ترکیب رنگ ساختمانی نسکافه ای | شرکت رنگ تهران

راهنمای دقیق در ترکیب رنگ ساختمانی نسکافه ای

ترکیب رنگ ساختمانی نسکافه ای یکی از محبوب‌ترین پالت‌های رنگی در دنیای طراحی امروز است. در این مقاله می‌خواهیم شما را با طیف‌های رنگی و نحوه پیاده‌سازی این رنگ آشنا کنیم.

امروزه در طراحی ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف، توجه بسیار ویژه‌ای به رنگ‌ها می‌شود. بسیاری از افراد در این زمینه از روانشناسی رنگ‌ها کمک گرفته و تلاش می‌کنند تا یک پالت رنگی جذاب و منحصر به فرد طراحی کنند. یکی از رنگ‌هایی که در فضاهای مختلف به ‌کار برده شده و طرفداران زیادی نیز دارد، رنگ نسکافه‌ای است. در ادامه به ‌صورت کامل به معرفی ترکیب رنگ ساختمانی نسکافه ای و طیف‌های مختلف آن می‌پردازیم تا شما بتوانید از این رنگ برای فضاهای مختلف بهره ببرید.

کاربرد رنگ ساختمانی نسکافه ای | شرکت رنگ تهران

آشنایی با رنگ ساختمانی

می‌دانیم که دنیای رنگ‌ها امروزه تنوع بسیار بالایی داشته و رنگ‌های مختلف با کاربردهای گوناگونی به بازار عرضه‌ شده‌اند. یکی از مهم‌ترین دسته‌های رنگ که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، رنگ ساختمانی است. رنگ ساختمانی برای رنگ‌آمیزی و نقاشی نمای داخلی یا خارجی ساختمان‌ها به کار برده می‌شود. استفاده از رنگ ساختمانی را می‌توان به ‌عنوان راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای ایجاد تغییر و تنوع در طراحی داخلی ساختمان معرفی کرد.

شما می‌توانید به‌سادگی برای تغییر حس و حال خانه و یا اتاق خود، از مدل‌های مختلف رنگ ساختمانی استفاده کنید و جان تازه‌ای به محیط ببخشید. این رنگ‌ها دارای تنوع بسیار بالایی هستند؛ اما اگر بخواهیم آن‌ها را دسته‌بندی کنیم، می‌توانیم رنگ‌ها را در دو دسته کلی معمولی و طرح‌دار قرار دهیم. شما می‌توانید بسته به سلیقه خود و همچنین سازگاری با دکوراسیون محیط، از بین طیف‌ها و مدل‌های رنگی انتخاب کنید.

اهمیت انتخاب رنگ مناسب برای محیط‌های ساختمانی

انتخاب رنگ مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان به‌سادگی از کنار آن عبور نکرده و حتما در زمان انتخاب، ذوق و سلیقه خود را به کار بگیرید. در واقع می‌توانیم بگوییم که رنگ ساختمان، بخشی از طراحی دکوراسیون آن محسوب شده و باید با سایر بخش‌ها، سازگاری بالایی داشته باشد.

در زمان انتخاب رنگ، شما باید هم‌زمان به نوع رنگ انتخابی و همچنین طیف رنگی توجه داشته باشید. رنگ‌های روشن می‌توانند به دل‌بازتر و بزرگ‌تر شدن محیط کمک شایانی کنند. پس اگر با محدودیت فضا روبه‌رو هستید، توصیه می‌کنیم که از رنگ‌های روشن استفاده نمایید.

انتخاب رنگ‌های خنثی نیز در این زمینه یکی از راهکارهایی است که می‌توانید در پیش بگیرید. رنگ‌های خنثی معمولا با تمام رنگ‌ها سازگاری دارند و شما می‌توانید در انواع سبک‌های دکوراسیون، از آن‌ها بهره ببرید. یکی از رنگ‌هایی که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده و در دسته رنگ‌های روشن و سازگار قرار می‌گیرد، ترکیب رنگ ساختمانی نسکافه ای است.

معرفی رنگ نسکافه‌ای

همان‌طور که اشاره کردیم، امروزه استفاده از رنگ ساختمانی نسکافه ای در بخش‌های مختلف ساختمان بسیار ترند شده و عده زیادی از این رنگ در مدل‌ها و طیف‌های مختلف، برای تکمیل دکوراسیون خانه و یا محل کار خود استفاده می‌کنند.

رنگ نسکافه‌ای در دسته رنگ‌های گرم قرارگرفته و می‌تواند انرژی فوق‌العاده‌ای را در محیط به وجود آورد. همین موضوع باعث شده تا افراد از این رنگ برای دیوار بخش‌های مختلف خانه به‌ویژه سالن پذیرایی و یا دفتر کار خود، استفاده کنند. رنگ نسکافه‌ای با انواع رنگ‌ها سازگاری بالایی داشته و می‌تواند یک دکوراسیون جذاب و منحصربه‌فرد برای شما به وجود آورد.

علت محبوبیت رنگ نسکافه‌ای برای ساختمان

رنگ نسکافه‌ای یکی از محبوب‌ترین رنگ‌هایی است که هم برای نمای داخلی و هم نمای خارجی ساختمان‌ها از آن استفاده می‌شود. این رنگ معمولا با روحیات تمام افراد سازگار بوده و می‌تواند انرژی آن‌ها را بالا ببرد. به همین دلیل است که تا این حد محبوب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنوع و گستردگی بالا در طیف نسکافه‌ای نیز از دیگر دلایلی است که باعث محبوبیت بسیار بالای آن شده است.

رنگ نسکافه‌ای طیفی گسترده از تیره تا روشن دارد و شما می‌توانید از بین آن‌ها مناسب‌ترین و سازگارترین گزینه را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید. همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم، ترکیب این رنگ با رنگ‌های دیگر به‌آسانی امکان‌پذیر بوده و از این طریق می‌توان به پالت‌های رنگی بسیار جذابی دست پیدا کرد. این موضوع نیز از دیگر دلایل محبوبیت ترکیب رنگ ساختمانی نسکافه ای محسوب می‌شود.

انواع رنگ نسکافه‌ای | شرکت رنگ تهران

کاربردهای رنگ نسکافه‌ای در فضاهای مختلف

قبل از اینکه ابزار نقاشی ساختمان را تهیه کنید، لازم است تا با کاربردهای متنوع رنگ ساختمان نسکافه‌ای آشنا شده و بدانید که از آن برای چه فضاهایی استفاده می‌شود. در این حالت می‌توانید یک طراحی اصولی برای نقاشی ساختمان خود داشته باشید.

دیوار پذیرایی و نشیمن

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای رنگ نسکافه‌ای، مربوط به دیوار پذیرایی و نشیمن خانه است. استفاده از این رنگ گرم و دل‌نشین، می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای در انرژی محیط داشته باشد و باعث به وجود آمدن یک جو کاملا صمیمی در نشیمن شود. رنگ نسکافه‌ای با سایر رنگ‌هایی که در این محیط‌ها به کار می‌روند مانند کرم، استخوانی، آبی، سبز و سفید، سازگاری بالایی داشته و می‌تواند یک ترکیب جذاب به وجود آورد.

اتاق‌خواب بزرگسال

از دیگر کاربردهای ترکیب رنگ ساختمانی نسکافه ای، می‌توان به اتاق‌خواب بزرگسال اشاره کرد. با به کار بردن این رنگ در اتاق‌خواب، می‌توانید ضمن آرامش، نشاط و انرژی مثبت را نیز به افراد منتقل کنید. معمولا افراد تمایل دارند تا در اتاق‌خواب خود ریلکس کرده و آسایش داشته باشند که این موضوع با کمک رنگ نسکافه‌ای، امکان‌پذیر است.

راهروهای بزرگ و مجلل

استفاده از رنگ ساختمانی نسکافه ای برای راهروهای بزرگ‌تر خانه‌های مجلل نیز انتخاب بسیار مناسبی محسوب می‌شود. رنگ نسکافه‌ای می‌تواند شکوه و جلال چنین راهروهایی با سقف‌های بلند را به‌خوبی به بیننده‌ها منتقل کند.

آشپزخانه‌های بزرگ

از دیگر کاربردهای رنگ نسکافه‌ای، می‌توانیم به آشپزخانه‌های بزرگ اشاره‌کنیم. شما می‌توانید با انتخاب کابینت‌های مناسب در کنار رنگ نسکافه‌ای، یک آشپزخانه گرم و جذاب برای خود بسازید که با فعالیت در آن به هیچ عنوان احساس خستگی نکنید.

معرفی طیف‌های مختلف رنگ نسکافه‌ای

همان‌طور که می‌دانیم ترکیب رنگ ساختمانی نسکافه ای، دارای طیف گسترده‌ای است که هرکدام از آن‌ها جذابیت‌های ظاهری مخصوص به خود را دارند. در این بخش قصد داریم تا با طیف‌های مختلف رنگ نسکافه‌ای و ساختن هر یک از آن‌ها آشنا شویم تا شما بتوانید گزینه مورد نظر خود را ساخته و از آن استفاده کنید.

برای ساختن طیف‌های مختلف ترکیب رنگ ساختمانی نسکافه ای چند روش مختلف وجود دارد که در این قسمت قصد داریم تا به بررسی آن‌ها بپردازیم.

روش اول

در روش اول برای ساخت این ترکیب رنگ باید رنگ‌های سفیدی، گل ماشی، قرمز و مشکی را با نسبت‌های عمیق با یکدیگر ترکیب نمود. لازم به ذکر است که رنگ سفید در این ترکیب به‌ عنوان رنگ پایه و اصلی عمل می‌کند و سایر رنگ‌ها باید به‌آرامی به آن اضافه شوند. توجه داشته باشید که تمام رنگ‌ها باید از یک جنس و خانواده باشند و به ترتیب به رنگ پایه اضافه شوند.

روش دوم

در روش دیگری که برای ساخت رنگ نسکافه‌ای استفاده می‌شود، باید به سراغ رنگ شاپان بروید که یک نوع رنگ‌ روغنی است. شاپان در دو رنگ مشکلی و قهوه‌ای وجود دارد. در این روش، شما باید رنگ شاپان قهوه‌ای را بسیار آرام به رنگ سفید پایه اضافه کنید تا کم‌کم ترکیب دلخواهتان را به دست آورید.

روش سوم

چنانچه قصد ساخت رنگ نسکافه‌ای روشن را دارید، لازم است تا نسبت رنگ سفید را کمی بیشتر از حالت طبیعی محاسبه کنید. همچنین برای ساخت رنگ نسکافه‌ای تیره، توصیه می‌کنیم که نسبت سایر رنگ‌ها را کمی بیشتر از حالت معمول در نظر بگیرید.

طیف‌های مختلف رنگ نسکافه‌ای | شرکت رنگ تهران

برندهای مطرح رنگ ساختمانی

امروزه برندهای متنوعی در زمینه تولید رنگ‌های مختلف فعالیت می‌کنند که شما می‌توانید رنگ ساختمانی مورد نظر خود را به ‌راحتی از آن‌ها خریداری کنید. در این بخش به معرفی چند نمونه از مطرح‌ترین برندهای تولیدکننده در این زمینه می‌پردازیم تا شما به ‌صورت کامل با آن‌ها آشنا شده و بتوانید خرید بهتری داشته باشید.

رنگ سحر

رنگ سحر یکی از برندهای معروف تولیدکننده انواع رنگ محسوب می‌شود که محصولات متنوعی را به بازار ارائه کرده است. برند سحر توانسته با تولید انواع رنگ‌های صنعتی و ساختمانی، نیازهای کاربران را تا حد زیادی پاسخ دهد. برند سحر با سابقه چند ده‌ساله در زمینه تولید رنگ، می‌تواند محصولات بسیار باکیفیتی را در سطح بالا تولید کرده و به بازار عرضه کند.

این برند سال ۱۳۶۵ آغاز به کار کرد و در مدت کوتاهی توانست جایگاه ویژه‌ای را در بازار رقابتی این صنعت به دست آورد. برند سحر توانسته با نیازسنجی‌های دقیق، محصولات متنوعی را تولید کند که پاسخگوی نیازهای بسیار گسترده‌ای باشد. شما می‌توانید برای رنگ کردن فضاهای مختلف از اسپری‌های رنگی، رنگ‌های روغنی، اکریلیک و پلاستیک ساخته‌شده توسط این برند، استفاده کرده و نتیجه بسیار مطلوبی دریافت کنید.

بعد از سفارش رنگ سحر ، می توان گفت که هیچ‌گونه محدودیتی در استفاده ندارد و افراد از مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند. دوام و ماندگاری بالا نیز از دیگر ویژگی‌های محصولات سحر بوده که نسبت به بسیاری از رقبا ارجحیت دارد.

رنگ نیپون

از دیگر برندهای مطرحی که می‌توانیم برای نقاشی سطوح مختلف به شما معرفی کنیم، برند رنگ نیپون است. نیپون نیز گستردگی بسیار بالایی در بین محصولات خود دارد. برند نیپون در سال ۱۸۸۱ در ژاپن احداث ‌شده و امروز به ‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده رنگ در آسیا شناخته می‌شود.

نمایندگی محصولات نیپون و ایرانیان از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و امروزه در حال پیشرفت و توسعه است. رنگ‌ها و محصولات مختلف تولیدشده توسط این برند، در سرتاسر کشور در دسترس هستند و شما می‌توانید به‌سادگی نمونه‌های مختلف این محصولات را تهیه کنید.

محصولات تولیدشده توسط این برند از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار هستند و شما می‌توانید با اطمینان خاطر و بدون نگرانی از آن‌ها استفاده کنید. محصولات تولیدشده توسط این برند را می‌توان در دسته‌های مختلفی مانند رنگ‌های روغنی، اسپری لیزر، رنگ‌های پایه آب و همچنین رنگ‌های مومنتو قرار داد که هرکدام کاربردها و موارد استفاده مخصوص به خود را دارند.

رنگ روناس

برند مطرح دیگری که در این زمینه می‌توانیم معرفی کنیم، برند رنگ روناس است که توانسته محصولات متنوع و باکیفیتی را در این زمینه به بازار رنگ ارائه کند. این برند را می‌توان از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان در صنعت رنگ دانست که فعالیت خود را از سال ۱۳۵۳ به ‌صورت حرفه‌ای آغاز کرده است.

تمامی محصولات تولیدشده توسط این شرکت، مطابق با استانداردهای جهانی هستند و سطح کیفی بسیار بالایی دارند. شرکت روناس فعالیت گسترده‌ای در زمینه رنگ‌سازی داشته و در آزمایشگاه‌های خود تحقیقات متعددی انجام داده است تا بتواند با تکنولوژی‌های نوین، رنگ‌های باکیفیتی را به بازار عرضه کند.

تهیه رنگ‌های ساختمانی

رنگ ساختمانی باید از سطح کیفی بالایی برخوردار باشد تا بعد از قرار گرفتن در بخش‌های مختلف دیوارها حالت بدی پیدا نکند. پس در این راستا شما باید به دنبال بهترین رنگ ساختمان و برندهای معتبر باشید تا بتوانید جلوه جذابی به دیوارهای خانه ببخشید. در این زمینه توصیه می‌کنیم که حتما به سراغ ارائه‌دهندگان معتبر و معروف بروید تا بتوانید محصولات باکیفیت و مناسبی را تهیه کنید.

رنگ تهران یکی از مطرح‌ترین ارائه‌دهندگان رنگ ساختمانی به شمار می‌رود که شما می‌توانید به ‌راحتی محصولات مورد نیاز خود را از آن خریداری کنید. سطح کیفی تمام محصولات ارائه‌شده در رنگ تهران به‌ویژه ترکیب رنگ ساختمانی نسکافه ای بالاست و نتیجه بسیار مطلوبی را بعد از نقاشی ساختمان به وجود می‌آورند.

برند رنگ ساختمانی | شرکت رنگ تهران

جمع‌بندی

نقاشی ساختمان یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان‌سازی به شمار می‌رود که در آن می‌توان از رنگ‌های مختلف استفاده کرد. یکی از محبوب‌ترین رنگ‌هایی که برای نمای داخلی و خارجی ساختمان به‌کاربرده می‌شود، ترکیب رنگ ساختمانی نسکافه ای است. رنگ نسکافه‌ای در طیف‌های بسیار گسترده‌ای تولید شده و شما می‌توانید بنا به سلیقه خود از آن‌ها استفاده کنید.

در بخش‌های قبلی به ‌صورت کامل، به‌ کاربردهای این رنگ در بخش‌های مختلف ساختمان و همچنین نحوه ساخت طیف‌های گوناگون آن پرداختیم. چند نمونه از بهترین برندهای تولیدکننده رنگ را نیز معرفی کردیم تا شما بتوانید به‌سادگی، خرید رنگ ساختمانی را انجام دهید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *