بهترین برند رزین | رنگ تهران

بهترین مارک رزین متعلق به کدام شرکت است؟

رزین ماده‌ای شیمیایی است که از ترکیب دو عنصر مایع یعنی رزین و هاردنر به وجود می‌آید. این دو ماده پس از ترکیب با هم واکنش شیمیایی نشان می‌دهند همین موجب می‌شود که کار کردن با این مواد بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی بسیار خطرناک باشد. پس از ادغام این دو ماده با هم و با گذشت یک الی سه روز رزین که یک ماده جامد است تولید می‌شود. رزین پلاستیکی شکل به خودی خود بی‌خطر است. رزین کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارد از جمله صنعت قایق سازی عطرسازی و زمینه‌های هنری مثل ساخت زیورآلات آلات موسیقی دکوراسیون‌های داخلی منازل تابلوسازی یا مجسمه‌سازی. برای استفاده از رزین در هر یک از این صنایع ابتدا لازم است با بهترین مارک رزین آشنا شوید.

معرفی انواع رزین

رزین ها انواع مختلفی دارند که هر کدام بدلیل ساختار شیمیای خاص، ویژگی‌های خاصی دارند. انواع رزین عبارتند از:

  1. رزین‌ پلی استر
  2. رزین فنولیک
  3. رزین آلکیدی
  4. رزین پلی کربونات
  5. رزین پلی آمید
  6. رزین پلی اورتان
  7. رزین سیلیکونی
  8. رزین اپوکسی
  9. رزین وینیل استر
  10. رزین پلی اتیلن
  11. رزین اکریلیک
  12. رزین پلی استایرن
  13. رزین پروپیلن
  14. رزین های طبیعی

چطور بهترین برند رزین را شناسایی کنیم؟

برای این‌که بتوانید نتیجه بهتری از استفاده از هر نوع رزین داشته باشید لازم است بهترین مارک رزین را بشناسید و تهیه کنید.

امروزه به دلیل تحریم‌ها و مشکلات در واردات و همچنین بالا بودن نرخ تبدیل یورو و دلار به تومان عموما از کشورهای اروپایی و آمریکا یا کانادا رزینی به ایران وارد نمی‌شود. ضمن این‌که بسیاری از برندهای ایرانی قادر هستند رزین را با کیفیت بسیار بالایی تهیه کرده و با قیمت مناسب‌تری به بازار عرضه کنند. علاوه بر این‌ها بهتر است رزین را حتما از فروشنده‌ی اصلی تهیه کنید چرا که ممکن است در دام واسطه‌گران سودجویی بیفتید که با ارائه رزین تقلبی، قصد سودجویی دارند.

رزین‌های موجود در ایران عمدتا ساخت کشورهای تایوان کره جنوبی تایلند و چین هستند و از لحاظ کیفیت با همدیگر متفاوتند. در حال حاضر بهترین مارک رزین در بازار تهران رزین اپوکسی کره‌ای است.

همانطور که به آن اشاره شد رزین ایرانی نیز در بازار به وفور یافت می‌شود، اما حتما به برند و کیفیت آن قبل از خرید باید توجه کنید. حتی اگر بهترین برند رزین را نیز خریداری می‌کنید بهتر است هنگام خرید علاوه بر قیمت آن حتما به ویژگی‌هایی که عنوان می‌شود دقت نمایید.

انواع مختلف رزین در بازار موجود است که هریک ویژگی‌هایی دارند. خصوصیاتی چون: رنگ رزین، مقاومت آن، قابلیت ترکیب شدن آن با چوب حباب‌گیری، عدم جمع شدگی و کاهش حجم آن، میزان زمان سفت شدن آن و عدم استفاده از حلال‌ها در رزین یا هاردنر. با آگاهی نسبت به این موارد، می‌توانید برند رزین و نوع مناسب آن را شناسایی و خریداری کنید.

"معرفی

معرفی بهترین برند های رزین

امروزه با توجه به مصارف گوناگونی که رزین‌ها دارند و از آن‌ها در صنایع مختلف استفاده می‌شود شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند. در این قسمت به معرفی چند کارخانه‌ای که در ایران به عنوان یکی بهترین برند های رزین محصولات باکیفیتی را ارائه می‌دهند خواهیم پرداخت.

شرکت رزینفام

این شرکت از سال ۱۳۵۷ مشغول به کار شده و  محصولات پلیمری باکیفیتی را به بازار عرضه می‌کند. بازسازی خط تولید این شرکت با همکاری Hoechst آلمان صورت گرفت و از دانش روز آلمان استفاده می‌کند. به همین جهت از افتخارات این شرکت عنوان بهترین تولیدکننده رزین در ایران است. همچنین عنوان اولین تولیدکننده‌ی رزین‌های امولسیونی اکریلیک و استایر اکریلیک در کشور متعلق به رزینفام است.

شرکت یشم

شرکت یشم در سال ۱۳۵۵ راه اندازی شده و یکی از معروف‌ترین شرکت‌ها در بخش تولید رزین‌های صنعتی است.  از جمله محصولاتی که در این شرکت تولید می‌شود می‌توان به رزین پلی‌استر ارتو فتالیک و ایزو فتالیک و انواع رزین وینیل‌استر اشاره کرد. به دلیل استفاده از متریال درجه یک کیفیت این محصولات بسیار قابل قبول می‌باشند.

شرکت رزیتان

این شرکت با همت افراد متخصص فعالیت خود را آغاز کرد. رزیتان دارای عمری بالغ بر چهار دهه است. این مجموعه یکی از بهترین مارک‌های رزین در ایران است که در تولید رزین‌های خود از آخرین تکنولوژی ها استفاده می‌کند. به همین دلیل جزو اولین شرکت‌هایی است که موفق شده گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ در سال ۲۰۱۵ دریافت کند. از ویژگی‌های این شرکت تنوع محصولات کیفیت بالا و خدمات پس از فروش است. این شرکت بیش از ۱۳۰ نوع مختلف از رزین‌های صنعتی از جمله رزین‌های فنولیک آلکید اپوکسی و پلی استر غیر اشباع را تولید می‌کند.

شرکت نقشینه فام

این شرکت نیز جزو بهترین برند رزین در ایران است. این شرکت مجهز به واحدهای آزمایشگاهی و خط تولید ویژه ای دارد که موجب می‌شود کیفیت بالای محصولات آن تضمین شود. از محصولات نقشینه فام می‌توان به رزین های آلکیدی نظیر شورت اویل مدیوم اویل و لانگ اویل و همچنین تولید انواع رنگ‌های بر پایه رزین اشاره کرد.

شرکت پرنیان رزین سبز

این شرکت در سال ۱۳۸۱ راه‌اندازی شد و با حضور پررنگ در بازار کشور و توجه به استاندارد‌ها، در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۳) گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ را بدست آورد. پرنیان سبز با استفاده از تجهیزات و امکانات عالی و همچنین با به کارگیری تازه‌ترین فناوری‌ها اقدام به تولید رزین‌های با کیفیت می‌نماید. از جمله محصولاتی که در این شرکت تولید و به بازار عرضه می‌شود رزین‌های اکریلیک ترموپلاست اکریلیک کلد پلاست اکریلیک هیدروکسیل و اصلاح شده است.

بهترین مارک رزین | رنگ تهران

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با انواع کلی رزین که به صورت طبیعی و مصنوعی وجود دارند آشنا کنیم. همچنین زمینه‌های گوناگون به کارگیری از رزین‌های مصنوعی و محصولات متنوعی که در این دسته تولید می‌شود را به صورت جامع پوشش دادیم و شما را با انواع مصارف آن آشنا کردیم.

در خاتمه سعی کردیم شما را با معرفی بهترین مارک رزین‌ موجود در ایران و بهترین نوع رزین‌های تولیدی در ایران آشنا کنیم. با دانستن این موارد می‌توانید در زمان خرید و بنابر نیازتان رزین مد نظر خود را به راحتی انتخاب و خریداری نمایید. در صورتی که قصد خرید رزین و انواع پودر رنگ را دارید، به سایت رنگ تهران مراجعه کنید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *