطلوب‌تر باشد. برداشتن این قطعات کمک می‌کند حاشیه‌های بدنه خودرو با دقت بیش‌تری رنگ شوند و احتمال پوسیدگی از این نقاط از بین برود.

در این قسمت علاوه بر جدا کردن قسمت‌های پلاستیکی، شیشه‌های خودرو نیز به طور کامل پوشانده می‌شوند تا از رنگ شدن آن جلوگیری شود.

اجرای رنگ اصلی خودرو

پس از انجام مراحل صافکاری و آماده‌سازی خودرو، نوبت به اجرای رنگ اصلی بدنه می‌رسد. این مرحله در محیطی با نور زیاد، سرپوشیده و به دور از آلودگی بایستی انجام شود. دقت بالا و صرف زمان کافی برای انجام این کار بسیار اهمیت دارد و در نتیجه کار بسیار اثر‌گذار خواهد بود.

پس از اجرای این مرحله، خودرو در مکانی به دور از غبار و دیگر آلودگی‌ها قرار می‌گیرد تا به مرور زمان رنگ خشک شود.

رنگ آمیزی بدنه خودرو در خانه | پخش رنگ تهران

عملیات پرداخت و پولیش بدنه

انواع پولیش خودرو وجود دارد؛ پس از آن‌که رنگ به طور کامل خشک شد، خودرو را به محلی دیگر منتقل می‌کنند تا مرحله نهایی انجام گیرد، پرداخت و پولیش رنگ بدنه است که باعث براق شدن و از بین رفتن خط و خش‌های احتمالی می‌شود.

آموزش رنگ زدن ماشین در خانه

رنگ زدن ماشین پروسه‌ای زمان‌بر و پرهزینه است و همان‌طور که اشاره کردیم لازم است توسط افراد با تجربه انجام گیرد. با وجود تمام این موارد، اما شما می‌توانید با استفاده از آموزش نقاشی خودرو که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، در خانه این کار را انجام دهید.

شرایط و ابزار مورد نیاز برای نقاشی خودرو

آموزش نقاشی خودرو را با شرایطی که برای شروع آن نیاز دارید، آغاز می‌کنیم. برای آن‌که بتوانید ماشین را به بهترین شکل رنگ کنید، نیاز به آماده سازی شرایط خاصی خواهید داشت.

مانند کارگاه‌های نقاشی ماشین که برای این منظور بهینه شده‌اند، شما بایستی محیطی را آماده کنید که شبیه به آن‌ها باشد. مهم‌ترین مواردی که باید در آموزش نقاشی خودرو، رعایت شوند شامل ایزوله بودن آن محیط، استفاده از نور زیاد و سرپوشیده بودن محیط است. هرگز این کار را در محیط باز حیاط یا مکان‌هایی که فک می‌کنید ممکن است گرد و غبار داشته باشند، انجام ندهید.

رنگ خودرو در زمان اجرا کاملاً قابلیت جذب آلودگی‌های محیطی را دارد و همین موضوع است که باعث شده نیاز به محیطی با شرایط به خصوص داشته باشید.

آموزش نقاشی خودرو

مراحل انجام

صافکاری بدنه قسمتی از کار است که امکان انجام آن در خانه و توسط مالک خودرو نباید انجام شود. این فرآیند بسیار دقیق بوده و اگر کوچک‌ترین کاستی و مشکلی پیش ‌بیایید، نتیجه نهایی نقاشی خودرو به بهترین شکل نخواهد بود.

می‌توانید برای آموزش نقاشی خودرو به افرادی که تجربه خوبی در این کار دارند هم مراجعه کنید و نکات کلیدی را از این افراد بیاموزید. پس از آماده سازی بدنه می‌توانید مرحله اصلی یعنی اجرای رنگ اصلی را انجام دهید.

برای اجرای رنگ اصلی لازم است مشخص کنید که قصد استفاده از چه ابزاری را دارید. برای این منظور می‌توانید از قلم مو، اسپری یا دستگاه‌های بادی مخصوص رنگ‌آمیزی استفاده کنید. توصیه می‌شود برای انجام این کار از دستگاه‌های مخصوص استفاده کنید، چرا که نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت.

ابزارهای کارآمد برای نقاشی خودرو در خانه

ابزار و تجهیزاتی که در نقاشی خودرو به کار می‌برید، می‌توانند در دقت کار و کیفیت رنگ نهایی به شدت اثرگذار باشند. همان‌طور که در قسمت آموزش نقاشی خودرو اشاره کردیم، برای رنگ‌آمیزی خودرو می‌توانید از اسپری رنگ، قلم مو یا دستگاه‌های مخصوص کمک بگیرید.

یکدستی و درخشندگی رنگ خودرو نیاز به اجرای دقیق آن خواهد داشت و ابزار مناسب در این روند بسیار مهم هستند. بهترین گزینه برای شما و همان چیزی که در کارگاه‌ها نقاشی از آن استفاده می‌کنند، دستگاه‌‌های بادی مخصوص است.

ابزارهای نقاشی خودرو در خانه | پخش رنگ تهران

این دستگاه‌‌ها رنگ را با کمک فشار باد و به صورت یکدست در تمام سطح بدنه پخش می‌کنند. استفاده از قلم مو یا اسپری رنگ اما دقت بسیار کم‌تری دارد و طبیعتاً نتیجه نهایی چندان با کیفیت نخواهد بود. از طرفی میزان مصرف رنگ در زمان استفاده از اسپری و قلم مو به مراتب بیش‌تر از دستگاه‌های مخصوص خواهد بود.

دستگاه‌های بادی که برای نقاشی خودرو به کار می‌روند یک لایه نازک را روی سطح بدنه اجرا می‌کنند که یکدست‌تر و بسیار دقیق‌تر از دو روش دیگر خواهد بود.

چند نکته مهم در نقاشی خودرو

پس از رنگ زدن ماشین در خانه و زمانی که کاملاً رنگ بدنه خشک شده باشد، لازم است مراحل پرداخت و پولیش را انجام دهید. می‌توانید پس از اتمام این فرآیند از پوشش‌های محافظ مانند پوشش سرامیک بدنه خودرو استفاده کنید تا دوام و طول عمر رنگ خودرو را افزایش دهید.

از نظر هزینه تمام شده، انجام این پروسه در خانه و استفاده از مطالب آموزش نقاشی خودرو، به صرفه‌تر خواهد بود. در این پروسه موضوع مهم این است که بایستی زمان کافی را برای انجام آن صرف کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود. دقت کنید که برای ماشین‌های گران قیمت پروسه رنگ‌آمیزی در خانه را تا حد ممکن انجام ندهید. این ماشین‌ها دقت و تجربه زیادی برای رنگ کردن نیاز دارند.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که بهترین زمان برای انجام نقاشی خودرو شما، هنگامی است که آسیب‌های وارده عمیق و کهنه نشده‌ باشند. آسیب‌هایی عمیق می‌توانند سبب خوردگی بیش از اندازه و جبران ناپذیر شوند، پس به موقع برای انجام آن، دست به کار شوید.

رنگ خودرو را از کجا بخریم؟

اگر شغل شما نقاشی خودرو است یا قصد نقاشی خودرو خود را دارید می‌توانید بهترین رنگ های خودرو را از فروشگاه اینترنتی رنگ تهران خریداری کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *