بهترین مارک رنگ خودرو | رنگ تهران

بهترین مارک رنگ خودرو کدام است؟

ماشینی که با بهترین مارک رنگ خودرو رنگ‌ آمیزی شده است، در جلب رضایت مشتری تاثیر زیادی می‌گذارد. چون یکی از جذابیت‌های ظاهری خودرو رنگ آن است که علاوه بر زیبایی، در جلوگیری از پوسیدگی ماشین نیز نقش دارد. در نتیجه نوع و کیفیت رنگ نیز اهمیت پیدا می‌کند.

رنگ خودرو باید جوری مقاوم باشد که وقتی در معرض نور خورشید یا باران قرار می‌گیرد، سریع خراب نشود، چون نتیجه آن فرسودگی خودرو است. همچنین رنگ نباید با هر ضربه‌ کوچکی آسیب نبیند. با این مقدمه در این مطلب قصد داریم بهترین مارک رنگ خودرو را معرفی کنیم، پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بهترین مارک رنگ خودرو چیست؟

حالا که متوجه شدید رنگ خودرو چه‌قدر اهمیت دارد، بهتر است با بهترین رنگ‌های خودرو آشنا شوید. شرکت‌های زیادی در این حیطه فعالیت می‌کنند اما زمان خرید سعی کنید همیشه کیفیت را مد نظر قرار دهید.

خودروهای چینی از لحاظ کیفیت رنگ در سطح پایینی هستند. خودروهای کیا سراتو و گراند ویتارا نیز محصول کارخانه سایپا و ایران خودرو بوده و کیفیت مناسب رنگ در آن‌ها لحاظ نشده است. یکی دیگر از بی‌کیفیت‌ترین رنگ‌های خودرو مربوط به شرکت کرمان خودرو است.

در ادامه بهترین مارک رنگ خودرو را معرفی خواهیم کرد:

رنگ کحالی، بهترین مارک رنگ خودرو

از بین رنگ‌های ایرانی و تولید داخل کشور، رنگ کحالی خوش یکی از بهترین برندها است. زمان استفاده از این رنگ، یک پوشش مقاوم برای حفاظت از سطح فلزی اتومبیل شکل خواهد گرفت. اما چرا رنگ کحالی را باکیفیت می‌دانیم:

  • یکی از عوامل مطلوب در انتخاب رنگ خودرو براق بودن آن است. براقیت رنگ کحالی آن را از سایر رنگ‌ها متمایز می‌کند.
  • چسبندگی بالا نیز جزو ویژگی‌های دیگر این رنگ است.
  • این رنگ انعطاف‌پذیری خوبی دارد.
  • ثبات و پایداری آن خوب است.
  • در برابر کدر شدن مقاومت می‌کند.
  • تغییر رنگ نمی‌دهد.
  • در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاوم است.

این شرکت انواع رنگ تعمیراتی خودرو، انواع بتونه، کیلر، هاردنر، پولیش، آستر و تینر را تولید می‌کند. محصولات کحالی از مواد بسیار با کیفیت و مرغوب ساخته می‌شوند. اگر تصمیم به استفاده از بهترین مارک رنگ خودرو را دارید، کحالی را باید در اولویت قرار دهید.

رنگ برند تام

رنگ تام محصولی بسیار با کیفیت و بادوام است. این برند به عنوان یکی از پرسابقه‌ترین برندهای ایرانی، رنگ خودرو تولید می‌کند. البته برند تام محصولات زیادی تولید می‌کند، اما بیشتر در زمینه تولید رنگ خودرو شهرت دارد. رنگ برند تام انعطاف‌پذیری خوبی نیز دارد و برای سطوح فلزی و چوبی هم به‌کار می‌رود.

رنگ آرکو

برند رنگ آرکو که اولین کارخانه تولید رنگ در ایران به‌شمار می‌رود، یکی از معروف‌ترین برندهای رنگ ایرانی است. کارخانه برند آرکو در شمال غرب کشور فعالیت می‌کند.

برند آرکو در زمینه صادرات به کشورهای همسایه نیز بسیار فعال است. کشورهای ترکمنستان، آذربایجان، تاجیکستان، آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، روسیه و گرجستان از جمله کشورهایی هستند که از این کارخانه خرید می‌کنند.

بهترین برند رنگ خودرو چیست | رنگ تهران

این کارخانه با به‌کارگیری افراد متخصص در زمینه فناوری ماشین‌آلات، رنگ‌های بسیار متنوع و با کیفیتی را تولید کرده است. شرکت آرکو استاندارهای اروپایی را در تولید رعایت می‌کند و همین موضوع باعث شده است محصول آن بهترین مارک رنگ خودرو باشد.

برند آرکو در زمینه تولید انواع بتونه، آستر، لاک، هاردنر و رنگ فعال است. این شرکت انواع رنگ‌های روغنی، نیتروسلولزی، بیس تک و پلی یورتان را تولید می‌کند. رنگ‌های خودروی این شرکت با بهترین مواد اولیه ساخته می‌شوند. همچنین نحوه رنگ‌ آمیزی و پاشش رنگ اتومبیل بسیار در نتیجه نهایی تاثیرگذار است.

رنگ نوژن، بهترین مارک رنگ خودرو

برند رنگ نوژن نیز بهترین مارک رنگ خودرو است. این برند که از سال ۱۳۶۷ فعالیت خود را آغاز کرد، جزو فعال‌ترین برندهای تولید انواع رنگ و پوشش‌های شیمیایی است. رنگ‌های نیتروسلولزی، آلکیدی آمین اکرولیک، آلکیدی هوا خشک، انواع رنگ‌های صنعتی و بتونه از تولیدات این برند هستند. این شرکت به دلیل کیفیت محصولات تولیدی طرفداران زیادی دارد.

برند پلی کور

این شرکت نیز در تولید رنگ‌ اتومبیل فعالیت دارد. رنگ‌های پلی کور مقاومت بالا، پوشش عالی، چسبندگی و انعطاف‌پذیری خوبی از خود نشان می‌دهند. این رنگ در برابر شرایط آب‌و‌هوایی و خوردگی بسیار مقاوم است.

پرفروش ترین مارک رنگ خودرو

طبق بررسی‌هایی که در این زمینه انجام شده، رنگ خودرو در زمان فروش بسیار تاثیرگذار است. یکی از پرفروش‌ترین رنگ‌های خودرو رنگ سفید است، به این دلیل که کمتر کثیف می‌شود. از طرفی به مراقبت کمتری لازم دارد، گردوخاک را کمتر نشان می‌دهد و خش‌های روی آن به اندازه سایر رنگ‌ها مشخص نیست.

همچنین رنگ مشکی برای خودرو رنگ پرفروشی است. البته رنگ‌های مشکی، طوسی، نوک مدادی و سرمه‌ای خش و گردوخاک را بیشتر نشان می‌دهند. رنگ‌های تیره نور آفتاب را بیشتر جذب می‌کنند و مناسب فصول گرم نیستند.

خرید بهترین رنگ خودرو | رنگ تهران

در ایران مردم به خرید خودروهای سفید بیشتر علاقه نشان داده‌اند. به‌همین خاطر بیش از ۶۰ درصد تولید به این رنگ اختصاص دارد.

گرانترین رنگ ماشین

تفاوت قیمت بین رنگ‌های مختلف و برندهای مختلف رنگ خودرو چیزی عادی است. در واقع قیمت هر رنگ متفاوت است، چون نوع تولید و مواد مصرفی آن‌ها فرق دارد. طبیعتا بهترین مارک رنگ خودرو قیمت بالاتری نسبت به سایر رنگ‌های معمولی و بی‌کیفیت دارد.

بعضی رنگ‌ها به علت کمیاب بودن گران‌تر هستند اما تعدادی دیگر همه جا وجود دارند که همین موضوع باعث می‌شود قیمت کمتری داشته باشند.

قیمت رنگ خودرویی به عوامل زیادی بستگی دارد. میزان خش افتادگی، لک یا پوسته شدن در قیمت رنگ‌ها تاثیرگذار است. همچنین رنگ‌های جیغ قیمت بالاتری دارند. رنگ‌های سفید و مشکی ارزان‌ترین رنگ‌های خودرو موجود در بازار هستند. رنگ آبی، آبی کاربنی، بنفش، قرمز، صورتی و زرد نیز قیمت مخصوص به خود را دارند.

بعضی برندهای ماشین با رنگ خاص بیشتر طرفدار دارند. برای مثال ماشین بنز نقره‌ای قیمت بسیار بالایی دارد. رنگ نقره‌ای این برند حدود ده هزار دلار هزینه برمی‌دارد و بسیار جذاب است. دلیل قیمت بالای آن کنترل دقیق رنگ‌ آمیزی و چند لایه بودن پوشش رنگ است.

در ایران نیز ایران خودرو تلاش می‌کند محصول جدید خود را با رنگ سفارشی ارائه کند. اما رنگ‌های سفارشی چه رنگ‌هایی است؟

  • سورمه‌ای متال
  • قهوه‌ای کاردو
  • نقره‌ای تیتانیوم

رنگ‌های ماشین به چند دسته متالیک، مات و کلاسیک تقسیم می‌شوند. این رنگ‌ها از نظر مواد اولیه مصرفی متفاوت هستند و تفاوت قیمت دارند. رنگ‌های مات که جزو جدیدترین تولیدات در عرصه رنگ ماشین هستند، جزو گران‌ترین رنگ‌ها به‌شمار می‌روند و ترمیم آن‌ها نیز دشوارتر است.

سخن نهایی

در این مطلب سعی کردیم بهترین مارک رنگ خودرو را در ایران معرفی کنیم. برندهای زیادی در ایران وجود دارند که حتی در زمینه صادرات فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها با کنترل کیفیت رنگ و به‌کار بردن استانداردهای اروپایی توانسته‌اند در این عرصه موفق شوند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله پرطرفدارترین رنگ خودرو در این زمینه را نیز مطالعه کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *