با انتخاب رنگ دکوراسیون اداری مناسب بهره‌‌ وری کارمندان را افزایش دهید | شرکت رنگ تهران

با انتخاب رنگ دکوراسیون اداری مناسب بهره‌‌ وری کارمندان را افزایش دهید

انتخاب رنگ دکوراسیون اداری اهمیت بسیار زیادی در میزان بهره وری و راندمان کاری کارکنان داشته و می‌تواند یکی از مهم‌ترین مباحث طرح‌ریزی دکوراسیون داخلی این مراکز باشد. به صورت کلی رنگ‌ها و روانشناسی آن‌ها در محیط، تاثیر بسیار زیادی روی جو و روحیات ساکنین و افراد دارد. وجود یک رنگ تیره یا روشن هر چند در نگاه اول تنها ممکن است زیبایی و جذابیت‌های ظاهری یک محیط را متمایز کند اما تجربه و تحقیقات نشان داده که تاثیرگذاری آن‌ها بسیار بیشتر از این حرف‌ها است.

روانشناسی رنگ دفترکار می‌تواند به صورت مستقیم روی میزان صمیمیت فضا و ارتباط نزدیک میان کارکنان تاثیر بگذارد. این مهم نیز در نهایت باعث افزایش راندمان کاری اداره شده و می‌تواند در بالا بردن سرعت پیشرفت نیز موثر واقع شود. بنابراین بسیار مهم است که در انتخاب رنگ دکوراسیون اداری به این موارد دقت ویژه‌ای داشته باشید.

در این مقاله در کنار شما هستیم تا با چند نکته مهم و کاربردی محیط اداره‌ای جذاب و به دور از تمام خستگی‌های روزمره برای شما ایجاد کنیم. مدیران موفق این نکات را از دست نخواهند داد.

روانشناسی رنگ دفتر کار

قبل از اینکه به معرفی موردی رنگ‌های مناسب برای محیط کار بپردازیم برای راهنمایی هر چه بهتر انتخاب رنگ دکوراسیون اداری لازم است تا روانشناسی رنگ دفتر کار را با هم مرور کنیم. با درک روانشناسی رنگ دفتر کار شما می‌توانید از همان ابتدا به سمت انتخاب‌هایی بروید که مناسب با محیط کار شما بوده و می‌تواند راندمان کاری محیط کار شما را بالاتر ببرد.

بررسی روانشناسی رنگ‌ها در محیط کار از این نظر اهمیت دارد که انتخاب رنگ مناسب برای این محیط برای همه کسب و کارها یکسان نیست و عوامل مختلفی می‌توانند در این باره تاثیر گذار باشند. از این رو در قدم اول رنگ‌ها را در سه دسته‌بندی خنثی، گرم و سرد مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم، تا شما بتوانید در اولین قدم دسته‌بندی مناسب برای رنگ دکوراسیون اداری خود را برگزینید.

روانشناسی رنگ دفتر کار | شرکت رنگ تهران

رنگ‌های خنثی

اگر بخواهیم رنگ‌های گرم با کلمه اشتیاق و رنگ‌های سرد را با سکوت محض تعریف کنیم، بهترین واژه برای تعریف رنگ‌های خنثی آرامش خواهد بود. در فرایند انتخاب رنگ دکوراسیون اداری رنگ‌های خنثی بیشترین تاثیر را دارند. زیرا این رنگ‌ها همیشه می‌توانند جذابیت خود را حفظ کرده و به همین دلیل مورد توجه تعداد قابل توجهی از کاربران نیز هستند.

در روانشناسی دفتر کار نیز استفاده از رنگ خنثی می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. این رنگ‌ها را می‌توان با هر رنگ دیگری به راحتی ترکیب کرد و حتی امکان ست شدن وسایل موجود در دکوراسیون محل کار نیز با آن بسیار ساده خواهد بود. سفید، مشکی، خاکستری و طوسی رنگ‌های اصلی موجود در سبد رنگ‌های خنثی هستند که انتخاب رنگ دکوراسیون اداری می‌تواند زیبایی‌های وصف ناپذیری را در آن‌ها ایجاد کند.

استفاده از رنگ‌های خنثی ریسک بسیار کمتری نسبت به سایر رنگ‌ها دارد. زیبایی این رنگ‌ها در هر ترکیب رنگی و با هر نوع دکوراسیونی تقریبا شرایط خوبی به دنبال خواهد داشت. کرم نیز یکی از رنگ‌های خنثی محبوب برای محیط‌های اداری است که می‌تواند جذابیت‌های رنگی‌هایی مانند سفید و مشکی را در آن ایجاد کند. این قبیل رنگ‌ها برای محیط‌هایی که نیاز به آرامش زیادی دارند بهترین گزینه بوده و انتخاب خوبی هستند.

رنگ‌های خنثی | شرکت رنگ تهران

رنگ‌های گرم

خانواده رنگ‌های قرمز معمولا به رنگ‌های گرم معروف هستند. شادابی و اشتیاق و البته کمی هم شیطنت و میل به تلاش بیشتر از جمله توصیف‌های مناسب در روانشناسی رنگ‌های گرم در محیط کار هستند. این قبیل رنگ‌ها نیز کاربرد خاص خود را داشته و استفاده از آن‌ها در محیط‌های اداری می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی روحیه افراد داشته باشد. قرمز نارنجی قهوه‌ای بنفش و هم خانواده‌های آن‌ها می‌توانند بهترین رنگ‌های گرم برای محیط اداری باشند. برای فضاهایی با شور و هیجان بالا و یا محیط‌هایی که کارکنان بیشتر افراد جوان هستند این قبیل رنگ‌ها انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

رنگ‌های گرم | شرکت رنگ تهران

رنگ‌های سرد

آبی، سبز و هم خانواده‌های آن‌ها تشکیل دهنده طیف رنگ سرد هستند. انتخاب رنگ دکوراسیون اداری از میان رنگ‌های سرد باید با دقت بسیار زیادی همراه باشد. برای محیط‌هایی که خستگی زیاد می‌تواند یک سم بزرگ باشد انتخاب این رنگ‌ها چندان جالب نخواهد بود. از این رو معمولا در اتاق‌ها کمتر از آن‌ها استفاده می‌شود و فضاهای عمومی بیشتر با آن زیبا می‌شوند. در استفاده از رنگ‌های سرد برای محیط کار باید به اندازه محیط و نوع وسایل دکوراسیون نیز دقت کافی داشته باشید.

رنگ‌های سرد | شرکت رنگ تهران

انتخاب ترکیب رنگ مناسب فضای اداری

در نهایت نوبت به این رسیده که پیشنهادات جذابی برای انتخاب رنگ دکوراسیون اداری را نیز به شما ارائه کنیم. این پیشنهادات می‌توانند ذهن شما را برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ بازتر کرده و در نهایت تصمیم بهتری را برای شما ایجاد کنند. از این رو محیط کار خود را با این ترکیب رنگ‌ها تصور کرده و مزیت‌ها و معایب آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

قهوه‌ای و طوسی برای محیط‌های اداری لاکچری

برای فضاها و محیط‌های اداری لاکچری انتخاب رنگ اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع انتخاب رنگ دکوراسیون اداری برای چنین محیط‌هایی می‌تواند تعیین کننده‌ترین نقش را در نشان دادن وجه تمایز آن‌ها با سایر محیط‌ها داشته باشد. برای چنین محیط‌هایی استفاده از رنگ قهوه‌ای و طوسی معمولا در اولویت کاربران قرار می‌گیرد. دقت داشته باشید که مدل و نوع محصولات مورد استفاده در دکوراسیون را نیز باید به ایجاد زیبایی‌های این محیط‌ها اضافه کنید.

قهوه‌ای و طوسی برای محیط‌های اداری لاکچری | شرکت رنگ تهران

قرمز و مشکی یا قرمز و سفید

ترکیب رنگ قرمز مشکی و قرمز سفید همیشه می‌تواند جذابیت قابل توجهی را در محیط اداری ایجاد کند. مخصوصا در فضاهایی که پویایی در آن‌ها بسیار زیاد است استفاده‌ از این رنگ‌ها می‌تواند خیره کننده باشد.

اگر دفتر کار شما با دیوارهای سفید تزئین شده استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی می‌تواند تکمیل کننده آن باشد. همچنین محصولات مشکی در کنار محصولات قرمز و سفید بیش از پیش زیبایی خود را نشان می‌دهند. برای محیط‌های اداری که رفت و آمد در آن‌ها کمتر است و نیاز به ایجاد شور و شوق بیشتری در کارکنان برای افزایش روحیه دارید استفاده از این ترکیب رنگ‌ها می‌تواند در اولویت باشد.

سفید و آبی

از دیگر ترکیب رنگ‌های مناسب برای محیط‌های اداری آبی  و سفید است. ترکیب این دو رنگ محیط بسیار زیبایی را در اداره و محل کار شما ایجاد خواهد کرد. البته برای اتاق‌های کوچک استفاده از این ترکیب رنگ ممکن است چندان جالب نباشد. اما در مکان‌های عمومی بزرگ یا سالن‌های باریک و دراز آبی و سفید بیشتر خود را نشان خواهد داد.

بنفش، نقره‌ای، طلایی و سفید

اگر به دنبال استفاده از رنگ‌های گرم برای محیط کار خود به عنوان رنگ اصلی هستید انتخاب رنگ‌های ترکیبی اهمیت بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. رنگ بنفش یکی از رنگ‌هایی است که به دلیل ایجاد شور و شوق بالا در محیط کار مورد توجه مدیران اداره جات قرار می‌گیرد. این رنگ زیبا را می‌توانید در کنار نقره‌ای طلایی و حتی سفید استفاده کنید. این ترکیب رنگ‌ها برای محیط‌هایی با رفت و آمد کمتر می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

سبز و سفید

هر چند مشکی و سفید معمولا جزء اولویت‌های اصلی برای انتخاب رنگ دکوراسیون اداری است اما با این حال اضافه شدن رنگ سبز به سفید نیز می‌تواند این جذابی‌ها را چندین برابر نماید. در محیط‌هایی که ایجاد نور بیشتر می‌تواند تاثیر بیشتری روی راندمان کارکنان داشته باشد این ترکیب رنگ را نیز باید در لیست انتخاب‌های خود داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر راجب روانشناسی رنگ سبز به این مقاله مراجعه کنید.

رنگ سبز در دکوراسیون اداری | شرکت رنگ تهران

زرد و سفید

ترکیب رنگ زرد و سفید نیز می‌تواند نشان دهنده یک محیط دوست داشتنی و صمیمی باشد. این ترکیب رنگ معمولا به صورت سفید در دیوارها و زرد در کفپوش‌ها و وسایل دکوراسیون خود را بیشتر نشان می‌دهد.

رنگ زرد در دکوراسیون اداری | شرکت رنگ تهران

کلام آخر

انتخاب رنگ دکوراسیون اداری با توجه به تاثیر روانشناختی رنگ ها و نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، اهمیت بسیار زیادی برای ایجاد یک محیط زیبا و لذت بخش برای کارکنان دارد. همین موضوع تاثیر مستقیمی روی کیفیت و راندمان کار آن‌ها نیز خواهد گذاشت. برای مدیران موفق و کسانی که جزئی ترین مسائل را نیز در محیط محل کار خود در نظر می گیرند این انتخاب‌ها نشان از مسئولیت پذیری بالا خواهد داشت.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *