راهنمای خرید رزین | شرکت رنگ تهران

راهنمای خرید رزین

رزین به ماده چسبناکی گفته می‌شود که با طی شدن مراحل خاصی به یک پلیمر سخت تبدیل می‌گردد. در حال حاضر رزین به‌صورت طبیعی در جهان وجود دارد. با این حال بیشتر این محصولات به‌صورت مصنوعی ساخته شده و در اختیار مشتریان قرار می‌‌گیرند. انتخاب یک رزین مهم و باکیفیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. در صورتی که محصول مورد نظر کیفیت نداشته باشد، مشکلاتی مانند ترک خوردن در آن ایجاد می‌شود. از همین رو در این مطلب قصد داریم تا راهنمای خرید رزین را در اختیار شما قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

انواع رزین | شرکت رنگ تهران

نکات مهم در خرید رزین

در این بخش از راهنمای خرید رزین به اهمیت انتخاب درست رزین پی می‌بریم. برای اینکه شما بتوانید یک خرید عالی را در این زمینه تجربه کنید، حتما باید موارد مهمی را سرلوحه کار خود قرار دهید. از همین رو برخی از مهم‌ترین نکات در خرید رزین را بررسی می‌کنیم.

آیا قصد دارید با رزین فضایی را پر کنید یا سطحی را پوشش دهید؟

یکی از موارد مهم و پراهمیت در خرید رزین مربوط به  نوع کارکرد آن است. برخی از افراد برای پر کردن فضاهای خالی از رزین استفاده می‌کنند. همچنین برخی دیگر از نمونه‌ها هم برای پوشش‌دهی سطوح کاربرد دارند. در صورتی که می‌خواهید برای پر کردن فضا از رزین استفاده کنید، باید با سراغ رزین‌های ریخته‌گری بروید. همچنین برای صاف کردن سطوح هم می‌توان از رزین گنبدی بهره برد. در راهنمای خرید رزین تاکید زیادی بر روی نوع کاربرد این محصول شده است که به هیچ وجه نباید از آن غافل شوید.

توجه به میزان رزین و هاردنر

برای اینکه رزین پس از مدت زمان مشخصی خشک و محکم شود، از محصولی به نام هاردنر استفاده می‌‌شود. در واقع رزین با نسبت مشخصی همراه با هاردنر ترکیب می‌شود. وقتی که برای خرید این محصول اقدام می‌کنید، حتما میزان هاردنر و رزین را بررسی نمایید. ما در فروشگاه رنگ تهران می‌توانیم راهنمای شما در خرید رزین باشیم و با در نظر گرفتن نیاز شما، گزینه‌ای مناسب را پیشنهاد دهیم.

توجه به زمان کار با رزین

راهنمای خرید رزین بیان می‌کند که زمان کار یک فاکتور بسیار مهم برای خرید این محصول است. از همین رو شما می‌توانید در هنگام تهیه رزین به زمان کار خود توجه داشته باشید. چنانچه وقت شما برای انجام کار محدود است، باید به سراغ گزینه‌هایی بروید که امکان کار سریع‌تر را برای شما فراهم می‌کنند. خوشبختانه به دلیل تنوع بالای محصولات تولیدی شما می‌توانید از بهترین نوع رزین‌ها برای افزایش سرعت کار خود بهره ببرید.

توجه به زمان پخت رزین

یکی از مهم‌ترین معیارها که راهنمای شما در خرید رزین خواهد بود، توجه به زمان پخت است. مراحل مربوط به پخت و سفت شدن رزین  زمان مشخصی می‌گیرد. از همین رو شما باید رزین‌های مختلف را بر اساس مدت زمان لازم برای پخت بسنجید. تجربه ثابت کرده است که در سالیان اخیر محصولاتی با زمان پخت پایین به بازار عرضه شده‌اند. به‌طور قطع این موارد از نظر کیفی بسیار پراهمیت هستند.

توجه به برند رزین

امروزه شرکت‌های زیادی مشغول تولید و عرضه رزین هستند که هر کدام از آن‌ها کیفیت و قیمت خاصی دارند. از همین رو شما این فرصت را دارید که بر اساس نیاز خود برای خرید رزین اقدام کنید. بدون شک برندهای شناخته‌شده محصولات بهتری عرضه می‌کنند. بهترین برند رزین کدام است؟

معرفی انواع رزین

امروزه تولید و عرضه رزین به‌شکل گسترده‌ای انجام می‌شود. از همین رو شما می‌توانید با یک برنامه‌ریزی دقیق و حرفه‌ای بهترین محصول را برای خود خریداری کنید. در حال حاضر از فرمول‌های زیادی برای ساخت رزین استفاده می‌شود که هر یک از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. از همین، در ادامه راهنمای خرید رزین به سراغ معرفی انواع رزین می‌رویم.

رزین اکریلیک

رزین‌های اکریلیک یکی از پرطرفدارترین نمونه‌های این محصول هستند که خرید و فروش آن‌ها به‌طور گسترده صورت می‌گیرد. این محصول در از مواد پلاستیکی گرمانرم تشکیل یافته است. عناصری همچون اسید متاکریلیک و اسید اکریلیک در این نوع از رزین دیده می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های مهم این نوع رزین مقاومت کششی بالای آن است. با توجه به همین ویژگی، در برابر ضربه هم مقاوم است. این رزین بطور گسترده در تولید رنگ لاتکس بکار می‌رود.

رزین آلکیدی

رزین آلکیدی از پلی استر ترموپلاستیک ساخته می‌شود. مقاومت شیمیایی بالا بارزترین ویژگی آن است. این نوع رزین ویژگی‌های حرارتی و الکتریکی متمایزی نسبت به سایر انواع دارد. این نوع رزین در تولید انواع رنگ‌های آلکیدی هم کاربرد دارد. همچنین در ساخت اجزای الکترونیکی، بتونه‌ها و عایق الکتریکی کاربرد دارد.

رزین آلکید | شرکت رنگ تهران

رزین وینیل استر

وینیل استر یکی رزین های پرکاربرد به حساب می‌آید. این محصول بر اثر فرایندی ترکیبی بین رزین اپوکسی و اسید اکریلیک به دست می‌آید. مهم‌ترین ویژگی رزین وینیل استر مقاومت آن در برابر خوردگی است.

این رزین در صنایع دریایی و کشتی‌سازی به شکل گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقاومت بالای رزین وینیل استر در برابر آب باعث افزایش کارایی آن شده است. همچنین وینیل استر برای پوشش سازه‌های فولادی به‌کار رفته و در ساخت هواپیما هم کاربرد دارد.

رزین‌ پلی‌استر

رزین پلی استر از واکنش اسید‌های آلی با الکل‌ها تشکیل می‌شود. این محصول انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد. میزان مقاومت رزین پلی استر در برابر عواملی همچون گرما و مواد شیمیایی بسیار بالاست.

این ماده در تولید میله‌های ماهیگیری، چوب اسکی، هواپیما، کشتی و بطری‌ها کاربرد دارد. رزین‌های پلی استر برای تولید انواع رنگ‌ها هم کاربرد دارند.

رزین اپوکسی

رزین اپوکسی با نام پلی اپوکسید هم شناخته می‌شود. این محصول در حقیقت یک پیش پلیمر و پلیمر واکنشی است که گروه‌های اپوکسید در داخل آن قرار دارند. مقاومت بالای شیمیایی و حرارتی و قدرت چسبندگی از ویژگی‌های مهم این نوع رزین است.

امروزه برای ترمیم ترک‌های بتن از رزین اپوکسی استفاده می‌شود. همچنین یکی دیگر از کاربرد رزین اپوکسی در تولید چسب است. رزین اپوکسی در تولید کفپوش نیز بکار می‌رود.

رزین اپوکسی | شرکت رنگ تهران

رزین پلی اتیلن

سالیانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن رزین پلی اتیلن در سراسر جهان تولید می‌شود.

انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت شیمیایی زیاد باعث شده‌اند تا رزین پلی اتیلن برای کاربردهای زیادی از جمله ساخت اسباب بازی‌ها، قالب‌ها، ظروف، عایق کابل و لوله‌ها بکار رود.

رزین سیلیکونی

این نوع رزین با سیلیکات سدیم و کلروسیلان‌ها ساخته می‌شود. البته در نمونه‌های جدیدتر شاهد استفاده از تتراتوکسی سیلان یا پلی سیلیکات اتیل هم هستیم.

ویژگی‌های این نوع رزین:

  • پایداری حرارتی بالا
  • ضدآب
  • انعطاف بالا
  • ساختار شبکه سه بعدی و به سبب آن ایجاد فیلم‌های سخت

خرید رزین با خیابی آسوده

امروزه رزین‌ها یک محصول پرکاربرد در ساخت موارد مختلف همچون رنگ‌ها هستند. از همین رو نیاز گسترده‌ای به رزین وجود دارد. برای اینکه بتوانید بهترین نوع رزین را برای تهیه کنید، بهتر است پیش از خرید نکات مهم در خرید رزین را با دقت بررسی کنید. همچنین ما در فروشگاه پخش رنگ تهران می‌توانیم در این فرآیند همراه شما باشیم. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه و یا از طریق تماس با ما، فرآیند خرید رزین را با خیالی آسوده انجام دهید. امیدواریم راهنمای خرید رزین به شما در این فرآیند کمک کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *