خشک کردن رنگ دیوار | شرکت رنگ تهران

۶ روش کاربردی برای سریع خشک کردن رنگ دیوار

سریع خشک کردن رنگ دیوار یکی از موضوعات مهمی است که در زمان ساخت یک ساختمان یا حتی زمانی که می‌خواهید تغییر دکوراسیون داشته باشید، اهمیت دارد. در مورد ساختمان‌های در حال ساخت، هر مرحله باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد و به همین منظور می‌توانید از روش‌های سریع خشک کردن رنگ دیوار برای این منظور استفاده کنید.

همچنین در شرایطی که می‌خواهید تغییر دکوراسیون خانه یا محل کار را انجام دهید، مهم‌ترین بخش تغییر رنگ خواهد بود. اگر رنگ‌آمیزی مدت‌زمان زیادی طول بکشد، طبیعتاً دردسرهای بیش‌تر خواهید داشت، ازاین‌رو باید به دنبال راه‌هایی باشید که به خشک‌کردن رنگ ساختمان سرعت می‌بخشند. مهم‌ترین مزیت استفاده از روش‌های سریع خشک‌کردن رنگ دیوار این است در زمان شما صرفه‌جویی زیادی می‌شود و در دنیای امروز هیچ‌چیز به‌اندازه زمان ارزشمند نیست!

خشک کردن رنگ دیوار | شرکت رنگ تهران

چگونه رنگ را سریع‌تر خشک کنیم؟

اصولاً سخت‌ترین بخش رنگ‌آمیزی خانه برای تغییر دکوراسیون یا حتی رنگ‌آمیزی خانه‌ها نو، این است که باید زمان زیادی را برای خشک‌شدن رنگ اختصاص دهید. جالب است بدانید که مدت زمان خشک شدن انواع رنگ ساختمانی کم‌تر کرد، اگر از روش‌های مناسب برای سریع خشک شدن رنگ دیوار استفاده کنید. به همین منظور در ادامه این مطلب می‌خواهیم ۵ روش اصلی برای این که بتوانید رنگ دیوار را زودتر خشک کنید را بررسی کنیم.

  • پنجره‌ها را باز کنید.

عاملی که باعث خشک‌شدن رنگ دیوار می‌شود، گردش هوای خشک است. شما می‌توانید پس از اجاری یک‌لایه رنگ، در و پنجره‌های را باز بگذارید تا در محیط گردش هوا ایجاد شود. همین کار به نظر ساده باعث می‌شود، پروسه خشک‌شدن رنگ زمان بسیار کم‌تری نیاز داشته باشد.

  • از فن هوا استفاده کنید.

می‌توانیدبرایسریعخشککردنرنگدیوارازپنکهیاهرنوعفنهوایدیگریاستفادهکنید. این تجهیزات به‌سادگی برای محیط گردش هوا ایجاد می‌کنند و باعث تسریع در پروسه خشک‌شدن رنگ خواهند شد. همچنین می‌توانید از هیترهای فن دار هم استفاده کنید که هم‌زمان با ایجاد گردش هوا، حرارت هم تولید می‌کنند. این حرارت در کنار گردش هوا، سرعت زیادی به خشک‌شدن رنگ خواهند داد.

  • لایه‌های رنگ را با ضخامت کم اجرا کنید.

سعی کنید برای این که کیفیت نهایی رنگ بهتر باشد و همچنین پروسه رنگ‌آمیزی کوتاه‌تر شود، از چندلایه رنگ نازک به‌جای یک‌لایه رنگ ضخیم استفاده کنید. این کار باعث رنگ‌آمیزی یکدست‌تر می‌شود، آن هم درحالی‌که زمان کم‌تری برای خشک‌شدن نیاز دارد. طبیعتاً لایه‌های نازک رنگ، زمان کمتری برای خشک‌شدن نیاز دارند و می‌توانید پس از خشک‌شدن هر لایه، به سراغ لایه‌های بعدی بروید.

  • اجازه دهید لایه‌های زیرین خشک شوند.

دقت کنید که در روش رنگ‌آمیزی لایه‌ای اگر لایه‌های زیرین به طور کامل خشک نشده باشند، نباید لایه رنگ جدیدی را اجرا کنید. این کار کیفیت رنگ نهایی را کاهش می‌دهد و پروسه رنگ‌آمیزی را طولانی‌تر خواهد کرد. برای پیشگیری از این اتفاق اجازه دهید لایه‌های زیرین کاملاً خشک شوند تا بتوانید به لایه رنگ جدید اجرا کنید.

  • در هر بار رنگ‌آمیزی، یک دیوار را رنگ کنید.

طبیعتاً شما هم می‌خواهید که پروسه رنگ‌آمیزی دیوارها زود تمام شود. برای این منظور می‌توانید از روش رنگ‌آمیزی لایه‌ای استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که بهتر است با اجرای هر لایه رنگ روی یک دیوار، به سراغ رنگ‌آمیزی یک دیوار دیگر بروید. با این کار هم در زمان کوتاه‌تر دو دیوار رنگ شده‌اند، هم لایه‌های زیرین زمان کافی برای خشک‌شدن خواهند داشت.

  • به رطوبت هوای محیط دقت کنید.

پیش‌ازاین که شروع به رنگ‌آمیزی کنید، حتماً شرایط آب‌وهوایی را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که یکی از راه‌های سریع خشک کردن رنگ دیوار این است که این کار را در هوای خشک انجام دهید. به‌این‌ترتیب نباید تاحدامکان در روزهای بارانی یا شرجی، رنگ‌آمیزی را انجام دهید؛ چرا که زمان بیش‌تری طول می‌کشد تا رنگ‌های خشک شوند

بین زمان خشک شدن و زمان پختن رنگ تفاوت هایی وجود دارد!

در پروسه رنگ‌آمیزی دیوارهای یک ساختمان دو موضوع مهم وجود دارد که نباید آن‌ها را با هم اشتباه بگیرید. اولین موضوع خشک‌شدن رنگ و دومین موضوع پخته‌شدن رنگ است. زمانی که برای خشک‌شدن رنگ نیاز است در واقع همان میزان زمانی است که باید بگذرد تا بتوانید روی یک‌لایه رنگ، لایه جدید اجرا کنید. زمان پخته‌شدن رنگ اما مفهوم متفاوتی دارد. به زمانی که رنگ نیاز دارد تا عملکرد بهینه خود را نشان دهد، زمان پخته‌شدن رنگ می‌گوییم که عموماً بین ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد.

برای این که یک‌رنگ به مرحله پخته‌شدن برسد، ابتدا باید خشک شود. به همین منظور اگر می‌خواهید رنگ دیوارها را در بهترین شکلشان داشته باشید، بهتر است از راهکاری خشک‌کردن رنگ ساختمان برای این منظور استفاده کنید

خشک کردن رنگ دیوار | شرکت رنگ تهران

روی چه جنس دیواری، رنگ سریع‌تر خشک می‌شود؟

این که چه میزان طول می‌کشد تا رنگ روی دیوار خشک شود به عوامل زیادی بستگی دارد. باتوجه‌به این موضوع نمی‌توان گفت که تنها جنس دیوار روی زمان خشک‌شدن رنگ تأثیر دارد. توجه کنید که رنگ حالت مایع دارد و برای خشک‌شدن باید بخش مایع آن تبخیر شود و تنها مواد جامد باقی بمانند. باتوجه‌به این موضوع می‌توان انتظار داشت روی دیوارهایی از جنس چوب یا گچ، رنگ زودتر از دیوارهایی با جنس فلز یا پوشش‌های پلاستیکی خشک شود.

دلیل این تفاوت هم واضح است؛ چرا که بافت چوب یا گچ می‌توانند بخش مایع رنگ را جذب کنند و به پروسه خشک‌شدن آن سرعت ببخشند. این در حالی است که روی دیوارهای فلزی، این پروسه باید تمام توسط گردش هوا یا حرارت از بیرون انجام شود. فارغ از جنس دیوار، عوامل دیگری هم هستند که باعث خشک شدن سریع رنگ دیوار می‌شوند. نوع رنگ، میزان رطوبت محیط، دمای محیط یا میزان گردش هوا از این دسته عوامل هستند.

کدام نوع از رنگ‌های ساختمانی سریع‌تر خشک می‌شوند؟

برای رنگ‌آمیزی دیوارهای ساختمان می‌توانید از انواع رنگ ساختمانی استفاده کنید که طبیعتاً هرکدام مشخصات خاص خودشان را دارند. برای این منظور رنگ‌های روغنی، رنگ اکریلیک یا رنگ پلاستیک قابل‌استفاده خواهند بود. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان این رنگ‌ها، زمانی است که برای خشک‌شدن نیاز دارند. سریع خشک کردن رنگ دیوار هم یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هرکسی در زمان رنگ‌آمیزی است. باتوجه‌به این موضوعات اگر می‌خواهید رنگ دیوارها سریع خشک شوند باید ابتدا به سراغ رنگ پلاستیک، بعد از آن رنگ اکریلیک و در آخر رنگ‌های روغنی بروید.

رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک عموماً در بازه زمانی ۱ الی ۲ ساعته باتوجه‌به شرایط محیط، خشک می‌شوند. این در حالی است که برای خشک‌شدن رنگ‌روغنی باید چیزی حدود ۸ الی ۱۰ ساعت زمان صرف کنید. با درنظرگرفتن این اطلاعات می‌توانید خشک کردن رنگ ساختمان را حساب شده پیش ببرید و از ابتدا بدانید که برای رنگ مورد استفاده، باید چقدر زمان خشک شدن اختصاص دهید.

خشک کردن رنگ دیوار | شرکت رنگ تهران

نتیجه‌گیری

همیشه بزرگ‌ترین معضل هنگام تغییر رنگ خانه این بوده است که باید وسایل در گوشه جمع شوند و در طی این پروسه زندگی‌کردن در محیط خانه بسیار دشوار خواهد بود. در حالت عادی این پروسه حداقل ۲ الی ۳ روز زمان شما را خواهد گرفت، اما اگر بتوانید از راهکارهای سریع خشک کردن رنگ دیوار استفاده کنید، این زمان بسیار کاهش خواهد یافت.

خشک کردن رنگ ساختمانی روش‌های آسانی دارد که در این مقاله همه آن‌ها را بررسی کردیم. توجه کنید که در کنار این روش‌ها، مهم است که جنس دیوارها و نوع رنگ را به‌درستی انتخاب کنید. برای مثال اگر در یک روز بارانی از رنگ‌های روغنی برای دیوار استفاده کنید، باید زمان زیادی برای خش شدنشان اختصاص دهید. باتوجه‌به همه این موضوعات در بهتر است پروسه رنگ‌آمیزی دیوارها را در روزها آفتابی با هوای خشک انجام دهید و حتماً به روش‌های سریع خشک کردن رنگ دیوار دقت کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *