پوسته شدن رنگ ماشین | شرکت رنگ تهران

معرفی ۶ دلیل اصلی پوسته شدن رنگ ماشین و راه رفع آن!

ظاین روزها خودروها را می‌توانیم در رنگ‌های مختلفی مشاهده کنیم که هر کدام زیبایی خاص خودشان را دارند. در این میان اما باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که نگهداری از رنگ ماشین اهمیت زیادی دارد. در صورت رسیدگی نامناسب ممکن است با مشکلاتی مانند پوسته شدن رنگ ماشین مواجه شوید که می‌تواند زیبایی را از ماشین شما بگیرد.

رنگ ماشین یک‌لایه محافظ در برابر عوامل مختلفی مانند نور خورشید است که از بدنه و لایه‌های زیرینش حفاظت می‌کند. حال ممکن است این لایه دچار آسیب‌هایی شود که یکی از آن‌ها پوسته شدن نام دارد. خوشبختانه برای رفع این مشکل هم راه‌های وجود دارد که اگر به‌درستی به کار گرفته شوند، رنگ بدنه را به طور کامل ترمیم می‌کنند.

هدف اصلی ما در این مقاله هم بررسی همین راه‌هایی است که برای رفع پوسته شدن رنگ ماشین استفاده می‌شوند. با ما در ادامه همراه باشید تا جوانب مختلف از این مشکل را بررسی کنیم و برای آن راه‌حل‌های کاربردی ارائه دهیم.

پوسته شدن رنگ ماشین چیست | شرکت رنگ تهران

پوسته شدن رنگ ماشین چیست؟

رنگ بدنه خودرو تنها یک‌لایه نیست، بلکه از چندلایه روی‌هم تشکیل می‌شود که هر کدام کارایی خاصی دارند. در لایه ابتدایی بتونه قرار دارد که سطح بدنه را کاملاً صاف و یکدست می‌کند. لایه بعدی آستر رنگ خودرو است که به چسبندگی بهتر رنگ کمک می‌کند. لایه بعد هم رنگ اصلی است که از بیرون دیده می‌شود. در انتها هم برای حفاظت و زیبایی بیش‌تر، یک‌لایه براق‌کننده روی آن زده می‌شود.

پوسته شدن رنگ ماشین در واقع به آسیب‌دیدن این لایه‌ها ارتباط دارد. در این پدیده، شاهد هستید که رنگ از روی بدنه جدا می‌شود و به‌نوعی برآمده خواهد بود.

عوامل زیادی می‌توانند روی این موضوع تأثیر داشته باشند و ازاین‌رو مهم است که اطلاعات کافی در مورد رنگ خودرو و روش‌های محافظت و ترمیم آن داشته باشید.

چرا رنگ ماشین پوسته می‌شود؟

یکی از سؤالاتی که بعد از مشاهده این مشکل ذهن شما را درگیر خواهد کرد، این است که دلیل ایجاد آن چیست؟

۱.    تأثیر مواد شیمیایی

گاهی بنا به شرایط یا به‌صورت اتفاقی مواد شیمیایی روی رنگ بدنه می‌ریزند و اگر در مدت کوتاهی تمیز نشوند، آسیب‌های جدی به رنگ وارد خواهند کرد. ازاین‌رو مهم است که در چنین شرایطی، حتماً در کوتاه‌ترین زمان مواد شیمیایی را از روی سطح خودرو پاک کنید. در واقع مواد شیمیایی و اسیدی به‌عنوان دشمن رنگ خودرو شناخته می‌شوند. البته این لقب را برای موارد دیگری هم می‌توان به کاربرد که در مطلب « دشمن رنگ خودرو » به آن خواهیم پرداخت.

۲.    استفاده از رنگ بی‌کیفیت

متأسفانه، بسیاری از خودروها هستند که رنگ استفاده شده در بدنه آن‌ها چندان کیفیت خوبی ندارد. در چنین شرایطی پس از مدت کوتاهی، مشکلاتی مانند پوسته شدن رنگ ماشین بروز پیدا خواهند کرد. راه‌حل منطقی برای حل این مشکل تعویض کامل رنگ خواهد بود؛ چرا که اگر رنگ بی‌کیفیت باشد، حتی در صورت ترمیم، باز هم ممکن است دچار همین آسیب شود.

۳.    تابش نور خورشید

یکی دیگر از علت‌های پوسته شدن رنگ خودرو این است که برای مدت طولانی در معرض تابش نور خورشید باشند. اشعه uv می‌تواند به‌مرور باعث آسیب به بافت رنگ خودرو شود و به‌عنوان یکی از علت‌های پوسته شدن رنگ شناخته می‌شوند.

۴.    شستشوی نامناسب

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث پوسته شدن رنگ ماشین شود، شستشوی نامناسب و گاهی بیش از اندازه است. اگر در پروسه شستشوی رنگ خودرو از مواد و تجهیزات مناسبی استفاده شود، ممکن است پس از مدتی با پدیده پوسته شدن رنگ مواجه شوید. همچنین شستشوی بیش از حد هم می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. شستشوی مناسب یکی از اصول در محافظت رنگ ماشین است که همه باید در موردش بدانند، اما اصول دیگری هم برای این منظور وجود دارند که در بلاگ « محافظت از رنگ خودرو » به آن‌ها پرداخته‌ایم.

۵.    بالارفتن سن خودرو

گاهی اوقات هم پوسته شدن رنگ خودرو می‌تواند به بالارفتن سن آن ارتباط داشته باشد. به‌مرورزمان رنگ دچار فرسایش می‌شود و دیگر دوام قبل را نخواهد داشت. در چنین شرایط پوسته شدن رنگ یک امر کاملاً طبیعی بوده و نشان‌دهنده فرارسیدن زمان رنگ‌آمیزی خودرو خواهد بود.

۶.    بالابودن میزان رطوبت

یکی از عواملی که می‌تواند کیفیت رنگ خودرو را به‌شدت کاهش دهد، بالابودن میزان رطوبت است. رطوبت بالا می‌توانند به‌مرور با خوردگی و پوسته شدن لایه‌های رنگ ماشین شود. ازاین‌رو این مشکل در مناطقی که آب‌وهوای مرطوب دارند، بیش‌تر دیده می‌شود. البته که تنها آسیب رطوبت، پوسته شدن نیست و این عامل می‌تواند باعث رنگ‌پریدگی ماشین هم باشد. در مطلب « رنگ پریدگی ماشین » این موضوع را با دید تخصصی‌تری بررسی کرده‌ایم.

اجرای صحیح رنگ خودرو | شرکت رنگ تهران

چگونه می‌توان پوسته شدن رنگ ماشین را از بین برد؟

در زمینه خودرو هر مشکلی راه‌حل خاص خودش را دارد و نیازی نیست نگران ازبین‌نرفتن یک ایراد یا مشکل باشید. در مورد پوسته شدن رنگ ماشین هم این موضوع وجود دارد و برای رفع آن می‌توان از روش ترمیم رنگ استفاده کرد.

در واقع زمانی که بخشی از رنگ بدنه پوسته می‌شود، دیگر قابلیت استفاده ندارد، ازاین‌رو باید رنگ در آن بخش، ترمیم شود. برای این منظور بخش موردنظر را با آب و مواد شوینده مناسب شستشو دهید. دقت کنید که آلودگی‌ها باید به طور کامل پاک شوند.

پس از این تمامی قسمت‌های پوسته شده باید جدا شوند. برای این منظور بهترین کار استفاده از سنباده‌زنی در محل است. سعی کنید این پروسه را به‌آرامی و با استفاده از سنباده مناسب انجام دهید که به بدنه خودرو آسیبی وارد نشود.

پس از این باید از یک رنگ همخوان با دیگر قسمت‌ها و البته یک رنگ باکیفیت استفاده کنید. در خرید این رنگ دقت کنید، چرا که کیفیت آن در نتیجه کار تأثیر زیادی دارد. برای این منظور توصیه ما این است که به فروشگاه رنگ تهران مراجعه کنید. این فروشگاه می‌توانید برای انتخاب رنگ به شما مشاوره تخصصی دهد و تنوع خوبی از انواع محصولات موردنیاز شما را دارد.

در انتهای کار و زمانی که بخش پوسته شده کامل ترمیم شده است، باید از یک‌لایه محافظ رنگ خودرو رو تمامی بدنه خودرو استفاده کنید. این کار هم بخش ترمیم شده را مقاوم‌تر می‌کند، هم این که از آسیب به بقیه بخش‌ها جلوگیری خواهد کرد.

چگونه باید از پوسته شدن رنگ ماشین پیشگیری کنیم؟

ترمیم یا تعویض رنگ ماشین دردسرهای خاص خود را دارند و هر کدام می‌توانند هزینه‌های زیادی را روی دستان شما بگذارند. همین موضوع باعث شده تا بسیار از افراد به دنبال روش‌های پیشگیری از پوسته شدن رنگ ماشین باشند. با استفاده از راه‌ها، دیگر لازم نیست نگران پوسته شدن یا هر آسیب دیگری به بدنه ماشین باشید.

پارک‌کردن خودرو در سایه

تابش نور خورشید برای مدت طولانی یکی از اصلی‌ترین دشمنان رنگ خودرو و یکی از علت‌های پوسته شدن رنگ آن است. باتوجه‌به این موضوع برای پیشگیری از به روزه پوسته شدن رنگ، باید به محل پارک خودروی خود دقت کنید که در محیطی باشد که سایه روی ماشین بیفتد.

استفاده از روکش محافظ

بدنه ماشین در معرض آسیب‌های بسیاری است که هر کدام می‌توانند به‌نوعی باعث تخریب رنگ شوند. اگر دوست دارید رنگ ماشین شما همیشه سالم باقی بماند، بهتر است که در زمانت پارک خودرو برای مدت طولانی، از یک روکش محافظ استفاده کنید. این کار نه‌تنها از پوسته شدن رنگ ماشین، بلکه از مشکلات دیگر هم پیشگیری خواهد کرد.

استفاده از مواد شوینده مناسب

مواد شوینده نامناسب که حاوی متریال‌های شیمیایی مضر باشند، می‌توانند به رنگ خودرو شما آسیب جبران‌ناپذیری وارد کنند. ازاین‌رو برای پیشگیری از مشکلات متعددی مانند پوسته شدن رنگ خودرو، می‌توانید به انتخاب مواد شوینده اهمیت بیش‌تری بدهید.

استفاده از رنگ باکیفیت

اگر در حال تعویض کامل رنگ خودرو هستید، سعی کنید از بهترین نمونه رنگی که وجود دارد برای خودرو خود استفاده کنید. رنگ‌های بی‌کیفیت و غیراستاندارد دوام و ماندگاری چندانی ندارند و صرفاً هزینه‌های شما را افزایش می‌دهند. ازاین‌رو بهتر است با صرف هزینه بیش‌تر، رنگ باکیفیت‌تری را خریداری کنید دوام بیش‌تری در مقابل پوسته شدن داشته باشد.

اجرای صحیح رنگ

در بسیاری از موارد پوسته شدن رنگ ماشین به دلیل اجرای نادرست رنگ ایجاد می‌شود. رنگ‌آمیزی خودرو اصول و قواعد خاصی دارد که باید رعایت شوند. برای مثال استفاده از آستر باکیفیت یکی از این اصول است. ازاین‌رو اگر می‌خواهید با مشکلاتی مانند پوسته شدن رنگ مواجه نباشید، بهتر است در ابتدا تمامی مراحل رنگ‌آمیزی را طبق اصول پیش ببرید.

رنگ ماشین | شرکت رنگ تهران

پوسته شدن رنگ ماشین؛ یکی از مهم‌ترین مشکلات رایج برای خودروها

خودرو به‌مرورزمان نیاز به رسیدگی‌هایی دارد که بخشی از آن به رنگ بدنه مربوط است. رنگ بدنه در معرض آسیب‌های زیادی قرار دارد و ازاین‌رو زودتر نیاز به توجه شما خواهد داشت. در شرایطی که با مشکلاتی مانند پوسته شدن رنگ مواجه هستید، بهترین کار این است که در کوتاه‌ترین زمان برای رفع آن اقدام کنید.

همچنین مهم است که از رنگ‌های مناسب و کارآمد در این زمینه استفاه شود. یکی از این رنگ‌های که با انواع خودروهای داخلی و خارجی همخوانی دارد، رنگ ۲۱ خودرو است. در نهایت باید اشاره کنیم که پوسته شدن رنگ ماشین امر چندان رایجی نیست و در صورت مواجه با آن بهتر است که خودرو خود را به متخصص نشان دهید و هر چه زودتر برای رفع آن اقدام کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *