معرفی بهترین برند رنگ پلی اورتان | رنگ تهران

بهترین برند رنگ پلی اورتان کدام است؟

در صنعت رنگ، با توجه به جنس سطوح، میزان براقیت مورد نظر و بسیاری موارد دیگر، انواع مختلفی از رنگ‌ها تولید می‌شوند. رنگ پلی اورتان یکی از انواع پرکاربرد رنگ‌ها است که براقیت و زیبایی بالایی ایجاد می‌کند و با انواع محیط، سازگاری بالایی دارد. در این مقاله سعی داریم در مورد بهترین برند رنگ پلی اورتان و انواع مختلف رنگ پلی اورتان خارجی و ایرانی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

رنگ پلی اورتان چیست؟

پلی اورتان‌ها مواد شیمیایی دو بخشی هستند که از ترکیب رزین پلیول که درواقع ماده پایه است و ماده‌ای سخت‌کننده، تولید می‌شوند. بعضی مواقع، برای ساخت رنگ باکیفیت‌تر، از موادی مانند پلی‌استر نیز استفاده می‌شود. یک ویژگی مهم این نوع رنگ‌ها، وزن مولکولی بالای آن‌ها است. به همین جهت، بسیار مقاوم هستند و می‌توانند در شرایط مختلف محیطی، از زیر تابش مستقیم نور آفتاب تا طوفان‌های سنگین استفاده شوند. خاصیت دیگر این نوع رنگ‌ها این است که آلودگی را جذب نمی‌کنند و می‌توانند تا مدت‌ها براقیت خود را حفظ کنند.

ما در مقاله‌ای مجزا گفته‌ایم که رنگ پلی اورتان چیست . پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید این نوع رنگ را بهتر بشناسید، ابتدا این مطلب را مطالعه کنید.

کاربردهای رنگ پلی اورتان

کاربرد رنگ پلی اورتان با توجه به ماندگاری و مقاومت بالا در صنعت بسیار زیاد است. رنگ پلی اورتان هم در صنعت و هم در معماری کاربرد دارد. از این نوع رنگ می‌توان برای پوشش انواع پرایمرها، فولاد، بتن و دیگر مواد استفاده کرد. در صنعت هواپیمایی، برای روکش قطعات هواپیما از رنگ پلی اورتان استفاده می‌شود.

صنعت کشتی‌سازی و خودروسازی نیز از صنایعی هستند که از رنگ پلی اورتان در آن‌ها استفاده می‌شود. از طرفی، این نوع رنگ در صنایع کوچک مانند تولید لوازم‌خانگی، ساخت‌وساز و تولید تجهیزات پزشکی نیز به کار می‌رود. همچنین، از رنگ پلی اورتان برای روکش کف در ساختمان‌های تجاری استفاده می‌شود. استفاده در سالن‌های ورزشی مانند سالن‌های بولینگ از دیگر کاربردهای رنگ‌ پلی اورتان است.

بهترین برند رنگ پلی اورتان ایرانی | رنگ تهران

بهترین برند های رنگ پلی اورتان

امروزه برندهای مختلفی در صنعت تولید رنگ‌های پلی اورتان فعالیت می‌کنند که با توجه به نوع مواد اولیه و روش ساخت، دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. رنگ‌های پلی اورتان تولیدی معمولا از لحاظ ماندگاری، میزان براقیت و دیگر موارد متفاوت هستند. به‌علاوه، این برندها با توجه به بازار هدف، نوع یا انواع خاصی از رنگ اورتان را تولید می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین مارک های رنگ پلی اورتان خارجی و ایرانی پرداخته‌ایم.

بهترین برند های رنگ پلی اورتان ایرانی

شرکت‌های ایرانی همچون سایر انواع رنگ، در تولید رنگ پلی اورتان نیز فعالیت می‌کنند. بعضی از این شرکت‌ها علاوه بر بازار داخلی، به صادرات این نوع رنگ نیز می‌پردازند. برخی از این برندها علاوه بر تهران در شهرهای دیگر کشور هم نمایندگی دارند. در ادامه، تعدادی از برندهای معتبر رنگ پلی اورتان ایرانی را بررسی می‌کنیم.

گیتی آسا

این شرکت یکی از پیشگامان صنعت رنگ کشور است. رنگ گیتی آسا در تولید انواع رنگ‌ها و پوشش‌های صنعتی ازجمله رنگ پلی اورتان فعالیت می‌کند و پیش ‌از این، موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران شده است. برند گیتی آسا از سال ۶۴ و در استان اصفهان شروع به فعالیت کرده و هم‌اکنون در استان‌های تهران و اصفهان دارای شعبه است. مواد اولیه مورد استفاده این شرکت در تولید رنگ‌های پلی اورتان از کیفیت بالایی برخوردار است و از روش‌های ساخت به‌روز برای تولید این مواد استفاده می‌شود.

روناس

رنگ روناس یکی از شرکت‌های بزرگ صنعت رنگ ایران است که از سال ۱۳۵۳ فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت از آخرین فناوری‌های روز برای تولید انواع رنگ‌های ساختمانی، صنعتی و حفاظتی ازجمله رنگ‌های پلی اورتان استفاده می‌کند. محصولات برند روناس بر اساس استانداردهای معتبر ایران و جهان تولید و به بازار عرضه می‌شوند. شرکت روناس در سال‌های مختلف به‌عنوان واحد نمونه صنعت رنگ‌سازی کشور شناخته ‌شده است.

رنگین زره

برند رنگین زره ازجمله برندهای معتبر کشور است که علاوه بر تولید انواع مختلف رنگ، به نمایندگی از یک شرکت خارجی نیز در تامین رنگ‌های موردنیاز کشور فعالیت می‌کند. این شرکت که فعالیتش را از سال ۱۳۶۳ آغاز کرده است، به‌عنوان تامین‌کننده و تولیدکننده انحصاری شرکت هلندی ترانس اوشن هلند در ایران فعالیت می‌کند.

رنگ پلی اورتان خارجی

علاوه بر تولیدکننده‌های ایرانی، برخی برندهای خارجی نیز در بازار رنگ پلی اورتان ایران فعالیت می‌کنند. از کشورهای مهم تولیدکننده رنگ‌های پلی اورتان می‌توان به ایتالیا، ترکیه و اسپانیا اشاره کرد. محصولات تولیدی این کشورها بخشی از نیاز بازار ایران را نیز تامین می‌کنند. اما بهترین مارک رنگ پلی اورتان خارجی کدام برند است؟‌ در ادامه به معرفی برخی از بهترین برندها می‌پردازیم:

والرسا (Valresa)

والرسا یکی از برندهای معتبر کشور اسپانیا است که بخشی از رنگ‌های پلی اورتان موردنیاز ایران را تامین می‌کند و در داخل کشور نیز دارای نمایندگی است. یک ویژگی مهم این شرکت، تخصصی بودن آن است که همین موضوع، کیفیت محصولات تولیدی را بسیار افزایش داده است. از طرفی قدمت بالای این شرکت، تجربیات گران‌بهایی را در زمینه تولید رنگ در اختیار پرسنل آن قرار داده است.

گنج (Genc)

گنج یکی از شرکت‌های قدیمی ترکیه‌ای است که در قاره اروپا به‌عنوان یکی از معتبرترین برندها شناخته می‌شود. محصولات تولیدی این شرکت از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. این شرکت گنج بود که برای اولین بار رنگ پلی اورتان چوب را وارد ایران کرد و به همین جهت در صنعت رنگ ایران نامی شناخته شده است.

معرفی برند رنگ پلی اورتان | رنگ تهران

جمع بندی

رنگ های پلی اورتان تولیدی توسط شرکت‌های مختلف، کیفیت و ویژگی‌های متفاوتی دارند. شما قبل از اقدام به خرید رنگ پلی اورتان باید نوع مورد نیاز را مشخص کنید و سپس به دنبال محصول متناسب با نیاز خود بگردید. نمی‌توان با قاطعیت گفت که بین برندهای داخلی و خارجی، کدامیک بهترین برند رنگ پلی اورتان است؛ چراکه انتخاب بهترین مارک رنگ پلی اورتان کاملا وابسته به نیاز شماست.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله، به‌خوبی شما را با انواع برند رنگ پلی اورتان ایرانی و خارجی و کاربردهای این نوع رنگ آشنا کرده باشیم. جهت استعلام قیمت رنگ پلی اورتان و خرید آن به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با تماس با رنگ تهران، از مشاوره کارشناسان ما در این خصوص بهره‌مند شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *