آموزش نقاشی خانه: 13 نکته برای اینکه مانند ی ک حرفه ای رنگ آمیزی کنیم| شرکت پخش رنگ تهران

آموزش نقاشی خانه: ۱۳ نکته برای اینکه مانند یک حرفه ای رنگ آمیزی کنیم

رنگ آمیزی دیوار یکی از کم هزینه ترین و در عین حال موثرترین روش ها برای ایجاد تغییر در خانه است. این کار باعث می شود خانه شما نو و تمیز به نظر برسد و سخت هم نیست. در ادامه این مطلب نکاتی را بررسی خواهیم کرد که با استفاده از آن ها می توانید مانند یک نقاش حرفه ای خانه خود را رنگ آمیزی کنید. اگر شما نیز دنبال ایجاد تحول در منزل خود و دکوراسیون آن هستید، تا انتها برای آموزش نقاشی خانه با ما همراه باشید.

آموزش نقاشی خانه در ۱۳ قدم

نکات زیر به شما کمک می کنند خانه خود را مانند یک حرفه ای رنگ آمیزی کنید. در ادامه آن ها را توضیح خواهیم داد.

۱. نتیجه نهایی را تصور کنید

اگر تصمیم گرفتید خانه خود را رنگ کنید حتما از قبل ایده هایی را با خواندن مطالب مختلف آموزش نقاشی ساختمان در ذهن دارید. مثلا می خواهید همه دیوار ها یک رنگ باشند؟ یا دیواری را که رنگ آن متفاوت است انتخاب کردید؟ رنگ سقف چطور؟ برای اینکه در حین انجام کار گیج نشوید بهتر است پاسخ همه این سوال ها را از قبل آماده کنید.

۲. رنگ موردعلاقه تان را انتخاب کنید

انتخاب رنگ ممکن است کمی گیج کننده باشد. برای راحت تر شدن این کار می توانید با تعیین ویژگی های کلی رنگ شروع کنید. رنگی که دوست دارید از رنگ های گرم است یا سرد؟ خنثی است یا اشباع شده؟

در نظر داشته باشید رنگ انتخابی شما باید با وسایلی که در خانه دارید هم خوانی داشته باشد. پیشنهاد می کنیم چند رنگ را که به سلیقه شما نزدیک تر است انتخاب کرده و اگر می توانید نمونه آن ها را امتحان کنید. با امتحان رنگ ها می توانید ببینید اتاق شما در ساعات مختلف روز چگونه به نظر می رسند.

بسیاری از شرکت های رنگ آمیزی در وب سایت خود قابلیت هایی دارند که به شما امکان می دهند از اتاق موردنظرتان عکسی را بارگزاری کنید و رنگ انتخابی خود را روی آن فضا مشاهده کنید.

اما رنگ ها در این تصاویر ممکن است در مقایسه با شرایط واقعی کمی متفاوت به نظر برسند. پس باز هم بهتر است آن را در فضای اتاق امتحان کنید.

۳. ابزار و مواد موردنیاز را آماده کنید

هر پروژه ای منحصر به فرد است و بسته به رنگی که انتخاب کردید و وضعیت دیوارها ممکن است به ابزارهای مختلفی نیاز داشته باشد. اما لوازم زیر طبق هر آموزش نقاشی خانه برای بیشتر پروژه ها ضروری هستند. توصیه می کنیم یک چک لیست از ابزار موردنیاز تهیه کنید تا هیچ چیز از قلم نیفتد.

  • رنگ
  • پرایمر
  • غلتک
  • قلم مو
  • سینی رنگ
  • سمباده
  • نوارچسب کاغذی
  • پارچه برای محافظت سطوح از رنگ
  • کاردک

ابزار و مواد موردنیاز نقاشی خانه

۴. تعیین کنید که به چه مقدار رنگ نیاز خواهید داشت

حدودا از هر گالن رنگ می توانید برای نقاشی ۳۰ متر مربع استفاده کنید. اما برای به دست آوردن عددی دقیق تر بهتر است از ماشین حساب های رنگی استفاده کنید. این ماشین حساب ها اندازه درها و پنجره ها را نیز حساب می کنند و عددی که به شما تحویل می دهند دقیق تر است.

به عنوان یکی از نکات آموزش نقاشی دیوار دقت کنید که روشن کردن دیواری که قبلا تیره بوده است به رنگ بیشتری نیاز دارد. استفاده از یک پرایمر خاکستری باعث می شود رنگ شما اشباع تر به نظر برسد.

در نتیجه بدون اینکه مقدار رنگ را اضافه کرده باشید دیوار شما براق تر و با کیفیت تر دیده می شود. اگر سطحی که می خواهید رنگ کنید صاف و یک دست نباشد نیز به رنگ بیشتری نیاز خواهید داشت.

۵. فضای اتاق را آماده کنید

رنگی شدن وسایل یکی از بزرگترین دغدغه های افراد هنگام نقاشی است. پس بهتر است قبل از شروع اتاق را خالی کنید. اگر فضای کافی برای جابه جایی وسایل را ندارید، می توانید همه آن ها را در وسط اتاق قرار دهید تا بیشترین فاصله را با دیوارها داشته باشند.

سپس تمامی وسایل و کف اتاق را با پلاستیک یا پارچه ای که به آن نیاز ندارید بپوشانید. کمد یا کابینتی را هم که ممکن است رنگ روی آن ریخته شود فراموش نکنید.

می توانید با استفاده از چسب کاغذی مخصوص لبه های درها، پنجره ها، دستگیره در، چهارچوب دیوار و قرنیزها را بپوشانید. با استفاده از کاردک چسب ها را محکم کنید تا رنگ به زیر آن نفوذ نکند. اگر فکر می کنید در این کار حرفه ای هستید می توانید از مرحله چسب زدن چشم پوشی کنید.

آمادگی فضای اتاق برای نقاشی خانه

۶. دیوارها را تمیز کنید

اگر رنگ خانه شما قابل شستشو است، به عنوان یکی از نکات آموزش نقاشی خانه پیشنهاد می کنیم قبل از نقاشی آن را تمیز کنید. این کار را می توانید به کمک یک اسفنج نرم و مخلوط آب و چند قطره مایع شستشوی ملایم انجام دهید.

اما اگر دیوار شما قابل شستشو نیست می توانید فقط با یک اسفنج مرطوب سطح دیوار را تمیز کنید. این کار باعث می شود گرد و غبار و چربی روی دیوار از بین برود و رنگ روی آن بهتر بشیند.

۷. دیوارها را آماده کنید

دیوارهای خانه خود را با دقت و به طور کامل بررسی کنید. اگر سطح دیوار سوراخ، ترک، خراش یا هر آسیب دیگری داشته باشد اول باید به آن رسیدگی کنید.

برای یک دست کردن سطح دیوار سوراخ ها را پر کنید و سطوح برجسته را سنباده بکشید. بعد با یک پارچه نرم دیوار را خوب پاک کنید تا هیج ردی از ذرات سنباده باقی نماند.

۸. پرایمر را فراموش نکنید

وقتی دیوارها آماده شدند دیگر نوبت پرایمر است. نوع پرایمر را با توجه به دیوار و هدفی که از نقاشی دارید انتخاب کنید. سپس دیوار را با یک لایه کامل و از کف تا سقف با پرایمر بپوشانید.

این مرحله بسیار مهم است زیرا پرایمر باعث می شود رنگ به خوبی به دیوار بچسبد. علاوه بر این تعداد لایه های رنگ مورد نیاز را نیز به حداقل می رساند و در نهایت نیز ظاهر براق تری به دیوار می دهد. حداقل ۴ ساعت به پرایمر فرصت دهید تا کاملا خشک شود.

۹. رنگ را به خوبی مخلوط کنید

با استفاده از یک چوب رنگ را کاملا مخلوط کنید. این کار را در طول رنگ زدن نیز تکرار کنید تا رنگ یک دست باقی بماند. اگر این کار را انجام ندهید ممکن است ترکیب رنگ بهم بریزد و نتیجه دلخواه شما اتفاق نیفتد.

اگر از بیش از یک گالن رنگ استفاده می کنید همه رنگ ها را در یک ظرف بزرگ بریزید و سپس آن را به خوبی مخلوط کنید. مطمئن باشید یک ترکیب رنگ را نمی توانید ۲ بار به دست بیاورید.

۱۰. روش های نقاشی خود را انتخاب کنید

وقتی همه چیز برای شروع آماده است وقت آن رسیده که روش خود را برای نقاشی انتخاب کنید. مثلا می خواهید از بالا به پایین رنگ کنید یا برعکس؟ یا انتخاب اول شما سقف است؟

پیشنهاد ما این است که ابتدا دیواری را نقاشی کنید که رنگ روشن تر را برایش در نظر گرفتید. در این صورت اگر به اشتباه رنگ روی دیوار کناری ریخت، می توانید با رنگ تیره تر لکه ها را کاملا بپوشانید و هیچ ردی از آن ها باقی نخواهد ماند.

بعد از اینکه دیوار روشن تر خشک شد با نوارچسب کناره های آن را کاملا بپوشانید تا لکه های رنگ تیره وارد قسمت دیوار روشن تر نشود و آن را خراب نکند.

توجه داشته باشید اگر قصد روشن کردن دیواری را دارید که رنگ قبلی آن تیره بوده است به سه لایه نیاز خواهید داشت. یک لایه پرایمر و دو لایه از رنگ جدید تا اثری از رنگ تیره قبلی باقی نماند.

با خواندن هر مطلب آموزش نقاشی دیوار متوجه خواهید شد بهتر است هر بار یک دیوار را کامل رنگ کنید و بعد سراغ دیوار جدید بروید. با استفاده از قلم مو گوشه های دیوار را از بالا به پایین رنگ کنید. قلم مو را تا انتها وارد رنگ نکنید و قبل از شروع اجازه دهید رنگ اضافی از قلم مو چکه کند.

سپس قسمت های مرکزی را با استفاده از غلتک رنگ کنید. بهتر است هنگام رنگ با غلتک اول آن را به شکل W روی دیوار حرکت دهید و سپس بدون برداشتن غلتک فضاهای خالی را پر کنید. این کار پوشش بیشتری به دیوار می دهد و رد غلتک نیز روی دیوار نخواهد ماند.

اگر می خواهید تزئینات دیوار را رنگ کنید، بعد از برداشتن چسب آن بهتر است با تزئینات نزدیک به سقف شروع کنید. بعد از آن قاب در و پنجره ها را رنگ کنید و در آخر نیز نوبت قرنیزها است.

روش های نقاشی

۱۱. صبور باشید

منتظر ماندن برای خشک شدن رنگ ممکن است کسل کننده ترین مرحله آموزش نقاشی خانه به نظر برسد اما چاره ای نیست. با باز گذاشتن پنجره ها و استفاده از پنکه به تهویه محیط کمک کنید. از طرفی این کار باعث می شود روند خشک شدن رنگ سریع تر پیش برود.

۱۲. وقت تمیزکاری است

هنوز وقت استراحت نیست. چسب ها را بردارید و پارچه ها و پلاستیک ها را از اتاق جمع کنید. دقت داشته باشید که رنگ ها کاملا خشک شده باشند. قلم موهای رنگ های لاتکس و آکریلیک را با آب و صابون تمیز کنید. رنگ های روغنی را به اسپریت های معدنی نیاز دارند.

اگر می خواهید دوباره از غلتکی که دارید استفاده کنید می توانید با استفاده از یک ابزار مخصوص نقاشی که لبه منحنی دارد، رنگ های اضافی روی غلتک را زیر آب پاک کنید.

تمبز کردن غلتک رنگ آمیزی

۱۳. زمان مناسبی را برای این کار اختصاص دهید

مدت زمان نقاشی ساختمان به اندازه اتاق، نحوه نقاشی و سطح مهارت شما بستگی دارد. رنگ کردن تزئینات دیوارها، سقف و قرنیزها معمولا بیشتر از قسمت های مرکزی دیوارها طول می کشد.

نقاشی بعضی از قسمت ها ممکن است طی چند ساعت تمام شود، درحالی که بعضی دیگر شاید حتی چند روز طول بکشد. عجله نکنید و برای این کار زمانی بیشتر از آن چیزی را که انتظار دارید در نظر بگیرید.

سخن نهایی

حال وقت آن رسیده است که از نتیجه کار و مطلب آموزش نقاشی خانه ما لذت ببرید. رنگ آمیزی دیوارها ممکن است دشوار به نظر برسد اما یکی از لذت بخش ترین کارها برای ایجاد تغییر در خانه است. با استفاده از نکات ذکر شده در مطلب بالا می توانید مانند یک حرفه ای این تغییر بزرگ را در خانه خود به وجود آورید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *