رنگ اپوکسی استخر | شرکت رنگ تهران

بررسی ۴ ویژگی مهم رنگ اپوکسی استخر

باتوجه‌به اینکه استخرها نیازمند رنگی با مقاومت بالا در برابر آب، شکستگی و خراشیدگی هستند، رنگ اپوکسی استخر می‌تواند بهترین نوع رنگ باشد. خرید رنگ اپوکسی برای استخر نیازمند بررسی و کسب اطلاعات کافی درباره این محصول است که در ادامه این مطلب می‌خواهیم به همین موضوع بپردازیم.

رنگ‌های بسیار متنوعی در بازار عرضه می‌شوند، اما موضوع اینجاست که شما نمی‌توانید برای رنگ‌کردن سطح استخر از هر رنگی استفاده کنید. همان‌طور که اشاره کردیم بهترین رنگی که می‌تواند برای این منظور ویژگی‌های لازم را داشته باشد، رنگ اپوکسی استخر است.

امروزه، با وجود تعداد زیادی از شرکت‌های تولیدکننده رنگ اپوکسی استخر، انتخاب بهترین مارک رنگ استخر می‌تواند برای خریداران مشکل باشد. در این مطلب، به بررسی بهترین مارک‌های رنگ اپوکسی استخر می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم تا بهترین مارک رنگ استخر را انتخاب کنید.

ویژگی های رنگ استخری | شرکت رنگ تهران

رنگ استخری چه ویژگی‌هایی دارد؟

رنگ استخری یا رنگ ضدآب، نوعی رنگ مقاوم در برابر آب و رطوبت است که برای پوشش‌دادن سطوحی که در معرض آب و رطوبت هستند، مانند استخرها، حوضچه‌ها و یا حمام‌ها استفاده می‌شود.

این نوع رنگ با ترکیبی از رزین‌های اپوکسی و پلی‌آمید تهیه می‌شود و دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را از سایر رنگ‌ها متمایز می‌کند. در ادامه می‌خواهیم چند مورد از این ویژگی‌ها را مورد بررسی قرار دهیم:

  • مقاومت بالا در برابر آب: رنگ استخری برای پوشش‌دادن سطوحی که در معرض آب و رطوبت هستند طراحی شده است و باتوجه‌به این ویژگی، مقاومت بسیار بالایی در مقابل این موارد دارد.
  • مقاومت در برابر حرارت و اشعه‌ی خورشید: رنگ استخری دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و اشعه‌ی خورشید است که از تغییرات رنگ و حتی شکل آن جلوگیری می‌کند.
  • مقاومت در برابر شکستگی: یکی از ویژگی‌های مهم رنگ‌های استخری، داشتن رزین‌های اپوکسی است. به دلیل داشتن رزین‌های اپوکسی، رنگ استخری دارای مقاومت بالایی در برابر شکستگی و خراشیدگی است.

رنگ اپوکسی چه ویژگی‌هایی دارد؟

رنگ‌های اپوکسی که عموماً آن‌ها را با نام رنگ‌های گرماسخت هم می‌شناسیم از دو جز اصلی تشکیل شده‌اند. این رنگ‌ها از واکنش شیمیایی رزین و اپوکساید با هاردنر‌های پلی‌آمید یا پلی آمین به دست می‌آیند. این واکنش شیمیایی و مواد اولیه سازنده این رنگ‌ها باعث شده تا ویژگی‌های بسیار منحصربه‌فردی داشته باشند.

در ادامه می‌توانید چند مورد از این ویژگی‌ها را مشاهده کنید تا بتوانید در خرید رنگ اپوکسی ، انتخاب درستی را داشته باشید:

  1. مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی: یکی از ویژگی‌های اصلی رنگ‌های اپوکسی که باعث استفاده گسترده این محصول شده است، مقاومت بالایی است که در برابر انواع مواد شیمیایی دارد. به‌این‌ترتیب از این رنگ می‌توان حتی در صنایع بزرگ که با مواد شیمیایی خطرناک سروکار دارند هم استفاده کرد.
  2. قابلیت چسبندگی بالا: رنگ اپوکسی دارای قابلیت چسبندگی بالایی به سطوح مختلف است، به‌طوری‌که می‌توان از آن برای پوشش‌دادن سطوح مختلف مانند فلز، بتن، سرامیک و چوب استفاده کرد.
  3. قابلیت پوشش‌دهی بالا: یکی از ویژگی‌هایی که نشان می‌دهد رنگ برای سطوح مختلف مناسب است، قابلیت پوشش‌دهی خوب خواهد بود. رنگ‌های اپوکسی می‌توانند یکی از بهترین رنگ‌ها از نظر پوشش‌دهی باشند و این ویژگی باعث شده تا روی هر سطحی قابل‌اجرا باشند.
  4. قابلیت تمیزشدن: رنگ‌های اپوکسی بر پایه مواد شیمیایی ساخته می‌شوند و همین‌طور پس از اعمال‌شدن، سطحی بسیار صاف ایجاد می‌کنند. این سطح آلودگی کمی به خود جذب می‌کنند و نظافتش بسیار آسان خواهد بود.

چرا رنگ اپوکسی برای استخر مناسب است؟

تا اینجا با رنگ استخر و رنگ‌های استخری آشنا شدید، اما در ادامه می‌خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که چرا رنگ اپوکسی استخر برای این محیط بهترین انتخاب است؟

رنگ‌های بسیار متنوعی برای استخر تولید می‌شوند از جمله رنگ ضد جلبک که باعث تمیزی بیش‌تر این محیط می‌شوند. توصیه می‌کنیم در کنار این مطلب حتماً بلاگ «رنگ استخری ضد جلبک» را هم مطالعه کنید. باید در نظر داشته باشید که با همه این اوصاف باز هم رنگ‌های اپوکسی برای استخر بهترین گزینه خواهند بود. در ادامه چند دلیل منطقی برای این موضوع ارائه می‌کنیم:

  • مقاومت بالا در برابر شکستگی و خراشیدگی: رنگ استخر در معرض خراشیدگی زیادی است و ازاین‌رو رنگی مانند رنگ اپوکسی باید برای آن استفاده شود که دوام و استقامت خوبی در برابر این آسیب‌ها داشته باشد.
  • قابلیت تمیزشدن: حفظ نظافت در استخر‌ها بسیار مهم است و رنگ‌های معمولی را نمی‌توان برای آن‌ها استفاده کرد. ازاین‌رو باید به سراغ رنگ‌هایی مانند رنگ اپوکسی بروید که نظافتشان آسان است.
  • ظاهر زیبا: جنبه زیبایی استخر همواره یکی از مهم‌ترین موضوعات برای لذت‌بردن از شنا خواهد بود. ازاین‌رو لازم است از رنگ خوبی برای آن استفاده کنید. رنگ اپوکسی برای استخر بسیار مناسب است، زیرا سطح صاف و یکدستی ایجاد می‌کند.

باتوجه‌به این ویژگی‌ها، رنگ اپوکسی به‌عنوان یک رنگ مقاوم در برابر آب، شکستگی و خراشیدگی، با قابلیت پوشش‌دهی بالا و قابلیت تمیزشدن، برای پوشش‌دادن سطوح استخر، گزینه‌ی مناسبی است.

رنگ اپوکسی استخری چیست | شرکت رنگ تهران

رنگ اپوکسی استخری چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

رنگ اپوکسی استخر همان‌طور که از نامش هم پیداست، رنگی بر پایه رزین‌های اپوکسی است. با درنظرگرفتن این موضوع می‌توان انتظار داشت که همه ویژگی‌های یک رنگ اپوکسی معمولی در رنگ اپوکسی استخر هم وجود داشته باشد.

توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیش‌تر با این رنگ حتماً مطلب «رنگ استخری» را مطالعه کنید. در ادامه همراه ما باشید تا به شکل دقیق‌تری ویژگی‌های رنگ اپوکسی برای استخر را بررسی کنیم.

  1. مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی: رنگ اپوکسی استخری دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر بسیاری از مواد شیمیایی است که ممکن است در آب استخر وجود داشته باشند. ازاین‌رو باعث طول عمر آن را افزایش می‌دهد.
  2. قابلیت چسبندگی بالا: یکی از ویژگی‌های اصلی رنگ اپوکسی استخر این است که به‌خوبی رو تمام سطح استخر می‌چسبد. این موضوع باعث می‌شود سطح یکدستی داشته باشد و همین‌طور ویژگی‌هایی همچون دوام در برابر خراشیدگی در آن تقویت شود.
  3. قابلیت پوشش‌دهی بالا: رنگ مناسب برای استخر، باید پوشش‌دهی خوبی داشته باشد تا از نظر اقتصادی به‌صرفه به نظر برسد. پوشش‌دهی خوبی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ اپوکسی برای استخر است که باعث کاربرد گسترده آن شده است.
  4. اجرای آسان: احتمالاً فکر می‌کنید که آماده‌سازی و اجرای رنگ‌های اپوکسی برای استخر کار بسیار دشواری است که هر کسی نمی‌تواند آن را انجام دهد. باید اشاره کنیم که آماده‌سازی این رنگ‌ها بسیار ساده است و تنها کافی است به نسبت درست، دو بخش آن را با هم ترکیب کنید و حالا قابل‌استفاده خواهند بود.

مزایای رنگ اپوکسی استخری نسبت به دیگر رنگ‌های استخری

یکی از موضوعاتی که هنگان انتخاب رنگ استخر باید به آن توجه داشته باشید این است که از کدام نوع رنگ استخری استفاده می‌کنید. ویژگی اصلی و مشترک برای همه رنگ‌های استخری این است که در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند، اما چه چیزی باعث می‌شود که رنگ اپوکسی نسبت به رنگ‌هایی مانند رنگ استخر پلیمری برتری داشته باشد؟

در ادامه به بررسی مزایای رنگ اپوکسی استخر خواهیم پرداخت، اما پیش از آن توصیه می‌کنیم مطلب «رنگ استخر پلیمری» را حتماً مطالعه کنید.

  • ضد جلبک بودن: یکی از نکاتی که باعث می‌شود رنگ‌های اپوکسی استخر به نسبت رنگ‌های دیگر برتری داشته باشند، این است که دارای قابلیت ضد جلبک هستند. البته باید اشاره کنیم که رنگ‌هایی تولید می‌شوند که به طور خاص برای جلوگیری از جلبک طراحی شده‌اند، اما رنگ اپوکسی به دلیل ایجاد یک سطح صاف و یکدست باعث کاهش رشد جلبک‌ها در استخر می‌شود.
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه: وقتی می‌گوییم که رنگ اپوکسی استخر مقرون‌به‌صرفه است، منظور ارزان‌بودن آن نیست. در واقع این رنگ‌ها ممکن است نسبت به رنگ‌های دیگر گران‌تر هم باشند، اما آن‌قدر دوام و ماندگاری دارند که تا سال‌ها نیاز به رنگ‌آمیزی مجدد نخواهید داشت. این ویژگی‌ای است که نمی‌توانید در رنگ‌های دیگر پیدا کنید.
  • پوسته‌نشدن: یک ویژگی بارز که برای رنگ‌های اپوکسی استخر وجود دارد، این است که به‌سختی پوسته می‌شوند. در واقع آمار گزارش‌های پوسته‌شدن رنگ اپوکسی بسیار کم است و برای درک بهتر این موضوع می‌توانید مطلب «پوسته شدن رنگ استخر» را مطالعه کنید.
  • زمان خشک‌شدن سریع: به نسبت بسیاری از رنگ‌های دیگر که برای استخر به کار می‌روند، رنگ اپوکسی استخر زمان خشک‌شدن بسیار سریع‌تری دارد. این موضوع پروسه تکمیل استخر را بسیار سریع‌تر می‌کند و یک مزیت مهم برای رنگ اپوکسی خواهد بود.

بهترین مارک رنگ استخر

خرید رنگ صنعتی یا رنگ ساختمانی نیازمند کسب اطلاعات کافی در مورد برندهایی است که این محصولات را تولید می‌کنند. این روزها شرکت‌های داخلی و خارجی زیادی در داخل کشور فعال هستند که باید هوشمندانه از بین آن‌ها بهترین مارک رنگ استخر را انتخاب کنید.

به همین منظور در ادامه می‌خواهیم چند مورد از مهم‌ترین برندهای تولید رنگ استخر در ایران را معرفی کنیم:

۱.    برند گیتی آسا

این برند که در سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را از شهر اصفهان آغاز کرد، یکی از معروف‌ترین برندهای تولیدکننده رنگ استخر است که امروزه توان تولید بیش از ۵۰۰۰ تن انواع محصولات رنگی در روز را دارد. شرکت گیتی آسا در طول فعالیت خود همکاری‌های خوبی با شرکت‌های خارجی از کشور کره جنوبی و سایر کشورها داشته است که باعث بهبود کیفیت محصولاتش شده‌اند.

۲.    برند روناس

یکی از شرکت‌هایی که در طی فعالیت خود بسیار به دوستدار محیط‌زیست بودن اهمیت می‌دهد، شرکت روناس است. این شرکت در ابتدا پروسه ساخت کارخانه را با کاشت محوطه‌ای از درختان شروع کرد. همچنین خوب است بدانید که روناس یکی از پیشرفته‌ترین خطوط تولید رنگ در داخل کشور را دارا است و ازاین‌جهت محصولات باکیفیتی به بازار عرضه می‌کند.

۳.    برند رنگین زره

سومین مورد از لیست بهترین مارک رنگ استخر به شرکت رنگین زره تعلق می‌گیرد. این شرکت هم یکی از باسابقه‌ترین برندهای فعال در زمینه تولید رنگ کشور است. شرکت رنگین زره محصولاتش را با اخذ استانداردهای داخلی و بین‌المللی به بازار عرضه می‌کند که موضوع بسیار مهمی است.

خرید رنگ اپوکسی استخر| شرکت رنگ تهران

شما کدام رنگ نوع استخر را ترجیح می‌دهید؟

انواع مختلفی از رنگ استخر وجود دارند؛ مانند رنگ استخر نانو که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. آشنایی با این رنگ‌ها به انتخاب بهتر شما در زمان خرید کمک می‌کند، به همین منظور توصیه می‌کنیم حتماً مطلب «رنگ استخری نانو» را مطالعه کنید.

با درنظرگرفتن همه این موارد اما رنگ اپوکسی استخر بهترین گزینه خواهد بود؛ چرا که نسبت مزایا به قیمتش بسیار زیاد است و ازاین‌رو منطقی‌ترین کار خرید این رنگ خواهد بود. نکته مهم دیگر این است که این روزها تنوع طیف‌های رنگ اپوکسی برای استخر هم بسیار زیاد شده است و شما انتخاب آزادانه‌تری خواهید داشت.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *